Hodnotenie:
Škoda že Yamaha stratila na Dakare trpezlivosť a nebude ďalej pretekať. Zase paráda, že vylepšila 700-ku.
Je zaujímavé sledovať Tarresove videá v enduro prostredí, chlapík jazdí neuveriteľne. Dokonca je motorka relatívne neutrálna čo sa týka rozmiestnenia hmotnosti. Lenže...
Na enduro sú pri ťažkej motorke výhodnejšie menšie zdvihy, v rally naopak. A samozrejme priemer klzákov nim. 48mm a viac. To na novom modeli zvládli, otázkou je vzhľadom k veľkej váhe aké tie zdvihy budú.
Svojho času nedostižná KTM 950, pilotovaná Meonim a Salom, mala predok až 330mm!!! Napriek tomu to prinášalo problémy vo vypaľovákoch pri prepružení pre nedostatok progresie a v technických pasážach pre nestabilitu pre vysoké ťažisko.
Otázkou zostáva konštrukcie zadnej vidly. KTM dosiahla väčšinu úspechov práve kvôli nej, tu neviem. Umiestnenie a sklon tlmiča napovedajú, že by systém mohol fungovať aj v rally.
Yamaha preto bude mať problémy v úvode rally v Maroku na nekonečných šutroviskách a potom v dunových poliach strednej Mauretánie.
Naopak, bude ťažiť na pláňach Západnej Sahary a južnej Mauretánie a na savanách Senegalu.
Osobne považujem duny Mauretánie za postrach váhy, veľkozrnný piesok s malou mernou hmotnosťou dokáže motorku doslova zhltnúť (vzdialene podobný je iba po dlhom suchu na juh od Ksar Ghillane a na okrajoch poľa Erg Chegaga). Tak treba adekvátny výkon, ináč koniec.
Pokiaľ sú so suchou hmotnosťou niekde okolo 170kg, je všetko OK. Ešte neviem koľko lamelovú spojku má, tieto vysoko posadené koše nevykazujú bohvie akú trvanlivosť.
Celkovo úmysel dobrý, motorka parádna a snáď dobrá. Nehneval by som sa, mať ju doma v garáži.
H.
|