Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1598 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29772
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17600)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12172)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Mishko

Login: Mishko Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Skútrista - od mesta až na kraj sveta, hlavne bez radenia...
Skúsenosti: Jazdím pre relax
Motorka: Jinlun JL 125-9 2004
Mesto: Bratislava (Slovensko)
Čas registrácie: 03.12.2002 08:31
Posledne prihlásený: 28.03.2025 11:35

Ďalšie motorky:

Niečo o sebe:

Pohoda & sloboda

2003 AT, I, F, MC, HR
2004 USA, AT, I, MT
2005 USA, A, HR, GR
2006 USA, AUT
2007 USA, AUT
2008 USA, THA
2009 AUT, DE
2010 CZ, DE, HR
2011 HU, HR, AUT, DE, BE, LUX
2012 PL, LV, LT, EST
2013 USA, THA, AUT
2014 USA, ES (Gran Canaria), AUT, I, CH
2015 THA, AUT, SLO, HR, HU
2016 THA, VNM
2017 ES (Tenerife), PT (Madeira). CZ, DE, DK, NO, SE, HU, HR, BiH, MNE
2018 THA, ES (Gran Canaria, Fuertaventura, Lanzarote), HR
2019 THA, IDN (Bali), ES (Tenerife), HU, RO
2020 THA, IDN, PT (Madeira)
2021 ES (Mallorca), THA
2022 BiH, MNE, ALB, HR, ES (Malaga a okolie), THA
2023 BiH, MNE, ALB, HR

Štatistika

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 3.

18.03.2016 - Mishko Čitatelia: 9198 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Hákové kríže vo Vietname alebo Na skútri okolo Nha Trang

Vietnamská socialistická republika, alebo ak chcete Cộng Hòa Xã Hội Chủ Nghĩa Việt Nam ma lákala už dávnejšie. „Socík“ sme si do sýtosti užili aj doma a Vietnamcov som registroval zhruba od gymnaziálnej brigády vo Frute Znojmo v roku pána 1986 kde sme ich ohadzovali uhorkami a oni nám ponúkali „fejkové“ hodinky. Ako ale ten socializmus môže dodnes u nich fungovať?

 

18.04.2013 - Mishko Čitatelia: 6043 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Burapa Bikeweek 2013 alebo po stopách V-twinov v Thajsku

Pravdepodobne väčšina európskych motorkárov má pomerne jednotnú predstavu o svojich ázijských kolegoch – päťčlenná rodinka na skútri, skúter ako nákladné auto, zraz skútrov na každej červenej. „Veľké“ motorky sa tam vyskytujú naozaj zriedkavo. Ale sú.

 

28.07.2009 - Mishko Čitatelia: 33912 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Grossglockner a Hitlerovo „Orlie hniezdo“

Výlety do Rakúska sú pre motorkárskeho turistu vždy príjemným zážitkom – kvalitný asfalt a nádherná scenéria Álp sú overenou zárukou nezabudnuteľných spomienok. Nakoľko sa o najvyššej horskej ceste v Európe toho popísalo už viac než dosť, budem sa obšírnejšie venovať druhej časti nadpisu.

 

Zoznam členov

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »