Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - SimsonRiderS51
Login: | SimsonRiderS51 Offline | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meno: | ![]() | |||||||
Môj štýl: | ![]() | |||||||
Skúsenosti: | Som začiatočník, jazdím 15 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov | |||||||
Motorka: | BMW R 1200 GS Adventure 2011 | |||||||
Mesto: | Torysa (Slovensko) | |||||||
Čas registrácie: | 20.09.2011 15:04 | |||||||
Posledne prihlásený: | 04.01.2025 15:53 | |||||||
Ďalšie motorky:
| ||||||||
Niečo o sebe: Jazdím pre radosť moju a mojej ľadvinky |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 2 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 1 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 38
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom SimsonRiderS51: 271
- Zobraz témy ktoré otvoril SimsonRiderS51
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil SimsonRiderS51
Foto člena:
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
02.12.2019 - SimsonRiderS51 Čitatelia: 6692 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje motorkové začiatky
Motorky. Jazda na motorke. Svet motoriek. Toto sú pojmy, ktorým som kedysi skryto iba tajne fandil. Našťastie, od týchto začiatkov je to už 10 rokov. Dnes som dal pravdepodobne poslednú jazdu v sezóne a tak je čas konečne napísať článok, ako to celé začalo. V článku nehľadajte technické špecifikácie ani odborné pojmy, no naopak tu nájdete emóciu a skutočný príbeh toho, že detské sny sa plnia.
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
17.04.2024 - SimsonRiderS51 Čitatelia: 5740 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nultý trip nádejného dobrodruha
Počas celého tripu som mal v hlave myšlienku, že o tom musím napísať cestopis. Akosi to tomu “Motorajdu” dlžím za tie všetky informácie, ktoré som tu od roku 2011 načerpal. A nie, že by som zažil niečo, o čom ste sa tu ešte nemohli dočítať, ale predsa. Išiel som na svoj prvý výlet za hranice. Prvýkrát a ešte k tomu sám. Nevedel som, čo čakať, ale vedel som, že chcem cestovať. Cestopis je dlhý, ako januárový zimný večer, tak verím, že to bude príjemné čítanie na skrátenie aspoň jedného z nich.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!