Anketa:
Honda CBR 1000F
ZdieľaťPridané: 22.08.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Vaše stroje - Moja motorka]
Pred desiatimi rokmi označovaná ako SuperSport, dnes skôr ako športovo turistický motocykel (SportTouring), to je Honda CBR1000F...
Všetci to asi poznáte, to obdobie, keď sa rozhodnete “upgradovať“ mašinu. Hrabete sa v inzerátoch hľadajúc tu najlepšiu, s najnižšou cenou a najlepšími parametrami...
Ja som vždy hľadal motocykel so športovým charakterom, ale pritom pohodlný a vhodný aj na turistiku.
![]() |
| Ja a moje eFko... |
Pre mňa teda pripadali do úvahy motocykle ako Honda VFR750F, Kawasaki ZX10 Tomcat a jeho konkurent Honda CBR1000F.
Nakoniec sa mi podarilo nájsť túto krásnu “eFku“ a dnes po cca 1000 km v jej sedle to neľutujem...
![]() |
TECHICKÉ ÚDAJE:
MOTOR:
Kvapalinou a olejom chladený štvortaktný štvorvalec, štyri ventily na válec, objem 988 ccm
výkon 135k pri 9500ot./min. Šesťstupňová prevodovka, viaclamelová spojka v olejovom kúpeli.
RÁM a PODVOZOK:
Rám pozváraný z oceľových trubiek a profilov. Odpruženie vpredu: Teleskopická kvapalinová vidlica vzadu: Kyvná vydlica (Pro-Link) s centrálnou tlmiacou jednotkou
(nastaviteľné predpätie).
BRZDY:
vpredu: dvojitá kotúčová, dvojpiestikové strmeňe vzadu: jednoduchá kotúčová.
JAZDA:
Max. rýchlosť 240 km/h (vraj :-) ), Spotreba: priemer zatiaľ 6,02 litra/100km (pri dodržovaní max. povolenej rýchlosti určite ešte menej :-))) )
SKÚSENOSTI:
Zatiaľ veľmi pozitívne, v priebehu jedného víkendu som s ňou najazdil 1000km, sám, vo dvojici a aj komplet turisticky nabalený (1. Stretnutie MotoRide-ákov). Motorka šlapala stále rovnako bez akýchkoľvek problémov.
Motor má veľký výkon, ale charakteristiku štvorvalca, čo znamená, že v nižšich otáčkach je dosť “krotký“. Aj napriek tomu pri predbiehani stači otočiť zápästím a eFko vyrazí...
Pri bežnej turistickej jazde si vystačíte aj s otáčkami do 6500 (asi 160 km/h na šestke), kde je sériovo namontovaný elektronický obmedzovaš otáčok (je to totiž švajčiarska verzia). Ten je ale jednoducho možné vypnúť (tajnou kombináciou prepínačov po naštartovaní) a potom ide eFko ako každé iné...
Azda jedinou nevýhodou tohto stroja je jeho hmotnosť, ktorá ma od neho spočiatku dosť odrádzala. 235 kg suchej váhy sa mi zdalo veľa vzhľadom na moje fyzické proporcie (65 kg). Ale až keď som sa na nej odviezol, vedel som, že to bude v pohode. Ovládateľnosť za jazdy je vinikajúca aj keď eFko treba niekedy k vačším náklonom v zákrutách “pritlačiť“...
Hmotnosť je však veľmi nebezpečná pri manévrovaní v nízkych rýchlostiach, napr. na parkovisku. To som zistil aj na vlastnej koži keď ma komplet nabalené eFko pri otáčani pravážilo a položil som ho. Hneď som ale ocenil sériové padáky dokonale skryté v kapotáži, ktoré si to jediné odniesli (na motorke, Dadi prepáč mi za tú modrinu :-) ).
Verím, že to je len vec zvyku a nabudúce sa mi to už nestane...
![]() |
ABSOLVOVANÉ VÝLETY:
- Francúzske Alpy alebo tour des Alpes françaises 2005
- Cesta na ďaleký východ
- Potulky severným Maďarskom
- Košická Mikulášska jazda 2004
- 2x Jesenná Úhorná
- Expedícia Baso alebo slovenský Elefantentreffen
- 142 km 100%-ného adrenalínu - s CBR-ou na Hungaroringu
- Transylvania Rally 6. – 8. 8. 2004
- 3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová
- Buldog Rally Duchonka 2004
- Bojnický zámok sa oplatí navštíviť
- Košičania otvorili sezónu
- Dolomity a Jadran, na toto som čakal...
- 2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov.
- Tajný pretek 2003
- Betliar, Dobšiná, Dobšinská Ľadová jaskyňa
- Dva dni v Poľsku
- HONDA BIKE DAY 18.08.2002
- 1. Stretnutie MotoRide-ákov 2012, Rajecké Teplice (ako sme Lada čakali)
Pridané: 22.08.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBR 1000 F 1991:
| Foto: | |
| |
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Honda |
| Model: | CBR 1000 F |
| Rok: | 1991 |
| Kategória: | Športovo cestovná |
| Motor: | |
| Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
| Objem: | 998 ccm |
| Max. výkon: | 101.5 k (74.6 kW) / 9000 ot. |
| Kompresný pomer: | 10.5:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 77.0 x 53.6 mm |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
| Pneu vpredu: | 120/70-17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Pneu vzadu: | 170/60-17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 254 kg |
| Objem nádrže: | 21 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Max. rýchlosť: | 235 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBR 1000 F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBR 1000 F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 1000 F 1991' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 1000 F' na www.google.com
Súvisiace články:
- Dolomity a Jadran, na toto som čakal... - Awia
- Mamut žije - maco
- TransOrientale na vlastnej koži, alebo Harov denník z Ruska - haro007
- Otvorenie sezóny AFRICA TWIN v Poľsku, Sulejow 2006 - Awia
- Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2006 - Awia
- Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne, 14. - 15. 5. 2007 - Herghott
- SUZUKI RF 900 RS2, r. v. 1998 - NiKiCBR
- Dva dni v Poľsku - Awia
- Africa Twin - Spotkanie w Bieszczadach 30. 09 - 02. 10. 2005 - MaAT
- 142 km 100%-ného adrenalínu - s CBR-ou na Hungaroringu - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2025: Benda trojica cruiserov a prelomový hybridný P51 Concept kombinuje boxer motor s elektromotorm
- EICMA 2025: Benelli predstavil úplne nové TNT 550, modernizoané TRK 602 X a dve verzie vlajkového modelu – TRK 902 Xplorer a TRK 902 Stradale
- Ducati DesertX 2026: kompaktnejšia, ľahšia a výkonnejšia
- Morbidelli prichádza na EICMA 2025 s technológiou budúcnosti EyeLights HUD a novým customom
- EICMA 2025: Moto Morini návrat legendy a nový dual-adventure Kanguro 300
- Honda V3R 900 E-Compressor: sila pod absolútnou kontrolou
- EICMA 2025: Voge predstavilo svoj prvý custom CU625 a adventure skúter SR450X
- EICMA 2025: Moto Guzzi prichádzajú v nových farbách a modernizovanom štýle
- EICMA 2025: Vespa oslavuje jubileum výročnými modelmi Vespa 80th
- EICMA 2025: KOVE prináša nové MX Enduro, 800X GT a športovú 450RR
- ... zobraz všetky články od tohto autora






































Pozri si video





