Anketa:
Moto Katalóg - Honda CRF300 Rally 2021
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Honda CRF300 Rally 2021:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CRF300 Rally |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 286 ccm |
Max. výkon: | 27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 26.6 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 63 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 260 mm |
Zdvih vzadu: | 260 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová dvojpiestková |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21M/C 51P |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/80-18M/C 62P |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 153 kg |
Výška sedla: | 885 mm |
Rázvor: | 1455 mm |
Dĺžka: | 2230 mm |
Šírka: | 920 mm |
Výška: | 1415 mm |
Svetlá výška: | 275 mm |
Objem nádrže: | 12.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 120 km/h |
Spotreba paliva: | 3.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 309 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
EURO5 Cena 2021: 6 450 EUR |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CRF300 Rally' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CRF300 Rally' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CRF300 Rally 2021' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CRF300 Rally' na www.google.com

Honda CRF300 Rally vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!