Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1919 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29763
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17596)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12167)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg - Honda CRF300L 2021

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Honda CRF300L 2021:

Foto:
Honda CRF300L 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CRF300L
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:286 ccm
Max. výkon:27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:26.6 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 63 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:260 mm
Zdvih vzadu:260 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestková
Priemer bŕzd vpredu:256 mm
Pneu vpredu:80/100-21M/C 51P
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:120/80-18M/C 62P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:142 kg
Výška sedla:880 mm
Rázvor:1455 mm
Dĺžka:2230 mm
Šírka:820 mm
Výška:1200 mm
Svetlá výška:285 mm
Objem nádrže:7.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h
Spotreba paliva:3.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 188 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:nie
LED denné svetlá:nie
LED smerovky:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Poznámka:
EURO5
Cena 8/2021: 5 250 eur
aci-03-main

Honda CRF300L vlastnia členovia:

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »