Anketa:
Honda PCX 125 2013 – Jednoducho zábavná 1/2
ZdieľaťPridané: 09.08.2013 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 42109 [Testy a predstavenia - Test]
Ako je možné, aby sa vyznávač rýchlosti, V-Twinov a moto adrenalínu zaľúbil do malého, jednoduchého a lacného mestského približovátka až tak, že si plánuje dokonca jedno zaobstarať? Odpoveď na túto zapeklitú otázku by mal poskytnúť tento mini mesto – okreskový testík.
Honda PCX 125 |
Písať o tom, koľko úžitku vie malý skúter poskytnúť, je ako objaviť teplú vodu. Ale že sa dá na skútri zažiť kopec zábavy - to už také samozrejmé nie je. Hlavne pomer “cena výkon” mi do úst tlačí otrepané – za málo peňazí, veľa muziky.
Aj keď sa PCXko ešte dlho nevyrába, Honda s ním zažila nemalé úspechy (23000 predaných kusov v Európe v r. 2011) a v roku 2012 prešiel prvou modernizáciou. Dizajnovo a rozmerovo sa radí medzi dospelejšie skútre, so sviežim športovým vzhľadom a väčšími rozmermi blížiacimi sa k turistickejším skútrom (v porovnaní s čisto mestskými približovadlami ala Peugeot Tweet 125). Športový vzhľad podporuje najme veľký, do X tvarovaný svetlomet v štýle VFR 1200, ale aj celkovo športovo elegantne strihnutá kapotáž, udržujúca hladkú líniu od predných „vetrolamov“, až po ladný zadok s madlom v laku. Taktiež stredový tunel ho odlišuje od mini mestských skútrov, ktoré tu majú miesto na nákupne tašky.
Športový kukuč |
Praktické a ekonomické vozenie
Dizajn je síce jedna vec, ale čo robí skútre tak obľúbené, je hlavne praktickosť a aj ekonomickosť. V týchto disciplínach je PCXko doma. Priestorovo a odkladacími priestormi síce etalón medzi 125kami netvorí, avšak pod sedlo (otvára sa tak ako aj nádrž v stredovom tuneli tlačidlom na pravej strane, hneď pri zapaľovaní) sa pohodlne zmestí jedna integrála a ešte zostane miesto pre drobnosti, ako sú nepremoky, peňaženka, lekárnička atd. Ďalšie drobnosti nájdu miesto v prednom kastlíku a komu by sa to zdalo málo a myslel by to s cestovaním vážnejšie, Honda ponúka praktický kufrík ako doplnkovú výbavu.Čo sa prístrojovky týka, tu sa trochu odráža nízka cena. Nie však spracovaním – to sa mi páčilo, aj to modré podsvietenie bolo v noci “šik“. Palubka ponúka ozaj len to najnutnejšie – rýchlomer, indikátory smeroviek a start&stop systému, kontrolka teploty motora a na mini displeji sú najazdené KM, Trip a ukazovateľ paliva. Osobne mi tieto info na takomto skútriku stačili, ale aspoň hodiny sa tam predsa len mohli zmestiť.
Prístrojovka |
Veľmi zaujímavá je aj ekonomickosť tohto vozítka. Už nadobúdacia cena tvrdo konkuruje tým najlacnejším skútrom renomovaných značiek, našťastie kvalita spracovania zostáva japonská. A to som ešte nespomenul spotrebu, ktorá je vďaka elektronickému vstrekovaniu a systému automatického vypínania motora pri zastavení naozaj veľmi nízka. Výrobca uvádza 2L, mne sa podarilo 2.6-2.8L avšak jazdenie nebolo úplne štandardné, pretože skúter jazdil väčšinou v mimomeských rýchlostiach, vo dvojici (2x 80kg – a nie nebola to moja frajerka ) a po kopcoch. Pri slušnom používaní je spotreba 2L litre celkom reálna a to už je lacnejšie vozenie ako spotená MHD. PCX125 je vybavený štartérom ACG kombinujúc motor a generátor striedavého prúdu, ktorý prispieva k zmenšeniu rozmerov motora a k výraznému zníženiu hlučnosti pri štartovaní. Servisný interval 4000km patrí k zdravému štandardu a myslím že väčšine majiteľov bude stačiť servis raz ročne.
Jazda v meste...
Honda PCX 125 |
...aj mimo mesta
Honda PCX 125 |
Jazdy mimo mesto som sa mierne obával, ale nebolo treba, kľudne by som s ním absolvoval aj väčšie výlety a jeden deň som s nim dal aj cca 350km. Rozmenené na drobné – skúter sa na 80km/h rozbehne svižne, o niečo pomalšie to dotlačí na 100ku a potom zaľahnutý som z neho komótne vymačkal tachometrových 113km/h. Do tých 90-100 je ale pohodová jazda (šiel som tak aj vo dvoch), motor neškriekal a nemal som pocit žeby sa skútrik trápil. Dokonca sme sa dvaja vyškriabali do hradného kopca (dosť strmák) a skútrik si v pohode udržiaval 60+ rýchlosť. Ochrana pred počasím je dostačujúca. S mojimi 183cm mi na kolená síce trocha fúkalo, ale pri daždi kapotáž rozrážala vzduch, takže zostali suché. Takisto predný mini štít si svoju prácu robil dobre, pri daždi som mokol len od ramien hore. Išli sme na ňom raz dvaja 100km v čistom lejaku a keby mi voda nestekala po bunde prúdom pod riť, tak od hrude dole som suchý. Osobne by som predný štít vymenil za vyšší, doplnkový.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Turistika, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 09.08.2013 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Súvisiace články:
- Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX - Muli
- Porovnávačka osminiek od Hondy: PCX verzus Forza - datadive
- Yamaha NMAX 125 - každodenný život je súčasťou balenia (porovnanie s Hondou PCX) - datadive
- „Hodne“ o Honde PCX 125 - MajoKE
- Vyskúšali sme: Piaggio Fly 125 2013 - elegantný pracant do mesta - Awia
- Nové farby 2023 pre skútre Honda - Redakcia
- Honda SCV 100 Lead - Mejd in India - Harly
- Test Honda PS 125i - Herghott
- Honda Vision 110 - pracant do mesta na každý deň - Varan
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Street Triple R 2015 – britský humor nemusí byť suchý…
- Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca
- Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
- Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz
- Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
- M1NSK TRX 300i - Zaujímavá touring alternatíva
- Honda Forza 125 2015
- KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok
- KTM RC 390 2015 - Konečne v predaji!
- ... zobraz všetky články od tohto autora