[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Dobrá, pekná, funkčná motorka. Ničím nesklame, ničím neprekvapí. Kto ju chce, neoľutuje, kto nie, toho o tom, že je tá pravá, nepresvedčí. Je presne ako z katalógu, čím mám na mysli, že nepotrebujete skúšobnú jazdu aby ste vedeli ako jazdí. Áno, jazdí presne tak ako si predstavujete.
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Feri Zubal - zeON
Do rúk sa mi na krátky test dostáva najnovšia generácia Kawasaki Versys 1000 v najvyššej výbave Grand Tourer. Slovko generácia je v tomto prípade možno prisilné, lenže postavte vedľa seba starého a tohto Versysa 1000... Jo, sú to iné mašiny, teda výzorovo, základ majú totiž skoro rovnaký, prakticky vôbec nezmenený.
Motorka musí skrátka zaujať už na pohľad. Dynamické a agresívne tvary sa spájajú v čosi, čo by malo byť praktické. Pozriem na Versysa a hneď viem, že jazda bude ostrá, zamyslím sa nad ním a viem, že mi bude verne slúžiť. OK, v bielej a oranžovej vyzerá rozhodne lepšie, táto čierna až tak neosloví. No viete, niekedy je lepšie keď si vás okolie nevšíma/nevšimne. Niekomu isto vyhovuje ak si jeho klienti, pacienti, rodina, susedia... nedávajú motorku do spojitosti s určitými zakomplexovanými pohľadmi na motorkársky svet (viem čo som si vypočul od susedov, keď som mal doma oranžovú strojovňu).
Oči mi tu však viac kolú iné veci než farba. Ako Kawasaki pardón, verzia Grand Tourer (chrániče rúk, tri kufre, padacie protektory, 12V zásuvka, ukazovateľ zaradeného stupňa, hmlovky, tankpad), a nemá vyhrievané rukoväte? (Možno je to len ponechaná diera pre Grand Tourer Extra Special :-) ) A tie pridané ovládače evokujúce čosi lacné, dizajn ničiace prídavné svetlomety, či „originál“ ukazovateľ zaradeného stupňa, ktorý funguje horšie než aký je na motorke z roku 1997. Fakt, prečo?!? Lebo z druhej strany tu máme naozaj pekné a funkčné bočné kufre, a to isté platí aj o vystužených krytoch rukovätí. Za mňa, siahol by som po výbave Tourer (bočné kufre, kryty rukovätí, tankpad), Grand by som si doplnil podľa seba. Čo je však veľmi pozitívne, práve tu končím hádam so všetkými vyslovenými negatívami, ktoré som na Kawasaki Versys 1000 našiel.
Do detailu však nového veľkého Versysa predstavovať nemusím, keďže som to už urobil, keď bol predstavený ako novinka.
10.12.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12151 [Novinky - Predstavujeme]
Pre rok 2015 udrie do oka najmä zmena dizajnu tohto cestovateľského biku. Kawasaki Versys 1000 2015 už nie je naďalej šedou myšou, ale dynamicky vyzerajúcim motocyklom, ktorý dáva už na pohľad najavo, že s ním bude na cestách zábava.
Preto sa rýchlo vrhám do sedla, nakoľko pri preberaní motorky z Motoshopu Žubor v Banskej Bystrici je mi hneď jasné, že suchý dlho nebudem. A tak sa aj stalo, doslova po pár metroch jazdy nastáva taká menšia prietrž mračien.
No poďme pekne po poriadku. V sedle motorky mám pocit, že toto skrátka musí sadnúť väčšine jazdcov. Nič tu nijako nekričí (až na ovládače doplnkovej výbavy), nič tu nechce byť silou mocou super moderné, proste taká nejaká motorková klasika posledných rokov. Ono to bude aj tým, že Versys nemá zbytočne veľa elektronickej výbavy. A popravde aj tá čo tu je, sa iba vyskúša no záverom tam ostane mapa s plným výkonom a trakčná na minime. Ruku na srdce, fakt sa mi to páčilo. Žiadne zložité preklikávanie v menu, žiadne rozmýšľanie nad tým, či si toto nastavím tak alebo hentak.
Proste si pekne pohodlne sedím na motorke (nie elektro obale pod ktorým je motorka). Áno mám trošku viac prikrčené nohy, ale nie je to zlé. Sedadlo je pre zmenu riadne protišmykové, čiže ak chcem zmeniť polohu, chce to poctivé nadvihnutie sa. Nuž a ostáva mi jediné, ťuknúť do štartéra.
A po tomto úkone som rád, že má Versys veľký otáčkomer, lebo by som asi ani nevedel, že beží. Žiadne, ale ozaj žiadne vibrácie a zvuk... Ehm skôr taký tlmený bzuk by som to nazval. Proste vyladený štvorvalec až do akejsi sterility, ale to je len prvý dojem, ešte som ani nezaradil jednotku, alebo áno? Lebo aj tá prevodovka... No čo k tomu dodať, za tie roky vývoja by človek čakal, že dnes to takto ľahko musí ísť na všetkom.
Tu zamrzí trošku slabší rejd. No ináč s ovládaním ani tlačením motorky nie je problém, len si myslím, že by to šlo aj lepšie po upravení tohto detailu. Lebo posed vzpriamený, rozhľad výborný. Či už pred seba, alebo aj za seba. Žiadne lakte v zrkadlách a po predchádzajúcich riadkoch je jasné, že roztrasený obraz tu nehrozí ani omylom.
A to ticho, jéj. Táto motorka pri plížení mestom proste nemôže nikoho otravovať. Jasné plus, aspoň podľa mňa. Do mesta sa Versys hodí aj vďaka pružnému motoru. Ono to ten štvorvalcový liter zvláda bez reptania aj pri zaradenej päťke. Človek by sa z nej aj rozbehnúť dokázal. 50-tka je tam pri spomenutom kvalte vtedy, ak motor točí 2.000 ot./min. Pritom so sebou Versys netrhá, netrepe reťazou, proste nič, len pekne počúva na slovo a aj slušne akceleruje, ak mu jazdec dá jasný pokyn.
Jazda mestom je tak ozaj príjemná, pritom motorka je ťažká, no nie pocitovo, tak pozor na to pri niektorých „divokých“ manévroch okolo kolena. Versys však jazdca nenúti, respektíve nedáva mu najavo, že ak zarve za plynovú rukoväť, bude to väčšia sranda. A nie len vďaka motoru to je v meste na pohodu. Motoru totiž sekunduje príjemne naladený podvozok.
Bez ohľadu na dobu vzniku (a kvalitu) akéhokoľvek filmu v ktorom zaznie „Release the Kraken“ (Vypusťte Krakena), si dokážem scénu, v ktorej zaznie dané slovné spojenie, púšťať neustále dokola. Podobné je to aj s vypúšťaním Versysa. Zase, Versys nie je nič hrôzostrašné, čo by ma malo dostať do záhuby, alebo žeby? (Rozhodne to tak znie.)
Po opise toho ako jazdí v meste, nooooooooo asi ťažko uveriť tomu, že má aj svoju druhú tvár. Veď jeho základom je model Z1000, i keď skôr model Z1000SX (a toho základom je... no skúste to neuhádnuť). Dravé gény tam musia byť, síce niekde v hĺbke, tak preto „Vypusťte Versysa!“ (Alebo skôr Zeda?)
Tak sa vešám na plynovú rukoväť, pri zaradenej jednotke samozrejme. Wuá, to je ono. Bzučiak dostal košom, toto je rev štvorvalca. Aj keď nie je to bubienky trhajúci nonsens, pri ktorom by množstvo pubertiakov dostávalo jednu zo svojich prvých erekcií. Avšak v kontraste s kľudom pri bežnom jazdení mi v hlave stále dokola prebieha niečo medzi citoslovcom a otázkou. Znie to nejako takto: „Čosííí?!?!?“ (Asi bude lepšie, keď to predvediem pri osobnom rozhovore o Versyse.)
Čiže nelegálne rýchlosti sú tam už od prvých prevodových stupňov, samozrejme fajnovo vytočených. Lebo točky Versysu chutia, no nevystreľuje za nimi. Proste tam plynulo dôjde, ale ako to býva, čím vyššie číslo na otáčkomery, tým rýchlejšia je tá plynulosť. Trošku sa čudujem, že motor má behom vymetania otáčkomera aj čosi ako výkonová diera, skôr dierka, kde dokonca aj celá motorka akosi vibruje. Je to v okolí 5.500 ot./min. Ale toto sú stále malé točky na bláznenie. Versys je zábavný až keď sa drží medzi siedmimi tisícami a obmedzovačom.
Vtedy to je radosť, keď tomu utnete na výjazde zo zákruty a motorka... rád by som napísal pekne vypáli vpred ako nabrúsený hocičo (doplňte si zviera podľa vlastného výberu), lenže kontrola trakcie. Tá aj na strednom stupni na môj vkus až príliš skoro zahrabe do ovládania, dokonca na mokrej vozovke. Takže prestavím trakčnú a druhý pokus. Vtedy to je radosť, keď tomu utnete na výjazde zo zákruty a motorka vypáli vpred ako nabrúsený hocičo.
Trošku však tieto momenty brzdí samotný pohodlný posed. Áno, dá sa tu usalašiť aj do nejakej tej, nazvime to, „rejsovej“ polohy, no sú motorky tejto kategórie, na ktorých to ide lepšie. No a trošku tu vadí aj podvozok, presnejšie predná vidla, tá je skrátka pre razantnú jazdu mäkká. Áno, dá sa nastaviť, a nie, pre krátkosť času som sa v nej nehrabal, takže je otázne nakoľko by klikanie pomohlo.
Lenže pripomeniem z predchádzajúceho odseku slovo trošku. Len aby nedošlo k omylu. Versys je pomerne dobrý obratný športovec. Samozrejme na to, z akej kategórie pochádza. Brúsiť stúpačky nie je problém, teda povedal by som, že to na ňom ide až príliš ľahko. Fakticky som si musel v hlave opakovať, nerob voloviny, nerob voloviny, nerob voloviny... a to som niekde na začiatku použil v súvislosti s Versysom slovo sterilný.
Aaaaaa, fakt to tak trošku je, aj napriek tomu, že Versys vie pri správnom narábaní s ním vyplaviť dosť adrenalínu do krvi. Lenže to vôbec nemyslím ako urážku či hanobenie japonských strojov. Proste je to vlastnosť, vlastnosť ktorá sa sem hodí, lebo toto je motorka z rozumu, lebo občas chce človek aj trošku zábavy a vtedy stačí jediné „Vypustiť Versysa!“ Ešte pre úplnosť spomeniem brzdy. Tie brzdia dobre, v zmysle brzdia ako vy chcete. Teda dobre sa dávkujú a keď za nich poriadne zatiahnete, bude to fajn pocit. Oči vám z jamiek nevypadnú, ale ani pri nechcenom líznutí páčky vám spolujazdec neotrepe prilbu o prilbu. No a ABS, vlastne ani neviem, že tam bolo.
Len tam musí viesť dobrá cesta. Teda asfaltová môže aj zlá, ale poľná, lesná, šotolinová... proste hocijaká dobrá cesta. Hej, viem, pri motorke ide najviac o jazdca a borci by s Versysom dali aj Romaniacs. A áno, viem, cez Saharu sa dá ísť aj na R1-tke a keď cheš byť trú edvenčr, tak Versys na to prosté nemá styling, ale načo, pre boha načo? Keď bohužiaľ, asfalt vedie skoro všade tam, kde sa bežný pracujúci smrteľník pri čerpaní dovolenky dokáže dostať. Nie je teda lepšie pohodlne cestovať na motorke a keď to na vás príde, ponaháňať miestnych borcov na vylágrovaných superšportoch?
Takže na toto bol Versys stvorený. Ako mu to ide pri tom naháňaní už vieme, no to najpodstatnejšie je, ako mu to ide pri tom pohodlnom cestovaní. A tu sa dostávam do fázy, že vlastne nie je o čom písať. Versys funguje a bodka.
Tak ako je príjemný v meste, tak raz toľko je príjemnejší pri cestovaní. Sedím na ňom a idem, idem, idem. Až mám pocit, že iba prelietam krajinou nízko nad zemou. Veď ja tu motorku skoro ani nevnímam. Páči sa mi to, hmmmm ozaj sa mi to páči. Keby bola teda trošku menšia, tento pocit by bol výraznejší. Predsa len má svoje rozmery a úplne ju dostať z mysle až tak nejde.
Lebo nad ovládaním v podstate ani nerozmýšľam. Motorkovanie je tu len akýsi reflex, Versys počúva do bodky každý jemný rozkaz. Radenie stupňov ani neriešim, kým jazdím pod 5.000 ot./min. ani neviem, že motor beží. Teda viem, že beží, cítim jeho silu, vnímam prebytok výkonu pod sebou, len to všetko je tak trošku bokom. Čo je veľmi ukľudňujúce, veľmi pohodlné a jazda je relax. Ono tu totiž ani veľmi nefučí, vlastne skoro vôbec a to som štít ani nezdvíhal nahor.
Keď už spomínam štít. V dolnej polohe pracoval super a to je ten problém, chcelo by to vedieť ho dať ešte nižšie. V horúčavách aké boli toto leto, je to doslova nutnosť. No a jeho ovládanie? Nuž aspoň sa s ním nebudete hrať za jazdy (snáď ste pochopili, čo som tým chcel povedať).
Vrátim sa však k relaxačnej touring jazde do 5 tisíc točiek za minútu. Vtedy pri zaradenej 6-tke idete po diaľnici presne tak, aby nebola pokuta. Ak nejdete po diaľnici, postačí vám 3.500 ot./min. A Versys vtedy nie je žiadna zdochlina, pritom k dispozícii je taká rezerva výkonu a otáčok, že krízovka, ktorú treba riešiť zatiahnutím za plyn, tu skrátka ani nebude krízovka.
Tož, je to stroj pohodlný, jazdec je na ňom dobre chránený pred vetrom, nič ho neznervózňuje, aj vo dvojke má sily dostatok tak poď ho na ňom aj do nekonečna. Pri priemernej spotrebe celého testu (kde sa väčšinou motor vytáčal) 5,5 litríka na stovečku si to však vyžiada pauzu na pumpe každých zhruba 300 km (po rezervu). Čo je, myslím si, tak akurát.Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Veľký, mohutný litrový tourer. Pre rok 2015 sa zmenil hlavne dizajn. "Kontroverzný" vzhľad prednej časti predchádzajúcej generácie nahradil nový kukuč ala Ninja. Čo sa však nezmenilo, je nastavovanie výšky plexi znovu dvoma plastovými skrutkami - teda bez náradia, ale nie počas jazdy. Motoricky sa veľa zmien neudialo, pribudli dva koníky a krútiak bez zmeny. Rovnaká je aj elektro výbava, palivové mapy, trakčná a ABS v sérii. Teda všetko, čo na turistiku potrebuješ.
Škoda že testovačka bola v čiernej farbe, ktorá až tak neukáže krásu tohto stroja. Dizajnovo sa im podľa mňa vydaril, aj keď na druhej strane je teraz výrazne podobný aj menšiemu bráškovi. Jazdí to ako by si čakal, mierne uhladený ZED, v spodných otáčkach poslušný turista, ideálny na kochačku, pohodlný gaučový posed a dobrá ochrana mohutnou kapotážou. Ale stačí ho trochu poťahať za ušami a zmení sa na športovca, ten motor to v sebe má, aj keď sa asi snažili, v Kawe úplne to neutajili :-)
Pohodlný posed, športový charakter motora, spotreba | nastavovanie plexi spredu (nie za jazdy) |
Po čom sa obzrieť ak nechcem Kawasaki Versys 1000? Alebo skôr takto: na aké stroje som sa díval, ale rozum káže, kúp si radšej Kawasaki Versys 1000. Lebo je toho dosť. Kategória crossoverov, teda cestovných endúr na malých kolesách, zabŕda medzi širokú škálu iných strojov. Keď sa človek zamyslí, že nechce prerastené moderné cestovné enduro či klasický sport touring, pretože radšej sedím vzpriamene, aj tak tu ostane dosť strojov na tomto pomedzí.
Napríklad také BMW S1000XR je funkčne veľmi podobné Versysu 1000. Ibaže baworák je výkonnejší aj silnejší, pričom má málinko nižší objem motora. Aj elektro fičúriek má motorka s logom BMW viac, no aj jej cena je niekde inde. Z Anglicka prichádza, teda je skôr akousi stálicou v ponuke Triumphu a to model Tiger Sport 1050. Ten je len málinko výkonnejší ako Kawasaki Versys 1000. Ďalej tu máme dve divoké talianky Ducati Multistrada 1200 a Aprilia Caponord 1200, ktoré sa opäť zdajú byť ako čosi, s čím by sa Kawa mohla rovnať, no nič také nehrozí. Nielen kvôli papierovým parametrom, ale kvôli zážitku z jazdy. K Versysu by som ale prirovnal Hondu Crosstourer, ktorá sa síce snaží tváriť viac adventure, má vpredu 19-palcové koleso, a má aj väčší motor, avšak pocit z jazdy je podobný.
Zo strojov, ktoré majú vpredu 19-palcové koleso, by som do konkurencie hodil ešte KTM 1050 Adventure a Suzuki V-Strom 1000. Obe však podľa mňa potešia motorkára srdciara o čosi viac než Kawa. Z objemovo menších strojovní by sa dalo vyberať z modelov Honda Crossrunner, Yamaha MT-09 Tracer a kto by ozaj nevedel čo so sebou, tak poškúli aj po MV Agusta Turismo Veloce 800.
Kawasaki Versys 1000 je voľba z rozumu. I keď dvojkolesové stroje s motorom a z rozumu sú vraj jedine skútre. Veľký Versys však nenadchne neurvalosťou, množstvom výkonu, ktorý skoro nik nevyužije, elektro výbavou a čo ja viem čím všetkým. Nie, veľký Versys je voľbou cenovo dostupnou voľbou, ktorá poteší, a voľbou, ktorá aj pobaví. Za svoje peniaze dostanete stroj, ktorý vás nesklame. A myslím, že nesklame nikoho, kto sa na ňom prevezie. Pravdepodobne to nebude vysnívaná motorka v garáži. No keď už sa u niekoho v garáži objaví, verne mu poslúži a keď na to príde, poskytne aj veľa úsmevu na tvári.
Je to voľba z rozumu, takže viac menej všetko | Niektorá originálna doplnková výbava, nastavovanie veterného štítu |
Servisný interval | 12.000 km |
Spotreba | 5.5 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 21 l |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2.000 ot. (5.st) / 3.500 ot. / 5.000 ot. |
Cena motorky | 13.995,- EUR |
Cena základného modelu | 12.195,- EUR |
Nosič kufra topcase | v cene EUR |
Kufor topcase | v cene EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | v cene EUR |
Príplatok ABS | v cene EUR |
Vyhrievané rukoväte | 222.63 EUR |
Turistické plexi | 106.25 EUR |
Tankvak | 135.36 EUR |
Padacie protektory | v cene EUR |
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Feri Zubal - zeON
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoshop Žubor. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM Badlands Pro a Latitude, a prilbách Aventuro Carbon.
Foto: | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Kawasaki | BMW | Ducati | Aprilia | Honda | Triumph |
Model: | Versys 1000 | S1000XR | Multistrada 1200 | Caponord 1200 | Crosstourer | Tiger Sport 1050 |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | L-kový dvojvalec DVT (4T) | dvojvalec (4T) | V4 76° (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm | 999 ccm | 1198.4 ccm | 1197 ccm | 1237 ccm | 1050 ccm |
Max. výkon: | 120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot. | 160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot. | 129.9 k (95.5 kW) / 8500 ot. | 129.2 k (95.0 kW) / 7750 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot. |
Max. krútiaci moment: | 102 Nm / 7500 ot. | 112 Nm / 9250 ot. | 136 Nm / 7500 ot. | 116 Nm / 6500 ot. | 126 Nm / 6000 ot. | 104 Nm / 4300 ot. |
Kompresný pomer: | 10.3 :1 | 12.0:1 | 12,5 : 1 | 12 : 1 | 12:1 | 11.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm | 80 x 49.7 mm | 106 x 67.9mm | 106 x 67.8 | 81 x 60mm | 79 x 71.4mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | Unicam (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 170 mm | 167 mm | 140 mm | |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 140 mm | 170 mm | 150 mm | 150 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 310 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 | 120/70-17 | 110/80-R19 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 265 mm | 265 mm | 240 mm | 276 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C | 190/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 | 190/55-17 | 150/70-R17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 209 kg | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 250 kg | 228 kg | 232 kg | 275 kg | 235 kg | |
Výška sedla: | 845 mm | 840 mm | 825 mm | 840 mm | 850 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1548 mm | 1530 mm | 1565 mm | 1595 mm | 1540 mm |
Dĺžka: | 2240 mm | 2183 mm | 2190 mm | 2240 mm | 2285 mm | 2150 mm |
Šírka: | 895 mm | 940 mm | 1000 mm | 915 mm | 835 mm | |
Výška: | 1400 mm | 1495 mm | 1456 mm | 1335 mm | 1310 mm | |
Svetlá výška: | 150 mm | 180 mm | ||||
Objem nádrže: | 21 l | 20 l | 20 l | 24 l | 21.5 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.9 l/100km | 6.13 l/100km | 5.3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 254 km | cca 263 km | cca 283 km | ||
Servisný interval: | 12000 km | 10 000km | ||||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | nie | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||||
El. Podvozok: | za príplatok | nie | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | V sérii Anti-hop spojka, Voliteľná dvojspojková automatická prevodovka DCT | |||||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena 05/2015 11 495,00 € | Cena 08/2015 15 200,00 € | Cena 05/2015 16 490,00 € | Cena 08/2013: 14.890,- EUR | Udávaná spotreba 6,13 km/l (v D-móde automatickej prevodovky WMTC test) Cena 05/2013: 13 390,- EUR | Cena: 02/2013 11 440 EUR |
Foto: | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Kawasaki | KTM | Suzuki | Yamaha | Honda | MV Agusta |
Model: | Versys 1000 | 1050 Adventure | V-Strom 1000 ABS | Tracer 900 | Crossrunner | Turismo Veloce 800 |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovné enduro | Cestovná |
Motor: | ||||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm | 1050 ccm | 1037 ccm | 847 ccm | 782 ccm | 798 ccm |
Max. výkon: | 120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot. | 100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 102 Nm / 7500 ot. | 107 Nm / 5750 ot. | 103 Nm / 4000 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 75 Nm / 8500 ot. | 83 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.3 :1 | 13.0:1 | 11.3:1 | 11.5 : 1 | 11.8:1 | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm | 103 x 63 mm | 100 x 66 mm | 78 x 59.1 mm | 72 x 48 mm | 79 x 54.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 185 mm | 137 mm | 145 mm | 160 mm | |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 190 mm | 130 mm | 148 mm | 160 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 310 mm | 298 mm | 310 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C | 110/80-R19 | 110/80-R19 | 120/70-17 | 120/70-R17M/C | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 267 mm | 260 mm | 245 mm | 256 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C | 150/70 R17 | 150/70-R17 | 180/55-17 | 180/55-R17M/C | 190/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | 191 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 250 kg | 235 kg | 228 kg | 210 kg | 242 kg | |
Výška sedla: | 845 mm | 850 mm | 865 mm | 845 mm | 815 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1560 mm | 1555 mm | 1440 mm | 1475 mm | 1420 mm |
Dĺžka: | 2240 mm | 2285 mm | 2160 mm | 2190 mm | 2080 mm | |
Šírka: | 895 mm | 865 mm | 950 mm | 870 mm | 900 mm | |
Výška: | 1400 mm | 1410 mm | 1345 mm | 1360 mm | ||
Svetlá výška: | 150 mm | 220 mm | 165 mm | 135 mm | 165 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 21 l | 23 l | 20 l | 18 l | 20.8 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 240 km/h | |||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.5 l/100km | 5.4 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 313 km | cca 288 km | |||
Servisný interval: | 12000 km | 15 000km | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | nie | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | nie | nie | nie | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | nie | nie | nie | ||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy Tokico | v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet | quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth | |||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena 05/2015 11 495,00 € | Cena 06/2015 12 700,-EUR | Cena 04/2014: 11990.-€ | Cena 05/2015 9 990,00 € | Cena 05/2015 11 900,00 € | Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cena |
Pridané dňa: 22.10.2015 Autor: zeON