http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Peugeot Tweet 125 2013 – Vtáčik Twíti do mesta

[Testy a predstavenia - Test]

Twíty. To bolo prvé čo ma napadlo keď som ho uvidel a prečítal som si jeho názov. Aj keď ho podľa výzoru radím medzi „čínske“ skútriády, napriek tomu som sa povozil veľmi dobre. Ba priam perfektne.

Predstavenie

Tweet je klasický skúter, ktorý má 125 kubíkový vzducháč s výkonom 7 kW a je postavený na šestnásť palcových kolesách. Vďaka svojej nízkej hmotnosti, 16tkovím tenkým kolesám a dobre rozloženej hmotnosti sa skútrik ovláda úplne intuitívne. Niečo dopomôže ešte psychika, že veď je lacný, tak to až tak nezabolí v peňaženke a k dokonalému približovadlu už len priradiť priaznivú cenovku. No a 2 190,- sa mi zdá na kombináciu kvalita, značka a výkon, celkom rozumná cenová hladina.

Samozrejme je kvalita materiálov a ich spracovanie je na trochu nižšej úrovni, ako pri Satelise, ale je to úplne pochopitelné. (Tweet je vyrábaný v Číne.) Dovolím si tvrdiť, že aj trochu žiadané. Ako som spomínal, k Satelisu som okamžite chytil citovú väzbu a bolo mi ľúto len tak ho nechať zmoknúť pod barákom, poprípade by ma hrozne mrzelo čo i len malé oškretie, zapríčinené prepletačkou v mestskej džungli.

Peugeot Tweet 125
Peugeot Tweet 125
Peugeot Tweet 125
Peugeot Tweet 125

To sa týka aj „budíkov“. Jednoduchosť, ako keby to robili Sparťania. Dominantný analógový rýchlomer, stav paliva, počítadlo denných a celkových kilometrov a hodiny. Čo viac potrebujete v meste, že? Jasné, kontrolky blikačiek a diaľkových svetiel. „Sečteno podtrženo“, áno sú tu až tri kontrolky.

Skúter je už v sérii vybavený dvomi stojanmi, hlavným a bočným. Pri stavaní skútra na hlavný stojan som sem tam zavadil o kick páku. To mi trochu vadilo, pretože to samozrejme pri naštartovanom motore vždy zachrčalo a to nemám rád. Ale zas na druhej strane, musím možnosť manuálneho štartovania pochváliť. Predsa len sa v meste stále štartuje, vypína, znova štartuje a znova vypína a aj keď idete dlhšie, tak na dobitie akumulátora to nemusí stačiť. Preto som sem tam využil kopačku a jedným kopom roztočil maličký, ale veľmi svižný motorček. Tak isto ako kopačka ma potešilo aj vzduchové chladenie. Je to technicky jednoduchšie riešenie a určite aj lacnejšie, ako vodou chladené motory.

Kam ho zaradiť

Primárne sa jedná o mestský skúter a tomu zodpovedá ďalších pár vecí. Podstatná je určite rovná podlaha na nohy, ktorá v spolupráci s klasickým háčikom dáva možnosť odviesť nejakú tú ilegalitku, poprípade sieťkový mech s cibuľou pre Meliška. Dve malé skrinky v stredovom stĺpiku a zadný integrovaný nosič ešte o málinko zvyšuje kapacitu pre prípadné náklady. Keďže 5,7 litrová nádrž je umiestnená pod sedlom, pre odloženie integrálky už nezostalo miesto. Hodíte sem tak akurát džetku, čo v prípade metského skútra nemôžeme pokladať za mínus. Sedlo sa otvára buď otočením kľúčika v spínačke, alebo prepínačom diaľkových svetiel.

Podvozok a Brzdy

Podvozok a brzdy Twítika sú aj navzdory nízkej cene na pomerne vysokej úrovni. Minimálne v triede skúter je odpruženie nadštandardné. Žiadna mäkučká kolíska, ale ani tvrdá športová kostitraska. Brzdy sú nielenže dostačujúce do mesta, ale aj pri dlhších rýchlopresunoch a následnom myšičkovaní pri maximálnej rýchlosti, pracovali bezproblémovo. Ani raz som nemal pocit, že by som nedobrzdil. Vlastne v meste som si pri blbnutí pri každom brzdení dovolil „zapískať“ a nakresliť čiernu lajnu.

Peugeot Tweet 125
Peugeot Tweet 125
Peugeot Tweet 125
Peugeot Tweet 125

Dlhšie medzimestské presúvačky

Twítiho som pojazdil nielen v meste a za pekného počasia, ale tak isto ako Satelisa som ho zobral do práce a samozrejme aj za dažďa. Každému je jasné, že pri absencii štítka je ochrana proti vetru a dažďu takmer nulová. Nohy a tesne nad pás je to v pohode, ale od brucha až po hlavu ste mokrí nato tata. Ako tak pomáha, ak zaľahnete a prilbu prilepíte až na prístrojovku, ale zas to nie je bohvie ako pohodlné. Každopádne ale lepšie, ako byť premočený. Poprípade je tu riešenie v podobe zakúpenia doplnkového plexi z ponuky.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Konkurencia

Vypisovať tu všetky možné varianty konkurencie by bolo na dlho. Preto spomeniem len pár. Pri našom teste sme mali k dispozícii Hondu PCX za 2 390,-. Mne osobne sa dizajnovo menej páči, stredový tunel mi je nesympatický, brzdy sa mi zdali slabšie ale štart-stop systém a spotrebu chválim. Piagio Fly 125, ktorý sme už tiež testovali. Cenovka je dosť priateľská (2290 Eur), má ale vyšší výkon a nizučkú spotrebu. Yamaha Cygnus X 125 za 2690 Eur, poprípade Keeway ARN 125 za 1299 Eur alebo YUKI 125 Fairy s cenou 1012 Eur.

Záver

Celkovo sa mi okrem toho „čínskeho“ výzoru Peugeot Tweet zapáčil. Jazdenie v meste, ale aj mimo mesta bolo zábava. Vďaka svojej nízkej hmotnosti (suchá 109kg) a tenkým úzkym kolesám sa dobre Twítik ovláda a preklápa. Máte nad ním stále kontrolu a pocit bezpečia. Spotreba je presne ako pri Satelise veľmi pohyblivá. Nakoľko sa jedná o relatívne malý objem a pri maximálke atakujúcej 110 km/hod. sa spotreba dokáže vyšplhať na nelichotivých 3,8 litra. Ale pri úspornejšie jazde, hlavne v zákonoch stanovených limitoch , sa dá priemerná spotreba okresať na rozumných 2,5 na sto. Ak k tomu prihodím dobrú úžitkovú hodnotu a relatívne nízku predajnú cenu, dostanem výsledok v podobe vhodného presúvadla.

Pozadie / Wallpaper:

Peugeot Tweet 125
Peugeot Tweet 125
Peugeot Tweet 125
Peugeot Tweet 125

Plusy a mínusy

cena, úžitková hodnota, brzdy, 16-ky kolesá čínsky výzor, menší odkladací priestor

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Peugeot Tweet 125, 2013:

Servisný interval 2500 km
Spotreba 3 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 5,7 l
Cena motorky 2 190,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase vo výbave
Kufor topcase 72,80 EUR
Turistické plexi 187 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 24 EUR
Spätné zrkadlo 30 EUR
Smerovka 37 EUR
Svetlomet 148 EUR

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka - Masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť Begam.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Peugeot Tweet 125 2013 Honda PCX 125 2013 Piaggio FLY 125 3V 2013 Yamaha Cygnus X 2013 Yuki Fairy 125 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:PeugeotHondaPiaggioYamahaYuki
Model:Tweet 125PCX 125FLY 125 3VCygnus XFairy 125
Rok:20132013201320132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:125 ccm124.9 ccm124 ccm125 ccm124.6 ccm
Max. výkon:9.52 k (7.00 kW) / 7500 ot.11.70 k (8.60 kW) / 8000 ot.12.10 k (8.90 kW) / 8250 ot.10.88 k (8.00 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:12 Nm / 6000 ot.10.7 Nm / 6750 ot.9.3 Nm / 7500 ot.8.4 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:11:110 : 19,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52.4 x 57.8 mm52,4 x 57,952 X 58.6 mm52.4 x 57.9 mm52,4 x 57,8
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)SOHC (3V)
Chladenie:vzduchomkvapalinouvzduchomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorvariátorvariátor
Zdvih vpredu:100 mm78 mm
Zdvih vzadu:75 mm95.5 mm
Brzdy vpredu:kotúčovákotúčovájedno kotúčovájednokotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vpredu:226 mm220 mm220 mm216 mm
Pneu vpredu:110/70 - 1690/90 14M/C 46P120/70 R12110/70-12
Brzdy vzadu:jednokotúčovábubnovájednokotúčovábubnovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:226 mm130 mm220 mm150 mm
Pneu vzadu:110/70 - 16100/90 14M/C 57P120/70 R12120/70-12
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:109 kg
Hmotnosť s náplňami:128 kg120 kg107 kg
Výška sedla:760 mm760 mm785 mm
Rázvor:1315 mm1295 mm1324 mm
Dĺžka:2000 mm1915 mm1850 mm1855 mm1860 mm
Šírka:690 mm740 mm720 mm685 mm670 mm
Výška:1120 mm1090 mm1325 mm1130 mm1160 mm
Svetlá výška:130 mm113 mm
Objem nádrže:5.7 l5.9 l7 l7.4 l4.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:110 km/h85 km/h
Spotreba paliva:2.2 l/100km1.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 kmcca 276 km
Servisný interval:10 000km
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2013 2 190,- EURCena 07/2013: 2 390,- EURCena 10/2012: 2 150,- EUR
Akciová cena 10/2012: 1 999,- EUR
Cena 10/2012: 2 590,- EUR

Pridané dňa: 12.08.2013 Autor: mikulec

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk