Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Varan
Login: | Varan Offline | ||||
---|---|---|---|---|---|
Meno: | ![]() | ||||
Môj štýl: | ![]() | ||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 20 rokov, ročne najazdím v priemere 15000 kilometrov | ||||
Motorka: | KTM 1190 Adventure ABS 2016 | ||||
Mesto: | Dubnica nad Váhom (Slovensko) | ||||
Čas registrácie: | 02.08.2007 11:42 | ||||
Posledne prihlásený: | 16.11.2021 20:04 | ||||
Ďalšie motorky:
| |||||
Niečo o sebe: Profil redaktora: |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 31 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 9 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 340
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Varan: 4428
- Zobraz témy ktoré otvoril Varan
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Varan
Foto člena:
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 6.
29.01.2018 - Varan Čitatelia: 16888 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?
Často dostávam otázku, prečo som si kúpil zrovna túto motorku. Odpoveď? No... to zase nie je tak úplne jednoduché.
24.11.2014 - Varan Čitatelia: 20408 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW R1150 GS pohľadom dneška
Dopredu oznamujem hrdým majiteľom tohto modelu, aby sa neurazili za niektoré vyhlásenia. 15 rokov vývoja ju ospravedlňuje nebyť na vrchole a aj keď je to nefér, merítkom porovnania budú dnešné cestovné endurá.
08.12.2010 - Varan Čitatelia: 18202 [Vaše stroje - Moja motorka]

Vírus: CRF 450R. Diagnoźa: Supermoto. Liečba: nemožná...
Stačí sa na nej raz previesť a ste chorí. Šíri sa jazdou bez ochrany rovnako ako AIDS a nedá sa vyliečiť.
30.09.2009 - Varan Čitatelia: 26669 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XL125 Varadero- najdospelejšia z rodiny 125iek
Tak tu máme pohľad vlastníka na najväčšiu, najťažšiu a bohužiaľ aj najdrahšiu štvortaktnú osminku...
20.05.2008 - Varan Čitatelia: 12251 [Vaše stroje - Moja motorka]

Skúsenosti v malým Varaderom
Tu sú skúsenosti s týmto strojom čo sa týka praktickej stránky, trochu teórie som už písal v tomto článku. Je to malé Varadero, avšak "malé" treba brať s rezervou, pretože v rozmeroch by sme len ťažko hľadali objem stroja.
08.12.2007 - Varan Čitatelia: 48822 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda Varadero 125- kráľovná 125-iek
Koncom minulého roka som chcel neakú 125-ku. Tak som hľadal, čítal, skúmal. Tak som to neako vyselektoval, a vyšlo mi: Honda Varadero 125, Honda CBR 125 a Yamaha YBR 125...
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
16.08.2018 - Varan Čitatelia: 10233 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Cestou necestou za gruzínskymi šotolinami 2018
7730 km, 13 dní, 7 krajín, 2 motorky, 2 defekty, 1 pád, 1 odpadnutý stojan a mnoho nezabudnuteľných zážitkov.

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!