Anketa:
Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení 1/2
ZdieľaťPridané: 05.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8865 [Testy a predstavenia - Test]
Dalo by sa povedať, že výkonu na skútri nikdy nie je celkom dosť. Forza znamená sila a práve nová Forza jej má o niečo viac, čo môžeme len privítať.
Text a foto: Peter Fischer
Video: Tomáš Hajduch - Awia
Ďalej tu máme vyslovene praktické zmeny: elektricky posuvné plexi má hornú hranu o 4 cm vyššie (celkový rozsah posuvu 18 cm), USB zásuvku namiesto starej klasickej, alebo napríklad neviditeľné veci, ako že zadný nosič je plastový a nie kovový, kyvka je o niečo ľahšia, alebo že kľukový hriadeľ schudol o 10 %. Človek by to netipol, ale aj také zmeny sú citeľné a prínosné. A ak by to niekoho zaujímalo, aj vnútro motora prešlo istými úpravami, napríklad nasávacie hrdlá sú o 2 mm širšie, priemer nasávacích ventilov narástol o 1 mm, pričom celé časovanie aj zdvihy sú značne zmenené. Všetko s cieľom zlepšiť jazdnú dynamiku.
Zvyšok Forzy zostal takpovediac bez zmeny, čo je v tomto prípade výhoda. Ťažko vylepšovať niečo, čo sa dotýka dokonalosti! A to myslím úplne vážne. Veď napríklad len ten perfektný podsedlový priestor, kam sa vojdú dve celé integrálky a ešte zopár drobností, ten veľkorysý príručný priestor pred ľavým kolenom, výborná ochrana pred vetrom, dosť priestoru pre dvoch, kompletné LED osvetlenie, bezkľúčové ovládanie, trakčná kontrola (!) a k tomu všetkému aj moderný vzhľad - no povedz, čo jej môžeme vyčítať? Ešte aj tá dynamika a maximálka nám vyhovujú. A my teda nejazdíme pomaly.
Podvozok je naladený na väčšinu európskych ciest, čiže u nás je trochu tvrdý. Je z neho úplne cítiť, že ráta so spolujazdcom - aj na rannej ceste do práce, potom domov, a aj cez víkend na výlet. A to je dobre, pretože ak by si jazdil sám, tak si nemusíš kupovať maxiskúter, ale trebárs SH350. Veľkosť Forzy 350 je možno menším hendikepom v úplne natrieskanom centre veľkomesta (také u nás nemáme), ale zabezpečuje super ochranu pred vetrom a dostatok miesta pre oboch členov na palube. Alebo napríklad aj pre nádrž, ktorá má takmer 12 litrov. Pri reálnej spotrebe 3,5 litra tak môžeš tankovať až po 300 km; ak by si každý pracovný deň najazdil 60 km, stále ti stačí zastaviť na pumpe až v piatok večer.
Zadné odpruženie zabezpečujú dva tlmiče, a na celom podvozku je nastaviteľný jediný parameter: zadné predpätie. Vpredu potom roluje 15-palcová stodvadsiatka, vzadu 14-palcová 140. Musím pochváliť prednú brzdu, pretože jedným prstom dokážem ubrzdiť všetko od obchvatu až po mačacie hlavy. Len tá zadná je taká trochu kúsavá, treba si na to zvyknúť, aby ti neustrelil zadok.
Aj tá maximálka je slušná. Presne taká, aby si nikde nezaostával. Analógový tachometer dokáže ukázať niečo cez 140, čo znamená, že s prehľadom sa môžeš presúvať aj po diaľnici. Forza 350 má vo svojej pracovnej náplni nájazd pokojne aj 150+ km denne v kombinácii okresky, diaľnica, predmestie a širšie centrum, kde si odmakáš svoje od deviatej do piatej a potom ešte skočíš po manželku a spolu na nákupy. Alebo na večeru.
Video: Honda Forza 350 2021 - luxusný maxi skúter nielen do mesta
Komu by nestačil naozaj štedrý podsedlový priestor Forzy, za príplatok môže mať aj bezkľúčový zadný kufor (štyri stovky ak si ho objednáš rovno s motorkou, inak stojí ťažkých osem stoviek). Ten sa otvára malým tlačidlom, ktoré funguje iba vtedy, keď je v blízkosti diaľkové ovládanie od motorky. Kufor naviac nie je malý, pojme ďalšie dve integrálky. V súvislosti s jeho bezkľúčovým ovládaním sa mi vybavuje jedna z dvoch nedokonalostí Forzy, a to otváranie sedla a tankovacieho otvoru. Väčšia sestra Forza 750 alebo X-ADV to majú poriešené tak, že kým je diaľkový kľúč v dosahu motorky, môžeš otvárať sedlo aj nádrž jediným stlačením tlačidla na motorke. Na Forze 350 musíš otočiť centrálny ovládač do konkrétnej polohy, a až potom stlačiť otváranie sedla alebo nádrže. Ja viem, trvá to možno o sekundu dlhšie, ale keď to máš urobiť osemkrát za deň, trošku to začne liezť na nervičky. Kto však nezažil to ovládanie na Forze 750 alebo X-ADV, tomu to chýbať nebude. (A to si pamätám doby, kedy sa na skútroch odomykali sedlá rovnako ako na motorke - vytiahnuť kľúč zo zapaľovania a vsunúť ho do zámku vzadu, to bola chuťovka!)
Druhým mínusom je to, čo vyčítame všetkým novším Forzám už od ich vzniku, a to umiestnenie spätných zrkadiel. Sú na stopkách pri prednej maske a majú v sebe aj smerovky, dizajnovo sú pekné a je z nich dobrý výhľad, lenže sú príliš málo nad úrovňou auťáckych späťákov. Pri prepletaní zápchou ich teda budeš chrániť očami. Nechce sa mi veriť, že v Honde na R&D oddelení nečítajú motoride pri rannej káve! Počkaj, alebo žeby všade inde plechovky nechávali uličku pre skútre? Hmmm, zamyslený smajlík. No dóóóbre, predsa len tu ešte niečo máme: sedlo sa otvára málo! To krásne pohodlné sedlo s veľkorysým priestorom pod sebou sa otvára príliš málo na to, aby si pohodlne nahmatal všetko, čo tam vozíš.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | Forza 350 |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 330 ccm |
Max. výkon: | 29.2 k (21.5 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 31.5 Nm / 5250 ot. |
Kompresný pomer: | 10.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 70,7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/70 R14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 182 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Rázvor: | 1510 mm |
Dĺžka: | 2140 mm |
Šírka: | 755 mm |
Výška: | 1470 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 11.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 137 km/h |
Spotreba paliva: | 3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 292 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
Iná výbava: | USB-C zásuvka |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 7/2021: 5 790 eur |
Pridané: 05.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda rozširuje modelový rad Forza o nové modely Forza 750 a Forza 350 - Redakcia
- Predstavujeme Honda Forza 300 2018 - Awia
- Horami aj veľkomestami na novej Honda Forza 750 (2021) - Herghott
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku - Redakcia
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa - MajoKE
- Test minirakety Honda SH300i - Herghott
- Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál - Herghott
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022) - Herghott
- MINITEST HONDA FORZA NSS 250X (MF08) - TTom
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition - Muli
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora