Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (5 hodnotení)
Diskusia k článku: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hodnotenie: Tak ide im to, aj dizajn aj výbava... Tlmič riadenia.... Vyzerá to lákavo. |
Hodnotenie: Vidím, že sa tu Awia snažíš rozprúdiť diskusiu - a máš pravdu, je to tu celé nejaké zaspaté. |
copy - v časoch kedy tu bola živá autentická diskusia sa tu banovali ludia za veci, aké sa dnes tolerujú len aby bol aký taký traffic Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (09.11.2024 20:10) |
Re: copy: Sranda aké video vie človek spraviť s 2 fotkami... |
Hodnotenie: Motorka je to zaujímavá a je fajn, že ponuka sa zväčšuje, som zvedavý na spoľahlivosť po nejakých kilometroch a rokoch. 800vky sú zjavne segment s veľkým potenciálom, keď sa tam každý trepe so svojím modelom. |
awia - a teda o čom neviem len sa domnievam? |
Pekná, ale ťažká. Jazdím sám a zo zeme by som ju asi nezdvihol. A po malorážkach 300-450ccm tiež netúžim. Keď si kúpim čínu, tak to bude KOVE 800 so 185kg s plnou nádržou. Ak ovšemže sa niečo podobné do jari neobjaví od európskeho výrobcu. |
Re: FOGY: len otázka je koľko kg bude mať kove kěd ho dáš na váhu... Nič v zlom len som skeptický... skôr realista... |
Hodnotenie: Re: FOGY: európsky výrobcovia sú už len dvaja, BMW a Triumph..KTM je už pomaly ale isto na ceste k čínskemu majiteľovy. Za úspech čínskych motoriek sú zodpovedné všetky renomované značky, ktoré si naivne mysllei ,že sú BMW a nebáli sa za nové motocykle pýtať takú cenu za u akú sa nehanbili...Ak by bola Tenérka alebo Transalp v cene CF Moto alebo VOGE a iné./Priznajme sa ,že číňaňnia najú nastavené reálne ceny/ čína by si ani len neškrtla. Vidíme, že ako výrobcovia motocyklov tak isto aj výrobcovia áut roky zamestnávali neschopných z reality utrhnutých manažérov. Tu je výsledok. Prežijú len dvaja. |
Re: 8814: no pokial napriklad ty budes ochotny praccovat za cinsky plat a jeho socialne vyhody v nejakej eu/japan motorkarni..tak potom sa mozno aj tie ceny vyrovnaju, v tvojom ponimani zrealnia. |
8814 - súhlasím okrem tejto vety "Priznajme sa ,že číňaňnia najú nastavené reálne ceny" |
Re: salem79: za čínsky plat sa vyrába aj Yamaha a aj Honda.O spoločnom holdingu CF MOTO a Yamahy v číne ani nehovorím. |
Re: 8814: Píšeš že satira ale celkom si vystihol možný scenár... Ale je na ľuďoch čo chcú a dovolia... Či si nechajú zobrať rozhodovanie o sebe... |
Re: Awia: rozdiel je v tom,že číňania vstúpili do hry až vtedy keď už nemuseli nič nové vymyslieť a keď už to ide s motorkami dole vodou na uháňajúci rýchlik sa naskakuje ťažšie ako na brzdiaci...Japonci prišli s inováciami a skvostmi napr. len samotný motor z valkýrie je umelecké dielo ,čínska inovácia je to,že namontovali na moto tablet... |
V 2003 som bol nakupovať v Číne skútre. Hogo-fogo stretnutie, prišla pre nás na hotel čierna limuzína, obed, stretnutie s jedným z najvyšších (tuším obchodný riaditeľ) - z Qjiangjiang motor (dnes je to Benelli, Keeway, QJmoto, a neviem ešte aké značky). |
Re: copy: prosim ta, ako mame brat tu motorku z obrazku? Podla mna je to len nepodarena kopia MV Agusty. Nejazdili sme na tom, ale nevidim tam jediny bod, ktoreho by som sa optimisticky chytil, ze ako dobre sa na nej povozim na okruhu. Podla mna je to len dokaz, ze vedia dobre kopirovat. Na tej motorke nie je nic originalne, ziadna nova technologia ci napad. |
treba vydržať, budúci rok sa povozíte |
Ok, ale mam z toho padnut na zadok? |
Motor aj zadná kyvka je totožná s MV Agusta, od 2020 spolupracujú, zrhuba podobný spolok ako CFMoto s KTM. |
Copy, udaje si viem najst aj sam. Len mi prosim ta vysvetli tuto tvoju vetu: |
no ako by som ti to ... že spravili asi taký posun ako od výroby detského bicyklíka k výrobe Jawy 350? Ty ten technologický posun nevidíš? |
Ok, za 20 rokov okopirovat MV Agustu, pouzit jej motor a navesat tam europske komponenty, to je vykon? |
jednoducho, cbr600rr je sestovka |
Hm, taku odpoved som aj cakal. Tak ok, a Ducati Supersport 950? Ma 110 koni a stoji 15 litrov. |
to ze CBR je "len" 600 je dobre divný argument... |
Presne tak, vsetky nove veci vyzeraju dobre. Chleba sa lame pri kazdodennom pouzivani, o tvrdom pouzivani (okruh, offroad) ani nehovoriac. A tu su tradicne znacky overene. |
Re: Herghott: Ako vyargumentujes beznemu motorkarovi, aby si kupil radsej to QJ 921? |
Ja nepotrebujem nic vyargumentovat, to len Copy nam to sem predostiera takym sposobom, ze by sme mali z tej motorky padnut na zadok. Tak som ju porovnal so strojom, ktory sa robi 20 rokov takmer bez zmeny, je overeny rokmi a je za nizsiu cenu. Iba ma zaujima, preco by som mal byt z tej 921 hotovy. |
A iba taka drobnost - vsimnite si, ze na tom obrazku je pod motorkou odtlacok pneumatiky z auta. To je uzasna praca Grafik to mal v pecku, aj marketing to mal v pecku. Hadam teda konstrukteri nic v pecku nemali. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Herghott (12.11.2024 10:15) |
Hergi a ty si akoze moto novinar?Asertivita nic?Nejak si sa zavzdušnil. Si vobec nepochopil cely prispevok. Nemas vobec padat na zadok, to bol len priklad. Mohol som tam dat obrazok stvorkolky a bol by klud. |
Asi si myslel objektivitu, pretoze asertivny praveze som. |
Nie, myslel som asertivitu. "Ok, ale mam z toho padnut na zadok?" |
Ak SRK 800 RR alebo ta 921 maju predstavovat vrchol cinskych schopnosti, tak skutocne "klobuk dole". Su to alternativy ku CBR650 alebo CBR600RR, pripadne Ducati Supersport, strojov, ktore existuju dlhe roky a v motorkovom svete su obycajnym priemerom. (Nechcem dehonestovat CBR600RR, jej kvality vyniknu najma na okruhu, inak je to naozaj priemer.) |
A este k tym cenam - dost som prekvapeny z toho, ze vela ludi si motorku vybera podla najnizsej ceny. Ja to mam nastavene inak, pretoze ak sa mi nejaka motorka paci, tak sa snazim zarobit na nu, pripadne zvazit ine cesty (kupit zanovnu, lahko suchnutu, mozno niekolkorocnu). |
"Ak SRK 800 RR alebo ta 921 maju predstavovat vrchol cinskych schopnosti, tak skutocne "klobuk dole". |
Ano, viem o tom. Ale nepredpokladam, ze teraz tam hufne jazdia domaci Cinania na litrovych superbikoch a napinaju svaly, ako tym tradicnym znackam ukazu, ako sa to ma robit. |
"tradicna znacka" to je dnes taky pojem.. diskutabilny. Ci v autach, ci motorkach. Kolko znaciek zaniklo napriek niekdajsim tradiciam a uspechom. Nemusime chodit vobec daleko - Jawa, CZ. |
Lenze oni nekonkuruju technologiami alebo vylepseniami, iba nizkou cenou. Vidis sam ako je to vo svete plechoviek, EU zaviedla cla na cinske elektromobily, inak by plechovky od tradicnych znaciek nikto nekupoval. |
"Priznajme sa ,že číňaňnia najú nastavené reálne ceny" /raptor nesúhlasí/ |
