Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - haro007
Login: | haro007 Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Pretekám na amatérskej úrovni, jazdím 52 rokov, ročne najazdím v priemere 5000 kilometrov | |
Motorka: | KTM 450 Rally Replica | |
Mesto: | Mojmírovce (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 31.05.2007 13:45 | |
Posledne prihlásený: | 17.04.2022 20:53 | |
Ďalšie motorky: | ||
Niečo o sebe:Keď som ako 9-ročný prvýkrát sadal na motorku (kocúr 555 s balónovými kolesami), takmer som sa zbláznil od radosti, vzrušenia a strachu zároveň. Po 39 rokoch je to stále rovnaké. Chvála Bohu! |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 89 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 8 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 37 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 1196
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom haro007: 559
- Zobraz témy ktoré otvoril haro007
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil haro007
Foto člena:
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4.
01.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 17791 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM 690 Rally Replica
Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne taká výnimočná ako sa tvrdí.
24.03.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 16649 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM Adventure 950 S - šelma po roku
Po uplynutí 14-tich mesiacov píšem sľúbené pokračovanie o oranžovom zverinci. Skúsenosti, vylepšenia a vyhoršenia. Ďalších najazdených 8000 kilometrov nie je veľa. Stačí cesta do Kazachstanu a späť... Ale taká porcia a z toho možno 90% po teréne v paľbe je snáď dosť.
26.01.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 24465 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM Adventure 950 S - oranžová šelma
Nedostižné jazdné vlastnosti, špičkový motor, nádherný dizajn, čistokrvná športovkyňa... Ale aj poruchová, nevyužiteľná, drahá... Kto má pravdu?
01.01.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 45814 Strany: 4 [Vaše stroje - Moja motorka]

50, 125, 140 a 230 ccm – testy motoriek pre deti
Každý milujúci rodič chce aby potomok šiel v jeho stopách. Aj motorkár. Ako na to?
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 9.
27.05.2018 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7729 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Tunisko po Kaprových stopách
Volá mi Gažko v polovici marca s otázkou ako sa mám a tak podobne. Odpovedám protiotázkou, či má o mesiac čas vybehnúť do Tuniska. Totiž Slavo nemôže a s Karčim sme zostali bez parťáka. Odpoveďou bolo konštatovanie, že toť nedávno na podobnú možnosť myslel. Dohoda padla okamžite, proste to tak malo byť.
23.04.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 10771 Strany: 2 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Dunami a púšťou - Maroko 2012
Sú miesta na Zemi priťahujúce pozornosť bez vysvetlenia. Vlastne iba preto že existujú. Hory, ľadovce, hlbočiny, moria, púšte. Vyžarujú fluidum a energiu, príťažlivosť čitateľnú určitou sortou ľudí.
10.04.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 6546 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Maroko 2012 - obrovská duna
Niečo málo z tohtoročného Maroka. Onboard video s výjazdom a zjazdom čerstvej megaduny v Erg Chebbi.
13.09.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 15466 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Majú rozum v Rumunsku?
Anti-motorkársky zákon pretlačený nemenovanou politickou klikou a prijatý v skutočnosti pre nerušené drancovanie slovenských lesov je nám dostatočne známy. Čakanie na kalamitu v podobe niekoľkých padnutých stromov ako dôvod na plošné vyrúbanie hektárov lesa poznáme tiež. Ale v rumunských horách krajinu podobnú mesačnej (našej) neuvidíte. Postihne lobizmus aj ich alebo majú rozum? Že ho zrejme majú sa dočítate v mini cestopise.
26.04.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 13324 Strany: 4 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Juhom Maroka
Dnes mám poslednú šancu na zdolanie najvyšších dún. Búrka silnie, povetrím letia oblaky piesku, podklad je sypký a duny nečitateľné. Pozriem na obrovskú 200 metrovú dunu na obzore a hodím jednotku. Teraz alebo nikdy!
14.08.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 9465 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

RUMUNSKO 2009 – Po stopách Rally Central Europe
Prekrásne horské pláne, romantické výhľady okolo nekonečných šotolinových ciest. Zdraviaci horár uvoľňujúci lesnú cestičku, priateľsky mávajúca lesná stráž. Divoká paľba po trasách RCE 2008. Nereálne? Nie, to je Rumunsko!
22.04.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 17661 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Tunisko 2009 - pozor na Saharu!
Mal to byť cestopis o športovom jazdení po Sahare. Je aj o tom, ale hlavne o kamarátstve a životných kopancoch, na ktoré musíme byť pripravení vždy.
09.07.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 20162 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

TransOrientale na vlastnej koži, alebo Harov denník z Ruska
Tak sme sa vybrali do Ruska. Vidieť a zažiť slávny pretek z Petrohradu do Pekingu naživo. Awia, Dušan a ja – Haro.
02.05.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 11465 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko-ukrajinská rely
Spoza zákruty sa ozve pekelné hrmenie a vyletí pretekár na KTM 690. Dakarský špeciál s jazdcom v stupačkách balancuje na hranici fyzikálnych zákonov.

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!