http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021

[Testy a predstavenia - Test]

Všetci, čo sme sa kedy odviezli na predošlých generáciách tohto modelu, sme sa zhodli na tom, že jediné čo mu chýba, je výkon. Všetko ostatné mal s ohľadom na svoju cenu a kategóriu dotiahnuté tak akurát. Po desiatich rokoch svojej existencie sa konečne doťahuje aj výkon.

Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Honda.press
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

V priamom porovnaní nejde o nejaké veľké skoky: zdvihový objem poskočil o 37 cm3, výkon o 2,5 koňa, krúťak o 4 Nm a hmotnosť klesla o 4 kg, lenže je to najmä úprava priebehu krúťaku a prevodových pomerov, čo z CRF300L robí svižnejší stroj než boli jeho predchodcovia. Mimochodom, objem poskočil vďaka vyššiemu zdvihu, nie vŕtaniu, ako sa to zvyčajne robí, a preto aj ten výživnejší krúťak. Jasné, určite by sme privítali aj ďalších 5 koní, ale... Poďme pekne poporiadku.

Ďalej tu máme o 10 mm vyšší zdvih vpredu a o 20 mm vzadu (celkovo slušných 260 mm na oboch koncoch), čo v kombinácii s vyššie uloženým motorom dáva vyššiu svetlú výšku (285 mm), plus sedlo je tiež o pár milimetrov vyššie. Honda veľmi dobre vie ako tieto veci robiť, veď majú nekonečne bohaté skúsenosti zo všetkých svetových terénov na súťažných i užívateľských úrovniach. A úplne najviac žerieme, že tu v rámci možností nerobia žiadne veľké kompromisy; z CRF300L je cítiť jasný odkaz, že napriek zväzujúcim emisným normám a cenovým mantinelom dostávaš využiteľný a odolný hardvér, ktorý navyše dobre vyzerá.

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Tým sa dostávam k verzii CRF300 Rally, ktorá je od eLka objektívne krajšia a drsnejšia. Človek by až neveril, aké veľké sú medzi nimi rozdiely - staršia sestra je taká tuctovejšia, ale všetko si odmaká, je schopnejšia v náročnom teréne, kým mladšia Rally má sexi kapotáže, ledkové svietenie, dlhočiznú stavbu, vyzerá dobre kdekoľvek s ňou zastavíš, lenže má aj vyššie nároky a je o 11 kíl ťažšia, pričom výkon majú rovnaký. Viac sa v tom už hrabať nebudem, Rally si vyberieš jednoducho buď iba kvôli imidžu, alebo jej väčšie kapotáže naozaj využiješ na dlhších cestách.

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Keď som sa na CRF300L vymotával z úplného centra Bratislavy, mohol som len ďakovať motocyklovým bohom za tie dlhé zdvihy, endurácke naladenie odpruženia a nizučkú hmotnosť celého stroja. Zvláštne, že človek musí o našom hlavnom meste písať ako o vhodnom pre ľahké enduro. Spomenul som si, čo som pred štyrmi rokmi napísal o predošlej generácii: aj keď nebola stavaná primárne do urbánneho prostredia (alebo napriek tomu), na našich rozbitých mestských uliciach sa cíti ako doma. To kvôli tomu mäkučkému odpruženiu, vysokému posedu a vypletaným veľkým kolesám. Hrbole sú ti zrazu jedno. Kašleš na ne, môžeš ísť ktorúkoľvek stopu chceš. CRF ich pohltá ako v nejakej digitálnej hre, kde sa snažíš zožrať čo najviac dobrôt padajúcich zhora. Hrbole sú pre CRF dobrota.

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021

A keď opustíš mesto aj asfalt, CRF sa stále cíti komfortne. Honda naozaj nezabudla na žiaden detail - zraniteľné komponenty sú oceľové, plasty mäkké, húževnaté a nelakované, riadidlá majú hrazdu a sú dostatočne široké, o úzkom a rovnom sedle hádam ani nemusím hovoriť. Nič iné nenájdeš ani na drahých strojoch, ibaže tie to majú z lepších materiálov. Nová CRF300 má aj podstatne lepší zvuk než jej predchodkyňa, čo sa dá len privítať. A spotreba? Zhruba do 3,5 litra. Nádrž je ortodoxne endurácky malá, má menej než 8 litrov, takže istú časť života stráviš aj na pumpách.

Tu už odovzdám slovo Awiovi, ktorý novú CRF300L popreháňal po šotolinových rovinkách okolo Trnavy, aj pomedzi blatisté vinohrady nad Svätým Jurom:

Video: Honda CRF300L 2021 - hobby endurko či cestovateľ? Je to len na tebe

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Honda CRF300L 2021 Honda CRF300 Rally 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF300LCRF300 Rally
Rok:20212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:EnduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:286 ccm286 ccm
Max. výkon:27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:26.6 Nm / 6500 ot.26.6 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 63 mm76 x 63 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:260 mm260 mm
Zdvih vzadu:260 mm260 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčová dvojpiestková
Priemer bŕzd vpredu:256 mm296 mm
Pneu vpredu:80/100-21M/C 51P80/100-21M/C 51P
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:120/80-18M/C 62P120/80-18M/C 62P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:142 kg153 kg
Výška sedla:880 mm885 mm
Rázvor:1455 mm1455 mm
Dĺžka:2230 mm2230 mm
Šírka:820 mm920 mm
Výška:1200 mm1415 mm
Svetlá výška:285 mm275 mm
Objem nádrže:7.8 l12.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h120 km/h
Spotreba paliva:3.1 l/100km3.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 188 kmcca 309 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sérii - vypnutie zadného kolesa
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:nieáno, v sérii
LED denné svetlá:nie
LED smerovky:nieáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:EURO5
Cena 8/2021: 5 250 eur
EURO5
Cena 2021: 6 450 EUR

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Konkurencia

Aj keď sa to zdá neuveriteľné, CRF300 je dnes jediným ľahkým endurkom vo svojej triede. Euro päťka zosekala aj Kawasaki KLX 230 , ktorá bola minulý rok čerstvou novinkou, aj Versys 300, aj V-Strom 250. Medzi konkurentmi zostalo teda BMW G 310 GS, ktoré však loví v trochu iných vodách. Je podstatne cestnejšie, silnejšie, s cenovkou ľahko pod CRF300 Rally (6 180 eur), ktorá je pri ňom vysoká ako dakarský špeciál. Základná verzia CRF300L je od G 310 GS až o tisícku lacnejšia. Oba stroje však majú úplne rozdielne určenie a v tomto prípade ich spája len to, že majú jednovalec s podobným objemom.

Podobnú adventúru ponúka aj KTM KTM 390 Adventure, ktorá rovnako ako BMW jazdí na 19- a 17-palcových kolesách a je viac zameraná na cestovanie. Jazdcovi však ponúkne oveľa väčší výkon pri vyššej kubatúre, ale aj veľmi dobrý podvozok i do ľahšieho terénu. Pochopiteľne, cenovka pri KTM je tiež vyššia.

Zostáva nám Royal Enfield Himalayan, jednovalcový vzducháč, ktorý má napriek objemovému náskoku najmenší výkon a najvyššiu hmotnosť. Obutie 21/17. Porovnávať ho však možno iba s verziou Rally.

Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Záver

Vždy sme si veľmi pochvaľovali, keď sa nám v rukách ocitla CRF300. Teraz už má poriešený aj ten výkon, ktorého nedostatok sme jej vyčítali - nenarástol veľa, ale úpravou krúťaku a prevodov zrazu CRF300 v teréne ožila. Keď si vezmeš, že tento stroj ťa s absolútnym prehľadom vezme do centra mesta, a hneď potom trebárs na Nordkapp alebo Pamir highway, tak sa rozprávame o jednej z najvšestrannejších motoriek na trhu. A za akú cenu! Základ CRF300L stojí 5 250 eur, vysoká dakarská CRF300 Rally potom 6 450 eur. Akože všetky klobúky dole, Honda!

MESSAGE TO THE GUYS AT HONDA: yes, obviously, we would be utmost happy seeing something like CB500X Rally in that irresistible sexy Dakar style, thank you in advance, really!

Plusy, mínusy

všestrannosť, lepší motor, premyslené detaily, cena výkon motora

Video

Video: Honda CRF300L 2021 - hobby endurko či cestovateľ? Je to len na tebe

Video: Videotest: Honda CRF 250 Rally 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CRF300L 2021

Servisný interval 12 000 km
Reálna spotreba 3,5 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 8,7 l (2,5 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 180 km
Cena motorky 5 250 eur

Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Honda.press
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test zapožičala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko, o. z.

Foto:
 Honda CRF300L 2021 Honda CRF300 Rally 2021 BMW G 310 GS 2021 KTM 390 Adventure 2021 Royal Enfield Himalayan 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaBMWKTMRoyal Enfield
Model:CRF300LCRF300 RallyG 310 GS390 AdventureHimalayan
Rok:20212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:EnduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:286 ccm286 ccm313 ccm373.2 ccm411 ccm
Max. výkon:27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot.24.51 k (18.02 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:26.6 Nm / 6500 ot.26.6 Nm / 6500 ot.28 Nm / 7500 ot.37 Nm / 7000 ot.32 Nm / 4000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 110.6:112.6:19.5:1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 63 mm76 x 63 mm80.0 x 62.1 mm89 x 6078 mm x 86 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:260 mm260 mm180 mm170 mm200 mm
Zdvih vzadu:260 mm260 mm180 mm177 mm180 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčová dvojpiestkovájedno kotúčovájednokotúčová, 4 piestikkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:256 mm296 mm300 mm320 mm300 mm
Pneu vpredu:80/100-21M/C 51P80/100-21M/C 51P110/80 R 19100/90 x 1990/90 - 21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikkotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm240 mm230 mm240 mm
Pneu vzadu:120/80-18M/C 62P120/80-18M/C 62P150/70 R 17130/80 x 17120/90 - 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:158 kg
Hmotnosť s náplňami:142 kg153 kg169.5 kg182 kg
Výška sedla:880 mm885 mm835 mm855 mm800 mm
Rázvor:1455 mm1455 mm1420 mm1430 mm1465 mm
Dĺžka:2230 mm2230 mm2075 mm2190 mm
Šírka:820 mm920 mm880 mm840 mm
Výška:1200 mm1415 mm1360 mm
Svetlá výška:285 mm275 mm200 mm220 mm
Objem nádrže:7.8 l12.8 l11 l14.5 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h120 km/h143 km/h130 km/h
Spotreba paliva:3.1 l/100km3.1 l/100km3.33 l/100km3.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 188 kmcca 309 kmcca 247 kmcca 319 km
Servisný interval:10 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:nieáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:nieáno, v sérii
LED smerovky:nieáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok WP APEX
Poznámka:
Poznámka:EURO5
Cena 8/2021: 5 250 eur
EURO5
Cena 2021: 6 450 EUR
Cena 8/2021: 6 180 eurCena 03/2020: 6 290 EURCena 6/2021: 5 190 EUR

Pridané dňa: 16.07.2021 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk