KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva? - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva? - Diskusné fórum

Hodnotenie: (10 hodnotení)

Diskusia k článku: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
31.10.2014 11:09

KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

Hodnotenie: Dobré

Cena musí spadnúť dole, to je jasné.
Baterka musí držať viac, to je jasné.
Ešte chcem elektromotor aj v prednom kolese.
Potom sa na takýto stroj teším.

Prejsť benzínovou motorkou lesom nepovažujem za neekoligické. Les akurát vie, že tam niečo prdelo a to je všetko. Občas za mnou dokonca nevidno ani stopu. Ale previezť sa lesom bez prdenia, to ma teda láka. Utopiť motorku a nematurovať kde všade je voda, to teda hej. Elektromotor=bezúdržbový motor, to teda hej. Milión výhod vidím...


31.10.2014 11:15

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

To ticho je veľká devíza! Normálne si spravím vedľa baráka na nevyužitom políčku superendurovu tréningovú trať a už aj pilujem non stop. Či je zima či je mráz...ráno večer, kedy mám čas. Vybijem, prehodím baterku, jednu dám nabíjať a jazdím pokiaľ sa nezničím.

Inak ak som niečo nenapísal, čo vás napadlo, opýtajte sa. Rád odpoviem.


31.10.2014 11:20

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

volodaj
Darca Krvi  Bahniak 

Hodnotenie: Dobré

Keď to vydrží tak 2,5-3 hodiny a trochu klesne cena idem do toho. To ticho ma tiež láka a dlhšie jazdiť aj tak nevydržím.


31.10.2014 11:36

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

loftyld
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ako pisete vyssie ok vsetko. Len som si isty , ze to bude vadit aj bez zvuku ludia su tu hnusni odkedy zistili, ze ich v 89tom oebali. Ale aj ked to nebude povolene, tak iste to menej nasere polovnika na posede, ale su aj taki co ich naseru aj pesi turisti, ze plasia zver. V podstate sa tu nic neda robit bez rizika a bez problemov, ved to sami poznate. Tiez by som do toho isiel ale potrebujem 90 minut a cenu tak max 9 litru. uvidíme pockame.


31.10.2014 12:22

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

mxman
 Bahniak 

Hodnotenie: Dobré

Nemôžem nic len súhlasiť s autorom no jeden moj maly postreh pri testovacke bol ze sa na tom neskutočne dobre sedí aj stojí mal som na testovacke svojho benzinika a pri presadnuti som sa naň nevedel upratať ,predpokladám ze v roku 2016 bude ktm E-xc moj horúci favorit na kúpu novej moto dovtedy dúfam bohato posunu vydrz aj cenu , samozrejme jedno nahor druhé nadol


31.10.2014 12:42

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mikulec: a nie si ty daky promiskuitny? najprv sa zalubis do Betky a teraz toto? no hamba ti :-O a este sa aj verejne rozpravas sam so sebou... :-D ale paci sa mi to, asi by som daval rovnake otazky...
ale este by som sa opytal:
- aky je nabijaci prud? (smerujem k tomu, ci si viem baterku dobit aj z autobaterie, resp. pocas jazdy autom k miestu jazdenia, alebo ci si viem ku drahe zlozit elektrocentralu a na nej pocas jazdenia dobijat nahradnu baterku),
- kolko vazi baterka? (ci sa da hodit do batohu, lebo slaba hodka dojazd do lesa nie je vela, hlavne, ked si chcem len tak prdkat, ani neviem kam a ako dlho),
- aku zivotnost ma ta baterka? resp. kolko nabijacich cyklov = hodin jazdenia si za cenu baterky a elektriky na nabitie kupujem?
- aky je servis, servisny interval, kto ho robi, co to stoji?


31.10.2014 13:13

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

chooki
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekny clanocek, konecne popisane hlavne vyhody a sice, ze sa mozes vozit v podstate kdekolvek, bez toho aby sa susedia stazovali..aj hned vedla zastavenej oblasti. Minimalne na trening super. Ak mas verziu s ecv, tak aj skocit niekam po ceste, do prace a tak, za min. naklady..
menton. z autobaterie urcite nie. nab. prud je do 10A, je to vysokonap.akumulator (cez 300V), takze pouzit jedine predpisanu nabijacku, ktora komunikuje s aku. V aku je riadiaca jednotka ktora riadi nabijanie. Nabijacka potrebuje prikon 3kw, takze elektrocentrala od tychto hodnot. A baterka ma 27kg, takze do batohu asi velmi nie :-)
Udavana zivotnost aku je 700 cyklov/5r. pri garant.kapacite min 80%, takze urcite vydrzi viac. Co je pri kroskach a endurach s klas.motorom niekolko generaliek motorov.
Servisny interval je 20h. pre kontrolu podvozku, podobne ako na inych endurach, a 60h. je vymena prevodoveho oleja (1,55dcl) inak je to vsetko.
Cize cena moto je vyssia, ale zas clovek usetri na benzine, ND, servise a prip. aj aute s vozikom a case okolo nakladania, skladania, dopravy atd..


31.10.2014 13:52

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

... treba aj povedať, že prestavba motoriek na elektro nie je žiadna novinka. Dá sa kúpiť celý kit na prestavbu. Myslím, že dôvod, prečo tento elektro moto biznis ešte nie je TOP, je v batériách.
Ale je dobré, že rešpektovaná značka, ako KTM, prichádza so sériovým kusom. To by mohlo pomôcť nakopnúť všetko okolo toho.
A keď to príde (silnejšia vlna ponuky a dopytu), verím že ceny poletia riadne dole. Prečo? Dnes nedôverujeme čínskym motorkám, vraj kôli spoľahlivosti. Ale ak vymeníme spaľovák za elektromotor, "sily" sa asi vyrovnajú medzi top značkami a číňanmi. Nechcem povedať, že použitý elektromotor je len taký bežný motorček, ale každopádne redukuje počet pohyblivých dielov z (asi) 1000 (spaľovák) na (cca) jeden. A keď sa dokážu malé spaľováky vyrábať na páse za pár babiek, prečo by elektromotory nie?
Ak výrobcovia nebudú s cenami preháňať, veľa ľudí si dovolí kúpiť druhú / tretiu moto len tak, na orgazmovanie hen za humnom.

mikulec: medzi 1-2-3 si mohol prepínať počas jazdy?


31.10.2014 16:47

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

v poctaťe otpovidau chooki až na to prepínaňí za jazdi. Aj sme sa o tem bavili pri testováňí, ale neskusili sme to. Asi to bude tím, že hnet jak jedeš, tak ťa to nenapadne. :-D


31.10.2014 20:27

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Vladko tym dobijanim baterky centralou si ma uplne zabil. :-D
Vsetci vieme ze to ekologicke zatazenie zratane pri vyrobe pouzivani a likvidacii bude zhruba to iste ak nie vacsie jak bezna moto, a ta centrala by tomu dala na hlavu korunu. To by bola ekologia jak hovado. Zezralo by to vacej benzinu na odjazdeny cas jak ostra masina. >:-)


03.11.2014 14:04

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

pisul1
 Kávičkár 

Ikona

čo stoji akumulator? a teda aj čo važi.. to by chcelo mať ešte jeden v ruksaku pribalený :-D


03.11.2014 14:09

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

pisul, necitas?

na obe otazky tu uz odpoved je, v tejto diskusii...


03.11.2014 15:04

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

Menton
 Skútrista 

Ikona

chooki: dakujem za odpovede. [dobre] Dovolim si par poznamok:
- Udavana zivotnost aku je 700 cyklov/5r. pri garant.kapacite min 80%, takze urcite vydrzi viac. Co je pri kroskach a endurach s klas.motorom niekolko generaliek motorov. krosky nie su konkurencia, endura maju podstatne dlhsie servisne intervaly, napr. Freeride 350 ma vymenu oleja kazdych 40 motohodin, takze nech aj 20x vymena oleja a vycistenie filtra nebude lacnejsie ako nova baterka...
- Cize cena moto je vyssia, ale zas clovek usetri na benzine, ND, servise a prip. aj aute s vozikom a case okolo nakladania, skladania, dopravy atd ja to vidim presne naopak. Mam okolo seba 3 zaujimave drahy a miesta na vyblaznenie na endure, preprava po polnackach a sotolinach od 10 do 30km (v podstate = cas v minutach), cize ak mam radius jednu hodinu jazdenia a baterku si neodveziem v batohu, tak bez vozika, ci dodavky to jednoducho nedam. Na benzinovom endure mam akcny radius vyse dve hodiny vazneho jazdenie a za 10min tankovania pokracujem. Ked zapocitam obstaravaciu cenu, cenu za elektrinu na dobijanie, nahradnu bateriu po 700 hodinach jazdenia urcite to nebude vyhodnejsie ako benzinak a to este nepocitam vozik/dodavku...

Ondrik, ale ved to je presne podstata. Nie je to ani ekologicke (bateria ma komplikovanu vyrobu aj naslednu recyklaciu, elektraren tiez niekde dymi, ci zamori okolie - napr. Cernobyl...), ani ekonomicke (obstaravacia cena, cena za baterku...) a ani jednoduche (byt pri sieti, alebo mat viac bateriek v aute, potrebujes vozik/dodavku, nemoznost "dotankovat" cestou...). Ale zas je to IN :-D
A napriek vsetkemu uvedenemu, si to velmi rad vyskusam nazivo... 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (03.11.2014 15:14)


03.11.2014 18:05

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

RHplusB
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Prepinat za jazdy z jedneho do druheho rezimu nejde, skusal som.


16.11.2014 9:13

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Trénovať na "dvore" a nesrat susedov to može byť super [dobre]
Vývoj týchto vecí /bateriek a pod/ ide tak rýchlo, že keby som to kúpil, tak asi dopadnem tak ako s plazmovým TV :-)
Za hlavu sa chytím aj teraz ,ked si spomeniem, kolko som za neho "vyd.bal" :-)

Len dodám že hlavne v autách by sa mal riešť alternatívny pohon.Zobrať toto na trať na prívese s V6 a tváriť sa zelene
vyzerá divne :-O






16.11.2014 10:50

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Práveže vývoj bateriek ide hrozne pomaly a to to celé brzdí. Nie som zástanca konšpiračných teórií, ale tu mi nedá poznamenať, že to zrejme nebude náhodou.


16.11.2014 11:11

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Ale ved auta už tiež dávno (nie až tak..) frčia na baterky a rôzne ine druhy energie..teraz spravil Merkedéš fajnové eSko jazdiace za 2,8l benzínu s niečo cez 300 koňmi..faktom ale je, že to stojí strašné prachy a u nás ti za to štát dá akurát tak...hmmm...vlaky zadarmo?! ....kdežto v Škandinávii je to štátom dotovaná záležitosť a takú limuzínku si kúpiš podstatne lacnejšie, keď je na elektriku...

(no aj tak, 4,2 V8 nenahradíš >:-) )

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (16.11.2014 11:12)


16.11.2014 11:25

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

Plazivec
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

U nas sa to spravi tak, ze ked uz nebude mat kkt stat vyhnutia, tak uvali na benzin a naftu nejaky drbnuty poplatek, na hybridy bude polovicny a na cistu elektriku nebude zadny. U nas sa secko robi taktok.


16.11.2014 23:15

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

pozrite si ake su ceny hybridov v krajinach, kde ich stat podporuje, a ake su u nas.
Asi nemusim prezradzat, ze velke rozdiely tam nie su.

Preco je to tak? No lebo statna podpora je blbost. Bud to vyrobca dokaze vyrobit tak, ze to ma ekonomicky zmysel, alebo nech si to strci do zadku.


17.11.2014 7:40

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

V každom pripade, je jedno či to bude auto alebo moto, kým baterka bude skoro polovica hmotnosti vozidla, prejdeš len tretiny vzdialenosti a budeš nabíjať viac ako 15 minút, tak to bude stagnovať, lebo to budú kupovať len ako raritku.


21.11.2014 18:09

Re: KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?

... som narazil na takyto clanok, kde auto ma bateriu, ktora ma (zjednodusene povedane) cca 5x lepsiu kapacitu, ako maju Li-ion baterie (co ma aj freeride e-xc).
Takze by som teoreticky mohol jazdit cca 5 hodin na jedno nabitie. A to je uz OK, nie?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.