Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (2 hodnotení)
Diskusia k článku: Honda VARADERO 1000 model 2003
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
SKVELé POSTREHY, PORIADNE MI ROZšíRILI MOJE POžIADAVKY NA BUDUCE STROJE. PARáDNY čLáNOK. |
mal som moznost testovat varadero 2003 .musim len suhlasit s touto chvalou. mam 120kg vyska196cm takze nieco pre mna .ha ha. fakt skvela masinka. |
Naozaj dobrý článok a postrehy. |
d.j. ondro Neregistrovaný |
kua do donovalov musim skocit |
Toto je bezkonkurenčná motorka.Jedno z najlepších endúr, aké som zatiaľ videl,počul,ale zatiaľ!!! sa neviezol.Na turistiku po Slovensku sa jeho možnosti len začínajú,pričom Alpy v sedle tohto obra musia byť zážitok na nezabudnutie.Prajem veľa KM bez nehody. |
Cau, |
No ahoj Aiwa necudujem sa ze pises aj trochu kritiky kedze som aj ja skritizoval tvoj clanok. Pozri sa ja som napisal MOJE NAZORY, netvrdim ze su jedine spravne, je to proste moj pohlad na vec, ja to tak vidim, a niekto iny ma moznoze iny nazor. Odpoviem na tvoja otazky : |
Aiwa a v ziadnom pripade sa tu nechcem hadat, opisujem tu len pravdivo moje skusenosti, ak mas iny nazor neberiem ti ho. |
Caf jjaro, |
keby isla ta cbrka ten 1000km usek podobnou rychlostou ako varadro , nemusela by tankovat o jeden krat viac nie ?... |
fakt pekny a zaujimavy clanok... i ked som si nikdy nevsimol, ze by mi spolujazdkina pristupula vyfuk na TDM, ale aj tak tam nemam originalny. |
Awia : to bude asi tym ze ona ma posed predkloneny dopredu, kdezto ta moja sedi vystreta, preto sa skor udrie o kufor. Samozrejme ze efko nepovazujem za supersport ale sporttouring. Keby si jazdil tak ako ja najradsej po cestach oznacenych bielo na mape, tak by si sa staval do stupaciek dost casto ( vyskusaj prejst z Ruskej Vole do Ulica, alebo skus ist zo Spiskej novej Vsi na sever bielou cestou a potom povedz ci by sa ti nehodilo postavit sa do stupaciek na tych jamach )))) |
duggo hehe to nebolo o 1x viac, ak sa dobre pamatam tak vsetci samozrejme tankovali vo Viedni, no a Varadero tusim tankovalo po ceste iba 2x (zdrzanie 2x15 min) a Fireblade tankoval 6x (zdrzanie 6x15 min !!!!!) Varadero ma v tych 200 kmh stale velky dojazd lebo nadrz je 25 l kapotaz je super a aj ta sestka je dost pomalobezna, myslim ze CBR by aj v 200 kmh tankoval ovela viackrat |
vidicon TDMka ma podla mna ine pouzitie ako Varan, da sa s nou fajn vysantit po meste, vrhat sa do malych medzier medzi auta, je vrtka, svizna, spratna, uzka, da sa aj vybehnut po schodoch a tak, ale na dlhsich cestach na varadero nema, je ako keby o cislo mensia a skackavejsia, tak sa mi zdalo... |
clovece tých 150 pri 5000 točiek ti závidím to ja mám o tisícku viac na starom modely, a na starom varane mavam aj spinavé nohy rovnako ako na pane a aj po nahodení padákov (givi) zostalo vlnnie pri prejazde pozdlžnych nerovností. Ale musím povedať že na rozbitých cestách je zase starý podvozok predsa len lepší (makší) a ovládateľnosť v zákrutách je skutočne unikátna po zaklopení stupačky sa dá s prehladom obrúsiť aj brzdový pedál, ale ak chváliš micheliny tak potom si na tom asik nemal obuté nič iné ja som vdaka nim riesil nejednu krízovku a za mokra je to s nimy v porovnaní takmer s cimkolvek iným o držku |
jjaro, |
inak ten test este pokracuje, neslo ho zatial vela motoriek, ja som zvedavy hlavne ako dopadne pan european, ten ma az 29 l nadrz. |
o kufor som sa udrela len raz , ked som sa nedrzala ale inak si nemyslim , ze by som sa nejako mala zranit o kufor. |
Awia |
awia mozeme niekedy ist jazdit ale to by si mal mat motorku naozaj v dobrom stave a mali by ste byt ty aj partnerka dobre vybaveni, aj do dazda a zimy lebo inak taketo vyjazdy dopadaju velmi zle. Tento vikend som bol jazdit s rakusanmi, prisiel jeden s manzelkou do Blavy v sobotu o 10.00 na Suzuki TL 1000, mal najazdene 50 tis. km. Sli sme starou cestou na TT asi 120 kmh (uz hovoril ze ake jamy), potom cez Jaslovske Bohunice do Piestan, serpentinami na Topolcany, ale tesne pred Topolcanmi na sever bielymi cestami na Nemceky, potm zltou cestou na Trencianske Teplice z juhu, skvele serpentiny, no a ja ze ideme este dalej ale oni uz nevladali ze ideme na obed. Tak sme sa najedli, vyrazili do Ilavy, odtial samozrejme smer Nitrianske rudno po serpentinach, pri vodnej elektrarni dolava na Bojnice. Do hradu sme sa nedostali lebo tam bola kopa ludi na jarmoku. Tak sme vyrazili na Kanianku, Lazany, v Klacne doprava na Klastor pod znievom, super cesta, spusta oviec, koni popri ceste, skvela priroda. V spatnom zrkadle som sledoval ako si precvicovali nohy do strany lebo uz pomaly dostavali krce pri tych debilnych vysoko polozenych stupackach. Z Priboviec som odbocil doprava smer Rajecke Teplice, betonova cesta, siel som 130-140, za teplicami dolava smer Harmanec, v zakrutach som klopil aby bola stupacka tak 1 cm nad asfaltom, videl som ze s tym svojim "supersportom" evidentne nestiha, aj ked boli naklopeni statocne tak to nestacilo, v kazdej tiahlej zakrute sa vzdialil tak 20 m a potom to dobiehal na rovinkach. Na vrchu horskeho prechodu sme zastali. Povedali mi ze na tej betonke im cvakali zuby ako skackali. Ja na varadere som neregistroval nic take tak som vysvetlil ze je mi luto ale mam lepsie tlmice tak som nevedel ze mam ist pomalsie. Jeho manzelke bola evidentna zima lebo motorkove neskusene zeny sa nevedia na motorku poriadne obliect a potom sa drkocu zimou, ved uz bolo maximalne 10 st a ona nemala ani tepelne vlozky, a len 1 tricko a tenucky svetrik pod tym. Sli sme dalej na harmanec, zasa pasia v zakrutach. Potom mi povedali ze bocne kufre som mal iba zopar cm nad asfaltom. Za harmancom sme zamierili na Donovaly. Zacalo mierne prsat. Oni zastali, ze sa mu zda ze ma makku gumu. Tak sme presli pomaly donovaly az do Ruzomberka, na pumpe sme pozicali tlakomer ale tlak mal v poriadku. Tak sme sli az do Besenovej, uz bolo 7 hod vecer a mali sme za sebou 480 km priemernou rychlostou 74 kmh podla compu. Hotel stal iba 1300 pre 2 os s ranajkami co rakusanov sokovalo, lebo bol pekny, novy, povedali ze izba je mila. My sme unaveni neboli vobec, zaklopal som im na izbu ci idu vecerat, on s totalne utahanym vyrazom v tvari povedal ze ju ide zobudit lebo sa okamzite hodila do postele a zaspala. Na veceri zasa taniere vylizali. Chceli sme sa este termalne kupat ale potom sme sa na to vykaslali a sli na izby. Rano ranajky, a nanutil som ju ze ideme do L.Mikulasa do Hypernovy a musi si kupit sveter lebo dostane zapal pluc. Zasa boli zosokovani ze su u nas otvorene obchody aj v nedelu, pytali sa ze ako chodia ti predavaci do kostola ? Tak sme tam prisli, kupila si sveter aj ona aj on, ona este aj hrube puncochace a na WC si to hned aj navliekla. Sli sme dalej na Strbske pleso, tam sme stretli BMWaky zo zrazu v Slovenskom Raji, potom sme sli do Popradu a ze ideme cez Vernarsky priesmyk. No ale o chvilu sa mu rosypalo lozisko v zadnom kolese a v Hranovnici sme museli zastat (to bolo to co sa mu zdalo ze ma makku gumu). Zrejme som mu tu zle odpruzenu supersportovu motorku na narocnych slovenskych vybitych a klukatych cestach dorazil. Zavolal do rakuska, ti mu poslali odtahovaka z Popradu. Bol tam bleskove, asi za 30 min, ani sme este nedojedli obed v Gazdovskom dvore. Povedal ze masinu odtiahne do PP a oni musia cakat ze rano to na 99% opravi. Dalsiu poznamku utrusil ze Suzuki pouzivaju vsetky loziska lacne a srotove, ze toto nie je ojedinely pripad, ale ze na kvalitnych rakuskych cestach by sa mu to asi nestalo. Dalej som sa dozvedel ze toto je uz treti odtah tejto jeho motorky za 2 roky, naposledy sa mu rozsypalo lozisko na klukovke a ze zachvilu ho asi vyhodia z poistky lebo stale len cerpa peniaze za opravy a odtahy motorky, a ze celkom vazne uvazuje ze buduca motorka bude honda Varadero. Jeho manzelku som kusok zviezol a povedala ze super, ze sedi vystreta, moze poriadne otacat hlavu a sledovat krajinu okolo, nie ako na tej ich ze je len nalepena na nom. Takze som ich nechal oboch v Poprade, su tam asi este aj teraz, a ja aj s priatelkou sme sli cez Telgart Brezno BB NR TT do Blavy domov. Dobre, ze ? Takze takuto narocnu trasu s nami mozes ist, ale nie ze ti odide cestou prevodovka alebo lozisko alebo sa ti volaco rozsype lebo taketo tury nie su ako jazdit po dialniciach alebo cervenych cestach. A musite mat perfektnu vybavu do dazda, vratane topanok rukavic, a to obaja. |
jjaro, nie kazdy ma novu motorku, ako ty... a nie kazdy je zvyknuty tolko jazdit... ja mam posed na TDM ties pohodlny, aj priatelka, ale na konci takej trasy by sme boli urcite poriadne unaveni a vytraseni a mal by som krce v nohach... to je otazka aj navyku a fyzickej kondicky, nielen posedu... a naklon v zakrutach, to je vec aj obutia motorky a jazdcovej odvahy, ja ties v zakrutach zaostavam, lebo sa bojim, ze moto oplieskam o zem, viem totiz, co to stoji... |
zeno doma pozriem ze ake gumy mam ja |
Brenda, uistujem Ta, ze mam najazdene viac ako okolo garaze. Dadi ako moj spolujazdec sa ma nedrzi, ani neviem, ze tam je. Sme uz proste zohrany team. Ked idem trosku sportovejsie tak sa pri brzdeni musi drzat nadrze... |
P.S.: Honda je stale Honda, neveri len ten kto ju nikdy nemal |
hahaha awia mne nerobi problem ist si zajazdit na vikend okolo Medzilaboriec, alebo do NP Poloniny, alebo k Morskemu oku, alebo na Jahodnu, alebo k Ukrajinskej hranici, ved mam Varadero, ne ? ale tebe by sa asi lepsie jazdilo po zapadnom slovensku, lebo biele cesty su tu v ovela lepsej kvalite ako biele na vychode... Mam ten dojem ze tu znamena biela cesta uzka cesta, a na vych. slovensku je to uzka a spravidla rozbita cesta. Aj ked tam na rusinoch su aj vynimky a niektore biele cesty su dobre. To sa mozeme dohodnut a vyrazit na turu niekde z Brezna, napriklad sa tam dopravime v piatok vecer obaja a v sobotu rano vyrazime na 2 dnovy okruh. A zoberem aj nejakych rakusanov lebo sa ich teraz dost vela hlasi, jazdit po slovensku im reze lebo nasa policia je podplatitelna. |
"na rusinoch" som myslel oblast za Bardejovom kde su same dvojjazycne nazvy v azbuke |
Awia ok ved v poriadku ale je otazka ake dlhe trasy robite.Mne napriklad drzanie sa nadrze, vysoko stupacky absolutne nevyhovuje.Mozno tak na 20 -30 km a dost.Cenim si svoj chrbat, ruky a nohy.Prvy a posledny krat som sa viezla na R6 do Pezinku a nazad a vsetko ma bolelo. |
Awia ale ved tvoja motorka sa zda celko pohodlna, to sa da uplne v pohode cestovat, ja som myslela ze mas nieco , kde spolujazdec trpi ako konisko. |
POZNAMKY K R6-tke : |
Roman to je trochu od veci, vieme ze na choppri si mozeme my tam vzadu pospat.... |
Roman&Brenda: Ak sa na niecom da naozaj vzadu spat tak je to podla mna jedine Goldwing, uz mi tam zaspali viaceri. Nepochybujem o tom ze aj Varan je dobra motorka, prejdes s nou aj fest rozbitu cestu, ale na naozaj dlhe cesty po normalnom asfalte sa na GW nechyta, v nicom. |
mishko to verim, aj ked som na GW este nejazdil, ale planujem ho prenajat na nejakych tych 1000 km. Mam ale taky tusak, ze Varadero ho bude predcit vo vrtkosti po meste, a v jazde na rozbitej "slovenskej" okreske, popripade bude lepsi ked treba vybehnut k nejakej tej horskej chate po sotolonovej ceste. Inak na dlhe trasy napriklad na dovolenku po kvalitnych cestach bude GW urcite pohodlnejsi. Inak podaktori nazyvaju Varadero terennym GW. Potom ked ho otestujem tak napisem, ako sa chova vo velkych bocnych naklonoch, ako zvlada v porovnani s Varanom zakruty s malym polomerom, ako zvlada esicka (mysicky), atd atd... |
mishko mal som tu moznost bezprostredne po sebe porovnat GW a Varana a teda ti poviem ze okrem toho ze na gw na teba mavajú ako na cirkus som nenasiel nic, ozaj nic v com by ho predcil. Ide samozrejme hladsie ale uplne"bezpohlavne" bez akejkolvek duše. Ak clovek nepotrebuje po ceste pocuvat hudbu, co mne k motorkam ani nejde tak neviem cim by to cestovatela mohlo nadchnut. Len tak na okraj kamos co dost cestuje a mal ho, ho predal a nechal si na cesty VARADERO |
Moja poznamka ku designu. Cisto subjektivna vec, |
Brenda vystihla si to spravne, ked som kupoval moto na poprednom mieste pri vybere bol pohodlny posed pre spolujazdkynu... Neboj sa nieje to R6...Netvrdim, ze je to najpohodlnejsia masina (lebo to nieje pravda) ale da sa. Bezne 500 km je vzdialenost, ktoru vieme prejst s pozitkom. Osobny rekord je okolo 900 km (cesta z dovolenky v noci, nic moc) Nic ma nelaka tento rekord vylepsit... |
...a urcite je kardan menej udrzbovy, ako retaz... |
doga Neregistrovaný |
citam tu nieco o prenajme motorky skutocne sa to da.ponukal som 30000 na mesiac a vraj nie . |
otik bravo! inac s jalovej debate supersporty vs cestne endura.........tazko porovnavat hrusky a jablka, ale si myslim, supersport ziada daleko viac od jazdca - aktivnu pracu telom (hehe aby niekto nemal pocit, ze je nedotacavy) a navyse pretrpiet nejake sportove bolesti (ktore su tym mensie, cim je lepsia fyzicka kondicia) - a odmenou je pocit velmi blizky dokonalej kontrole stroja, a splynutia s nim. |
Manana, nikto tu neporovnava hrusky a jablka. Porovnavat supersport s cestovnym strojom je hovadina, musis riadne citat a nie preskakovat riadky. |
richie no to mas pravdu, mne v servise povedali ze musim kupit novu retaz na 18.000 km, nakolko ta moja je uz trochu vyahana. A pritom som ju mazal, akurat som ju nesponoval, nakolko sa mi zdalo ze by malo stacit ked ju dosponuju na garancnych prehliadkach. |
doga ja si motorky bezne prenajimam v Rakusku, je tam pozicovni kolko len chces, ale treba dat pozor lebo nie vsetky pozicovne maju taku poistku ze ich mozu prenajat slovakovi. Doporucujem www.2radboerse.at a ked ta to zaujima tak nove Varadero od piatka do pondelka stoji prenajom 270 Euro aj s poistkou. Inak vsetky motorky su nove v perfektnom stave, vyraduju sa ked maju okolo 15 - 20 tis km nabehane. Takze ked si chces nieco prenajat a pobehat po slovensku tak to nie je ziaden problem, tvoju motorku na ktorej tam prides ti dokonca zagarazuju. |
zaujimave, celu tu diskusiu mam pocit, ze sa tu porovnava varadero s R6 a TL1000. takze som sa zmylil, ale som rad, ze sme sa zhodli, ze je to hovadina takto porovnavat |
awia ako je to s tym GW neviem, prave preto si ho chcem prenajat a pobehat s nim trochu po slovensku. Zasa som o nom cital ze sa da urobit dost riadny odpich z miesta ktory je pri tej hmotnosti dost zaujimavy pocit. Okrem toho pisu ze v zakrutach je to s GW dost pasia, takze uvidim. Napriklad PanEuropean 1300 ma tiez cez 300 kg a mal by si ho niekedy vyskusat na serpentinach a bol by si teda riadne prekvapeny aka skvela motorka to je, ako ide uplne neutralne, aky rytmus chytis, horske prechody su s tym uplna pasia, len by si tak skrkal stupacky. A to by som vobec o takej ozrute nepredpokladal keby som s nim sam nejazdil. |
manana neporovnavam varadero s R6 len som si zaspominal aka sranda to bola ked sme s Brednou jazdili na R6 a pritom sme boli zvyknuti na masiny ako Pan alebo Varadero. Inak niekedy je to treba napisat aj takto, nakolko ked si niekto kupuje motorku a na ziadnej riadnej este dlhsiu trasu nejazdil (pri polhodinovej skusobnej jazde sa ti kazda motorka zda dobra), tak si nevie predstavit co ponuka R6 co GSX1400 co Varadero a co Pan, a ked si precita test o R6 tak mu ju porovnaju jedine ak s CBR, ale nikto mu nepovie pravdu ze ked na nej pojde z BA do BB a nazad tak bude skapinat od bolesti prdele a zapastnych klbov a bude musiet cestou spat zastavovat na parkoviskach a frajerka ho bude mlatit do hlavy lebo sa bude citit ako sliepka na bidielku s pokrcenymi nohami v krcoch a nebude sa mat coho drzat, pri brzdeni jedine ak nadrze lebo sedadlo je smyklave a z toho ju budu boliet ruky, a predbehne ich nejaky pohodlny cestak na ktorom budu obaja usmiati, a ked dorazia domov tak bude rovno potrebovat masaz krcnej chrbitce... si treba uvazit na co sa ktora masina pouziva. Ale v testoch sa to nedocitas lebo kazdy porovnava len porovnatelne s porovnatelnym. |
jjaro, pises, ze TDM je nedotacava, ale v clanku si nespominal, ze si na tom jazdieval, takze ak mozes, ake mas s tym strojom skusenosti a vies ho porovnat s Varaderom??? Celkom ma to zaujima... Jo, a TLko poznam z videnia dost dobre, bo tu vo Viedni je ich vela, skoro tolko ako TDM. Zato Varadera tu moc nejazdia, mam pocit, skor lahsie endura ako Transalp, KLE a pod... |
vidicon nie nemal som TDM preto to nespominam, ale kamos ma TDM 850 a pozical mi ju, lenze tu silu ktoru musis davat do riaditiek v zatackach pocitis okamzite, aj ked ides len po parkovisku. Takze nejazdil som na nej, ale mal som ju len od kamosa pozicanu na par hodin to je vsetko. |
vidicon doporucujem prenajat si z rakuska masinu o ktoru mas zaujem a na kazdej z nich nabehat za vikend aspon 1000 km po slovenskych horach a potom sa rozhodni. Je to rozhodne lacnejsie ako ked si kupis co ti nevyhovuje, musis to potom hned predat a stratis na tom aj 60 tisic. |
ok takto napisane to beriem. |
Trapatony Neregistrovaný |
ja som fyzicky zdatny , nemam ani lyze ani GW ani R6 ... |
Moj prispevok v obedovej prestavke : Foto noveho BMW K1200S je tu ! Vykon 160 koni, konkurent Hayabusy a XX-ky ! Kapotaz vyzera celkom ucinna a sedadlo vcelku pohodlne. Ale samozrejme ze tato trieda nie je na dlhsie etapy ako 500 km denne, ta predklonena poloha urobi svoje. Ale myslim ze design je super, paci sa mi ! |
ma vzorne hrube bocne drzadla pre spolujazdca, urcite 3 originalne kufre, stupacky pre spolujazdca su sice nizsie ako pri supersporte ale stale poriadne vysoko, nohy budu brniet... riadidla su kompromisne vysoko, ani nie uplne sportovo dole ale ani nie pohodlne ako na cestaku, tipoval by som ze co sa pohodlia tyka bude niekde v urovni XX-ky mozno trosicku lepsie. |
samozrejme v predchadzajucom prispevku som pisal o BMW K1200S, nie o Varadere |
s tym vykonom Haja-bude ani Kawe ZX12R konkurovat asi nebude, ale k ten XXe by som to prirovnal (rychly turistak). A radovy stvorvalec... hmmm... ze by v BMW prisli k rozumu??? Za chvilu zacnu vyrabat aj V-ckove motory |
vidicon ved BMW uz dost dlho robi aj radove styrvalce, takych 20 rokov urcite ! |
Ahojte, no ked som mal este 350ku nemal som problem urobit 750km za den a nikdy som si nestazoval na niake nepohodlie podstatne bolo ze ma vzdy spolahlivo doviezla do ciela. Atom to asi je. Ak by som chcel pohodlie a bezpecnost kupim si napr. jeep a nie motorku. |
Apropo inak dobry clanok. Ved pozrite tie diskusije. |
begis ja som mal niekolko jaw 350, aj jawu 500 OHC som mal.... nuz nepohodlne to nebolo, ked sa slo pomaly, ale inak to bol katastrofalny srot, jazdne vlastnosti hroza, a o spolahlivosti by som vobec nehovoril ved sa tam nedal nadstavit ani len volnobeh aby ti to neskapinalo, stacilo aby sa zmenili klimaticke podmienky a zasa to skapinalo, alebo som to musel turovat na svetlach, a to som ju mal novu. A to ani nehovorim o stojane co skrkal v zakrutach o zem, alebo o praskajucich lankach alebo o zahadzanych svieckach a problemoch pri startovani, alebo o upchatych tryskach v karburatore atd.. A tych 750 km za den to by som teda na takom srote nesiel. |
Super článok, vedel som že Varadero je super stroj ale teraz som normálne dostal naň chuť ak si budem niekedy zháňať nový sroj tak určite len Varadero |
ahoj vrllo na Yamahe Tenere som nikdy nejazdil ani nikoho nepoznam kto ju ma takze ju nemozem nijak hodnotit lebo proste neviem. |
tak potom musím pripraviť podbný článok ako máš ty o Ténérke. |
Dobry clanok o dobrej motorke,len vyznieva tak,ze ostatne masiny su nahovno,podla toho zo 100 predanych motoriek by malo byt 80 Varanov.Ja si myslim,ze od motorky kazdy ocakava nieco ine,niekto chce ist iba na najblizsi zraz,pripadne sa ukazat s masinou v meste,dalsi zvysit adrenalin jazdou na zadnom a prednom,a klopit pri maximalke,ini nie su spokojni,kym nie su po usi zablateni v terene,a niekto sa chce iba odviest na ryby alebo na nakup. Pre nich Varadero vobec nie je idealna motorka. |
rgw, hovoris mi z duse... |
no mohli by uz vymysliet motorky univerzalnejsie. Ja by som si to predstavoval asi takto: motor napriklad z VFR 800, pohodlne sedadlo, nastavitelna vyska riadidiel a predneho veterneho stitu a k tomu tlacidlo prepinania medzi teren-cesta. Ked sa zapne 'cesta', podvozok bude podobny ako na XX (uzivatel si potom nastavi riadidla nizko na sport alebo vyssie na turistiku), ked sa zapne 'teren', podvozok sa hydraulicky podvihne a mozte jazdit v strednom terene (podla vasich gum). |
heh Vidicon, tak to by som ta este doplnil... Mne by vyhovoval motor s vykonom XX a hmotnostou VFR, pohodlie z GW a stylovost BMW K1200S ... . Samozrejme kardan a hydraulika na ventiloch a napinaku. |
čauko jjaro, , Varan sa mi vždy páčil, ale tvoj članok som čítal minulý týždeň a ešte dnes ho mám stále v hlave, natoľko sa mi popis Varana páčil, že mám pocit že ho raz musím mať. Ináč to porovnávanie neporovnateľného veľmi oceňujem, práve preto lebo také porovnania nikde nepíšu (tak ako to tu už bolo spomenuté). peknú sezónu... |
rgw ale ja nehovorim ze ostatne masiny su nahovno. Moze to tak vyzniet, lebo som spomenut ze napriklad na XJR sa kruti v zakrutach ram (porovnaval som to s Varanom ktoremu sa v naklone nekruti) ale ostatne (pozitivne) vlastnosti XJR som nespominal, nakolko som nepisal o XJR ale o Varadere. |
VCERA SOM JAZDIL NA BMW R1150RT !!! |
Kto mi neveri nech si zajde na Roznavsku a nech sa na BMW prevezie na Babu a uvidi ze je to tak ))))) |
