Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom - Diskusné fórum

Hodnotenie: (10 hodnotení)

Diskusia k článku: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
06.10.2021 13:21

Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

..a nie je tá schránka na mobil vybavená indukčnou nabíjačkou?Sa mi zdá že som niekde tuto informáciu zachytil...


06.10.2021 18:52

Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Je, a je to uvedene aj vo videu, aj v texte. Lenze nie kazdy ma taky mobil... A indukcne nabijanie je v RT za priplatok.

Herghott


06.10.2021 20:25

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Prvé vodnícke ertéčko, ktoré sa mi nezdá škaredé.
Hergott máš dar písať články /dufam, že nie len reklamné >:-) /, no toto je nejaký blud či preklep:
"Mimochodom, zaujímavé je, že všetky prevodové pomery má RT zhodné s GS okrem finálneho; je to 1,061 na RT verzus 2,910 na GS."


06.10.2021 21:35

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

randomlogin
 Kávičkár 

Ikona

To nikto nepochvali vyber pesnicky na babe?


07.10.2021 7:21

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Hodnotenie: Zlé

Neviem nakolko je clanok basnicky vytvor a nakolko realita, ale po slovach ako si autor leti s ladvinkou 210 po dialnici a 150 po okreske som znechuteny prestal citat...skoda, lebo motorka skvela...


07.10.2021 8:09

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: pre mna to je celkom zaujimave kedze v popise dole ma motorka uvedenu maximalnu rychlost 200kmh :-~


07.10.2021 8:19

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: Nozdormu:
Naozaj zaujímavé. Niekto tu klame :-((((((. Autor, soudruzi, elektronika?


07.10.2021 8:28

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Re: Nozdormu: sak z kopca a po vetre vytlaci aj viac... :-D


07.10.2021 8:33

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: boombastic:
Zosadne z moto a tlačí :-))). Dobre som pochopil?


07.10.2021 9:01

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

cruelbody
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Hergott pri udavani maximalky zabudol povedat ze si odbehol na otocku do nemecka.....kuurva ved to uz kazdy vie ze sa to ma povedat takto : maximalka je 205 km/hod a merali sme to na nemeckej dialnici :-)))


07.10.2021 9:54

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: tryskac: tie prevody mam z oficialnych technickych udajov.

Re: Nozdormu: sorry, to bola chyba v tabulke, opravil som to. Patrilo to asi k predoslemu RT. Aj keby, tachac ukazuje vzdy viac nez je realna rychlost. RT mi najviac ukazalo 220. Aj v appke je cez 200.

Herghott


07.10.2021 10:11

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

" Buď máš príplatkové bezdrôtové nabíjanie, ktoré je pomalé a neisté"

presne toto si manželka doplatila do auta rovnakej značky (dnes trojročné) a vidím že sa v tomto nikam neposunuli. [zle]
Okrem iného ked si tú ajfónku skúšala dobíjať indukčne tak by sa na nej dali robiť vajíčka. [zle]

tá predná maska mi uplne nepasuje ale to je subjektívne, inak dobre napísaný test [dobre]


07.10.2021 10:12

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Dikesko. RT tam ma aj chladenie, ktote fuci aj po vypnuti motorky, chvilu mi trvalo kym som prisiel na to ze co to je kua za zvuk.

Herghott


07.10.2021 10:15

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

akoze ventilator ktory vhana vzduch do priestoru kde sa vie indukcne nabijat mobil? :-O


07.10.2021 10:16

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ano, ale nie je ho vidiet. Skor asi vyhana teply vzduch von.

Herghott


07.10.2021 10:16

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: odporucam sa pozriet na ten iphone a dokladne ho vycistit alebo skontrolovat bateriu lebo robim s jablckami v robote kazdy den pouzivam ich aj na osobne veci a stale ich nabijam bezdrotovo a ano samozrejme pri nabijani sa kusok zahreje ale urcite nie tak zeby bol horuci na dotyk alebo zeby sa na nom dali robit vajicka...ak sa az tak prehrieva tak nieco nie je ok


07.10.2021 10:24

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nozdormu - bez ohladu na teplotu toho mobilu (este sa nevypinal sam) to nabijanie bolo zufalo pomale.
Z toho isteho auta cez kabel to islo nasobne rychlejsie a vobec nebol na dotyk taky teply ako pri indukcnom nabijani. Takze na konci dna... nepouziva to vobec. Ta ajfonka bola + - zanovna.

herghott - aj tak podla mna blbina, cele indukcne nabijanie. Detto ze ani dnes nema kazdy mobil tuto technicku moznost a potom mam jazdit s otvorenym deklikom? :-@ [zle]
Ale vlastne je to vec ktora nema s motorkovanim spolocne takmer nic takze prdzím na to.

Co sa tyka prevodovky, na radenie si pouzival quickshifter alebo si radil zo spojkou? Radilo to hladko?

Nerozumiem sa tomu pisem dopredu ale mozno Nozdormu ako odbornik by mohol stratit par slov k tomu ci sa mobil nabije skor cez kabel alebo indukcne.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (07.10.2021 10:29)


07.10.2021 10:30

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: pouzival som quickshifter, funguje lepsie ako na predoslych generaciach boxerov. Radil hladsie. Dvojvalcove boxery budu vzdy trpiet urcitou hrubostou pri quickshiftovani oproti R2 a R4 a podobnym motorom.

Mobil sa kazdopadne nabije rychlejsie cez kabel.

Herghott


07.10.2021 10:31

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: odpoved je salamunska..zalezi aky telefon cez aky kabel a cez ake indukcne...ale v princnipe normlany kabel bude rychlejsi...ci to ale je dobre neviem...ja osobne mam bezkontaktne nabijanie rad aj kvoli tomu ze sa nabija pomalsie...ale kvalitne stojanove indukcne nabijacky s velkym vykonom a plochou ti nabiju telefon rychlo...osobne pouzivam iphone 11 pro max a kedykolvek ked si ho na chvilku opriem o nabijaci stojan na stole tak ho stamad vezmem 100%ne nabity...cize potom asi fakt bude problem v nabijacke a nie telefone (pripad auto)

k motorke..mne sa velmi paci akurat mi je luto ze uz neni v tej krasnej cervenej farbe..otvoril som si stranku 5 farieb...nudna cierna...tri biele...a ta pekna modra...akoze asi vedia co predavaju ale kusok mi to je nudne..mne sa motorka velmi paci a viem ze keby som kupoval teraz novu asi by mi bola lepsou volbou nez GS ale aj tak by som asi pozeral to GS :D neviem preco..ci to je taka klasika...alebo celkovo taka fajn motorka alebo vyzorom...je tam uplne iny posed a pokial ma clovek v plane jazdit len a len cestu je to aj logickejsia volba tak preco by som si furt vybral GS? :-D :-D


07.10.2021 10:37

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Tak tu sa zhodneme. Divne bolo, ze ked som skusal radit aj klasicky zo spojkou nebolo to furt uplne ono. Mozno chyba vo mne, ale zas na na starom 1200 vzduchaci sa da radit tak hladko ako panboh prikazal. Tu som sa furt citil + - jak jelito.
Ale zas je pravda ze ta 1250 co som jazdil 8 mesiacov sluzila ako predvadzacka v DE, tak predpokladam ze tam dostala po papuli riadne.

Pokial boxer bude trpiet urcitou hrubostou pri quickshiftovani a da sa to obist pouzitim spojky tak mi to vobec nevadi. No nist, budem musiet skusit inu 1250.

Dvojvalcove boxery budu vzdy trpiet urcitou hrubostou pri quickshiftovani oproti R2 a R4 a podobnym motorom. - opat suhlas, o 5 rokov starsia S1000XR si s quickshifterom vyslovene rozumie a nebolo sa ani treba extra snazit.


07.10.2021 11:10

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Dempsey
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

@herghott - akej znacky tam boli gumy ?
Potrebujem vymenit obutie na starsom bracekovi z 2004, minuly rok som kupil Continental ContiRoadAttack 2, najazdil som na nich 12tis+ km a uz ich treba vymenit hlavne kvoli zjazdeniu zadnej gumy - uz nie je obla.
Nejake doporucenia ? Treba ist do GT verzii ?
Robim hlavne dlhe trasy, vela krat po dialniciach.


07.10.2021 11:19

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: Dempsey: boli tam Michelin Road 5 GT. Urcite je lepsie dat GT, tie su urcene prave pre tazsie stroje ako RT. Ale 12 000 na RoadAttack je pekne cislo.

Skus trebars Dunlop SportSmart MK3. Mne na Multe vydrzali 18 000 km. Neboli GT, samozrejme.

Herghott


07.10.2021 17:31

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

w4tch0
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Krasna moto. Nie som sice cielovy zakaznik, ci uz koli urceniu alebo cene, ale krasna. Co sa tyka prvkov vybavy a niektorych priplatkov ako to indukcne nabijanie tak klasika BMW. Bud na to mas a je ti to jedno, alebo chod nakupovat radsej inde. Viecko cez ktore sa plni olej je tiez na ten speci BMW nastroj ako to mala posledna R 1250 GS, ci uz sa to da odskrutkovat niecim normalnym co si netreba kupit od BMW? >:-)

Re: Dempsey: Pokial ide o dlhsi najazd tak Michelin Road 5 GT su asi najviac. Ako bonus aj vyborne drzia jak za sucha tak za mokra. Nove Bridgestone T32 su tiez fajn a tiez maju aj GT verziu. Ako to je u inych znaciek neviem, ale Bridgestone odporuca GT pre motorky od 250kg vyssie.


07.10.2021 22:39

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: "tie prevody mam z oficialnych technickych udajov."
Je jedno či bol preklep v oficiálnych údajoch alebo si ich len zle prečítal, no kto trochu rozumie motorkám vie aj bez čítania technických údajov, že výrok : "Mimochodom, zaujímavé je, že všetky prevodové pomery má RT zhodné s GS okrem finálneho; je to 1,061 na RT verzus 2,910 na GS."
Je totálna blbosť. To napr. Raptor má toľko pokory aby vedel priznať, že v niečom nie je doma ...
Táto odpoved Ťa z redaktora o ktorom som si myslel, že vie o čom píše, degradovala na spisovateľa ktorý vie pekne písať, škoda...


07.10.2021 23:44

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Aha, a kde presne mam chybu?

Herghott


08.10.2021 7:49

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

cruelbody
 Turista 

Ked na to pozeram... tak ked by vsetky prevodove pomery mali byt take iste ....len finalny skoro 3x mensi tak to je velmi divne tvrdenie...taky rozdiel tam podla mna nemoze byt


08.10.2021 8:45

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

"krasna moto"??? Totalna disharmonia! Ako z konca 90-tych rokov. Bez urazky ale to sa vam paci potom aj Multipla? Ako nehadam sa, ze ta moto je dobra, alebo vyborna, alebo luxusna. Ale dizajn je tu dost diskutabilny. BMW by malo najat nejakeho dizajnera konecne. Idealne taliana...


08.10.2021 8:45

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ten velky rozdiel v koncovom prevodovom pomere som si v texte nevsimol / preskocil - bude to preklep
... pamatam si ze pri rade 1150 GS / RT bol rozdiel v desatinach, urcite nie v celych cislach


R-850xx/1100xx/1150xx - mali koncove pomery napt 32/10, 33/11, 34/11

takze si myslim ze prevodovy pomer pri RT je uvedeny spravne a odhadujem to ze pri GS sa niekto niekde uklepol a 3 spravil 1 (odhadujem len tak od pása že sparvne by malo byt 3.061)

tryskac - ;-) hehe jasne, vsak nikto nemoze vediet vsetko... a naviac aj sa takto lahsie zije :-}

Dôvod úpravy:

vidicon - tvoje vyhrady k dizajnu su subjektivne. Ale prosím ťa uvedom si že ak niekto vlastní staršiu sportovu turistiku barokových tvarov nemal by k novému RT asi vôbec negatívne vyjadrovať. :-))) :-))) :-D :-P Tie svetlá mi síce úplne nerežú ale inak je to svieži a moderný dizajn.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2021 8:53)


08.10.2021 8:45

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Motorka A má finálny prevod=hruška+tanierové kolo = sekundárny prevod=pastorok 15z+rozeta44z hodnotu 2,9 a pri tomto prevode dá pri otáčkach max. výkonu cca 222km/h
Koľko by potom motorka B s tým istým motorom a prevodovkou aspoň teoreticky mala dať maximálku, ked koncový prevod má ťažší=dlhší=rýchlejší 2,7krát?
Pre predstavu je to tak akoby pastorok mal 15 zubov a rozeta 16 zubov.
RT je oproti GS cestná motorka preto znesie dlhšiu jednotku, pohybuje sa častejšie vo vyšších rýchlostiach a má lepšiu areodynamiku, preto môže byť dlhšia aj šestka a ostatné kvalty, no ten rozdiel môže byť v rozmedzí 10-20% a nie 270% .
Re: cruelbody: tak, tak ved to bije do očí.


08.10.2021 8:49

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

p.s. google v tomto pripade píše rovnaké hausnumerá pre oba modely 1250 GS / RT (1.061) čo je nezmysel

pri starších 1200 to bolo takto

R1200GS final drive is 2.91:1
R1200RT final drive is 2.75:1

Dôvod úpravy: preklepy

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2021 8:59)


08.10.2021 9:55

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: tryskac: aha, uz rozumiem. Ja som myslel, ze narazas na nieco ine. Mne sa to cislo finalneho prevodu tiez zdalo vysoke, a az teraz som zistil ako doslo k chybe. Ospravedlnujem sa, RT aj GS (2021) maju zhodne vsetky prevody, clanok som upravil.

Denne studujem desiatky parametrov, preto mi to cislo neprislo az take vysoke. Ale je to na prvy pohlad hovadina, to uznavam.

Herghott


08.10.2021 10:07

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

1250 GS / RT maju rovnaky aj finalny prevod? :-O :-@


08.10.2021 10:10

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: tak s tými 20% som to riadne prestrelil, ale strielal som od boku...
Tu vidno, že to je v reále cca 5%.
Tak som si to pozrel.
S tými hausnumerami je chaos preto, lebo BMW nevie spraviť či sa mu nedá, klasickú prevodovku na dvoch hriadeloch, ale potrebuje na to ŠTYRI. Tým pádom je tam aj ozubených koliečok ako na orloji.
Údaj ktorý spomínaš 1,06 je prevod medzi hnaným hriadeľom prevodovky a výstupným hriadelom na kardan.
1.061 (35:33 teeth), Transmission output ratio
Až za kardanom je "diferák" :-)))
Gear ratio of final drive 2.75 (33/12 teeth)
zdroj :manuals.bmw-motorrad.com/manuals/BA-Extern...
Re: Herghott: ok som rád, že tomu rozumieš :-D >:-)


08.10.2021 10:12

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: nie sú to najnovšie modely, ale nemajú.
strana 236 manuals.bmw-motorrad.com/manuals/BA-Extern...


08.10.2021 10:14

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

takze podla toho co som si naklikal tak 1250 GS / GSA ma ine objednavacie cislo hrusky kardanu (v ktorom sa nachadza aj koncovy prevod) ako ostatné 1250 R, RS, RT

naopak R1250 RT, R, RS maju rovnaké objednávacie číslo "hrušky" kardanu. To može byť dané tým že hruška na cestných modeloch už nemá uchyty na "lízatko" ale može to byť aj preto, že tieto modely majú iný koncový prevodový pomer.

Doteraz to vždy bolo tak že GS mali koncový prevod viac do sily a ostatné modely viac do rýchlosti. Mám pochybnosť že to v BMW zrovnali naprieč modelmi (ale vylúčené z hľadiska šetrenia a unifikácie to nie je).


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2021 10:17)


08.10.2021 10:25

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

a je to vyriesene - tryskac dal si to na pana [dobre] [dobre]

manuals.bmw-motorrad.com/manuals/BA-Extern... - strana 209

R12500 RT Gear ratio of final drive - 2.75 (33/12 teeth)
R12500 GSA Gear ratio of final drive - 2.91 (32/11 teeth)

takze pekne vidno ze pokracuju dalej v prevodovom pomere ktory bol uz u starsich 1200

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2021 10:25)


08.10.2021 21:51

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ďakujem za pekný test ku parádnej motorke. Na RT mám veľkú slabosť. Stále si hovorím, že raz príde čas (keď budem starý) a vymením ju za 990...


18.10.2021 9:53

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

inak za uspesny pokrok by som povazoval, keby soudruzi z ndr prestali pchat boxer aspon do turistickych motoriek....ano ja viem, uz to je uplne iny boxer ako ten, co to byval ale aj tak...6 valec sa im podaril, urcite by zvladli aj daky sikovny 4 valec so zamatovym chodom...s tymi vselijakymi tele lele to zda sa uz pocopili, este ten motor...


18.10.2021 11:57

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: a co presne ti vadi na tych boxeroch? ved maju v ponuke aj ked teraz nesvietia na stranke 4 modely s 6valcom kto chce... co presne je zle na tom ze je na vyber aj boxer? respektive preco nie je vhodny na turistiku na cestu ? ja som sice boxerl nejazdil mimo skusobnej jazdy ale z toho co ludia vravia tak pekne taha odspodu krutiak a vykonu ma dostatok a aj spotreba je prijemna...vsetko co by som od cestnej turistickej motorky ocakaval :-) tak v com konkretne vidis problem v tom boxer motore v RT ?


18.10.2021 12:08

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ved to, ze boxer je praveze do turistov najvhodnejsi. Nezalezi tam az tak velmi na hmotnosti a nevadi ti sirka. Ma presne taky charakter, ktory na turistiku potrebujes. V endure uz je to s nim usmevne, aj na kazdej motorke s ktorou sportujes, kde len nesedis ako buchta.

Napriklad sestvalec K 1600 Grand America ma rychlost obmedzenu na 160 km/h. Predbehol som ho na jednovalcovom Vitpilene.

RT je urcite univerzalnejsi stroj nez GT, GTL alebo Gold Wing. Este usetris kopu prachov, ktore mozes precestovat.

Herghott


18.10.2021 12:12

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

henten konkretny boxer som neskusal...ale kazdy doterajsi (vratane vodnika) skratka triasol...jeden viac, iny menej, ale na dialkovu turistiku by som to nechcel...
na 6 valci mam najazdenych vyse 100 tisic km a to je ina kava...len tie levery ma tam seru....

Dôvod úpravy: ked chcem jazdit turistiku, tak si kupujem to najlepsie co na turistiku ponukaju a nie nieco univerzalne...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (18.10.2021 12:14)


18.10.2021 12:30

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Nove vodniky trasu menej nez predosle verzie. A povedal by som, ze RT netrasie takmer vobec. Ale je jasne, ze na sestvalec to nema.

Tak to mas potom asi neobmedzeny budget.

Herghott


18.10.2021 12:56

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Tak som to nemyslel...myslel som to vseobecne. Beriem ze kazdemu vyhovuje nieco ine. Ale ja by som na turistiku isiel radsej do jazdeneho 6 valca (alebo 4 valca) ako do noveho boxera... Tam by bola aj uspora penazi.
Ale zas na take nedelne pojazdenie by mozno vyhral boxer...kedze ale okolo komina zatial nejazdim tak nic....


18.10.2021 13:01

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ja som to bral skor z pohladu "normalneho" motorkara. Ze nieco ako v sezone kazdy den do prace, sem tam nejaky vikendovy vyjazd, plus dve-tri dovolenky. Na to zivit sestvalec je velky luxus.

Herghott


18.10.2021 13:10

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

s tym samozrejme suhlasim


18.10.2021 13:53

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - co presne bolo usmevne na tych troch boxeroch ktore 3x vyhrali Rallye Paris Dakar?
Alebo zeby Hubert Auriol sedel ako buchta? :-O

Samozrejme, NETVRDIM, ze je to idealny motor na dane preteky a v dnesnej dobe uz vobec nie.

Ked uz tak podla mna v endure viac vadi ten kardan ako boxer.


18.10.2021 14:04

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: vtedy to bol este vzduchac a rozvod OHV, valce preto neboli take siroke. Ale mat dnes telelever, kardan a extremne siroke valce vpredu, ktore ti doslova nedovoluju niektore pohyby, to je sila. Ale 99 % majitelov GS to nevadi, lebo sa vozia iba na zmrzlinu.

Herghott


18.10.2021 14:06

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: boombastic: podľa mňa pre veľa ľudí by tá motorka stratila charizmu, keby nemala ten legendárny boxer. Cestovateľských 4 valcov je veľa, ale boxerov s históriou?

Že by sa negatívne zmenili pomery ťažiška je úplne jasné, pretože žiaden stojatý motor nemá ťažisko tak nízko ako boxer - ibažeby si túžil po boxerovom 4 valci, ale to by bola tá motorka drahšia ako tá 6 valcová, keďže by museli vyvinúť nový motor.
No a napokon - servisovať R4 je ďaleko zložitejšie ako servisovať boxer, kde máš všetko krásne dostupné - aj keď typický majiteľ 20tis motorky asi nenastavuje ventily sám, aj tak je to pozitívum, ktoré by sa nemalo prehliadať.

Absolútne nevidím dôvod dávať tam iný motor. Špeciálne teraz, keď už má aj solídny výkon.


18.10.2021 14:14

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

boombastic - neviem či máš hosipa ale BMW predsa roky vyrábalo 4 valce, aj ležaté aj klasické. Načo by robili niečo čo robia všetci.

Herghott - prekvapuješ každým riadkom. Ty fakt poznáš 100% majiteľov BMW GS aby si vedel prehlásiť že 99 sa vozia na zmrzlinu? :-O :-O :-@ nemám slov... :-~

matúš [dobre]

Dôvod úpravy: p.s. novej 1250 najnovsie niektori redaktori dokonca jemne vyčítajú prílišnú uhladenosť s tým že charakteristický boxer efekt už takmer uplne vymizol.

Nuž ani Ježiš Kristus nedokázal vyhovieť všetkým, tak ako by to mohlo dokázať BMW. :-)))

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (18.10.2021 14:21)


18.10.2021 16:02

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: raptor: Z tej sirky valcov na GSku si robia srandu uz aj nemotorkari. Neviem kolko musi ta GS este pribrat kg vahy a cm do sirky aby aj zaryti fanbojs uznali, ze uz je to trochu moc. A tie proporcie su tak trochu dosledok prave tej zakaznickej zakladne ktoru Herghott spomina. Ked sa to pouziva ako pohodlna cestovna cestna moto, tak ta vaha ani sirka nejak nevadi no... Ale asi si to uvedomuju aj v BMW kedze buduce R1300GS vyzera na spyshots cele tak nejak kompaktnejsie.

Re: matus: Z nostalgiou za tradiciami a charizmou opatrne. To je presne to, co dnes taha HD dole.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (18.10.2021 16:03)


18.10.2021 16:44

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

watch - hodnotit buducnost GS 1300 podla spyshots je ozaj kratkozrake. Ukázaná platí, ostatné je špekulácia. ;-) To že si zo šírky valcov robia srandu aj nemotorkári nikoho netrápi. Úplne to isté akoby som si ja začal robiť srandu z rozpatia krídiel napr. nejakého rogala. Tiež do toho prd rozumiem.

Obávam sa že na základe Herghottovho posledného komentára Herghott vie o zákazníckej základni GS veľké gulové.

Skús si pozrieť Adventure 1200 a Adventure 1250. Aj slepý vidí že schudla.


18.10.2021 16:49

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Namiesto presneho percenta som mohol napisat "vacsina" a uz by si sa nemal coho chytit :-)

Herghott


18.10.2021 16:52

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

To si myslíš ty, či 99% alebo väčšina je to stále nezmysel.
Ale čo ti ja budem vysvetlovať, veď ty predsa vieš všetko lepšie a samozrejme aj poznáš BMW komunitu lepšie ako ja. 8-)


18.10.2021 16:56

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Ej chlapci nechcel som spustit takuto burku v serbli, mrzi ma to, tak uz jebte na to....sak motorka pjekna, dobra a boxery tiez...aj boxerky... :-D


18.10.2021 19:01

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: w4tch0: "Neviem kolko musi ta GS este pribrat kg vahy a cm do sirky aby aj zaryti fanbojs uznali, ze uz je to trochu moc"
BMWčku sa dá vytknúť veľa vecí, no váha to určite nie je, ved tie ertéčka vážia iba ako 30-35 kwatové skútre. Preto RT aj interne volám, že "skútrik" A ked aj porovnáš GS z moto čo máš v profile, tak sa za váhu nemusí hanbiť.


18.10.2021 19:45

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: tryskac: To neviem teda na akych skutroch to bezne jazdis ze maju hmostnost bliziacu sa 279kg. Jediny taky macek ktory ma napada je Suzuki Burgman 650 a ten sa uz ani nepredava u nas. TMAX ma 220kg a Forza 750 235kg.

A mas pravdu ze GSko nie je ovela tazsie ako moja "dochodcovska" Ninja, najekych +15kg u obyc GS a +33kg u GS Adventure... vsak aj pisem ze u motorky urcenej na cestovanie po ceste to nejak nevadi. Pointa bola v niecom inom.


18.10.2021 20:33

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

cruelbody
 Turista 

Re: boombastic: bomboš..ved aj ten 6 valec je boxer....hehe :-) tak nebublaj :-)))


18.10.2021 20:44

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

ja pisem o gtl-ku...a to by bola rarita...radovy 6 valcovy boxer... :-D


18.10.2021 21:03

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

cruelbody
 Turista 

Jesisi..hamba mi...ja som si ta zmylil z mlhošom a tym jeho 6 valcovym boxerom.... :'(

Dôvod úpravy: asi bars dobre vinko pijem :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (18.10.2021 21:04)


30.10.2021 17:54

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Tak pridám svoje pocity z ertéčka po cca 400 km. Samozrejme, za čo budem chváliť motorku, je o kvalitách BMW a za to čo sa mi nepáči, môže neschopný a drevený jazdec, ktorý nečítal návod na obsluhu, alebo to môže byť aj inak?
Hned po štarte sa ozval celkom príjemný zvuk výfuku a rovnako príjemný vzhľad, jas aj kontrast „prístrojovky“. No tým som už vyčerpal všetky plusy toho „tabletu“. Na 2/3 plochy dominuje graf otáčkomeru, načo? Kto na takejto moto jazdí alebo aspoň radí podľa otáčkomera, či to točí k červenému poľu ako sš. na okruhu? Naproti tomu údaj o dojazde je z malých čísiel vpravo hore, kde sa strieda ODO, trip1 a 2, tlak v pneu a dokonca aj s palivomerom. Takže táto turistická motorka s najvačšou obrazovkou na svete nemá na tom televízore miesto aby tam bol trvalo zobrazený palivomer! Píšem trvalo, lebo on sa tam nakoniec zobrazí, ked dojazd klesne pod asi 70 km. O teplomere škoda hovoriť a to, že by to mohlo ukazovať aj aktuálnu spotrebu bude niekomu asi smiešne. Nie všetky, ale veľa funkcíí sa nastavuje cez klikanie a rolovanie v menu. Kedže obrazovka je položená dosť nízko, /ale vyššie ako u LC 1200RT/ je potrebné k nej klopiť zrak a nepozerať na cestu pred sebou. Preklikať sa na vyhrievanie sedačky a gripov či nastavenie podvozku v hustejšej premávke má čosi spoločné s ruskou ruletou. Lebo dostať sa k zapnutiu vyhrievanej sedačky môže byť aj 11 klikov. Zvládnuť tieto manévre mi veľmi pomohol zapnutý adaptívny tempomat, funguje lepšie ako u VW. K tabletu ešte dve veci, na moto sú 4 tlačítka, ktoré sa dajú naprogramovať ako rýchla voľba k často používaným funkciám, no neskúšal som to. No a potom mám takú naivnú predstavu, že moto za 25 litrov by mohlo mať aspoň české menu, ale má napr. polské a aj ukrajinské. Je dobré, že to TFT nie je nič iné ako monitor počítača, takže celé moje šomranie sa dá poslať do hája rozumnou zmenou softu.
Neviem, či som tak drevený, alebo zžitý, s geometriou cendura a jeho dlhou stopou. No žiaľ najvačšie nezhody som mal s podvozkom. Celkove bol dosť uhojdaný a hlavne v zavretejších zákrutách sa riadítka sa tak výrazne zatvárali, že som musel s nimi bojovať a na ne hodne tlačiť – otvárať ich. Fakt neviem posúdiť, či som tak nekvalifikovaný na RT, alebo to je vlastnosť motorky. Aby som neohováral, robili mi to aj staršie modely, no nie všetky. Neviem či by to nemohlo byť aj gumami. Zlepšilo sa to až ked som podvozok aj jazdný režim nastavil čo najviac na „tvrdo“ – dynamic, no aj tak som na Šturci nebol spokojný. Iné to je v rýchlych zákrutách 100 km/h+ tam je to pohoda. Ďalej sa mi páčilo, že bolo jedno, či na tom sedím sám, alebo mám za sebou 50 kg chrústa či 90 kg nechrústa, tá motorka si to v prakticky nevšimla ani po stránke podvozku či výkonu. Pri jazde som mal pocit, že idem 120-130, no tachometer ukazoval 140-150. K podvozku ešte jedna úsmevná veta, ako ma negatívne prekvapil v zákrutách, tak naopak pozitívne zabodoval mimo asfalt.
Čo sa týka motora je celkom fajn s mohutným nie však divokým záťahom a dobrou spotrebou. Vo dvojke MT-Donovaly-Šturec-MT za 4,8l/100 pri priemerke cca 75 km/h.
No nesúhlasím s Hergotom, že je v pohode ísť na tom 50km/h na 6ke. Motor je aj pri nerazantnom zrýchlovaní do cca 3000 ot dosť nevrlý, inak sa správa príjemne, vrátane radenia bez spojky. Tá spojka je zaujímavá napr. tým, že za tepla pri zaradení jednotky výrazne cvakne a drgne do zadného kolesa. Nie je to nič drastické niektoré iné motorky to robia podstatne horšie. Ale prvé zaradenie jednotky na studenom motore je tiché a jemné ako zaklapnutie notbuku. Kedže to nemá teplomer, jeho funkciu celkom vtipne simulovali na otáčkomere. Pri naštartovaní studeného motora, začína červené pole otáčkomera už pri 5000 ot. Ako sa motor zohrieva červené pole sa posúva do vyšších otáčok.
Čo ma však prekvapilo aj ked to neznamená problém, je to že sa už pri nie dlhom zastavení púšťal vetrák a tom som jazdil v 9 až 13 st. C. Pri tom som si všimol ešte jednu perličku, pravý valec bol vždy o poznanie teplejší ako ľavý. Pri týchto teplotách bola cítiť veľmi dobrá ochrana pred chladom v hornej časti tela – hlavne plecia. Na prekvapenie som bol menej spokojný s ochranou kolien a samozrejme, že „blastre“ na riadítkach chránia ruky viac ako ertéčkové zrkadlá. K BMWboxerom patria aj zvláštne zvuky, tie sa nevyhýbajú ani RT spomeniem napr. kolísavý zvuk pri nízkom zaťažení asi od sústavy primár-spojka- tlmič záberu, alebo slabé pískanie niečoho elektrického. Ale je to omnoho jemnejšie ako napr. klapka u KTM690. Na záver ešte spomeniem brzdy. Nikdy som sa nevozil na nejakom sš. , takže s tým to neviem porovnať, no tieto ertéčkove brzdy sú úúúžasné, ich účinosť ma nahovárala : Čo sa bojíš, kludne leť aspoň 140, ved to ubrzdíme ! /žiaľ toto je aj stručný popis „psychonegatív“ všetkých elektronických asistentov/
Zadnú brzdu som vačšinou používal ako vypínač tempomatu /nie je naň rozumný gombík/. No aj tá brzdila ako by ani nebola zadná.


02.11.2021 13:50

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: tryskac: s tym zatahom v nizkych otackach je to asi skreslene tym, ze nas kusok mal Akrapovic. Neviem ci ho mal aj tvoj kus.

Herghott


02.11.2021 14:51

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott ja len či rozumiem dobre. Keď dáš namiesto série Akrapa tak zvýšiš krúťák v nižších otáčkach?


02.11.2021 20:06

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: v podstate ano, aj ked narast Nm moze byt len maly. Skor ide o to aky mas pocit na plyne - motor lahsie vydychuje, ide pocitovo plynulejsie. Vacsina, alebo uz aj vsetky renomovane vyfuky idu automaticky s novym softverom do riadiacej jednotky.

Herghott


02.11.2021 23:01

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

raptak, moze to tak byt. ked je to cely vyfukovy system, aj so zvodmi, tak je sanca je vysoka, ze sa podari zvysit aj krutak, aj v nizsich otackach, oproti serii. hlavne, ked je to renomovana znacka, ktora vyufk naozaj testuje na danom modely na dynamometry, atd.. a ked je zmenena aj mapa, tak sa sanca este viac zvysuje

(nove RT vyzera ako velmi vybaveny turista, kde kilometre musia letet bez velkej unavy. aj ked teda s inym motorom by sa mi pacil este viac :-D )


03.11.2021 7:16

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

duggo
 Kávičkár 

Ikona

So zvodmi a palivovou mapou a a a na filter ste pozabudli.

HD taketo moznosti tusim samo ponuka, rozne urovne, samozrejme podla ceny.


03.11.2021 8:13

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

BikerTT
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

BMW ponúka Akrapoviče ako príslušenstvo, ak sú tam namontované už z fabriky, tak sa dá predpokladať, že vedia, čo má byť nastavené.

A tu sú odkazy, ako by to malo ovplyvňovať výkon a krútiaci moment na RT:

Výfuky: www.akrapovic.com/en/moto/product/20603/BMW...

Zvody: www.akrapovic.com/en/moto/product/21334/BMW...


03.11.2021 8:28

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - ak sa bavime o pocite / placebe? / tazko nieco namietat.

Pri homologovanej koncovke (co su dnes vsetky vyrabane road legal Akrapoviče bez šance jednoducho demontovať dB killer) motor nemá veľmi ako lahsie vydychovať, ak ma ten vyfuk plnit vsetky normy co seria. Len si pozri ten link čo dal Biker TT - úspora 0,1 kg oproti sérii. To je nič.

Pitaz - ano ked vymenis zvody, a najma riadiacu jednotku alebo zapojis power comander do procesu ladenia vykonu a potom to este cele odbrzdis tak potom ok. Ale som velmi skepticky ze samotna vymena koncovky bez dalsieho zasahu nieco niekde relevantne citelne zdvihne. Ak chces vacsi vykon musis dat viac paliva resp. zmesi. Mozes sa hrat zo zmesou (ktora sa dnes pri prevadzkovych otackach ladí na chudú) a dat ju niekde k hornej hranici stechiometrickeho pomeru tak aby to este slo. Ale pri atmosferickych motoroch vies takto získať tusim max +5%. Standardne cca 3-4%.

Ked vysla prva R1200GS tak bol niekde seriozny test ladenych vyfukov vsetkych znamych aj neznamych znaciek. Ziadne pocity, normalne pekne rovnaka motorka a rovnaka brzda. VSETKY, opakujem VSETKY ladaky okrem jedneho (to bol myslim Zach) nic nezlepsili naopak skoro vzdy zhorsili priebeh krivky vykonu. Ten Zach co to zlepsil to bolo na takej malej urovni ze neverim ze bezny clovek to ma sancu pocitit.


BikerTT - to čo píše Akrap "by adding more power, improved performance" tomu ja tak trochu neverím. Koncovka nemá ako pridávať výkon. Nechce sa mi veriť že ludia čo 100 rokov vyrábajú motory a celkovo motorky (nehovorím teraz len o BMW) doteraz nevedia spraviť poriadny výfuk. Až musel prísť pánko zo Slovinska, ktorý im to všetkým rad radom ukázal. A to nemám nič proti Akrapovičom, pekny zvuk majú. S dB pri R1200GS tichší ako séria dokonca. [dobre]


Z mojho uhla pohladu je samotna vymena koncovky najma o placebe. Motor ma krajsi, hlbsi dunivejsi zvuk. Podvedome pridavas lebo mozog si znova a znova pyta dopamín a preto sa ti zdá že to ide lepšie za plynom. Akrapovič dáva ľudským mozgom to čo chcú v krásnom obale.

Upravené 4 krát. Naposledy upravil raptor (03.11.2021 8:43)


03.11.2021 8:56

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Rýchlosť prúdenia výfukových plynov.
Buď pri nízkych otáčkach alebo vysokých.
Obe sa nedajú zladiť.


03.11.2021 9:09

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

za BMW nemôžem hovoriť, ale za KTM990 všetci hovoria, že akrap, ktorý sa dodáva aj s vlastnou mapou, znižuje použiteľné otáčky o cca 1000, tzn jednoznačne posilňuje kr. moment v nižších otáčkach.
V praxi to ale nemôžem potvrdiť, lebo od nova mám akrapy, ale naozaj to hovoria všetci, čo prešl z origo na akrap.


03.11.2021 9:10

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

cruelbody
 Turista 

Re: raptor: pekne si to napisal....Len doplnim ze panko tie vyfuky robi z Titanu a preto je ten vyfuk ovela lahsi a zachovava si velku pevnost....

A co sa tyka placeba tak experimenty dokazali ze sa dokazes opit aj z nealkoholickeho piva :-D resp.budes mat ten pocit.... Staci len ze budes presvedceny ze pijes alko.....takze citit narast krutaku pri vymene koncovky je ako nechat sa opit rožkom.... :-D :-D

jediny dokaz je graf pred...a graf po...



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (03.11.2021 9:11)


03.11.2021 9:37

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matúš- s mapou to uz je iné. To už nie je iba výmena samotnej koncovky. Tam som tomu ochotný veriť.


03.11.2021 12:23

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Aj výmena samotnej koncovky má vplyv, prečo?
Lebo plyny vo výfuku vo štvortakte sa správajú rovnako ako u dvojtaktu = reagujú na zmenu prierezu, tlaku či teploty prostredia. Takže dlhší výfukový systém po prvú prekážku alebo po vyústenie do atmosféry pomáha lepšie vyplachovať pri nižších otáčkach a kratší či "hrubší" je plusom pri vyšších otáčkach.
Pekne to vidno napr. v rozdiele dľžky výfukového systému medzi kroskou, endurom alebo rally a to aj pri použití "rovnakého motora".
Sériové tlmiče/koncovky sú vačšinou rezonančné/komorové, alebo vstupná časť je rezonančná a výstupná absorpčná.
Takže prakticky hned na začiatku tlmiča je "prekážka". Oproti tomu Akrapy či iné hučiaky majú absorpčnú
konštrukciu = rúra z vatou. Takže prakticky je výfukový systém po prvú prekážku /v tomto prípade je to vyústenie do atmosféry :-D / vždy dlhší o dľžku koncovky.
p.s. nehovorím, že tomu úplne rozumiem, no takto nejak to tuším..
Re: Herghott: Áno mal som sériovú koncovku.
Viac ma zaujíma ako sa Vám na RT jazdilo v zákrutách do 100km/h, myslel som si, že sa viem ako tak voziť na motorke, no mi zdecimovalo ego. :'(


03.11.2021 14:52

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Presne tak, Tryskac ma pravdu.

Mozno vo fabrike s novou koncovkou davaju aj novu mapu, alebo to robi dealer, neviem.

Re: tryskac: fuha, a ostatne veci boli v poriadku? Tlak v gumach, ich opotrebovanie? Alebo som jednoducho zvyknuty z predoslych RT a inych motoriek, niekedy ich mame aj dve za tyzden.

Herghott


03.11.2021 15:08

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac chapem spravne ze chces povedat ze Akrapovič ktory je podľa výrobcu iba 10 deka lahší oproti sérii je aj tak iba plný vaty namiesto komorok :-)))
Ja velmi dobre viem ako vyzerá klasický laďák v reze až na to že pri týchto Akrapoch mi to skrátka matematicky / váhovo nevychádza na rovnakú konštrukciu. ;-) Totiž keby bola pravda čo tvrdíš ty tak by musel byť výrane lahší ako séria a výrobca by sa tým rád pochválil. ;-)

ak je pravda čo píšeš "kratší či hrubší pri vyšších otáčkach" tak potom by to malo znamenať navýšenie výkonu vo vyšších otáčkach a nie krúťaku v nižších. Či?

do porovnávania výfukových plynov 2T vs. 4T by som velmi nešiel.
2T je ovela citlivejší na zmenu protitlakov ako 4T. Ale aj pri 4T výrobca ráta s nejakými protitlakmi ktoré keď zrazu odstrániš tak pri strihu ventilov výkon stratíš a nie získaš.


03.11.2021 16:13

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

duggo
 Kávičkár 

Ikona

A prave preto, vsetky zavodne motorky a auta maju seriove vyfuky, z Polska, to je taka Europska čína.
2 takty mavaju este sosovicove privarky(privery). Ked ta sosovica pusti, to su palby.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (03.11.2021 16:17)


03.11.2021 19:21

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott:RT malo nabehaných 8 kkm, tlaky v gumách 2,4 a 2,9. RT bol môj vysnívaný "skútrik" a cestovateľská legenda, takže len z rešpektu k legende skôr rozmýšľam, že je chyba u mňa. No sadol som na 12GS LC a hned som bol doma, takže v sobotu sa aj LC2017 presťahuje.
Re: raptor: Neviem ktorý akrap je iba o 100g ľahší oproti sérii. Možno to tak vychádza u týchto posledných pre euro 4 kde určite musí ostať kat a ktohovie ako musí byť konštruovaný kvôli hlučnosti.
Určite si vieš ako príklad nájsť porovnanie hmotnosti koncovky napr. KTM 690 2014 a 2020.
"do porovnávania výfukových plynov 2T vs. 4T by som velmi nešiel."
Ne je čo porovnávať výfukové plyny sa z hladiska termodynamiky správajú aj v raketovom motore rovnako.
"2T je ovela citlivejší na zmenu protitlakov ako 4T" áno, no to už porovnávaš Ty o tom som ja nepísal. Len Ťa poopravím nejde len o protitlak, ide najprv o čo najvačší pokles tlaku vo valci a následne protitlak a toto sa výrobcovia snažia udržať v čo najširšom spektre otáčok.
Výfukom vždy meníš objemovú účinnosť motora = plnenie valcov = krútiaci moment.
Ak chceš zvýšiť pružnosť motora, tak sa snažíš zdvihnúť plnenie v nižších otáčkach. Ak je výfukotrubkár majster, tak sa mu podarí moc neznížiť krútiak vo vyšších otáčkach a max výkon ostane zachovaný.
Ak chceš zdvihnúť výkon, tak použiješ prierezy a rezonančné dľžky, ktoré zdvihnú plnenie a tým krútiak v otáčkach max. výkonu alebo nad týmito otáčkami. No pri tomto sa asi ešte nikomu nepodarilo zachovať pružný spodok.
No netreba zabudnúť, že vo výfuku sú už dosť dlho prívery, neviem, možno že sa začali používať kvôli hlučnosti, no dá sa s nimi meniť aj charakteristika výfuku.


03.11.2021 19:38

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

krampus
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

vo výfuku sú už dosť dlho prívery, neviem, možno že sa začali používať kvôli hlučnosti, no dá sa s nimi meniť aj charakteristika výfuku

... začali sa používať kvôli charakteristike výkonu, to až neskôr, cca od r 2005 aj kvôli hlučnosti ... u 2T.
U 4T nemám poznatky.


03.11.2021 19:50

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: krampus: Ja tiež, lebo som myslel RT, ved BMW sa mi zdá používalo prívery - klapky už u vzduchboxerov.

Dôvod úpravy: u dvojtaktov k modernému výfuku motivačne dopomohol pred WW2 anglický princ Eduard neviem ktorý :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (03.11.2021 19:55)


03.11.2021 22:57

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

BikerTT
 Turista 

Ikona

Re: tryskac: ...hlavne v zavretejších zákrutách sa riadítka sa tak výrazne zatvárali, že som musel s nimi bojovať a na ne hodne tlačiť – otvárať ich.

Takto sa mi správalo GT a aj GSA pri zodratej prednej gume.


04.11.2021 8:15

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - ved ten na ktory dal link BikerTT

www.akrapovic.com/en/moto/product/20603/BMW...

krampus - privery u 4T pouziva BMW od 2010 (vzduchom chladeny boxer, DOHC) ale co viem ja tak to bolo vraj koli hluku (aj so seriovym tlmicom je pomerne hlucna moto)

Jeden mudry pán, čo do toho fakt že vidí do detailov sa na jednom zahraničnom diskusnom fóre vyjadril že je velmi skeptický k tomu že vo fabrike k tomu akrapoviču nahávajú inú mapu. Už teraz ide každý vyrobca na hrane emisií a hlučnosti.

Ja som si na 99% istý že ten akrapovič čo som postol vyššie, čo je len o 100 g lahší oproti sérii, je z hladiska vnútornej konštrukcie rovnaký ako séria (Euro 5 nepustí) a vo fabrike tam žiadna iná mapa nešla. Všetko ostatné je nálepka s krajším zvukom, dopamín a placebo.


04.11.2021 11:08

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Aha, ten link som si predtým nepozrel. Domnievam sa, že taký malý rozdiel v hmotnosti je preto, lebo asi aj séria je relatívne ľahká.
Tu máš video z pitvy série [
Video: www.youtube.com/watch?v=4Zlbd9PZmI4&t=128s ]
Inak ked si na tej stránke dáš RT2018, tak je rozdiel 2 kg a ked tam dáš GS2008 tak rozdiel je 4,1 kg.
Takže možno kvôli normám hluku už ani akrap si nevystačí čisto s absorpčným tlmičom.
Re: BikerTT: Keby to bolo gumou, to by am potešilo, no vyzerala ešte celkom obstojne.


04.11.2021 11:49

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac ja si zas myslim ze casy kedy Akrapovic bol o 2-3kg lahsi oproti seriu su davno prec koli tomu ze ak chce predavat road leagal koncovky tak jednoducho nema na výber. Nie koli tomu že séria je ľahka.

Pri race use only koncovkách ta situácia je určite iná, čo sa týka konštrukcie a tým pádom aj hmotnosti.

Ten rozdiel medzi seriou a Akrapom osobne dobre poznám, mal som Akrapa ktorý bol Euro4 s lahko odnímatelným dB killerom a ajhľa - rozdiel -2,4kg

www.akrapovic.com/en/moto/product/12846/BMW...




a ku koncu tvojho príspevku vidím že už obaja píšeme o tom istom. ;-)
Takže platí čo som tvrdil vyššie

-vnútorná konštukcia Akrapoviča pre R1250RT resp Akrapoviča ktorý plní Euro5 je rovnaká ako má séria (zato takmer žiadny rozdiel vo váhe)

-vo fabrike žiadny nový software nenahrávajú, minimálne v prípade BMW sú to slušne povedané rozprávky starej matere

- to že sa niekomu zdá že to má lepší spodok lebo je tam Akrapovič je placebo


04.11.2021 13:21

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: raptor: Akrap na moju 2020 euro 5 ninju je o 2.7kg lahsi ako seriovka. Homologovany, s DB killerom atd. Len samotna koncovka, bez zvodov. Teda ten karbonovy ktory mam ja. U titanoveho nepisu nic...

Ono dost zalezi ako ma ta motorka spraveny cely vyfukovy system aby dosiahla Euro 5. Dobre porovnanie je moja Ninja 1000SX vs KTM 1290 Super Adventure. U tej KTM je proste na konci obrovska koncovka ktora sama robi skoro vsetko. A tak aj Akrap je podobny, velky potom. Na mojej Kawe je na zvodoch za katalyzatorom este taky ten velky box ktory sam o sebe snad urobi viac roboty ako cele vyfukove systemy na mnohych vykuchanych moto. A az za tym boxom je potom samotna koncovka ktora uz to len doladuje.

Inak jeden z rozdielov medzi Euro 4 a Euro 5 verziou je v tom ze na euro 5 uz nesmie byt ten stupel cez ktory sa da dostat k montaznemu srobu na DB killer... ale haluz je ze ten srob tam vnutri stale je, takze ked si clovek necha do tej karbonovej ciapky dovrtat dierku ... :D

Dôvod úpravy: samozrejme akrap robi aj cele zvody na moju moto, bez katalyzatora a toho boxu a to je potom este dalsich 4,6kg dole ale uz nie "street legal"...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (04.11.2021 13:25)


04.11.2021 13:30

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

watch - ten "velky box" je další tlmič alebo medzitlmič výfuku motora. Nazvi si to ako chceš.
A koncovka je koncový tlmič.
Ako správne píšeš. Ten medzitlmič funguje relatívne dobre a predpokladám že pri výmene koncovky tam ostáva čiže dalej si plní svoju úlohu. Každá pravidlo má svoju výnimku.

U motorky ktora medzitlmič nemá nemá výrobca hologovaných laďákov dnes na výber.

Funkciu medzitlmiča častokrát plní aj samotný katalyzátor. Osobná skúsenosť s R1150GS kedy som koncovku dal dole a vďaka katalyzátoru ktorý som tam nechal sa zvuk motorky zmenil len velmi málinko smerom hore.

Dôvod úpravy: p.s. nie som si isty či Akrapy na tvoju ninju su Euro5 alebo Euro4. Skor Euro 4 podľa toho čo som sa doklikal na Akrapovičovej stránke ;-)

d1sfhav1wboke3.cloudfront.net/ImageServer...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.11.2021 13:42)


04.11.2021 14:48

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: raptor: Hento co si nasiel je pre predchadzajucu generaciu (2017 - 2019 mylsim) . Moja motorka je taka zvlastna. Lebo ked ju predstavili tak ju prezentovali ako "Euro5 ready" ale rocnik 2020 sa predaval este ako Euro 4 kedze norma Euro 5 este nebola platna. Rocnik 2021 sa uz predava ako Euro 5 ale fyzicky sa na nej okrem farieb nic nezmenilo co viem. Ci nieco zmenili v ECU neviem. Ze ten moj Akrap je "Euro 5" naznacuje aj to ze prave nema ten stopel cez ktory sa da "uzivatelsky" vymontovat DB killer. To je jedna z novych poziadaviek pre EURO5.


04.11.2021 14:53

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

watch - kasli na stopel, pozri karticku alebo co je vyrazene na tom Akrape.

silne pochybujem ze keď Akrap mal hotové koncovky na predchádzajúci model od 2016 tak pri 2021 niečo vo vnútri koncovky menil. Zvonka detto okrem tých nedemontovateľných dB killerov, najma ak sa fyzicky na nej nič nemenilo.

Akože vybíjame sa tu v detailoch :-} , merito debaty bolo niekde inde...

popravde toto už je zrejme eurohujerský legislatívny onanizmus ale zaujímavá otázka vyvstáva.

Je možné legálne namontovať na vozidlo ktoré má EURO 5, značkové koncovky ktoré sú ale EURO4 ?


04.11.2021 15:03

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Tie normy sú o emisiách a neviem ( skôr si myslím že nie) že by samotná koncovka mohla mať zásadný vplyv na emisie.
Podľa mňa môže legálne.


04.11.2021 15:17

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Emisie vyfukových plynov logicky nie. Emisie hluku áno.

Pokial viem tak príslušná euronorma rieši oba tieto druhy emisií, ale tu sa možem mýliť.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.11.2021 15:17)


04.11.2021 15:22

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Hluk pre výfuky sa s normou euro nemení.
Za 20 rokov sa tuším u motoriek znížila o 3 alebo 5 dB


04.11.2021 16:09

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: raptor: Modely pred 2020 (Z1000SX) mali koncovky dve. Od 2020 je novy model, Ninja 1000SX, "Euro 5 ready" a ten ma koncovku len jednu. Medzi 2020 a 2021 nic nemeli, koncovka je rovnaka, ale keby ta moto nebola Euro5 tak ju tento rok uz Kawa predavat nemoze. Moja motorka ma v technicaku napisane Euro 4 a karticka k vyfuku je tiez Euro 4. Ale ta ista motorka pre modelovy rok 2021 je uz Euro 5 a koncovka je rovnaka. Co ma 2021 na karticke neviem. Ale ako si sam napisal, silne pochybujem ze by pre 2020 robili inu koncovku ked pre 2021 museli urobit EURO5 a su vlastne rovnake ;)
2020: www.akrapovic.com/en/moto/product/20926/Kawasaki...
2021: www.akrapovic.com/en/moto/product/20926/Kawasaki...

Co sa legalnosti tyka, tak s homologovanou aftermarket koncovkou (resp akymkolvek prislusenstvom) musi mat motorka vsetky sledovane parametre rovnake ako s originalnou (emisie hluku uvedene v OEV musia byt dodrzane, emisie Co2, spotreba atd.)

Re: egres2: hluk je prave jedna z veci na ktore sa EURO5 norma dost zamerala. Preto vela EURO5 motoriek spoznas na prvy pohlad podla obrovskeho nevkusneho vyfuku (KTM 1290 Super Adventure napriklad) pripadne podla toho ze na zdovoch pred koncovkou maju okrem katalyzatora este dost velky medzi tlmic, doslova taku velku plechovu "bednu" (Ninja 1000SX, Ducati Multistrada V4S...).

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (04.11.2021 16:12)


05.11.2021 7:37

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

watch - ok a preco porovnavas karbon a nie "titan". :-@
Tam pre istotu nie je uvadzana ziadna uspora hmotnosti. ;-)

www.akrapovic.com/en/moto/product/20928/Kawasaki...


05.11.2021 8:14

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

egres2
 Bahniak 

Ikona

wrtch:
Ak máš schválenú motorku s výfukom akejkoľvek euro emisnej normy meria sa hluk, s ktorým bola motorka schválená. Je to údaj v OEV.
Tie rôzne "medzitlmiče" sú podľa mňa( moc sa tomu nerozumiem) robené kvôli zníženiu emisií. Možno tam príde k "dohoreniu" a tým pádom k zníšeniu emisií.


05.11.2021 11:03

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: egres2: vsak to som presne myslel tym, ze sledovane parametre musia ostat dodrzane. Kolko dB mam uvedene v technicaku tolko musim podliezt pri merani aj s homologovanym "ladakom", inka by nedostal homologaciu. Na emisie je na zvodoch hlavne katalyzator ten "collector box" praveze pohlcuje hluk. Je to proste velka duta bedna s priehradkami vnutri. Obcas to byva 2v1 s katalyzatorom. Mnohe motorky sa dokonca zaobidu len s tym boxom a nemaju klasicku koncovku (650tky kawy, MT-07 yamaha). Ani ta moja Ninja nie je nejak mega hlucna uplne bez koncovky, mozem davat koncovky ake chcem, kym neprehodim zvody revat to nikdy nebude... A jak som uz pisal, nove motorky co nemaju velky collector box mavaju na oplatku zase obrovsku koncovku vyfuku. Okrem tej KTM ma este napada napriklad taka Kawa Z H2.

Re: raptor: Porovnaval som ten ktory mam. Ale fair point.


05.11.2021 13:48

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

watch - verim tomu ze ak vonkajsie kovove telo nahradis karbonom (ktory mimochodom krajsie basuje) tak vela usporíš. Ale vnútro bude furt rovnaké pri oboch koncovkách.


05.11.2021 15:04

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Najkrajsie basuje dreveny !!!


05.11.2021 17:41

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ked som si teraz pozrel Tuarégovu prístrojovku, tak nie že by bola krajšia ako u RT, ale informačnú hodnotu má vyššiu.
Re: raptor: "verim tomu ze ak vonkajsie kovove telo nahradis karbonom tak vela usporíš.
Na váhe neušetríš skoro nič.
Ja neviem, nerez obal 1,kg , karbón asi 0,8 kg?


05.11.2021 17:48

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: tryskac: lenze podla mna presne o to ide - bavorak ma najvacsiu pristrojovku, ale v zakladnom zobrazeni 4 alebo 5 udajov. Aby ta nic nerusilo. Uzivaj si cestu. Je to nieco ako dokazovanie dizajnoveho luxusu (nieco ako extremne ciste a prazdne pracovne stoly s pocitacom, niektori ludia v inom prostredi nevedia pracovat). Keby nieco, vies si jednym klikom obrazovku rozdelit, a tam uz mas vela vela udajov. To je ta vyhoda, variabilita. Obrovsky skok oproti analogu.

Herghott


05.11.2021 18:03

Re: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: Tú rozdelenú obrazovku som používal a zobrazuje tam sprostosti ako: dobu jazdy, dobu do prestávky, trip, či priemernú rýchlosť a spotrebu.
Ak pre Teba či BMW je "palubná doska" nie na informovanie o prevádzkových parametroch vozidla, ale hlavne na dokazovanie dizajnového luxusu, tak pre mňa je to pozérstvo či snobizmus.
No uznávam, že dnes je asi celkovo viac v popredí dizajn a nie funkčnosť.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.