Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1350 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 5353
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (3238)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (2115)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení 1/2

 Zdieľať

Pridané: 05.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 2750 [Testy a predstavenia - Test]

Dalo by sa povedať, že výkonu na skútri nikdy nie je celkom dosť. Forza znamená sila a práve nová Forza jej má o niečo viac, čo môžeme len privítať.

Text a foto: Peter Fischer
Video: Tomáš Hajduch - Awia

Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení
Honda Forza 350 2021

Honďáci pravdepodobne ani nemali veľmi na výber, pretože prechod na normu Euro5 by Forze bez nárastu objemu celkom určite ukradol nejaké tie vzácne koníky, čím by nedokázala obhájiť svoje meno a stratila by konkurenčnú výhodu. A to sa v hlavných odbytiskách takýchto skútrov, teda v Taliansku a Španielsku, určite nevypláca. Čiže máme tu nárast zdvihového objemu o 51 cm3 a výkonu o 3 kone, pričom hmotnosť zostala rovnaká. Maximálna hodnota krúťaku, 27,2 Nm, leží v rovnakých otáčkach ako u predchodcu, ale už len pocitovo viem usúdiť, že jeho priebeh je v spodku výživnejší. Narástla aj maximálka.

Ďalej tu máme vyslovene praktické zmeny: elektricky posuvné plexi má hornú hranu o 4 cm vyššie (celkový rozsah posuvu 18 cm), USB zásuvku namiesto starej klasickej, alebo napríklad neviditeľné veci, ako že zadný nosič je plastový a nie kovový, kyvka je o niečo ľahšia, alebo že kľukový hriadeľ schudol o 10 %. Človek by to netipol, ale aj také zmeny sú citeľné a prínosné. A ak by to niekoho zaujímalo, aj vnútro motora prešlo istými úpravami, napríklad nasávacie hrdlá sú o 2 mm širšie, priemer nasávacích ventilov narástol o 1 mm, pričom celé časovanie aj zdvihy sú značne zmenené. Všetko s cieľom zlepšiť jazdnú dynamiku.

Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení
Honda Forza 350 2021

Zvyšok Forzy zostal takpovediac bez zmeny, čo je v tomto prípade výhoda. Ťažko vylepšovať niečo, čo sa dotýka dokonalosti! A to myslím úplne vážne. Veď napríklad len ten perfektný podsedlový priestor, kam sa vojdú dve celé integrálky a ešte zopár drobností, ten veľkorysý príručný priestor pred ľavým kolenom, výborná ochrana pred vetrom, dosť priestoru pre dvoch, kompletné LED osvetlenie, bezkľúčové ovládanie, trakčná kontrola (!) a k tomu všetkému aj moderný vzhľad - no povedz, čo jej môžeme vyčítať? Ešte aj tá dynamika a maximálka nám vyhovujú. A my teda nejazdíme pomaly.

Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení
Honda Forza 350 2021

Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení
Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení
Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení
Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení

Podvozok je naladený na väčšinu európskych ciest, čiže u nás je trochu tvrdý. Je z neho úplne cítiť, že ráta so spolujazdcom - aj na rannej ceste do práce, potom domov, a aj cez víkend na výlet. A to je dobre, pretože ak by si jazdil sám, tak si nemusíš kupovať maxiskúter, ale trebárs SH350. Veľkosť Forzy 350 je možno menším hendikepom v úplne natrieskanom centre veľkomesta (také u nás nemáme), ale zabezpečuje super ochranu pred vetrom a dostatok miesta pre oboch členov na palube. Alebo napríklad aj pre nádrž, ktorá má takmer 12 litrov. Pri reálnej spotrebe 3,5 litra tak môžeš tankovať až po 300 km; ak by si každý pracovný deň najazdil 60 km, stále ti stačí zastaviť na pumpe až v piatok večer.

Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení

Zadné odpruženie zabezpečujú dva tlmiče, a na celom podvozku je nastaviteľný jediný parameter: zadné predpätie. Vpredu potom roluje 15-palcová stodvadsiatka, vzadu 14-palcová 140. Musím pochváliť prednú brzdu, pretože jedným prstom dokážem ubrzdiť všetko od obchvatu až po mačacie hlavy. Len tá zadná je taká trochu kúsavá, treba si na to zvyknúť, aby ti neustrelil zadok.

Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení
Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení
Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení
Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení

Aj tá maximálka je slušná. Presne taká, aby si nikde nezaostával. Analógový tachometer dokáže ukázať niečo cez 140, čo znamená, že s prehľadom sa môžeš presúvať aj po diaľnici. Forza 350 má vo svojej pracovnej náplni nájazd pokojne aj 150+ km denne v kombinácii okresky, diaľnica, predmestie a širšie centrum, kde si odmakáš svoje od deviatej do piatej a potom ešte skočíš po manželku a spolu na nákupy. Alebo na večeru.


Video: Honda Forza 350 2021 - luxusný maxi skúter nielen do mesta

Komu by nestačil naozaj štedrý podsedlový priestor Forzy, za príplatok môže mať aj bezkľúčový zadný kufor (štyri stovky ak si ho objednáš rovno s motorkou, inak stojí ťažkých osem stoviek). Ten sa otvára malým tlačidlom, ktoré funguje iba vtedy, keď je v blízkosti diaľkové ovládanie od motorky. Kufor naviac nie je malý, pojme ďalšie dve integrálky. V súvislosti s jeho bezkľúčovým ovládaním sa mi vybavuje jedna z dvoch nedokonalostí Forzy, a to otváranie sedla a tankovacieho otvoru. Väčšia sestra Forza 750 alebo X-ADV to majú poriešené tak, že kým je diaľkový kľúč v dosahu motorky, môžeš otvárať sedlo aj nádrž jediným stlačením tlačidla na motorke. Na Forze 350 musíš otočiť centrálny ovládač do konkrétnej polohy, a až potom stlačiť otváranie sedla alebo nádrže. Ja viem, trvá to možno o sekundu dlhšie, ale keď to máš urobiť osemkrát za deň, trošku to začne liezť na nervičky. Kto však nezažil to ovládanie na Forze 750 alebo X-ADV, tomu to chýbať nebude. (A to si pamätám doby, kedy sa na skútroch odomykali sedlá rovnako ako na motorke - vytiahnuť kľúč zo zapaľovania a vsunúť ho do zámku vzadu, to bola chuťovka!)

Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení

Druhým mínusom je to, čo vyčítame všetkým novším Forzám už od ich vzniku, a to umiestnenie spätných zrkadiel. Sú na stopkách pri prednej maske a majú v sebe aj smerovky, dizajnovo sú pekné a je z nich dobrý výhľad, lenže sú príliš málo nad úrovňou auťáckych späťákov. Pri prepletaní zápchou ich teda budeš chrániť očami. Nechce sa mi veriť, že v Honde na R&D oddelení nečítajú motoride pri rannej káve! Počkaj, alebo žeby všade inde plechovky nechávali uličku pre skútre? Hmmm, zamyslený smajlík. No dóóóbre, predsa len tu ešte niečo máme: sedlo sa otvára málo! To krásne pohodlné sedlo s veľkorysým priestorom pod sebou sa otvára príliš málo na to, aby si pohodlne nahmatal všetko, čo tam vozíš.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Honda Forza 350 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:Forza 350
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:330 ccm
Max. výkon:28.3 k (20.8 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:27.2 Nm / 5750 ot.
Kompresný pomer:10.5:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 70,7 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:variátor
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:256 mm
Pneu vpredu:120/70 R15
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:140/70 R14
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:182 kg
Výška sedla:780 mm
Rázvor:1510 mm
Dĺžka:2140 mm
Šírka:755 mm
Výška:1470 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:11.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:137 km/h
Spotreba paliva:3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 292 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sérii
Iná výbava:USB-C zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2021: 5 790 eur

>

Pridané: 05.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria