[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Všetkým nám bolo jasné, že Harley-Davidson okolo nového motora Revolution Max postaví aj iné modely, a to aj menšie a s nižším objemom, ale že hneď prvý bude športovejší než Sportster, to sme nečakali. Keď už sme boli takí rozbehnutí, vyskúšali sme aj nový Low Rider vo verzii ST a Pan Americu s novým quickshifterom, k-o-n-e-č-n-e!
Text: Peter Fischer
Foto: Harley-Davidson Media, Peter Fischer
Skôr sme čakali niečo ako jednoduchší Sportster alebo akýsi naháč, ale spod plachty na nás vykukol naozaj kompaktný malý stroj s názvom, na ktorý sme už aj zabudli - Nightster. Harley-Davidson už takýto model mal, tento nový s ním však nemá spoločné absolútne nič. A posledná „noc“ na ktorú si od hádečka spomínam, bol Night Rod, ktorý sme vyskúšali ešte roku pána 2007.
Plachtu spomínam preto, lebo v čase, keď prebiehala prezentácia pre novinárov, bol Nightster ešte pod embargom. Čiže v čase odletu sme stále netušili na čom budeme jazdiť - v pozvánke bolo iba opísané vhodné motooblečenie. Lenže to sa hodilo aj na veľký touring, aj na naháč. Nakoniec som bol rád, že šlo o šikovný športový stroj, pretože zákrutky severne od Barcelony, kde predstavenie prebiehalo, sú jedny z najlepších v Európe. Na novom Nightsteri sme sa do nich pustili ako prví novinári z celého sveta.
12.04.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6517 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Harley-Davidson, jedna z najstarších svetových značiek motocyklov, dnes predstavila „zmenšeninu“ svojho Sportstera S, novinku Nightster. Pracuje v nej motor Revolution Max s objemom zmenšeným na 975 kubíkov a suchá hmotnosť je len 211 kg.
Čo lepšie mohol Harley-Davidson urobiť, než inšpirovať sa pri vývoji nového Nightstera všetkými možnými prestavbami? Presne to aj urobil - predprodukčnú verziu stroja s menším motorom Revolution Max poskytol niekoľkým svetovým úpravcom, a tí do istého termínu prišli so zaujímavými úpravami až prestavbami. Nightster sa tak stal azda jedinou motorkou, z ktorej existovali unikátne úpravy ešte predtým, než bola známa reálna podoba.
Okrem motora bola daná aj jedna zaujímavosť, ktorú majú všetky spomínané prestavby aj sériový stav spoločné: nádrž uložená zvislo pod sedlom. Úplne nebadateľná. Ak by ti to niekto nepovedal, ani si to nevšimneš. Až by si na pumpe pred sebou márne hľadal tankovací otvor :) Atrapa nádrže je totiž z plechu, a až na chýbajúci otvor nič nenasvedčuje tomu, že ide iba o kryt airboxu. Harley-Davidson tak šikovne znížil ťažisko a dizajnovo krásne upratal priestor pred jazdcom - je tam len veľký znak H-D.
Zvonku človek nemá ako zistiť, že motor má znížený objem; vyzerá úplne rovnako ako jeho 1250-kubíkový základ vrátane chladiča a reglera s akumulátorom pod ním. Harley upravil nielen vŕtanie, ale aj zdvih, a dostal sa tak na objem 975 cm3. Ubral však po jednej sviečke z každého valca a variabilné časovanie ventilov nechal iba na nasávaní. Hydraulické nastavenie vôlí však zostalo. Alebo takto, aha:Len pripomeniem, že úplne nový agregát Revolution Max Harley-Davidson dáva do prelomových modelov Sportster S a Pan America, ktoré sme už vyskúšali:
26.08.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7597 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Vo svete sa dejú čoraz neuveriteľnejšie veci. Jednou z nich je aj fakt, že modelový rad Sportster tak ako sme ho poznali, už vôbec neexistuje. Odteraz je v ponuke už iba jeden, a ten sme si vyskúšali v zákrutách na severe Nemecka - Harley-Davidson Sportster S.
23.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 9623 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]
Už samotný názov Pan America vzbudzuje dojem majestátnosti, veď ide o najdlhšiu zjazdnú cestu sveta. Meria okolo 30 000 km a spája Aljašku s Ohňovou zemou, čiže takpovediac oba póly zemegule. Prechádza pohoriami, púšťami i džungľami. A Harley-Davidson po nej pomenoval svoje prvé cestovné enduro.
Aj v novom Nightsteri tvorí motor nosnú časť, teda časti rámu sú uchytené priamo naň. Ale tam akákoľvek podobnosť so Sportsterom končí. Iné je odpruženie a vlastne všetky periférne časti vrátane úplne nových ovládačov, nehovoriac o netradičnom uložení nádrže. Celý stroj sa ovláda pohodlne bezkľúčovo, až na otváranie sedla, pod ktorým je tankovací otvor. Nightster v sérii prichádza ako monopost, teda pre jedného človeka. Sedlo spolujazdca aj stupačky si treba dokúpiť.
Rozmery obutia zvolil Harley opäť po svojom, teda celkom netradične na 100/90-19 vpredu a 150/80-16 vzadu, pričom kolesá sú zavesené na tlmičoch Showa. Vpredu ide o klasickú 41-mm nenastaviteľnú vidlicu Showa dual bending valve, vzadu o dva tlmiče s predpätím nastaviteľným pomocou C-kľúča, ktorý je pod sedlom. Spomaľovanie má na starosti najmä predný kotúč, ktorého strmeň nie je ani monoblokový a ani radiálne uchytený, ale ako sme sa presvedčili v zákrutách nad Barcelonou, vôbec to nevadí. Brzdová hadica je pancierová a je vedená netradične tak, že dosť trčí do strany.
Celý stroj je opäť dosť kontrastný - ako sme spomínali už pri Sportsteri, pravá strana motora a okolitých konektorov a komponentov je až nadčasovo uhladená a uprataná, kým ľavá je surová, drsná, s odhalenými káblami a vedeniami. Pre Harley sú to doslova nové časy, keď sa s novým motorom snaží dostať do úplne iných dizajnových dimenzií (kartery a kryty agregátu sú už od výroby dizajnové, nie funkčné ani industriálne), ale zároveň sa akoby ešte nenaučil vysporiadať s toľkými novými položkami, ktoré si vyžaduje vodné chladenie a elektronika.
Pohotovostná hmotnosť Nightstera je 218 kg, čo je pre túto značku netypicky nízka hodnota. Harley pritom veľmi nešetril, pretože oba blatníky aj kryt airboxu sú kovové, a normálny motorkár nežijúci v harlejáckom celibáte nájde na Nightsteri ešte niekoľko ďalších komponentov, ktoré mohli byť kompaktnejšie alebo iné než oceľové. Nádrž pod sedlom má tvar kvádra, objem necelých 12 litrov, a je z plastu a uložená zvislo.
Stupačky sú uložené na Harley dosť vzadu, ale v porovnaní s podobnými motorkami je to stále dosť vpredu. Jednou z predností Nightstera sú aj vyššie maximálne náklony než má Sportster, a to 32 stupňov. Keď si k tomu prirátame spomínanú nízku hmotnosť a vyššiu ochotu motora vytáčať sa, dostávame to, čo mi udrelo do hlavy už v prvých zákrutách a čo som dal rovno do nadpisu: najľahší a najšportovejší Harley-Davidson všetkých čias.
Ešte predtým, než sme sa na Nightsteroch zahryzli do krásnych zákrut, sme pol dňa jazdili na nových Low Rideroch ST (dojmy nájdeš na ďalšej strane), takže už sme boli zžití s okolitým terénom a profilom trasy. Čiže sme išli hneď naostro, a to dokonca tak, že nás náš guide občas aj spomaľoval. Nightster si pýtal viac plynu. Plyn, točky, kvaltovanie, pome!
Posed na tejto novinke je vďaka dosť rovným riadidlám predklonený. Treba sa za nimi trochu načiahnuť, a späťáky sú uchytené na koncoch, krása! Predo mnou iba malý okrúhly budík s analógovou ručičkou. Jazdec tu nemá možnosť upravovať si jazdné režimy, ale zo Sportstera tu zostali tri základné mapy a napríklad trakčná, čo je super. Vrátim sa k tým stupačkám - napriek ich umiestneniu skôr či neskôr príde situácia, kedy sa pozdravia s asfaltom. Musím povedať, že 19-palcové koleso vpredu akoby pomáha náklonom. A tá neskutočne nízka hmotnosť, och! Nightster sa preklápa ako normálna motorka, nie ako Harley! Tomuto tá netradične umiestnená nádrž veľmi pomohla. Človeka až občas prepadne myšlienka, že ako by sa taký Nightster správal na ľahučkých kovaných kolesách a odľahčených komponentoch, s hmotnosťou pod 200 kg...
Sťažovanie nie je na mieste, Peter, vezieš sa fakt na športovejšom stroji než je 125-koňový Sportster! Pravda, do takýchto zákrut by som si z aktuálnej ponuky Harley-Davidson vybral primárne Nightster. Radšej som zaťal zuby a držal klapačku, keď sme mohli vývojárom klásť otázky - spýtal som sa na všetko možné, len nie prečo Nightster nemá quickshifter. Harley ho predstavil len nedávno a iba pre model Pan America (aj o tom píšem na ďalšej strane). Zatiaľ ho nemá ani Sportster S. A na Nightsteri chýba. Kvalty sú krátke, motor sa rád točí, to sú pre Harley úplne iné dimenzie a prispôsobuje sa im priebežne.
Ešte aj teraz keď si predstavím tie katalánske zákruty, úplne počujem ako sa Nightster pýta do otáčok, zvuk výfuku sa odráža od skalnej steny a sem tam škrtám stupačky. Inak komu by sériový posed nesedel, môže si kúpiť vyššie alebo aj širšie riadidlá z ponuky originálneho príslušenstva.
Elektroniky je na Nightsteri toľko, že sa musíme prispôsobovať úplne novým prejavom. Napríklad elektronický plyn v kombinácii s trakčnou kontrolou vo väčšine prípadov zabránia tomu, aby otáčky vyleteli nad potrebnú hranicu aj napriek tomu, že pravačkou gazuješ koľko chceš. Inými slovami, vytáčať motor kamošovi na svadbe môžeš asi tak na bočáku, ale borcov na odpočívadle pridaním plynu pri stlačenej spojke už nepozdravíš. Elektronický plyn jednoducho nevykoná tvoj príkaz, lebo je to nepotrebné pre jazdu a danú situáciu. Takto to má aj Sportster S, vtedy som k tomu napísal:
Keďže nám istú časť dňa pršalo, niečo som najazdil aj v režime Rain. Tu som si všimol zaujímavosť, kedy náklonová elektronika jednoducho nepustí vyššie otáčky aj keď zadné koleso ešte neprešmykuje. Jednoducho jazdec ide bezpečne, na prístrojovke žiadna kontrolka trakčnej nebliká, ale ak prudšie pridá plyn (čisto elektronický, žiadne lanko), otáčky sa nezvýšia.
Jazdec odchovaný na pinčloch a triapulach si automaticky začne myslieť, že „je to prechlastané“, lebo motor začne akoby zdochýnať. Ale ono to má v sebe iba modernú elektroniku :)
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Low Rider ST, quickshifter na Pan Americe, Konkurencia Nightster, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Harley-Davidson |
Model: | Nightster |
Rok: | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 975 ccm |
Max. výkon: | 91.1 k (67.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 95 Nm / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 12 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 97 mm x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ventilov na nasávaní (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň |
Zdvih vpredu: | 114 mm |
Zdvih vzadu: | 76 mm |
Brzdy vpredu: | jeden kotúč |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 100/90R19 |
Brzdy vzadu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/80R16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 211 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 221 kg |
Výška sedla: | 705 mm |
Rázvor: | 1518 mm |
Dĺžka: | 2264 mm |
Šírka: | 843 mm |
Výška: | 1089 mm |
Objem nádrže: | 11.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Servisný interval: | 8000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | nie |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 4/2022: od 14 700 eur |
Low Rider ST je vybavenejšou verziou Low Ridera S, pričom písmeno T celkom logicky značí Touring. Od svojho základu, teda učebnicového „čopra“ Low Rider S, sa odlišuje veľkou maskou (uchytená našťastie na lešení, nie na riadidlách), bočnými kuframi v sérii a zdvihnutou zadnou časťou. To je najmä z dôvodu tých kufrov, pretože ST zostáva rovnako ako S jednosedlové. Zaujímavé je, že Harley do masky nezakomponoval žiadne nové budíky, nie je v nej vlastne nič, iba „vetracie“ otvory; miniatúrne budíky zostali na riadidlách, ako ich má verzia S.
Spomínané lešenie je inak vyriešené typicky halejácky, teda vyslovene hrubo, z ťažkej ocele a s úplne priznanými zvarmi a skrutkami (detailný pohľad nájdeš v mojom videu nižšie). To si dnes nedovolí žiadna značka, iba Harley :) Harley ponúka aj nižšie či vyššie plexi, či dokonca audio sústavu.
V Low Rideri ST brumí ten väčší motor, teda 117-palcový (po našom takmer dvojliter), s krásnym nasávaním a extra klasickým vzhľadom. Krása!
Jediné dva mínusy, ktoré som v našom minuloročnom teste endura Pan America vytkol, boli malé fonty na prístrojovke a chýbajúci quickshifter. O quickshiftri nám už vtedy hovorili, že ho vyvíjajú, ale s prístrojovkou bol Harley spokojný, dokonca sme mali live rozhovor s vývojárkou grafiky. Neprešiel ani rok a quickshifter je realitou, a ohľadom malých fontov na prístrojovke Harley vycvičili zákazníci. Vtedy som sa aj čudoval, že ako je možné, že tá istá značka má v touringoch krásne prehľadné intuitívne obrazovky a na svoje prvé cestovné enduro priniesli niečo, na čo aj inak dobre vidiaci človek potrebuje lupu, ale teda konečne je tu riadne viditeľná grafika. Na prístrojovke sa vlastne nemenilo nič, iba narástli niektoré fonty.
Podstatnejšou a reálne využiteľnejšou vecou je spomínaný quickshifter. Žiaľ, nie je retrofit, teda nedá sa namontovať spätne na modely 2021. Je to vôbec prvý quickshifter v podaní Harley-Davidson a po párhodinovej jazde plnej zákrut musím povedať, že funguje dobre. Nie je výrazne lepší ani horší než konkurenčné rýchloradenia, a rovnako sa mu lepšie pracuje vo vyšších otáčkach. Samozrejme, je obojsmerný. Dá sa o ňom povedať to čo všeobecne o quickshiftroch, že čím nižšie otáčky, tým pracuje hrubšie, občas treba byť naň tvrdší. To nie je výčitka, to je ich prirodzená vlastnosť. Zatiaľ sme sa nedozvedeli, či neskôr príde na Sportster S či Nightster, ale podľa mňa by sa na ne veľmi hodil.
Z hľadiska charakteru a určenia sú najbližšími konkurentmi nového Nightstera určite Triumph Bobber, Indian Scout (najskôr nová verzia Rogue) a Honda CMX1100 Rebel. Samozrejme, podľa objemu sú tu ďalšie podobné stroje ako BMW R NineT a Indian FTR, tie sú však značne výkonnejšie a športovejšie.
Triumph Bobber je ako jediný z tohto výberu ladený vyslovene do custom-retro štýlu. Je to jeden z najobľúbenejších modelov od Triumphu, a pravdepodobne preto narástla jeho cena za ostatné roky o niekoľko tisíciek. Treba na rovinu povedať, že Bobber je o niečo športovejší a značne upraviteľnejší stroj než Nightster, a pritom má iba o štyri stovky vyššiu cenu. Novinka Indian Scout Rogue je akoby kópiou Nightstera, s ich typickým moderno-retro vzhľadom. Prekvapila nás iba vyššia cena, takmer o tisícku viac než Nightster, čo je zároveň najviac z celej triedy.
Nie celkom typickým zástupcom v tejto triede je Honda CMX1100 Rebel, široko-ďaleko najdostupnejší kúsok s cenou pod 10 litrov, resp. neuveriteľných 5 litrov pod Nighsterom. Má tradičný americký custom vzhľad, niekto by ho možno z diaľky ani nedokázal odlíšiť od nového Nightstera.
Všetci spomínaní konkurenti už majú skúsenosti s modernými motormi a výbavou, a preto na nich človek nenájde nejaké nedotiahnuté detaily či rýchle riešenia (alebo naopak, Triumph má detaily nadpozemsky krásne). Poukazujem tým najmä na spomínanú ľavú stranu Nightstera, kde sú niektoré drobnosti ak nie nepochopiteľné, tak aspoň zvláštne. Mimochodom, Nightster sa vyrába súbežne v USA a Thajsku, pričom všetky motory sa vyrábajú iba v USA. Americkí zákazníci dostávajú iba kusy vyrobené v USA, zvyšok sveta ich dostáva z oboch tovární. Stroje, na ktorých sme jazdili my, boli z Thajska.
Please welcome Nighster, najsvižnejší Harley-Davidson! V poslednom čase v súvislosti s Harleyom používame veľa superlatívov - Američania sa do vývoja naozaj opreli - priniesli nový moderný motor, s ním prvé cestovné enduro, potom revolučný Sportster S a teraz Nightster, s náskokom najľahší, najsvižnejší a najdostupnejší model z celého cenníka Harley-Davidson.
Cena nového Harley-Davidson Nightster je 14 700 eur. V porovnaní s dvoma hlavnými konkurentmi to nie je veľa, ale ak sa pozrieš trochu hlbšie, konkurenti majú lepšie spracovanie, nehovoriac o tom, že Sportster S z vlastnej stajne je drahší len o dve tisícky. Harley sa teda pustil do neprebádanej nižšej triedy sebavedomo. Držíme mu palce!
motor, kompaktnosť, obratnosť | niektoré detaily, cena |
Servisný interval | 8 000 km |
Oficiálna spotreba | 5,1 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 11,7 l (3 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 170 km |
Cena | 14 700 eur |
Text: Peter Fischer
Foto: Harley-Davidson Media, Peter Fischer
Na akciu nás pozvala spoločnosť Harley-Davidson Central Eastern Europe. Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Harley-Davidson | Triumph | Indian | Honda |
Model: | Nightster | Bonneville Bobber | Scout Rogue | CMX1100 Rebel |
Rok: | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2022 | ||
Kategória: | Chopper/Cruiser | Klasika | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 975 ccm | 1200 ccm | 1133 ccm | 1084 ccm |
Max. výkon: | 91.1 k (67.0 kW) / 7500 ot. | 77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / ot. | 87.0 k (64.0 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 95 Nm / 5000 ot. | 106 Nm / 4000 ot. | 96 Nm / 5900 ot. | 98 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 12 : 1 | 10:1 | 10,7:1 | 10,1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 97 mm x 66 mm | 97,6 x 80mm | 99 x 73,6 | 92 mm × 81,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ventilov na nasávaní (4V) | OHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | remeň | reťaz | remeň | reťaz |
Zdvih vpredu: | 114 mm | 90 mm | 230 mm | |
Zdvih vzadu: | 76 mm | 77 mm | 220 mm | |
Brzdy vpredu: | jeden kotúč | jednokotúčová, 2-piestik Nissin | jednokotúčová | jednokotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 298 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 100/90R19 | 100/90 R16 | 130/90-19 | 130/70B18 M/C |
Brzdy vzadu: | kotúčová | jednokotúčová, 1-piestik Nissin | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 255 mm | 298 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/80R16 | 150/80 R16 | 150/80-16 | 180/65B16 M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 211 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 221 kg | 251 kg | 245 kg | 223 kg |
Výška sedla: | 705 mm | 690 mm | 635 mm | 700 mm |
Rázvor: | 1518 mm | 1500 mm | 1562 mm | 1520 mm |
Dĺžka: | 2264 mm | 2311 mm | 2240 mm | |
Šírka: | 843 mm | 800 mm | 880 mm | 853 mm |
Výška: | 1089 mm | 1024 mm | 1207 mm | 1115 mm |
Svetlá výška: | 120 mm | |||
Objem nádrže: | 11.7 l | 12 l | 12.5 l | 13.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 6 l/100km | 4.9 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 156 km | cca 208 km | ||
Servisný interval: | 8000 km | 16000 km | 8000 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | nie | |||
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |||
Automatická prevodovka: | za príplatok | |||
Iná výbava: | nastaviteľné predpätie, USB-C nabíjačka, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 4/2022: od 14 700 eur | Cena 4/2022: 15 100 eur | Cena 4/2022: od 15 590 eur | Cena 8/2021: manuál 9 490 eur, DCT 10 490 eur DCT 233 kg EURO 5 |
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Harley-Davidson | Harley-Davidson |
Model: | Pan America 1250 | Low Rider ST |
Rok: | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1252 ccm | 1923 ccm |
Max. výkon: | 152.3 k (112.0 kW) / 9000 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 4750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 127 Nm / 6750 ot. | 185 Nm / 3500 ot. |
Kompresný pomer: | 13 : 1 | 10:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 105,0 x 72,0 mm | 103,5 x 114,3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 191 mm | |
Zdvih vzadu: | 191 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70R19 60V | 110/90B19 |
Brzdy vzadu: | kotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 280 mm | |
Pneu vzadu: | 170/60R17 72V | 180/70B16 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 228 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 242 kg | 327 kg |
Výška sedla: | 869 mm | 720 mm |
Rázvor: | 1580 mm | 1630 mm |
Dĺžka: | 22645 mm | 2355 mm |
Šírka: | 965 mm | |
Výška: | 1510 mm | |
Svetlá výška: | 210 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 21.2 l | 18.9 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 324 km | cca 283 km |
Servisný interval: | 8000 km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | |
Audio systém: | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | alarm |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 7/2021: od 16 940 eur | Cena 4/2022: od 21 870 eur |
Pridané dňa: 26.04.2022 Autor: Herghott