Hodnotenie: Sledujem to tu a pôvodne som sa nechcel ani zapájať... Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (12.11.2024 14:27) |
Re: momul: cinania neprisli so ziadnymi technologiami ani v plechovkach. Predvidavo sa opreli do elektromobilov, ktore su jednoduchsie na vyrobu. |
Tak to clo na čínske elektromobily, to je len ďaľšie mínus pre EU. "inak by plechovky od tradičných značiek nikto nekupoval" - ale čo je to za clo, keď je rozdielna sadzba pre rozličných výrobcov?! BYD, Geely a SAIC - tri rôzne sadzby? To ako keby sa platilo iné clo za Hondu a iné za Yamahu. |
Re: copy: neviem presne ake vychodiska mala EU ked tvorila ten zakon, ale je mozne, ze tie sadzby su rozdielne podla toho, aby dorovnali ceny tych cinskych znaciek na hladinu adekvatnych EU znaciek (alebo mozno iny mechanizmus, ale to teraz iba konspirujem, ze to nastavili podla toho, ako velmi dotuje cinska vlada jednotlive domace znacky). |
Peter - myslel som to tak že najskorej si musia spravit meno spoľahlivosti, dostupného servisu atď. aby došli s niečim novým, lebo dnes ešte stále ludia váhaju a ešte dlho budú (ty si príkladom) a nie to ešte aby došli s niečim radikálnym čo ešte nik iný neponúkol. To je môj názor. |
Tak to im drzim palce. V ostatnych cca 3 rokoch som mal na test asi 4 cinske motorky a asi 3 korejske skutre. Zverejnene boli tusim iba dve. Zvysok som viezol naspat aj s adekvatnou reakciou. |
No moc sa tu o VOGE nebavíme. |
ak si čínania postavia montážnu fabriku tu, tak potom ta cena pojde hore (ak ju teda nebudú dotovať ako to majú vo zvyku) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.11.2024 15:15) |
Re: Awia: ale teda ziadna motorka nejazdi na dizajn. Nakreslit motorku a dat spravit plasty dnes dokaze aj student. Inzinierske umenie je najma v motore a v technologiach. |
Re: raptor: OK tak raptor to už vie ako to bude s tými elektomobilmi |
Re: Herghott: tak píšeš akoby každej druhej čínskej motorke odpadávalo koleso... A že sa ľudia zabíjali na BMW kvôli chybe? Tak zas trochu objektivity... ak už chceš argumerntovať. |
awia - nechcem túto diskusiu o kvalite čínskych motoriek stočiť k energetike ale... Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (12.11.2024 15:37) |
Chalani, to akoze som tu jediny, co si cti poriadnu inziniersku robotu? Kua sak ked som ako maly chlapec prvy raz videl otvoreny motor, bolo to pomaly dojimavejsie nez keby som videl hole spoluziacky. Ked nam potom na skole profak pomaly so slzami v ociach hovoril, ze chlapci, pozrite sa ako toto vymysleli, aku cestu muselo ludstvo prejst od konskych povozov az sem, ze na okruhoch sa nahanaju formule v 350 km/h. Kazdy motor ma svoj charakter, a v jeho vnutri vlastne vidis pracu inziniera. Je to zhluk suciastok, ktore nam vlastne prinasaju radost. Tie suciastky samy osebe nemaju hodnotu, ale ako celok krasne funguju. |
Re: Awia: pochopil si to správne, chcel som len poukázať na to, aký pokrok spravili, nie na to, že sú na technologickej špičke, alebo že udávajú trendy (aj keď, v EV motorkách a skútroch už je to diskutabilné). |
Re: copy: rozumiem, ale my na motoride.sk nemusime riesit cinsky pokrok. Riesime motorky, a tie cinske sa zatial len zacinaju priblizovat priemernym motorkam, ktore tradicne znacky predavaju uz roky. |
stále sa točíme okolo "tradičné značky". Zbytočne. |
Kludne sa vratme k teme clanku - VOGE DS800 RALLY 2025. Kto su jej konkurenti? |
Tak ale to je zauzivany pojem, nevymyslel som ho ja. Navrhni teda lepsi termin, aby ta to nevyrusovalo. Na faktoch to ale aj tak nic nezmeni. |
Konkurenti? Presne tie modely, ktore pozname uz dlhocizne roky: KTM 790/890 Adventure, Tenere, F 900 GS... A na ktore pohodlne najdes triliardu kvalitneho originalneho aj aftermarketoveho prislusenstva. |
KTM (CFmoto), BMW (Loncin/VOGE), tak snad aspon ta Tenere je z Japonska. |
Re: copy: tazko povedat? Ved maju oficialne konfiguratory, a Givi, Touratech, SW Motech a podobne maju kopec veci... |
Re: Herghott: a teda ked spominas tie prepojenia europskych znaciek na cinske - ved ty sam urcite vies, ako vznikli. V Cine nemohli stavat necinske znacky fabriky, podla zakona tam musel byt podiel domacich firiem. A tak europske znacky sa museli spojit s cinskymi. A tie cinske dnes z toho tazia. |
Copy - Tenere 660 motor Minarelli (talian) a mam pocit ze CP2 v 700 tak isto |
Motor CP2 je original Yamaha. |
Ale ked tak nad tym rozmyšlam Fantic ma motorku s CP2 motorom a Fantic ako taky už vlastnia čínania...hmmm nie yamaha je už dávno snčinanmi. Myslím ze vlani bol o tom aj dobrý článok na motohouse ako tam boli na návšteve |
|
Re: copy: a ten joint venture? |
Re: Herghott: neviem na co konkretne sa teraz pytas? |
Re: copy: no ako tolko spominas prepojenie europskych vyrobcov na cinske znacky, ze tam europania nemali prilis na vyber. Vyssie to pisem. Museli sa spojit. Nie je to ziadna obchodna genialita, ale legislativa cinskej vlady. |
Re: Herghott: kokos, teraz si ma normalne ze rozosmial. |
Samozrejme ze ano, a napriklad taka Ducati to tak aj robi. Ale urcite uznas, ze keby to nebola podmienka, tak do ziadnych spajani nejdu. |
Re: Herghott: ale oni tam isli so zamerom, ze tam budu vyrabat lacno, a potom do celeho sveta exportovat.. Ja si pamatam casy, kedy boli na pracovnu vypomoc v CSSR vietnamci. Velke mnozstvo vietnamcov. Napriklad v skodovke v case "revolucie" 1989 robili vo zvarovni, lisovni a lakovni vlastne iba basmani a vietnamci - nikto iny tam robit nechcel. |
no mohli bi ciganov,dementov(cely parlament),a hlupe a skarede zenske |
Re: copy: rozumiem, ale taky pribeh sa skor hodi na nejaky ekonomicky server, ze aha aka success story. Ale motorky robia uplne priemerne. |
Re: Herghott: tak už si ju jazdil? |
Re: copy: ktoru, tuto Voge? Nejazdil. Hadam mi ale nechces povedat, ze prave tato motorka zacne novu eru technologicky vyspickovanych cinskych motoriek. |
Re: Herghott: nuž, Čína je rozlohou 2x väčšia, než EU, obyvateľov má 3x viac. Je asi normálne, že robia produkty od podpriemerných až po špičkové (netýka sa len motoriek). |
Re: copy: čína bola 2x väčšia ako EU aj pred 100 rokmi.Ešte pred 30 rokmi tam chodili na bicykloch potom prišiel BlacRock a JP Morgan a nalial do číny a Indie stovky miliárd dolárov.Keby tie peniaze naliali do Európy tak by sme vyvážali do číny všetko my ale komu?Bežný číňan si v tej doby mohol dovoliť luxus |
JP Morgan je v Číne 100 rokov, tým to asi nebude. |
Re: copy: Byť tam a cucať,alebo hodne nodne hodne naliať je rozdiel... |
Herghott - začínam sa nám čudovať... copy sem sústavne nahadzuje udičky s čínskymi návnadami.. adoruje čínske motorky (dnes už asi aj v slušnej kvalite) oproti tým európskym, a my mu na to zakaždým skočíme... |
Ale to je bežný vzorec pre väčšinu motoriek. Brzdy Brembo, Nisin alebo Jjuan, elektronika Bosch, denso, pruzenie Shova, Ohlins, Marszochi, Kyb, rafiky Exel, Akront, retaze, kolieska DID, motor Minareli, Rotax a ked vlastnej konštrukcie tak je väčšinou vyrobený v číne. |
Re: momul: ale to je uplne v poriadku. Ja som to vypichol len preto, ze nas tu Copy isiel presviedcat o inzinierskom zazraku. Pritom je to iba kopia bez vlastneho motora. |
Re: Herghott: ja som nepisal o ziadnom inzinierskom zazraku, kde si to zobral? Pisal som o tom, ze aky v motorkach spravili pokrok. Nakupili technologie, najali konstrukterov, kupili cele znacky. |
Re: raptor: roky robim s Cinou, tak asi preto sa ti to zda. Ale to nie je adoracia, to skor obcas nechapavo krutim hlavou nad europskymi firmami. Ak by si sa okolo aut pohyboval profesne, tiez by si to mal tak. |
Re: copy: to by si mohol napisat aj o Slovensku. Pred 35 rokmi sa tu predavali Favority, aj to si musel cakat na poradovniku. |
No to ano. A kam sme sa posunuli? Vyrabame lepsie auta, ale len preto, ze sme lacna pracovna sila. A firmy su zahranicne. |
Pred 35rokmi sa i vo svete preďávali favority a autá im podobné. Inak my sme mali Formana |
Re: momul: neviem ci sa rozumieme, Favorit bol uz v dobe jeho predstavenia zastaraly. |
Lada Samara , Fiat Uno, Golf. Inak v 1988 som mal 4roky a vtedy sme este mali Moskvič 408 az ked som uz chodil na základnú naši kúpili Ladu 1500 a Favorit Forman potom |
Re: raptor: ešte mi napadlo - všimni koľko "udičiek s indickými návnadami" sa tu objavilo. A to zatiaľ iba Royal Enfield, a retro Jawy. Ale to ešte prídu Hero a Bajaj a neviem kto ďaľší. |
Re: momul: asi sa naozaj nerozumieme. Kym u nas bol v 1988 Favorit vrchol ponuky, auta ako Uno a Golf boli na zapade vnimane ako druhe az tretie auto do rodiny. |
Okrem tachometra ktorý bol lankový (mimochodom aj Tipo, Uno ho malo lankom) mal aj Favorit všetko elektronické vrátane otáčkomera. To že tam bol analógový ukazovatel neznamená že bol mechanický. |
copy - až mi je smutno... Royal Enfield, Jawa... a návnady sú z indie |
ak budu davat na cinske endura taky dobry podvozok a take zdvyhy ako na 890 R tak potom si to kludne kupim,motor na kazdej cinskej moto je to iste,skopirovany zo znackovej motorky ale to my nevadi.makky ,nizky a nekvalitny podvozok my vadi.preto by som si cinsku moto nekupil. |
Re: Herghott: časy sa zmenili ale aj na západe. V 70-tych a 80-tych si bežný robotník ako rodinné auto kupoval Mercedes W123 alebo W124, predchodcu Mercedesu E. A to ešte bolo bežné, že manželka nepracovala, starala sa doma o deti. VW Golf bol auto pre sektetárky, VW Polo pre študentov. Dnes nemec na MB E bežne nedosiahne. |
Re: raptor: majitelia KTM sú: Pierer Mobility 50.1% Bajaj Auto 49.9% |
cinske motorky teraz aj tak väcsina motorkarov povazuje za menejcenne a fakt vyzeraju len ako kopia nejakej znacky,natrepu kvanta prislusenstva uz v zaklade aj celkom dobreho,ale zatial to este nieje renomovovana uz tradicna znacka,,ja bi som si cinanku tiez nekupil ale ciňaky som dakedy nosil |
Re: copy: to hadam neveris ani sam sebe kamo. Cize chces povedat, ze nemecka kupyschopnost isla dole? Nie ze auta dnes vedia aj soferovat same a preto su drahsie? |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce