Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (3 hodnotení)
Diskusia k článku: Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Nebyť ostatného dvojvalcového dvojtaktného Ogaru 350, tak by nebola nikdy Jawa 350 počnúc Pérákom 350 a končiac Jawou 350 640. Teda všetky vtedajšie československé motorky 350-ky. Gilbert |
Re: Jeff: |
Re: OKOzMI: Neviem, no pripadá mi to, ako keby uviedol napr., že keby nebol vyrobený NSU Prinz, neuzrel by svetlo sveta Záporožec |
Milý diskutujúci. Autor článku naznačil, ak ste ho naozaj čítali, že značku Ogar zrušili komunisti. Jej ostatným produktom bol Ogar 350 s dvojtaktným dvojvalcom. Keďže sa nemienim opakovať, tak kompletná motorka od zrušenej značky sa vyrábala ako Jawa 350 Pérák a využitie koncepcie pokračovalo až do poslednej série klasickej Jawy 350 (vrátane motorov pre ČZ). A aby som nebol nedôsledný, tak logo Ogar sa za éry socializmu na nádržiach objavilo ešte raz. Bolo to na súťažných motocykloch Jawa pre šesťdňovú (Jury vtedy vydala nariadenie, že súťažné družstvá musia sedlať motocykle minimálne dvoch značiek). Takže kompletné družstvo tuším o svetovú trofej sedlalo kompletne motocykle Jawa z ktorých niektoré mali pro forma na motoroch prelisované logo z Jawa na Ogar a na nádržiach mali tiež logo Jawa prelepené logom Ogar. Gilbert |
Hodnotenie: A zase som sa o tejto akcii dozvedel až po funuse. Bola táto akcia tu nejako dopredu prezentovaná a ja som si to len nevšimol, alebo sa o nej na motoride zjavia info vždy až po? |
Tryskáč, vychádzam z dobového výtlačku Auto-Moto z roku 1947, kedy ako novinka bol predstavený Ogar 350. Musím to dohľadať. Mimo toho tam bol predstavený aj dvojvalcový boxer motor Ogar tuším. Ten som ešte nikdy nevidel, ale starousadlíci v Liptovských Revúcach ho používali na pohon prvého lyžiarskeho vleku. Ak máme teda veriť uverejnenému článku ešte pred prevratom v roku 1948, tak dve spomínané značky do prevratu mali každá samostatný vývoj, ale február 1948 to vyriešil po svojom. Prakticky všetky motocyklové značky zanikli až na ČZ a Jawa. Posledne menovaná značka sa stala nakoniec gestorom motocyklovej výroby v povojnovom Československu. Ak chcel niekto s niečím preraziť tak musel mať súhlas Jawy, teda sa to bytostne dotýkalo Považských Strojární a nielen ich prvého dieťaťa Manet M90. Gilbert |
Re: gilbert: mňa to zaujíma čisto strojársky, nie politicko-hospodársky. |
Hodnotenie: Gilbert a tryskac. Toto ma bavi citat. Ani som o nejakom Ogare nepocul. A to sa dost motorkam venujem. Musim dostudovat. Ale naozaj zaujimava diskusia. D. |
Hodnotenie: môj stary otec v SNV mal obchod,kde predaval motorky znacky Ogar a Ariel aj sijace stroje znacky Singer pokial mu to komunisti neznarodnili,,,do konca zivota hovoril,ze vsetci komunisti su huje,,,,a vlatnil a jazdil na Ariel 650,,,,starsi spissiaci urcite vedia o kom a o com hovorim |
Re: VORman: Upravené 1 krát. Naposledy upravil OKOzMI (16.07.2022 10:18) |
Re: OKOzMI: tu nic nevesiam,,prides ukazem ti,,,,pozdrav Nema |
Re: VORman: Ani ja tu nič nevešiam. Asi si na tom rovnako ako ja (nechápačky ako na to..) či? |
Seriál Zašlapané projekty ukazuje veľa ako červené egalitárske prasce zadusili všetku invenčnosť vo vývojaroch tej doby. Video: Zašlapané projekty - Stop pro Čezetu 1/2Potom sme tu "hrdo" vyrábali trapas ako Jawa 350 kým šikmáci montovali už do motoriek sériovo turbo, Nemci vstrekovanie... |