Doslaka teraz ma napadla jedna vec. Kedze ma BMW posilovac brzd, ten zrejme nebude fungovat pri vypnutom motore, takze ked budete tlacit motorku s vypnutym motorom tak nebude poriadne brzdit, rovnako ako auto, a taktiez ked vam nahodou skape motor za jazdy tak to nebude brzdit sakra !!! |
preco by to nemalo brzdit? brzdit bude, len ten ucinok nebude taky ako pri nastartovanom motore, teda budes stiskat packu nie jednym ale troma prstami. |
Maco no asi tak nejak, skoda ze ma to nenapadlo a ze som to nevyskusal. Ved si ale predstav ze ti skape motor niekde v riadnom kopci, alebo pri predbiehani ti dojde benzin ! |
maco ved skus brzdit na aute s vypnutym motorom z kopca, ono totiz brzdy s posilovacom mavaju mensie piestiky preto bez posilovaca brzdia velmi zle. |
JJaro vysvetli mi prosim, preco by som mal brzdit dole kopcom v aute/na moto s vypnutym motorom? Ved aj bez posilovaca sa vyuziva brzdny moment motora pri brzdeni. |
JJaro,preco u druhych motorkach vyberas iba zaporne vlastnosti?Pises o novej GS-ke ,ake bude mat problemy pri jazde na dialnici,ale pre enduro nie je priorita jazdne vlastnosti na dialnici .Spominane vlastnosti/vysoke,lahke,/ su prednosti pri adventure-turistike.Velmi sa mi pacil Zenov clanok z Afriky,kde urcite siahol na hranice moznosti Varadera.V tych podmienkach urcite lahsie,vyssie enduro by bolo vyhodou... |
Drtiplast Neregistrovaný |
Tak ako Mishkovi, aj vam v tejto diskusii odporucam si znova prestudovat knihu Chrobak Truhlik. |
rgw nezda sa mi ze by som vyberal iba zaporne vlastnosti. Precitaj si moj "test" alebo skor opis jazdy na BMW, a su tam popisane aj kladne aj zaporne vlastnosti. A aj u motorkiek ktore zrovnavam s Varaderom, su ocenene aj pozitivne vlastnosti ( napriklad som napisal ze Afrika dokaze ist aj uplne pomaly ale Varadero nie). Je pravda ze Varadero ma slabych stranok malo lebo je to dobra masina, a tak som zriedka mohol vyzdvihnut lepsiu vlastnost ako ma Varan u ineho stroja. Snazil som sa to pisat objektivne podla mojich skusenosti. |
maco preboha brzdny moment motora nemozes v pohybe pri brzdeni vyuzivat ked mas vypnuty motor. Situacii kedy motorkou brzdis s vypnutym motorom si viem predstavit vela, napriklad odtlacenie, otacanie sa na kopci, atd. V takychto situaciach musis BMW zrejme vzdy nastartovat. |
sokeres Neregistrovaný |
JJaro, prosim precitaj si to este raz, potom reaguj. |
co si mam precitat este raz ? ved si nic nepisal |
maco mam ti vysvetlit preco by si mal ist dole z kopca s vypnutym motorom ? |
sokeres Neregistrovaný |
JJaro vysvetli mi prosim, preco by som mal brzdit dole kopcom v aute/na moto s vypnutym motorom? Ved aj bez posilovaca sa vyuziva brzdny moment motora pri brzdeni. |
Nuz ale v kazdom pripade je potesitelne ze toto je najcitanejsi clanok v rubrike vase stroje. |
sokeres nevedel som ze ty si maco. |
Cestovne endura ako aj ine motorky prechadzaju vyvojom,ale na zaciatku boli skor endura /koniec 80 a 90 te roky/ a teraz su iba cestovne.Kategoria motoriek,co spominas,uz podla mna nepatri do triedy endur.Su prisposobene europskym turistom na europskych cestach.Mne osobne nevadia trosku horsie jazdne vlastnosti na dialnici,ale stale ma bavi mensi ci vacsi vylet v lese alebo prejazdy cez potoky.Jazdim na XRV 750 /Africa/,ktora podla mna patri medzi najvsestrannejsie motorky,ale je uz nie je najmladsia,bola vyvinuta v 80 ich rokoch a s malymi zmenami sa vyrabala do 2003.Aj ja by som uvital vacsi vykon,vacsiu maximalku na ceste,ale univerzalnost,ako aj mozne terenne nasadenie mi nahradia ostatne slabsie vlastnosti.Skoda ze Honda upustila od koncepcie velkych adventure-endur,zaujem o tu triedu dokumentuju aj nemci okrem GS iek aj prestavbami XRV 1000 na www.africanqueens.de |
rgw Africu poznam, samozrejme ze je terennejsia ako Varan, ale raz som ale siel za jednym znamym co ma Afriku a on siel po totalne vymletej ceste s jamami a skalami a myslel si ze to ani neprejdem, ale presiel som to tak rychlo ako on aj ked mi to nebolo zrovna prijemne a nadaval som, comu sa dost znacne cudoval. Zaujimave zabery z Maroko tour s Varaderami najdes na stranke www.varadero.de, vsimni si ze s varaderami sa aj brodia a aj chodia po pusti. Afrika je urcite dobra masina, vela znesie, test Jara Simy 200.000 km s Afrikou bez generalky hovori za vsetko. Ale na druhej strane nemusis sa bat presedlat na Varadero, urcite by sa ti islo pohodlnejsie po asfalte, lebo afrika ma dost uzke sedadlo, a aj by si ovela lahsie predbiehal. Ked som siel po serpentinach za tym znamym s afrikou, tak sa stalo ze sme dobehli odzady nejaky maly Opel Astra a on ho nevedel asi tak 5 min predbehnut, no keby som siel ja s Varanom prvy tak ho predbehnem uz 10x, a pritom ten znamy je dobry, skuseny jazdec. Proste mal v tej situacii malo vykonu na bezpecne predbehnutie. |
"...mi na aute skapal dole kopcom motor....A pritom mam kvalitne auto." Je to k veci? :o) Ak nie tak nevadi, prispel som aspon svojou ubohou a nehodnou troskou do jjarovej nnajcitanejsej ddiskusie. |
jjaro - k tej "nehodičke" pri skapani motora, dole kopcom od tvojho domu - este je tam v aute aj rucna brzda, nie? A viem aj o par moto, ktore rucnu brzdu maju... |
Drtiplast Neregistrovaný |
jjaro: Mozno si to neuvedomujes, ze vela z nas sa osobne pozna. Pre kazdeho z nas je prave ta jeho motorka najlepsia, pretoze kazdy z nas ma ine poziadavky na styl jazdy, rychlost a dojazd. Respektujeme to a prisposobujeme sa jeden druhemu. |
Drtiplast - k tej tvojej poslednej otazocke: myslim, ze je to uz kazdemu jasne ... |
Jjaro, to ty si vcera jazdil na novej BMW R 1200 GS??? |
No nechcem nic naznacovat ale myslim ze Varadero obuté do TKC 80 preslo vsade tam kam afrika, co znamená piesok, kamene, 400m dlhé brody a iné perličky a to všetko s batožinou a dá sa to vidiet aj na sloveskej stránke......... |
Drtiplast pravdepodobne nerozumie srande a nikde som nevidela, ze by tu niekde jaro tvrdil, ze prave jeho motorka je najlespsia.Slo tu len o porovnavanie. Kedze jazdil uz na kadecom tak ma moznost porovnavat to je vsetko.Samozrejme , ze kazdemu vyhovuje prave jeho masina, to sa nikomu neberie.Apropo Drtiplast, ty okrem rozbijania jogurtov, na com vsetkom si jazdil, co? a kolko? |
Vidicon nie, jazdil som na R1150RT, to je touringova masina. Je mozne ze nove GS ma uz lepsi motor, menej vibracii a lepsi zvuk, a pravidelnejsi, a moznoze nie, to musim este otestovat, potom ti poviem. |
drtiplast + mishko uvedomte si ze svojimi debilnymi osobnymi utokmi na kadekoho ludi iba znechucujete, nikoho nezaujimaju osobne narazky ani urazky, a zopar ludi sem uz chodit prestalo, tak si to laskavo nechajte na svoje pivove seansy a snazte sa sem prispievat vecne alebo ak to neviete tak potom radsej vobec. Viac sa uz k tomuto nevyjadrujem. |
Zeno mam podobny nazor, aj ked zrejme s tou afrikou sa ide v terene lepsie, lebo ma uzke sedlo a da sa dlhsie, stat, ma vyssie zdvihy perovania a je lahsia, cize je konstruovana do tazsieho terenu ako Varadero. Ale ked si niekto da na Varana terenne gumy tak prejde kadekde. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce