Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (21 hodnotení)
Diskusia k článku: Máš chuť na zmenu? Vylepši podvozok sadou od Hyperpro!
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hodnotenie: Perfektny clanok a podla mna super vylepsenie motorky za dobre prachy. |
Hodnotenie: Niekto mi snad cita myslienky.Je to tu v hodine dvanastej. Akurat som sa po progresivnych pruzinach obzeral s umyslom urobit si radost . Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (12.10.2007 7:27) |
Hodnotenie: Podstatne rozumnejšia investícia ako 20litrov za ladené výfuky. |
Hodnotenie: Riešim zníženie mašiny, preto mi článok prišiel vhod. Aspoň malá drobná zmienka o tejto firme. |
Hodnotenie: som zvedavy co napise awia o GS1150 ked to tam nasrofuje, lebo GS ma dost dobry podvozok aj seriovo... skratka ze ci tam bude taky citelny rozdiel ako pri varane |
Hodnotenie: Investicia do podvozku sa v kazdom pripade oplati. |
Hodnotenie: Fišerkó: Výmenu si mohol urobiť na dva krát. Najprv predné - otestovať - a až potom zadné. Za túto chybu ti dávam palec dole. Tebe. Nie sade. |
Hodnotenie: Super článok, tiež mám Varadero ale SD02 tam je už podvozok vylepšený ale v buducnosti tiež uvažujem o výmene pružín.Ku kompletnosti članku by to chcelo ešte cenove porovnania od iných výrobcov Wirth,Ohlins... |
Superflanker: áno, stúpla svetlá výška nezaťaženej motorky (tie 2 - 4 cm). Určite by som najprv zmenil pružiny a až potom zisťoval, či je ešte vhodné tam dať nové prepákovanie, lebo inak by si mohol byť ako na eiffelovke... |
jaki ste len seci fajnovi za penaaaaaaaaaaazmi. Kto by to preplacal, ved Shanel ne??? |
Hyperpro už mám na GS nahodené aj ja. Nemôžem ale jazdiť, čakám totiž na diely, musím vymeniť 2 ložiská. Môj článok teda bude neskôr. Nad pružinami som začal uvažovať, keď som zistil, že pôvodná zadná zoslabla. Naviac nebola progresívna a GS nemá vzadu ani prepákovanie. Predok som ani nechcel meniť no Robo ma presvedčil... Viac v mojom článku. |
superflanker - ak som spravne pochopil Hergiho, tak vyska zatazeneho stroja stupla hlavne kvoli inej zadnej pruzine, pretoze seriovy varan klesne po nasadnuti (a hlavne spolujazdcom) vzadu, takze dlzka prednych pruzin ma na to mensi vplyv. |
Fišerkó: Prisahám, že tú štvornásobnú výmenu som ti chcel navrhnúť, ale potom som zľavil so svojich nárokov. Veď si ešte len tester začiatočník... |
MaAT: neviem ci sa prepakovanim da hovorit o progres efekte..pri progrese ide o tu nelinearitu stlacania (zo zaciatku makksie a ku koncu tvrdsie), prepakovanim podla mna len globalne "pritvrdis"..alebo sa mylim? |
Tiež sa mi zdá, že prepákovanie akurát zmení pracovné uhly, svetlú výšku a geometriu. O zmene tvrdosti sa asi nedá hovoriť. |
Preco by sa pri prepakovani nedalo hovorit o progrese? Ved tie paky su proste paky (okolo jednej strany sa otacaju) - a pracovny uhol sa tym padom meni so stlacanim (otocenim paky). Takze urcite to progresivne je. ...tot moj laicky nazor. |
prepakovanie na zadnej kyvke robi hlavne "progres" |
Aby bolo prepákovanie s variabilnou tuhosťou - prevodom sily, muselo by mať kulisu, resp. variabilnú dľžku ramien, čo je samozrejme nepraktické, a preto je to jednoduché pomocou rôzneho vinutia jednej pružiny. |
Prepákovanie tak ako ho poznáte je proste lineárne, je tam pomer síl na vstupe a výstupe, ale LINEÁRNY. |
Archer66 - preco chces vlastne znizit motorku? Moze to sposobit nejake problemy (napr. znizis zadok a nebude to take obratne kvoli inemu uhlu prednej vidlice alebo sa nebudes moct dostatocne naklapat kvoli skrkaniu stupaciek napr.). Nedociahnes na zem? Nestacilo by upravit sedlo? navyse to je o dost lacnejsie... |
superflanker: zadna kyvka posobi na pruzinu ako paka. Pod pojmom prepakovanie mam na mysli uchytenie jedneho konca tlmica na kyvku a ram sucastne pomocu trojosoveho ramena. Pohybom kyvnej vidly sa meni bod uchytenia tlmica, vzhladom na otocny bod kyvnej vidlice, cize sa menia silove pomery na pake. Vysledny efekt je ten, ze cim viac ide kyvka vyssie, tym treba vyvinut vacsiu silu na stlacenie pruziny. Tento efekt je nelinearny a je velmi podobny vlasnostiam progresivnych pruzin. Preto si myslim, ze vzadu staci obycajna linearna pruzina. Neviem, ci vsetky motocykle maju takyto system uchytenia centralnej tlmiacej jednotky, Awia pise ze BMW to nema, v takom pripade ma progresivna pruzina opodstatnenie. |
Aha, ved nerd to uz nakreslil , a ja to tu pracne vypisujem |
Hodnotenie: maat sam by som to lepsie nevysvetlil |
Hodnotenie: ahoj progresisty, samoska ze prepakovanie robi progres (napr. uz hondacky "pro-link" to dava tusit z nazvu), |
beriem na vedomie...fyzika nepusti.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (12.10.2007 12:54) |
hoši ja neviem ale keby ste si najprv napilili vhodne kruzky pod zadnu a na predne pruziny a pomenili viskozitu popripade inu hladinu oleja vpredu mozno by ste co to dosiahli za 5.50sk hehe, fakt!! |
Hodnotenie: Myslim že to pritvrdzovanie podložkami vpredu už skúšali no neprinieslo to žiadaný efekt... |
Superflanker: |
Heghott: Presne tak , mám krátke nohy a nemám 120kg. |
Na Hyoschunky som videl vela zaujimavych kitov vo svajci, aj znizovacie sady boli. Sakra ale to fakt musis mat kratke nohale, ked ti je GT cko vysoke. Alebo mas moc velke gule a nevies sa natlacit az k nadrzi kde je to najblizsie k zemy |
nerd: Kua, klobúk dole: nakreslíš - odfotíš - zavesíš... a vsjo jásno. A MaAT chuďáčisko vypisuje jak Palacký... (no nič v zlom). |
Hodnotenie: Je to fakt zaujimave, ake zmeny sa dosahuju vymenou pruzin/oleja v tlmicoch, pred rokmi som to skusal na mojej byvalej GSX1100G, menil som len olej v prednych tlmicoch a uz to bolo badatelne. |
takáto úprava podvozku môže priniesť určite zlepšenie vlastností, najmä ak pôvodné pružiny majú už hodne za sebou. Medzi "ladičmi" podvozkov sú nemenej známe aj produkty firmy Wilbers. Osobné skúsenosti s nimi nemám, ale v diskusiách sa s nimi dá stretnúť rovnako často ako s Hyperpro, na nemeckých weboch možno ešte častejšie, keďže sú to nemci. |
Hodnotenie: Nemá to už někdo na Africe? Po mém experimentování s viskozitou bych jako největší plus viděl to, že si člověk koupí "odladěné" řešení. |
Hodnotenie: članok very good and diskusia |
Hodnotenie: ... scem sa opýtať či nebude po výmene pružín a zvýšením svetlosti krátky bočný stojan ? Už teraz mám pocit keď na neho opieram moto, že mi každú chvýlku je.ne ... |
rmacko zaujimavy napad, a v podstate celkom realny...videl som na masinach "susedov" taku akusi podkovu-nadstavbu-predlzenie /neviem ako to nazvat.../ pätky bočáka, urcite to niekto aj vyraba/dodava, LUOIS, POLO...? Upravené 1 krát. Naposledy upravil GaST (14.10.2007 17:53) |
Zephyr: Wilbers je Hyperpro, len v Nemecku sa predáva pod názvom Wilbers... |
Ahojte všetci .. Čo sa týka toho zvýšenia svetlosti podvozku na Hergottovej motorke je to v prvom rade v tom že jeho originálne pružiny boli zrejme mimoriadne unavené a preto stlačené viac ako má Varadero určite v sérii . Rozdiel medzi dĺžkou Progres Hyperpro pružín v porovnaní s originálnymi -- novými-- nie je až taký markantný preto zvýšenie svetlosti nebude v porovnaní s novou moto také veľké . Najjednoduchšie vysvetlenie funkcie progresívnych pružín je že veľké nerovnosti poníma hustejšie navinutá časť a tie menšie tá druhá redšie navinutá časť preto tieto pružiny dokážu pracovať za každých podmienok čo pri lineárnych pružinách nie je možné. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Roby78 (14.10.2007 19:23) |
TO : GaST - |
To : rmacko -- Jasné zistím . Dám ti vedieť ... Cau |
Hodnotenie: 1: je vazne pravda, ze porazili OHLINS ? |
macko vsak capa predavas tak naco do neho tlacit love.. nechaj si na nastupcu |
TO : raptor - |
takze bude KTM LC8 adventure? |
TO : raptor - |
Roby78,Herghott: ... zdalo sa mi trošku čudné, keď som vo Wilbers katalógu videl aj produkty Hyperpro, nebol som si istý, či je to to isté Hyperpro, o ktorom píše Hergi , nepátral som po tom, ale teraz je mi to už jasné, dík za info |
rmacko no mne to hovor vsak ja som aka motokurva ale zabijem sa ked ich chcem skusit co najviac? |
Duggo: áno, je. |
Ak neratam moznost dat si pruziny navinut za cenu cca 1500-2000Sk v zavislosti od mnozstva (info od ceskych kolegov) tak mi po "preskumani" trhu ako najlacnejsia a kvalitativne porovnatelna alternativa vysli predne pruziny WIRTH (www.motorkar.net) - cca 3150 Sk (+200 dobierka) a zadna Hyperpro - cca 3700 Sk (neviem ako to bude s tou 20% zlavou). |
Flanker, predná sada Hyperpro stojí 4990 Sk, z toho je 600 Sk olej. Dá sa to vziať aj bez oleja, iba čisto pružiny, ktoré ťa s 20-péro zľavou vyjdú 3512 Sk, čo je len o pár stoviek menej než Hyperpro... Ale inak mal by sa meniť aj olej, to je dobrá investícia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (16.10.2007 21:02) |
TO : superflanker - |
kedy awia napise o svojich poznatkoch na GS? |
... a na čo že Ti sú Janíčko, šak GS predávaš či nee ??? |
Ako som písal čakám na ložiská do kardanu bez toho nejazdím, pružiny sú už nahodené. Len čo budú ložiská tak pôjdem jazdiť cestu aj terén a článok bude ready. |
V tom prípade a týchto cenových reláciách tých pár sto korún človek oželie. Olej by som tam tak či tak dával nový. Na českých fórach sa paralelne a nezávisle s touto diskusiou rozprúdili debaty a nejaké snahy o spoločnú zákazku na navinutie pružín v istej firme v Plzni. Po dodaní referenčného kusu, prípadne po zadaní presných požiadaviek na tuhosť, dĺžku, počet závitov, progresivitu atď,atď sú to schopní a ochotní to vyrobiť a v cenových reláciách 1500-2000Sk/ks. |
1500 - 2000 Sk/ks? To je vzhľadom na neistotu a chýbajúci olej celkom dosť. Značky už majú niečo otestované... |
kopirujem korespondenciu: |
superflanker, neverím tomu, česi su známi že sa snažia ušetriť každú korunu. Ja by som si nedával namotávať pružiny nikde veru, no to je len môj názor... Ani len netuším parametre pôvodnej pružiny, ani neviem aké mám zadať parametre aby sa jazdné vlastnosti moto zmenili k lepšiemu. A práve to verím, že firmy ako Hyperpro, WP, Ohlins a pod vedia a tak to robia. |
Ano predavaju know how ale aj značku a za tu si zacalujes tolko ze preplatis aj matros. Tiez sa priklanam k osvedcenej veci. Toto uvadzam ako vhodnu alternativu. Vsak nech sa ludia rozhodnu. Uz len rozdiel 1500 Sk medzi wirth a hyperpro (ak neberiem cenu oleja k hyper..) je pre niekoho dost. Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (17.10.2007 21:56) |
Akože mne domáce kutilstvo na motorke nevadí, ale odtál-potál. Sú veci, ktoré by som na kolene nerobil a pruženie, keďže veľmi ovplyvňuje jazdné vlastnosti a tým pádom aj bezpečnosť jazdy, tam rozhodne patrí. Fakt nevieš, aký deň bude mať ten roboš vo fabrike, či splnia dané parametre a podobne... |
suhlasim s herghottovym poslednym prispevkom... do bodky |
Čaute ... Niekoľko krát som mal možnosť vidieť priamo v Hyperpre ako prebieha taký vývoj jednej pružiny a verte mi že to nie je hotové za 15min. Tieto veci ma fascinujú a sú hlavne mojím hobby /tlmenie ako také/. Neskutočné množstvo testov na testeroch špeciálne na tlmiče a pruženie určené ovládané počítačmi a na koniec aj testy na konkrétnych motocykloch a keď sa ukáže nejaká chyba tak sa začína odznova .Pri tom neustále musia tie tlmiče rozoberať a skladať a skúšať je to sila .. Stojí za tým množstvo odborných ľudí ktorí si nedovalia vypustiť do SVETA niečo čo nebude na 100% fungovať pri akýchkoľvek podmienkach .A to hovorím o tom že sa špecializujú na motocykle a majú s čoho vychádzať . Každá struna ktorá túto fabriku opustí je odlišná . Preto sa to jednoducho nedá zrovnávať , myslím tým Svetové značky a výrobky českých kutilov to veru nie , aj keď je cena nižšia ale na túto kvalitu sa pri tej cene a tých podmienkach skrátka dostať nemôžu a to nehovorím o FUNKČNOSTI .. |
superflanker: Vieš čo, nech sa tý česi skladajú, a to sa potom zas niekde dočítame ako sa niekomu zlomila pružina niekde na druhom konci sveta... A možno aj nie? |
Awia: su to zjazdeni chalani (a aj taki co na tom druhom konci sveta boli, vsak kde nestretnes cecha alebo poliaka) takze az za takych blbeckov a sporilkov ich nepokladam. |
Boze, ze ...pokrutena ocel,...domace kutilstvo...robos vo fabrike...sporovlivi cesi... |
MaAT: Napísal som to stručne a jasne. Ja také vedomosti nemám aby som navrhol pružinu, ktorá bude lepšia ako originál. Kopírovať starú je nezmysel. Načo. Netvrdím, že výroba pružiny môže byť nekvalitná. Tvrdím, že chyba môže nastať v návrhu pružiny a je vysoko otázne či tá pružina bude lepšia ako originál... |
Ta firma robi/la (aktualny stav nepoznam) pruziny aj pre Skodu. Ku kvalite svojich vyrobkov sa vyjadruju: "Naše výrobky jsou přísně kontrolovány, doloženy materiálovým atestem, osvědčením o jakosti výrobku a prohlášením o shodě. Máme zaveden a certifikován systém řízení jakosti podle ČSN EN ISO 9001:2001 aktuálně platný do 21.01.2010" Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (18.10.2007 11:02) |
superflanker: Pre mňa je táto téma ukončená. Ja nemám ambície pružiny navrhovať ani ich niekam nosiť a nechávať kopírovať... Na druhej strane nikomu nebránim, ani ho neodhováram... |
awia: ja tiez nikoho nenahovaram ani neodhovaram, len poukazujem aj ine moznosti. Vsak tak to ma byt. Nech je clovek informovany a potom sa slobodne rozhodne. Konieckoncov sam asi tiez pojdem do Hyperpro (aspon vzadu urcite). |
moznost 1: kliknem na odkaz na www stranke, objednam pruzinu, pruzina mi dojde, nastatujem masinu a idem do servisu to dat vymeni. Mam znackovu pruzinu s dozivotnou zarukou. Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (18.10.2007 11:40) |
TO : duggo - |
duggo bude volit tretiu moznost - kupi komplet tlmice Ohlins za peknych X tisic vsak kto by sa sral z nejakymi strunami |
to ma tiez napadlo, kedze tlmice ti asi skor odidu ako struny a ked ma niekto uz odidene struny, ma asi aj tlmice, a ked tam da nove struny, tvrdsie, tlmice to mozno ani nebudu na tie ine struny stihat a mas dalsi velky problem, takze treba poslat niekam na "repas" aj tlmice, v Zlatych Klasoch robia dobre- na auto/ |
Hodnotenie: to som nevedel ze to tak pomaha |
Hodnotenie: hmm cele som to precital.. takže bude dobra volba predne progersivne pružiny Wirth a vzadu prepakovanie (zniženie)? Pretože zadnu pružinu na maleho varana nerobia resp ešte som na nete nenašiel a prepakovanie robia len ako zniženie.. |
Hodnotenie: veľmi dobrý článok... |
kúpim tlmičový olej Hyperpro stačí aj 3dl |
Hodnotenie: Otázka na specialistov |
mám ich doma môžme vyskúšať ale čakaj zlepšenie aký máš fí drotu teraz? |
Picaso: musis k nim dat aj hustejsi olej, inak to bude viac pruzit ako tlmit |
to: PeterYamaha |
práve som prišiel z garáže zajtra dám rozmery |
eres racing vie hovno Ti to radšej nezmeria, pretože eres racing vie hovno vie, že predáva kratšie pružiny ako treba |
chlapci chlapci, eres racing toho vie pomerne dost vela Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.11.2015 9:18) |
Re: picaso: dlzka pruziny pri R 633mm, vnutorny priemer vonkajsej trubky 43mm, servisny manual, minuta googlovania... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (16.11.2015 9:31) |
Gutentaag |
re: raptor |
Re: picaso: tuhost pruziny XT660R v rozsahu 0-120mm je 3,75N/mm (0,38kg/mm) a v rozsahu 120-225 je to 6N/mm (0,61kg/mm) |
menton dik , napisem aj wirth a wilbers a uvidim ake pruziny maju oni , aj seria vyzera dobře |
Re: picaso: v pohode len ked zoberiem do uvahy, ze ta XT je skoro dvojnasobne tazsia a este k tomu dvojmiestna, tak to bude asi fakt velke skokova zmena pri vymene pruzin... ale to je len moj skromny nazor... |
inac to uz odskusat neviem , sak pozhaname pruzinu 90 ecok nak oferujem , zas s xt neskaces takze ten koniec by mohol byt ok ,,,,,,,,,,,,no třeba testovat |
picaso - a vysvetlil si mu to takto obsirne do emailu v tvojej ziadosti alebo si iba poziadal o parametre? |
chlapi a profici mate niekto skusenost s tymto ? |
Re: picaso: Tuhosť pružiny sa dá zistiť aj pomeraním jej základných parametrov a následným výpočtom. Vzťahy teraz z hlavy neviem, ale skús simulovať pružinu trebárs tu:www.federnshop.com/cz/katalog_pru%C5%BEin... |
satos to uz vsetko viem ,,,,,,,,,,len ked je to v kope doladit to na presno uz sa da len hydraulikou |
Re: picaso: prídi si vyskúšsť pružiny z XT na trati Sverepec prípadne na ostatných 10. tratiach v okrese, máš to blízko... inak 20 km od Teba Ti vyrobia progresy 5 párov (rovnakých a materiál si vyberieš) za cenu 1 páru Hyperpro |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce