Anketa:
KTM 1050 Adventure 2015 - Oranžový mix chutí 1/3
ZdieľaťPridané: 03.08.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 20040 [Testy a predstavenia - Test]
Tak túto „oranžínu“ by som si slovkom entry, či základný model nedovolil nazvať. Aj keď viem, že oproti jej sestrám na nej visí o čosi menej fičúrok, je to stále bike, ktorému viac menej nič nechýba. Teda povedal by som, že má toho v základe stále zbytočne veľa.
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Avšak ruku na srdce, keď som KTM 1050 Adventure videl na papieri, presnejšie povedané, keď ju predstavili ako novinku, slušne povedané, ťukal som si na čelo. Akože načo? „Chcíple“ kone a nenastaviteľný podvozok (dá sa iba predpätie vzadu) si kúpi akože kto? Lebo zase až o toľko lacnejšia oproti 1190 nie je.
Ready to Šetríme
Nó ale však pristúpme k motorke naživo, a keďže dizajnovo je nám jasné čo tu stojí, veď to už dlhšie poznáme, pozrime sa na čom sa šetrilo. Aha má to menej farby. Konkrétne nie je nastriekaný zadný pomocný rám a ani motor. Za mňa je to plus. OK, hliníková podsedlovka sa bude musieť sem tam preleštiť, veď keď mi raz nebude stáť tak nech leštím čosi iné, no zvary viac vyniknú a ja mám surový výzor rád, to isté platí o surovom výzore motora má to tiež čosi do seba.
Ďalej sú tu namiesto špicatých LED smeroviek akési lampášiky, ktoré však držali na ohybnejších stopkách, čo môže byť nakoniec zase plusom. Iné sú aj späťáky, sú také, nuž na pohľad lacné, okrúhle, ale funkčné. Kontroverzné je aj jednodielne sedadlo, ktoré je akoby pogumované, čo je super lebo sa na ňom nešmýka, ale ani nevetrá a ja som si na odvetrané sedadlo už akosi riadne zvykol.
Pod povrchom je jasným rozdielom motor s menším výkonom. Zamrzí aj nenastaviteľná predná vidla a aj to, že ak chcete na zadnom tlmiči nastaviť predpätie, potrebujete imbusový kľúč, nestačí iba otočiť kolečkom hydraulického štelováku.
Z elektroniky teda chýba po vzore KTM 1190 Adventure elektronicky nastaviteľný podvozok, čo teda mne osobne nevadí. Chýbali aj vyhrievané rukoväte, ale v menu sa zapnúť dali, takže príprava pre originálne príslušenstvo je súčasťou KTM 1050 Adventure.
A systém ABS tu bol rozhodne jednoduchší, bezpečné brzdenie aj v náklonoch tak to teda nie (teda bezpečne áno, ale za pomoci vlastnej hlavy a nie vďaka tomu, že sa spoľahnem na elektroniku), a škoda aj toho, že sem nenahrali soft pre režim abs off-road, kedy by sa predok neblokoval no zadok zase áno.
Ready to Na väčšie sestry sa proste chytám:
Tak sa plynule od vecí, ktoré má 1050-tka iné, dostávam k tým ktoré sú aj na 1190-tkách. Dizajn, jasná vec, len iné farebné spracovanie. A tak sa zdedilo aj denné LED svietenie aj nie až tak funkčný predný veterný štít.
Palivové mapy a kontrola trakcie sú tu v akomsi okresanom množstve, chýba režim off-road, no stále tu máme režimy street, sport a rain. Zvolený režim neovplyvňuje iba chovanie motora ale aj chovanie kontroly trakcie. ABS je tu nastaviteľné iba v dvoch režimoch, má režim zapnuté a ten najkrajší režim, vypnuté. Kompletne vypnúť sa dá aj kontrola trakcie.
A čo by ste z pohľadu na papiere netipovali, že 1050 a 1190 majú rovnaký motor. No doslova rovnaký ho nemajú, ale do 6 tisíc točiek áno. Minimálne pocitovo a viac menej to potvrdzujú aj grafy, ale o tom sa rozpíšem inde. Ani tu nechýba palubný počítač s množstvom informácii a aj táto motorka je od série slabšie chránená, takže Touratech a spol. si prídu na svoje.
Tak čo viac spomenúť o papierových rozdieloch či zjavnej podobnosti? Snáď vás už iba odkážem na test väčšej sestry aby ste vedeli porovnávať a potom klik na zaujímavejšiu časť testu.
17.05.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 30748 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]
KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh
Už na pohľad mi bolo jasné, že nová KTM s menom Adventure nepôjde tak celkom v šľapajach 950 a 990-tok. Zdedila však športové gény, síce z rodiny superšportov, no off-roadu sa tiež nezľakla. Vďaka Motoshopu Žubor sme mohli na vlastnej koži vyskúšať čo za cestovateľku nám to teda v tej KTM-ke namixovali.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Ready to City, Ready to Sport & Fun, Ready to Off-road, Ready to Touring & Adventure, Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 03.08.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Test: Offroad alebo cesta? KTM 690 Enduro R a 690 SMC R 2019 - Awia
- KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh - zeON
- Porovnávačka: 4x KTM Adventure 2015 Ľubľana – Test rodinky úžasných alebo testovačka hrou - Awia
- MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 – Luxusné Grand Turismo - Awia
- KTM 1290 SuperAdventure 2015 - S(A)nehuľka na steroidoch - datadive
- Suzuki V-Strom 250 2018 - hladný po dobrodružtve - Awia
- Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin - Herghott
- Vojvoda tlačí na pílu - KTM 690 Duke a Duke R 2016 na Kanárskych ostrovoch - Awia
- BMW S1000XR 2015 - raketový turista - Awia
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora