Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1712 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28426
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16939)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11487)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda PCX 125 2013 – Jednoducho zábavná 1/2

 Zdieľať

Pridané: 09.08.2013 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 42056 [Testy a predstavenia - Test]

Ako je možné, aby sa vyznávač rýchlosti, V-Twinov a moto adrenalínu zaľúbil do malého, jednoduchého a lacného mestského približovátka až tak, že si plánuje dokonca jedno zaobstarať? Odpoveď na túto zapeklitú otázku by mal poskytnúť tento mini mesto – okreskový testík.

 Honda PCX 125
Honda PCX 125

Písať o tom, koľko úžitku vie malý skúter poskytnúť, je ako objaviť teplú vodu. Ale že sa dá na skútri zažiť kopec zábavy - to už také samozrejmé nie je. Hlavne pomer “cena výkon” mi do úst tlačí otrepané – za málo peňazí, veľa muziky.

Aj keď sa PCXko ešte dlho nevyrába, Honda s ním zažila nemalé úspechy (23000 predaných kusov v Európe v r. 2011) a v roku 2012 prešiel prvou modernizáciou. Dizajnovo a rozmerovo sa radí medzi dospelejšie skútre, so sviežim športovým vzhľadom a väčšími rozmermi blížiacimi sa k turistickejším skútrom (v porovnaní s čisto mestskými približovadlami ala Peugeot Tweet 125). Športový vzhľad podporuje najme veľký, do X tvarovaný svetlomet v štýle VFR 1200, ale aj celkovo športovo elegantne strihnutá kapotáž, udržujúca hladkú líniu od predných „vetrolamov“, až po ladný zadok s madlom v laku. Taktiež stredový tunel ho odlišuje od mini mestských skútrov, ktoré tu majú miesto na nákupne tašky.

 Športový kukuč
Športový kukuč

Praktické a ekonomické vozenie

HONDA PCX 125
Dizajn je síce jedna vec, ale čo robí skútre tak obľúbené, je hlavne praktickosť a aj ekonomickosť. V týchto disciplínach je PCXko doma. Priestorovo a odkladacími priestormi síce etalón medzi 125kami netvorí, avšak pod sedlo (otvára sa tak ako aj nádrž v stredovom tuneli tlačidlom na pravej strane, hneď pri zapaľovaní) sa pohodlne zmestí jedna integrála a ešte zostane miesto pre drobnosti, ako sú nepremoky, peňaženka, lekárnička atd. Ďalšie drobnosti nájdu miesto v prednom kastlíku a komu by sa to zdalo málo a myslel by to s cestovaním vážnejšie, Honda ponúka praktický kufrík ako doplnkovú výbavu.

Čo sa prístrojovky týka, tu sa trochu odráža nízka cena. Nie však spracovaním – to sa mi páčilo, aj to modré podsvietenie bolo v noci “šik“. Palubka ponúka ozaj len to najnutnejšie – rýchlomer, indikátory smeroviek a start&stop systému, kontrolka teploty motora a na mini displeji sú najazdené KM, Trip a ukazovateľ paliva. Osobne mi tieto info na takomto skútriku stačili, ale aspoň hodiny sa tam predsa len mohli zmestiť.

 Prístrojovka
Prístrojovka

HONDA PCX 125
Keď už som spomenul tlačidlo na otváranie priestorov a zapaľovanie, popíšem aj nezvyčajné zamykanie otvoru na kľúčik (to asi aby malí smradi pri paneláku nepchali zápalky do zámku ). Zamyká sa opačnou stranou kľúčika. Taktiež sedadlo alebo nádrž otvoríte, len ak máte kľúčik v polohe “opener“.

Veľmi zaujímavá je aj ekonomickosť tohto vozítka. Už nadobúdacia cena tvrdo konkuruje tým najlacnejším skútrom renomovaných značiek, našťastie kvalita spracovania zostáva japonská. A to som ešte nespomenul spotrebu, ktorá je vďaka elektronickému vstrekovaniu a systému automatického vypínania motora pri zastavení naozaj veľmi nízka. Výrobca uvádza 2L, mne sa podarilo 2.6-2.8L avšak jazdenie nebolo úplne štandardné, pretože skúter jazdil väčšinou v mimomeských rýchlostiach, vo dvojici (2x 80kg – a nie nebola to moja frajerka ) a po kopcoch. Pri slušnom používaní je spotreba 2L litre celkom reálna a to už je lacnejšie vozenie ako spotená MHD. PCX125 je vybavený štartérom ACG kombinujúc motor a generátor striedavého prúdu, ktorý prispieva k zmenšeniu rozmerov motora a k výraznému zníženiu hlučnosti pri štartovaní. Servisný interval 4000km patrí k zdravému štandardu a myslím že väčšine majiteľov bude stačiť servis raz ročne.

Jazda v meste...

 Honda PCX 125
Honda PCX 125

HONDA PCX 125
Prvé prekvapenie pri PCXku nastalo už pri štartovaní. V podvedomí človek očakáva bzučiaka, kvíliča (ja viem, nie je to 2T, ale aj tak), ale tu som musel vyslovene nastražiť uši, aby som niečo počul. Naštartoval na brnk, tichučko a aj následný chod motorčeka bol veľmi tichý a kultivovaný. Môže byť. Skladám mašinku z hlavného stojana (na bočnom nenaštartuje) a som potešený nízkou váhou a ľahkou manipuláciou už na mieste. Neviem, či je 128Kg na osminku málo alebo veľa, ale pocitovo mi to prišlo ako mušia váha. Rozbieham sa a príde ďalšie prekvapko – na papieri nevýrazných 8.6 kW rozhýbe skútrik dosť svižne. Minimálne na mestskú premávku, kde som na križovatke nechával autá za pár sekúnd 50m za mnou. Nejde o žiadneho trhača, čo vás zatlačí do sedačky, zrýchlenie ani moc nevnímate, avšak 80ku tam mate “cobydup“. Hneď na prvej križovatke čakám, kedy mi vypne motor (systém start&stop, ktorý je mimochodom vypínateľný tlačítkom na pravej strane riadidiel), no on si vrčí ďalej. Myslel som že chyba, avšak systém sa múdro aktivuje až po zahriatí motora na prevádzkovú teplotu, čo je k jeho životnosti ohľaduplnejšie. Na štart-stop systém som bol fakt zvedavý, pretože na moto som ho ešte nevyskúšal. Čakal som mierne zdržanie a tým pádom brzdenie aut za mnou. Je to ale vyladené skvele, pretože ako náhle potočíte plynovým lankom, v ani nie sekunde motor nielen naskočí, ale sa hneď rozbieha.

HONDA PCX 125
Samotná jazda mestom je skvelá a zábavná a len ťažko sa mi hľadali negatíva. K plusom radím podvozok, ktorý je pevnejší, avšak stále komfortný aj vďaka 14“ kolesám a pri štandardnej váhe jazdca 80kg ho neprekvapia ani väčšie jamy a výmole. Pri zaťažení dvoma ľuďmi už zadok občas chytí doraz, ale to pri takej váhe a kvalite bratislavských ciest snáď ani nie je chyba. Podvozok drží stopu aj pri svižnejšej jazde a nemá problém vyberať zákruty vo vyšších rýchlostiach. Ovládateľnosť je veľmi hravá, prepletanie sa medzi autami, otočenie sa na pätníku, mestské rozbehy a prudké zastavenia, to všetko zvláda PCXko s prehľadom. Možno k tomu zastaveniu by som mal menšiu výtku. Skúter je vybavený vpredu kotúčovou brzdou (220mm + 3 piestik) a vzadu bubnom a spolu sú prepojené systémom CBS. Brzdy majú priateľský nábeh, ale mohli mať väčšiu razanciu. Zadné kolo sa asi ani nedá zablokovať. Je to možno ešte nie úplne zabehnutou motorkou, avšak zabrzdil som vždy včas.

...aj mimo mesta

 Honda PCX 125
Honda PCX 125

Jazdy mimo mesto som sa mierne obával, ale nebolo treba, kľudne by som s ním absolvoval aj väčšie výlety a jeden deň som s nim dal aj cca 350km. Rozmenené na drobné – skúter sa na 80km/h rozbehne svižne, o niečo pomalšie to dotlačí na 100ku a potom zaľahnutý som z neho komótne vymačkal tachometrových 113km/h. Do tých 90-100 je ale pohodová jazda (šiel som tak aj vo dvoch), motor neškriekal a nemal som pocit žeby sa skútrik trápil. Dokonca sme sa dvaja vyškriabali do hradného kopca (dosť strmák) a skútrik si v pohode udržiaval 60+ rýchlosť. Ochrana pred počasím je dostačujúca. S mojimi 183cm mi na kolená síce trocha fúkalo, ale pri daždi kapotáž rozrážala vzduch, takže zostali suché. Takisto predný mini štít si svoju prácu robil dobre, pri daždi som mokol len od ramien hore. Išli sme na ňom raz dvaja 100km v čistom lejaku a keby mi voda nestekala po bunde prúdom pod riť, tak od hrude dole som suchý. Osobne by som predný štít vymenil za vyšší, doplnkový.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Turistika, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

>

Pridané: 09.08.2013 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria