[Testy a predstavenia - Test]
Honda pre sezónu 2023 Forzu 125 modernizovala a ako predloha jej poslúžila práve najväčšia Forza 750. Vpredu sú teraz dva veľké led svetlomety, predná kapotáž je masívnejšia a ľahko si ju pomýlite so silnejšími strojmi.
Text: Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer
Nám sa dostala do rúk špeciálna edícia, ktorú spoznáte podľa krásnych bordových diskov, červeného prešitia na sedle, ktoré pôsobí naozaj luxusne, a bordovými lemami na analógových budíkoch. Matná sivá metalíza len podčiarkuje exkluzivitu tejto edície. Samozrejme, k dispozícii je aj v základnej verzii, kde sú kolesá čierne, a máte na výber zo štyroch farebných kombinácií.
Motor má výkon 14,5 koňa s krútiacim momentom 12,3 Nm pri 6.500 ot./min. Objem palivovej nádrže 11,7 l pri výrobcom udávanej spotrebe 2,4 litra zaručí aj slušný dojazd na jednu nádrž. Pod sedlom je obrovský odkladací priestor, do ktorého sa vojdú dve integrálne prilby aj s ďalšími vecami. Predné plexi je nastaviteľné elektricky, takže ak chcete byť dobre zakrytí, tak si ho dáte najvyššie. Funguje hladko a je možné to ovládať aj počas jazdy. V priehradke vľavo pri kolene nájdete zásuvku USB-C, kde sa zmestí aj telefón a môžete si ho počas jazdy dobíjať.
Pri konfigurácii si môžete zobrať verziu so zadným kufrom, ktorý má 45 litrov a odomyká a zamyká sa bezkľúčovo inteligentným kľúčom Smart Key. Kľúč tým pádom nepotrebujete vôbec vyťahovať z vrecka, len ho nesmie človek zabudnúť vziať so sebou. Už aj malá 125ka má systém HSTC – Honda Selectable Torque Control, čo je v preklade trakčná kontrola. Pomáha zadnému kolesu udržať grip aj na mokrej ceste. Ďalším prvkom, ktorým disponuje je Idling Stop a to znamená štart stop systém, ktorý vypína motor po 3 sekundách státia, ale hneď ako otočíte plyn, tak motor opäť nabehne. To všetko pomáha šetriť palivo a znižovať emisie. Vpredu je 15-palcové koleso a vzadu 14-palcové, čo zabezpečuje dobrú prejazdnosť nerovnosťami a obratnosť v meste.
24.05.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 27357 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Zdá sa, akoby tu bola roky, Forza však vyráža iba do tretej sezóny. Popri prispôsobení novej Euro4 norme dostala aj zopár inovácií, ktorým kraľuje bezkľúčové ovládanie. Vďaka nemu je teraz Forza najpraktickejšia spomedzi 125-kubíkových "maxiskútrov".
23.02.2016 - datadive Čitatelia: 35746 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Honda má v segmente skútrov do 125 ccm zastúpenie v podobe štyroch modelov. Nám sa dostali do rúk najpredávanejší a najdrahší - PCX a Forza. Čo majú spoločné a v čom sa líšia, sa dočítate v našej porovnávačke.
05.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 9524 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Dalo by sa povedať, že výkonu na skútri nikdy nie je celkom dosť. Forza znamená sila a práve nová Forza jej má o niečo viac, čo môžeme len privítať.
15.01.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 8989 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Keď si tak pozerám redakčnú štatistiku, na novinke Forza 750 sme za minulý rok najazdili s veľkým náskokom najviac kilometrov, a to v rôznych prostrediach a časoch. Už krátko po predstavení ju vyskúšal Awia, potom sme ju trochu potrápili v Bratislave a Viedni, až nás nakoniec vzala cez Alpy do Apenín. V jej sedle sme prešli Stelvio, Gaviu, Mugello, aj talianske veľkomestá.
Vypracovanie je pri Honde ako vždy na jednotku. Štartujem a prvá jazda smeruje, samozrejme, cez mesto. Budíky sú veľmi prehľadné, ale treba si striehnuť rýchlosť v meste, lebo ľahko sa dostanete cez 50. Snažím sa zohriať motor a vzhľadom na preplnené cesty sa mi to darí okamžite. Púšťam sa do prepletania sa pomedzi autá a tu sa mi vynorí menšia chybička krásy a tou sú spätné zrkadlá. Sú veľké, dobre sa do nich pozerá, ale sú v rovnakej výške ako majú aj autá, a tak musím dávať pozor, aby som do nikoho nebuchol. Našťastie sa dajú sklopiť a môžem pokračovať.
Pri prepletaní sa pomedzi zápchu sa dostávam na prvé miesto na semafore. Vzhľadom na to, že motor je už zohriaty, tak mi “štart stop” vypne po chvíli motor. Hneď si vrknem do plynu a motor sa naštartuje. Funguje to výborne. Dá sa to ale vypnúť na pravej rukoväti, kde je na to samostatné tlačidlo. Ja nie som zástanca tohto systému, tak túto možnosť využívam.
Pred zákrutou využívam brzdy naplno a musím sa priznať, že sú výborne nadimenzované na tento výkon. Na brzdy nie je nutné vynaložiť enormnú silu, ale pekne pohodlne postupne dávkovať a oni sa vám podriadia. V zákrute zisťujem, že stabilita je ako na väčších súrodencoch, podvozok vám dáva pocit istoty. Neviem či sa s Forzou niekto pôjde krútiť na Pezinskú Babu, ale podvozok vás v zákrutách podrží. Ťah motora je v meste dostatočný, a tak som sa vybral aj mimo mesto zistiť, že ako sa jej darí v tomto teritóriu. Do 80 km/h ide úplne bez problémov. Po stovku to už nemá taký ťah, ale za mňa dostatočné. Dokonca som sa dostal na tachometrových 120 km/h a neuveríte, ale raz som pristihol tachometer na rýchlosti 125 km/h. To sú v pohode čísla. Vzhľadom na obrovskú nádrž by som sa nebál aj väčších výletov. Svetlá sú ako inak ledkové a nemám im čo vytknúť. Žiaľ, nepodarilo sa mi vyskúšať Forzu vo dvojici, ale verím tomu, že spolujazdec sa nebude sťažovať vzhľadom na priestor, ktorý mu je poskytnutý.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | Forza 125 |
Rok: | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm |
Max. výkon: | 14.96 k (11.00 kW) / 8750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 12.5 Nm / 8250 ot. |
Kompresný pomer: | 11:5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 x 57.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 161 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Rázvor: | 1490 mm |
Dĺžka: | 2134 mm |
Šírka: | 748 mm |
Výška: | 1452 mm |
Svetlá výška: | 148 mm |
Objem nádrže: | 11.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 2.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 375 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | EURO 5 Cena 9/2021: 4 990 eur |
Cena modelu Forza 125 v tejto Special edition je 5 290 eur. Tu treba spomenúť, že Special edition nemá vo výbave bezkľúčový zadný kufor, ako to má základná verzia Forzy, ktorá je paradoxne o dve stovky drahšia. Kufor však môžete mať za príplatok 200 eur. Forza 125 má natoľko veľký podsedlový priestor, že vláčiť so sebou kufor môže byť pre niekoho príliš zbytočný luxus, navyše každý skúter vyzerá bez kufra lepšie.
Forza 125 je za mňa výborná voľba pre niekoho, kto nemá vodičák na veľkú motorku, ale aj pre tých, čo potrebujú skúer do mesta. Vďaka veľkosti kolies sa netreba báť ani nerovných ciest, a zas tým, že sú rozmery 15 a 14, tak sa s ňou ľahko manipuluje. Dokonca aj na mieste s vypnutým motorom.
možnosť jazdiť na auto vodičák, stabilita, brzdy | späťáky vo výške autových, ťah motora nad 100 km/h |
Servisný interval | 6000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba | 2,1 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 11,5 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 400 km |
Cena | od 5 290 eur |
Zadný nosič | 156 eur |
Vyhrievané rukoväte | 359 eur |
Páčka brzdy | 33 eur |
Spätné zrkadlo | 155 eur |
Svetlomet | 481 eur |
Text: Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | Forza 125 |
Rok: | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm |
Max. výkon: | 14.96 k (11.00 kW) / 8750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 12.5 Nm / 8250 ot. |
Kompresný pomer: | 11:5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 x 57.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 161 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Rázvor: | 1490 mm |
Dĺžka: | 2134 mm |
Šírka: | 748 mm |
Výška: | 1452 mm |
Svetlá výška: | 148 mm |
Objem nádrže: | 11.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 2.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 375 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | EURO 5 Cena 9/2021: 4 990 eur |
Pridané dňa: 30.01.2024 Autor: Muli