Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1816 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29772
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17600)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12172)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - gilbert

Login: gilbert Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Veteránista - učarovali mi stroje skôr vyrobené...
Skúsenosti: Žiadne, nemám motorku, jazdím 53 rokov
Motorka: Žiadna
Mesto: Šenkvice (Slovensko)
Čas registrácie: 19.12.2005 21:49
Posledne prihlásený: 27.03.2025 21:57

Niečo o sebe:

Amatérsky kibic do motoriek a všetkých starých vecí čo majú až tri kolesá a motor.

Štatistika

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4.

20.11.2024 - gilbert Čitatelia: 1639 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Južné Čechy 2024 - Český Krumlov

Po cyklovýlete po okolí Lipna sme sa rozhodli pre návštevu starobylého mesta Český Krumlov. Neďaleko bol ostrovček a náprotivný breh okupovali vodáci čakajúci na ostatných členov výpravy. Vodácke dievčence sa slnili, či už na svojich loďkách, alebo na brehu, ktorý bol miestami síce neschodný, ale pri reštauráciách boli malé pláže.

 

18.07.2024 - gilbert Čitatelia: 1741 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Takmer letné zážitky pri Lipne

Lipno je naša ďalšia priehrada v Čechách, kde sme sa túlali. Našou prvotinou pred morskými dovolenkami, keď boli moje princezné ešte malé, bola po malej priehrade Ružiná ďalšia Zemplínska Šírava. S odstupom času sme opáčili Vranovskú priehradu na Morave. Po okolí Liptovskej Mary sme sa motali dosť často. Teraz, keď už sme sa s manželkou prehupli do časov wellnessových, sme na konci júna nakukli k priehrade Lipno v Južných Čechách.

 

10.11.2021 - gilbert Čitatelia: 4477 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Dobývka pevností na Balkáne v Čiernej Hore nad mestečkom Sutomore

Jedného dňa som nahovoril časť našej výpravy na výstup na bralo nad prístavom, na ktorom sa nachádzala zrúcanina novej tureckej pevnosti Tabija, ktorú tam na kopci Golobrdo bližšie k moru v roku 1862 začali stavať Turkami zotročení otroci. Zarazilo ma, keď som sa domorodcov v reštauráciách na ňu pýtal, tak o nej nevedeli, tobôž cestu k nej vôbec nepoznali.

 

11.01.2020 - gilbert Čitatelia: 4617 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Wellness na Dolnej Zemi.

Wellness v Maďarsku neďaleko Bratislavy. Motocykle sem tam, dážď výdatný, sneh a treskúci mráz len vo sne.

 

Zoznam členov aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »