Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuYamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko - Diskusné fórum

Hodnotenie: (23 hodnotení)

Diskusia k článku: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

06.02.2015 8:10

Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

BranoBA
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Krasavica! Presne toto si predstavujem pod slovnym spojenim "cestovne enduro"


06.02.2015 9:14

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Hodnotenie: Dobré

Gutentaag

šikovná mašinka, previezol som sa na nej.

Ale skôr je to enduro ako cestovné. Nad 100km/h mi brneli ruky (bol to predvádzací model v Styxe) a motoru by sa na cestovanie zišlo pár koníkov naviac :-) .


06.02.2015 9:26

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

pito1145
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

je vidieť, že si s ňou naozaj spokojný. Pár mušiek tá motorka mala, ale myslím že je to veľmi vydarený kúsok, ktorý patrične využívaš na to, na čo je postavený [dobre]



Sergej,
sergejdesign.blogspot.sk/


06.02.2015 9:38

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

snowden
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Je dobre, ze mas z nej radost, ale ja som mal asi uplne inu xt660z z roku 2009, a od inej firmy, aj ked sa mi velmo pacila. ;-)
K clanku a vyhodnoteniu som sa nedostal prave kvoli xrv, kt by som uz druhu sezonu nemenil. Cakat budem, co prinesie buducnost v segmente ce.


06.02.2015 10:06

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pred tým som si ju nejak neobzeral, ale v Brezne ma veľmi zaujal vzhľad. Ak sa k tomu pridá ešte funkčnosť a spoľahlivosť ako píšeš, tak super! :-)


06.02.2015 11:12

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Myslím že si to popísal veľmi dobre a trefne. Nie je to zlá mašinka, ja už od jej vzniku som vyčítal Yamahe že nespraví nejakú R-verziu s lepším podvozkom...


06.02.2015 11:43

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Fonzy tie predne tlmice este mozes trocha poriesit progresivnymi pruzinami.Mal som GS 800 ktora mala tak mekky predok (este aj nenastavitelny) ze sa strasne ponarala-casto som sa divil ze spm si nevymlatil zuby na pristrojovke.Po nahodeni progresivnych pruzin-a to bola ta najlacnejsia moznost upravy (drahsie bolo komplet vnutro od Bituba alebo Ohlins) sa z nej v priebehu jedneho dopoludnia stala uplne ina motorka.Skus,neolutujes.


06.02.2015 11:50

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Veru skús. Zoznámim ťa s chalanom čo ju má na pružinách YSS a je spokojný.
Ak normálne cestuješ do 130 tak by som zvážil vyskúšanie 14 zubového kolieska na sekundárnom prevode. Pomôže to na tú dlhú jednotku, a v prudkých vracákoch ako na fagaraši nebudeš musieť radiť jednotku. Tiež to spravil a je spokojný.


06.02.2015 13:21

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Hodnotenie: Dobré

fonzy, je jasné, že si zaľúbený 8-)

Pridám zopár postrehov, keďže tiež na tej motorke jazdím (zatiaľ jednu sezónu).

Menil som za KLE 500 a kritériá boli:
Obdobná motorka ku KLE (kolesá, zdvihy, hmotonosť...) a vstrekovanie.
Horúci kandidát bola (však) GS800.
Vyhrala Ténéré kôli:
Oproti GS o dosť kratšia jednotka a o dosť väčšia nádrž.

Podľa mňa, krátku jednotku využijú hlavne menej skúsený jazdci. Paradoxne, fonzy spomína, že Ténéré ju má dlhú, ale reálne patrí k tým kratším medzi cendurami (bacha, nie endurami).

Posed fakt vysoký.
Svetlá výška veľká.
Pri off road prejazdoch som ja ten limitujúci faktor, nie Ténéré.

Perfektný dojazd, už furt neprepočítavam, kde bude asi benzínka.

Pár krát som počul, že podvozok nie je to pravé, ale ja o tom neviem. Ako "rekreačný" jazdec s ním nemám problém. Možno tí, čo cendurom jazdia tam, kde by malo ísť enduro (?)...

Servisný prístup fakt bezproblémový asi na všetko.

Samozrejme, pár krát si ľahla, no nič si nepamätá.

Nemám problém držať 130km/h.

Bezproblémové štarty aj pri mínusových teplotách.

Sedadlo som prečalúnil, hold, mám rozmaznanú riť, ale už nebolí. Originál posed nebol totálne zlý.

Celkovo: úplná spokojnosť. Ak by som kupoval zas, ešte by som sa asi obzrel aj po KTM, ale Ténéré by bola istota, že nerobím zle.


06.02.2015 18:38

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Feror
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Fonzy - pekne napisane. Je to pracant, ziadna leštenka [dobre]
K tomu to Tvoje farebne prevedenie sedi ako riť na šerbel.

Zaľúbil sa chlapec tak už sa to stalo
čo sa vlieklo krokom, beží teraz cvalom
Zaľúbil sa chlapec, trocha ho to vzalo.

Taký malý zmätok rozkvitol mu v duši
To čo by chcel vedieť, zatiaľ iba tuší
Zaľúbil sa chlapec, až mu horia uši.

Všetky krásne slová
pod jazykom driemu
Chce ti to povedať
má však ešte trému

Zatiaľ sa len učí odkiaľ, kam a kade
Ako sa má chodiť, po tenučkom ľade

Do teba, do teba, do teba,zaľúbil sa chlapec
Do teba, do teba, do teba, dúfam že ho chápeš
Do teba, do teba, do teba, zaľúbil sa chlapec

V duchu bol už s tebou v sladkom šere kina
Toľko krát ťa videl a zrazu si iná
Zaľúbil sa chlapec, čia to bude vina ?

Toľko tvárí v dave, len jedna je tvoja
Veľa rúk je prázdnych, len dve sa však spoja
Iba tí sa stretnú, ktorí o to stoja

Zaľúbil sa chlapec, tak už sa to stalo
Zaľúbil sa chlapec, trocha ho to vzalo
Taký malý zmätok rozkvitol mu v duši
Zaľúbil sa chlapec, až mu horia uši.

Do teba, do teba, do teba,zaľúbil sa chlapec
Do teba, do teba, do teba, dúfam že ho chápeš
Do teba, do teba, do teba, zaľúbil sa chlapec

Chcel som ti povedať
nesmelo a skromne
že tá pieseň bola o tebe a o mne
O tebe a o mne, o tebe a o mne, o tebe a o..
:-*


06.02.2015 19:20

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

snowden
 Kávičkár 

Ikona

chlapi, dobrý prístup ku všetkému? už ste sa dostali k šteovaniu ventilov. :D :D :D
zhodenie nádrže je fakt radosť. :D


06.02.2015 19:33

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

... prvé šteľovanie ventilov po 40 000 km...


06.02.2015 21:45

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

onarb76
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekne napísané
tiež jednu jazdím a som maximálne spokojný. Na môj predošlý Transalp 650 nedám dopustiť, to bol fakt kus poctivo spravenej, spoľahlivej motorky ale Tenerka ma dostala a neodolal som :-)


07.02.2015 9:44

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Rishor
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Fonzy: dobrý a hodnotný opis funkčnosti a pocitov = ďakujem :-~

treba fakt dobre porozmýšľať a vyskúšať, ja zatiaľ len slintám = xtz je novšia a pôsobí dosť silne, xrv je staršia a páči sa mi viac...

a asi je to hlavne o tom (ak nekupuješ novú) ako sa kto o mašinku stará :-)

asi budem ešte chvíľu slintať a rozmýšľať...aha a ešte nejaké korunky pošetric :-~


07.02.2015 10:07

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Keby riešim ďalšiu moto na cestovanie do iných destinácií ako sú "Alpy" tak už dávno mám vybratú Tenerku [dobre] :-)


07.02.2015 11:31

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

steno
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mal som tu cest 3 roky, za tuto dobu som spachal par drobnych uprav na upravu vykonovej kryvky motora - DNA stage2 + leovince.
Naozaj prislo ku zaujimavej zmene - motor sa zacal brat krasne za plynom - nekoncil na 4500 az 5000 ot. ako pred upravou.
Pre mohutnejsieho jazdca (cez 100kg) je naozaj problem nastavit nejako podvozok. Uz pri sviznej jazde po rozbitejsej sotolinovej ceste zistije jeho limity.
Pad pri 30km rychlosti prezila takmer bez ujmy (ovca to nerozhodila) - moto smykala po padaku a zadnej stupacke, nikde inde ziaden sram.
Velka nardz je sice fajn, ale az skusite pojazdit po lesnych cestach s plnou nadrzou (hlavne v blate) zistite, ze tazisko je ozaj velmi vysoko.
Davkovanie vykonu hlavne v tazkom terane je nie vobec idealne - malicko pridas a uz hrabes alebo ti to skape - je to dan za jeden valec.
Celkova spolahlivost stroja je ale na jednotku!
Co sa tyka ochrany proti vetru (az na stit - meram 187) som na lepsej moto nesedel.

Presedlal som na gs 800 -podvozok ma tiez svoje chyby, ale celkovo je moto kludnejsia v terene, usedi aj ostrejsie prejazdy, na zakrutach sa vdaka nizsiemu tazisku citis istejsie. Na ceste je to uplne inde (nieje to ale vecou pneu).

Az vyprodukuje Yamaha tenerku s motorom 800-900cm3 a vahou do 200kg isto sa vratim ku tejto znacke! Ked by vzali motor MT-09 bol by to stroj mojich snov. Uvidime.


07.02.2015 12:25

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

"jemne" davkovanie plynu na jednotke som "vyriesil" tak, ze volnobezne otacky som malinko zvysil, mam to teraz niekde na hornej hranici. Po lesnej ceste (klasicka zvaznica dreva, ziadna sotolina), ci uz je aj trocha blata, alebo aj jemne stupanie, nechavam motorku ist na volnobehu. Bez problemov taha, netrha, nezdochyna, mam tam rychlost cca 10-12 km/h (preferujem pomalsiu kochackovu jazdu), tu rychlost dokazem usediet/ustat s nohami na stupackach, plyn mam vlastne "zatvoreny" a ziadne nechcene prehrabavanie.

Jo, s tou nadrzou a taziskom ma steno pravdu, len nikde nie je prikazane tankovat do plna. Na druhej strane, dojazd motorky s plnou je obrovsky benefit.


07.02.2015 13:24

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Dakujem vam vsetkym za slova chvaly.
Som rad, ze sa clanok paci. Je sice trochu strucny, ale pisany srdcom a pocitovo ako ste si mnohi vsimli. Nie som odbornik a tak technicke hodnotenia, a tabulky parametrov ponechavam radsej kompetentnym...

V kazdom pripade na objasnenie detailov je tu tato diskusia a rad odpoviem na vase otazky... ;-)

Snowden: Bud si mal uplne inu motorku, alebo uplne ine ocakavania :-D (nie kazdemu chuti kakao...). Ked sa dostanem k stelovaniu ventilov a pod., rad sa s vami podelim o skusenosti. No uz teraz viem, ze raz za par rokov si tu moto rad a s chutou rozoberiem celu do srobika ;-)

RadoR6 a Bacaono: Jasne ze som o progresoch rozmyslal, teda iste ich tam dam. Je to len otazka casu. Ved som aj spominal v clanku, ze do extremov by som nesiel. Mal som na mysli dat tam tie pruziny a nie menit cele vidlice a tym aj kolesa, brzdy a pod., ako to robia niektori machri - to je sialenstvo.

Feror: ...a noty k textu nemas? :-D [dobre]

Satos, Steno: Diiky za trefne reakcie a vase skusenosti. Tiez som spociatku mal problemy s tym plynom, ale uz som si zvykol. Treba jazdit stale pod plynom a vyuzivat medziplyn. Ked idem "brngat" po kopcoch, tak nechavam v nadrzi len rezervu (fyziku neoklames) a spravim na nej cca 200km.

Netajim sa tym, ze toto je moja 1. motorka s ktorou jazdim v terene (neratam Pincla), a fakt mi to s nou mooc zachutilo. Ak by nie, tak ten podvozok vobec neriesim :-)





07.02.2015 18:39

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Fonzy pravdivo a pekne opísané. [dobre]
Tiež moja prvá terénna motorka mám ju od novembra 2010. Dákych 40 tkm.
Leo Vince [dobre]
Šedá farba - praktické nevidno tak keď je zaprášená.
Pár pripomienok:

Všimol som si že máš skrátený zadný blatník zlomil sa? Ja som zničil už dva blatníky a dve ŠPZ. Celá zadná časť je moc komplikovaná a ťažká, hlave ten sériový toastovač.
Teraz mám toto:
www.off-the-road.de/en/XT-660Z/Bodywork/OTR-LED-tail-ti...

Predný blatník ktm 08-10?

K odolnosti mal som pád na ceste v cca 50-60 km/h. Bočný 3-4mm plast som predral až na na nádrž. Nádrž len jemne odretá. Škody:
postimg.org/image/frnfllf1x/
postimg.org/image/g6ypem0z9/
postimg.org/image/62fn6e77b/
Tiež som mal ešte jeden pád na ceste v cca 60-70 km/h. Ale to už som mal padáky. V oboch prípadoch som pokračoval v jazde ďalej.

Ložiská v prepákovaní a v krku riadenia pravidelne premazávaš? Už si nejaké menil?

Čo sa týka tej dlhej jednotky one tá jednotka je možno krátka ale motor neumožňuje ísť úplne odspodu. Treba trochu pridať. Najhoršie je to pri rozbiehaní z nuly. Je to charakterom vstrekovania. Vozil som raz na dominátore a spodné otáčky tam bol oproti XT660Z oveľa lepšie.

Podvozok - za tie prachy...
To už:
haro007.sk/ajp-pr7-660-rally/

Prístup k baterke a vzduchovému filtru je super. Stačí dať dole sedlo. K sviečke (jedna) je prístup okamžite. Horšie je to k s ventilmi tam je prístup zlý hlavne k výfukovým. Tiež na demontáž nádrže treba odmontovať vyše tucet skrutiek a tri konektory. Prístup k napináku rozvodovej reťaze je tiež zlý - zavadzia výfuk. Radšej by som keby výfuk bol vedený po pravej strane tak ako na Aprilii Pegaso 650 Trail - ten istý motor.

steno tiež mám DNA stage2 + MTC single + Power Commander V. Krútiak plus 5,86 Nm. Nevýhodou je ale citlivejší plyn a efekt striekačky on-off sa zväčšil. Cítiť to pri nižších otáčkach a prvých troch kvaltoch.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Asfalt (07.02.2015 18:48)


07.02.2015 19:10

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Feror
 Edvenčr 

Ikona

:-O to ako sa uz da potom toto kladivo zničiť ?
Bude stačiť ju zhodiť z Tomasovskeho Vyhladu ?


07.02.2015 19:53

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

... vlastne sa mi podarilo ohnut brzdovy pedal na luke pod lesom. Ale kvalita. :'( Skakal som po nom jak opica, no ani ho nehlo k povodnemu stavu. Az doma kladivo a zvaracka to poriesili :-)

www.anantra.sk/data/TENERE/brzdovypedaltenere.jpg


07.02.2015 20:06

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona

postimg.org/image/54uafk5ll/


07.02.2015 22:38

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt blatnik som nezlomil, ale skratil som ho preventivne a takto sa mi to lubi viac.
Predny blatnik mam z novej Yamahy WR250f a sedi ako uliaty.
Vsetky loziska (riadenie, kyvka, prepakovanie, kolesa...) poctivo cistim a mazem, a oplati sa to robit. Zatial su v super kondicii a ziadne som nemenil.
SPZ sem tam pokrkvem, aj brzdu vo zveraku vyrovnavam ako Satos a je to OK. Prave dnes som nahodil nove blastre, lebo tie stare uz boli cele pokrutene a neplnili funkciu. Nakoniec som sa rozhodol pre Ufo s hlinikovou vystuzou - uvidim ako sa osvedcia.
Teda Asfalt ty mas vystiznu prezivku... :-D

Vyfuky si pochvalujem. V lete som sice nahodil seriove koli hluku, ale len na chvilu, lebo mi to chybalo... Tie sportove su o 2kg lahsie a zda sa mi, ze moto ide s nimi lepsie.
Co sa tyka tej 1-tky, tak prave preto ze musis drzat motor v otackach (aby nekaslal) by mala byt kratsia. Su proste take useky, kde nemozes ist 10 km/h.
Ale ako vravim, niesom odbornik - je to len moj nazor... :-)



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Fonzy (07.02.2015 22:39)


07.02.2015 22:54

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Deluxa
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Ja mam 660R a nikdy ma nesklamala super motorka, nizke naklady na prevadzku, tisice pohodovych km. Neviem si predstavit ze by som jazdil na niecom inom :P A to som jednovalec nechcel ani nahodou...


09.02.2015 21:23

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Deluxa aj po nej som pozeral, dokonca aj jazdil.
Je fain a su si s Tenerou podobne, len ta ma lepsie turisticke ambicie... :-)


11.02.2015 21:42

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Pendoo
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Super článok, presvedčivý.... Mal som si ju možnosť vyskúšať minulý rok na motosalóne v ČR a ako lajka v takomto smere ma určite očarila...Rozmýšľam nad zaobstaraním si takejto motorečky už dlhšiu dobu :-)


08.03.2015 18:40

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

f00k
 Kávičkár 

Ikona

[dobre] pekne popisane a som rad ze sluzi ako ma [dobre]


19.04.2015 16:44

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

mikibull
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Fajn článok, dobre napísaný [dobre] Tiež mám Terezu, zatiaľ cca 2tis km, trošku vysoká na mňa ale zvykám si. Časom asi výmena plexi za turistické, prepákovanie kyvky a spustiť o tie isté cm na okuliaroch, možno padacie rámy, sedlo uvidím podľa toho ako budem cítiť zadok po dlhšej jazde - zatiaľ sa len učím ,,okolo komína,, :-))) gumy pojdu mitas ked zjazdím tie origo
yo a vďaka Asfalt za kryt chladiča - pristane jej [dobre]

Dôvod úpravy: doplnok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikibull (19.04.2015 16:47)


21.06.2015 16:02

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

presne takúto mal jeden Košičan kupoval NEW 80k bez poruchy [dobre]


14.09.2015 21:31

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Doplnujuce info:

- ochranu vodnej pumpy som riesil trubkovym ramom (po domacky vyrobenym) a hoci vyzeral odolne, roztrepal som ho... tazko povedat ako by to dopadlo bez neho, ale motoru sa nestalo nic, a ram som zahodil...

- ako vidiet, regulator napatia je zle umiestneny a to sa aj potvrdilo:
do patice sa dostala voda, odpalilo jeden kontakt a tym nedobijalo bateriu = problem = nova bateria = kontakt som nadpojil a regler tak spojazdnil - teraz ho mam zaizolovany dokonale, ale uvazujem nad jeho premiestnenim...

- takmer pri kazdom pade na pravu stranu mi brzdovu paku omota okolo stupacky... rovnal som ju uz asi 20x (slo to tazko) a stale drzi (mam uz novu do zalohy) - chcelo by to asi siroky kryt motora, taky ako robi Touratech...

- turisticke plexi je urcene fakt iba na turistiku - od kedy som ho rozbil, jazdim s origos a uz sa nebojim o zuby v strnych vyjazdoch... ;-)

- loziska v krku riadenia som prave vymenil (pri 41000km)

p.s. retaz nitujte!!! nedavajte spoju! nedavno sa kamosovi na Tenerke roztrhla prave koli nej...



Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Fonzy (14.09.2015 21:43)


15.09.2015 11:23

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Re: Fonzy: Myslím, že regulátor napätia má byť chladený. Tak bacha, kde ho strčíš.

Na spodnú časť brzdového pedála (jak sa nasadzuje na čap) som navaril falat železa. Tam to už drží. Vrch sa zvykne ohnúť, ale už sa neomotá okolo stúpačky, takže sa dá brzdiť.
Zvažoval som ho prerobiť na nejaký sklápací, ako je trebárs rýchlostka, ale mám strach, že by som ho v kritickej situácii nemusel nájsť, keďže by som si ho nechtiac sklopil, jak by som ho v "strese" hľadal.

Nevie niekto, či sú na nejakých motorkách sklápacie brzdové pedály, žeby som sa inšpiroval?


15.09.2015 13:24

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Ja to budem riesit tak, ze tu paku spojim ocelovym lankom o kryt motora. Videl som to na inych masinach a vraj to funguje...


15.09.2015 14:29

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Re: Fonzy: no ma to tak aj asfalt. Hore je k tomu aj fotka.


21.12.2015 22:56

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Re: Fonzy: treba dať z tých najkvalitnejších 520-tok a drží aj spojka [dobre]


22.12.2015 9:23

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

na tvojej motorke fonzy je uplne jedno ci zalozis zavlackovu spojku alebo retaz znitujes... spravne zalozena zavlackova spojka normalnej znacky skratka vydrzi (ona vydrzi napr aj na motokrose a tam su troska inakšie šupy na reťaz ako na 200 kilovej motorke s ani nie 50 konovym motorom ;) )

dizajnovo sa mi ta motorka paci, ale ak dam bokom predsudky viazuce sa k znacke tak o 10 rokov starsia LC4 Adventure nie je v nicom horsia a naopak v mnohom lepsia.. aspon tak sa mi vidi


22.12.2015 13:07

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Janko ja vidím minimálne dve veci v ktorých je LC4 Adv. horšia
...Náročnosť na servis,
...a pre niekoho možno nepodstatná vec, ale tá moto má podľa mňa nasypaných v motore malých škriatkov s kladivkami. Tých pridávajú do každej KTM, niekde viac, niekde menej, už vo výrobe. >:-) :-)))

A to mám tiež predsudky voči Yamahe väčšie ako voči KTM. ;-)


28.12.2015 22:17

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

raptor- len taká mini poznámka ku spojkám na reťaz je riešená i tu:
sergejdesign.blogspot.sk/2015/12/spojka-na-retaz.html#m...

Reťaz je lepšie nitovať...




Sergej,


29.12.2015 20:38

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

raptor
- napriek tym slabym 50 konikom by som retaz aj tak nitoval prave koli velkemu kilometrovemu vykonu... - motocrossove masiny maju uplne ine zameranie a servisne intervaly, takze i retaze sa menia castejsie...
- moj kamos (co sa mu retaz roztrhla) ju mal kvalitnu, menenu v Yamahe (ale znacku neviem)
- temu ktora moto je lepsia nema zmysel otvarat, snad len tolko:
LC4 je podla mna surova, uhrkana vhodna viac na besnenie a zavody, nez na nejaku vacsiu turistiku
XT660Z je naopak uhladena, kludnejsia, pohodlnejsia a teda pre mna jasna volba :-)


04.01.2016 18:27

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

zubco1
 Kávičkár 

Ikona

aka vysoka redukcia na zvysenie riadidiel sa da namontovat na teneru pri zachovani povodnych laniek a brzdovych hadic?


04.01.2016 20:13

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona

3 cm podložka je tak na hrane
ja mám 24mm - to je tak akurát
Dajú sa kúpiť aj dlhšie bovdeny ak by bola 3cm podložka málo.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Asfalt (04.01.2016 20:16)


04.01.2016 20:22

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

zubco1
 Kávičkár 

Ikona

tych 24 mm si aj postrehol nejaku zmenu, ci sa to vobec oplati davat taky nizky adapter?


04.01.2016 21:06

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona

Áno pomohlo to, nehrbím sa toľko v stoji. V sede pohoda nie je problém ani pri celodennej jazde. Aj 2 cm dosť spraví.


04.01.2016 21:42

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

zubco1
 Kávičkár 

Ikona

Dik tak pojdem do toho [dobre]


04.01.2016 21:50

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona

Môže to byť individuálne. Mne to pomohlo iný si to ani nevšimne.


04.01.2016 21:57

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

ja som dal 30mm Al valčeky stáli ma 2€ a rozdiel poznať
+ 2 dlhšie skrutky M10 a hotovo

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterYAMAHA (04.01.2016 22:02)


06.01.2016 21:32

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

ttrbb
 Edvenčr 

Ikona

Zdravým páni , chcel by som sa podeliť o moje skúsenosti.
Tenerka mi plne vyhovuje až na jednu vec - PODVOZOK!!!!!!!

V marci 2015 padlo rozhodnutie predať Yamahu TTR 600 a kúpiť NOVÚ Tenéréčku.
Predaj sa uskutočnil začiatkom Júna a nadišiel čas na kúpu NOVEJ YAMAHY XT 660 Z TENERE. Nabehnem do prvej predajne a tam my oznamujú že možno o 6 MESIACOV!!!!!!
Obvolal som asi všetkých predajcov v SR a nič!
Zrazu zazvonil mobil a čuduj sa predajca s STYXU že ak chcem jednu vedia ale že je strieborno-modrá.
Nevadí. Hlavne že bude. Koncom júna som si prevzal novučičkú VYSNIVANÚ TENERKU. Prvé kilometre som si užíval s pocitom nadšenia a hrdosti. Pribudlo 1000km a prvá servisná prehliadka. A ešte 800 a hybaj BOSNA ALBANSKO a ČIERNA HORA. A ešte len teraz to začalo. Zákruty prechádzané okolo 100km/h sa začala vlňiť. No toto TTRko nerobilo a nebolo nové Začalo mi to prekážať veď je to nová motorka za nie málo EVRIBADY. A prišla jeseň. Nejaký ten enduro výjazd po poľnej ceste a trpké sklamanie. Predné tlmiče strašná bieda a zadný ešte horšie.
Motorka za 7500 evri na ceste pláva a v ĽACHKOM teréne nestačí!!!!
Teraz je zimné obdobie a ja riešim čo s podvozkom na NOVEJ motorke.
Vybral som si motorku akú som chcel ale ani vo sne by ma nenapadlo že ma také úbohé tlmiče.
Riešenie existuje iba čiastočné a začína na cca 250euro.
To je môj názor a sklamanie na YAMAHU XT 660 Z TENERE. Berte to ako informáciu-radu pri zvažovaní kúpy tohto skoro úžasného stroja.
Prajem veľa šťastných kilometrov.


10.01.2016 21:13

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona

ttrbb to čo píšeš o podvozku sa mi celé nejak nezdá. Jediné vlnenie bolo keď som mal obuté vpredu tkc 80 a vzadu e09. Aj to iba pri pozdĺžnych nerovnostiach (koľaje). Ja pravda že sériový podvozok nieje nič extra- taký low-cost. Ľahký terén zvláda v sérii celkom v pohode ak nejdeš paľbu.
Neviem na čo si zvyknutý ale TTR má na svoju dobu kvalitné tlmiče. Predu myslím niečo ako 46mm marzocchi so zvihom 280mm. Zadok ohlins so zdvihom 280mm. Oproti tomu XTčka má predok 43mm a 210mm zdvih. Zadok sachs so zdvihom 200mm. Predu aj zadu sa dá nastavovať len predpätie. Toľko čísla.
Motorku máš teda novú ložiská krku riadenia kolies a prepákovania zad. tlmiča by mali byť OK.
Nemáš verziu s ABS? (tá mala ešte nižšie zdvihy) Aké máš gumy? Prezúval si? Ak áno dal si ich vyvážiť? Možno blbá otázka ale: Kontroluješ tlak pneu?


10.01.2016 21:17

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

predné asi mäkké... teraz mám TKC80/E09 a na frézovanej ceste katastrofen!!!
predtým som mal TTR obe E09 a na ceste som nechápal prečo na prednú nadávajú (na aute mám 13r. pneu zimné a pohoda nechápem)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterYAMAHA (10.01.2016 21:19)


10.01.2016 21:56

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

ja jazdim vyhradne E09 a motorka sedi v zakrutach ako rit na serbli... ziaden naznak vlnenia v ziadnej rychlosti...
jedinou vynimkou je ak je guma zjazdena a pri naklone prechadza cez hranu, ktora na nej vznikla... ale to zaplava kazda moto

p.s. kukuricne vypalovaky zvlada podla mna ten podvozok uplne v pohode aj pri rychlostiach nad 100km/h


11.01.2016 10:32

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

FOGY
 Edvenčr 

ja mám 660R od nova, teraz má 20tis km a s podvozkom absolútna spokojnosť - fajný mäkký. A keď naložím batožinu a ideme s Janom - Asfaltom na off výlet, len pritvrdím vzadu pružinu. Nie je to špičkový podvozok, ale za tie peniaze je dobrý. XT nie je race bike, je to všestranný stroj a také sú aj tlmiče. Mne v zákrutách absolutne nepláve. Plávať môže na vysokých štuploch, ale to plávajú všetky motorky. Aj turetesáci na GS-kách.


11.01.2016 14:28

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: FOGY: Presne taký podvozok tam je - dobrý na trojku... Postačuje, neurazí... Ale ja sa roky divím Yamahe že nespraví k inak podarenej motorke verziu R - lepší podvozok, možno brzdu a pod. A cena o 1000 až 1500 EUR viac... Ja by som si rozhodne priplatil, inak nemám apriori záujem... A myslím že takých zákazníkov by sa našlo...

Vždy by sa predalo 80% základných a 20% drahšíh eR-iek... Yamahe sa to asi neoplatí...


11.01.2016 15:58

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Doposiaľ som nezistil, že by som mal problém s pružením, ale dosť možné, že je to tým, že som nemal s čím porovnávať. Jak teraz sadám aj na enduro, nestačím sa diviť, čo všetko prechádzam a ani o tom neviem (po oranine jak po lúke; do rigolov vchádzam s :-@ a nič - prejdem ani neviem ako. Motorka je síce 100 kíl lahsia a má vyssie zdvihy, ale aj tak, myslím, že pruženie má byť naladené na hmotnosť... A snažím sa jazdiť skôr kochačkovo, ako keby na Tenere, učim sa, ziadne vypalovaky (väčšinou >:-) )

Nieco na tom pruzeni bude. Zacal som to riesit koli bezpecnosti, nie koli samotnej potrebe, ze chcem lepsie pruzenie. Viem, ze predok by urcite "prekazky" nedal a ja by som ryl zem. Preto ma uprava (ci oprava?) podvozku zaujima.
(Zial, momentalne je to odlozene na neurcito, nie z mojej strany)

Vlnenie: Mozno trochu na asfalte v zakrutach 3-triednych ciest. Skor to ani nevnimam. Ked to vlnilo riadne, tak to som mal defekt, ktory spustal velmi pomaly...

Re: ttrbb: Zaujimalo by ma, ako to chces riesit. Mne bolo povedane, ze progresy tam dávat je o nicom (vseobecne)...


11.01.2016 18:49

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

FOGY
 Edvenčr 

Re: Awia: nevieš o čo prichádzaš. Motorka za pár eur a môžeš s ňou obísť celý svet. A keby sa náhodou niečo prihodilo, necháš ju tam a domov dôjdeš stopom.


12.01.2016 0:52

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: FOGY: Moto za pár euro čo s Ňou môžem obísť svet mám v garáži a čuduj sa neni to Yamaha a ani BMW. >:-)

Tenerka sa mi kurevsky ľúbila keď prišla ale prešlo to keď som sa povozil. podvozok je u mňa viac ako polovica možno až 70% moto. Či je to rozdiel by si zistil jedine keby yamaha tie dve verzie mala a mohol by si porovnať priamo z jednej na druhú...

Re: satos: Úprava podvozku je tá najdrahšia vec, čo tam po ladených výfukoch, ostrých vačkách a pod. Dobrý podvozok stojí (nový) aj 3 litre (vidlica + centrá) plus úpravy na moto... + ti zostane starý tlmič, vidlica a pod, vždy by bolo lepšie keby si mal možnosť si to kúpiť v cene motorky, bolo by to vyladené, fungujúce a isto lacnejšie ako to riešiť individuálne. Cena je iné keď výrobca objedná tisíce podvozkov a navyše si nekúpiš vidlicu a tlmič čo nechceš....

Principiálne sa to robiť takmer nikdy nevyplatí. Výmena pružiny a pod sú jednoduché úpravy no zázrak nespravia.

Európsky výrobcovia to vedia, z jedného mode základnú a eRkovu, eSkovú a podobne verziu. KTM, Triumph, Ducati... Kúpiš so Shovou, Sachsom abo aj s Ohlinsom ak chceš...

Aby ste ma rozumeli nekritizujem Tenerku, tak ako je postavená a za tú cenu je to super moto, podvozok OK, spoľahlivá, fajná turistika, adventure i enduro. Kritizujem Yamahu že na tomto základe neponúkne ľuďom ktorý by to ocenili aj trochu viac... Ale tých je málo (20%) a tak sa im to asi neoplatí...

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (12.01.2016 1:04)


12.01.2016 9:35

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Re: Awia: No mne sa rysovali aj lacnejšie riešenia, ako 3 litre. Najprv by to bola výmena za repasované (nastaviteľné...). Cena cca 150€ za materiál +. Samozrejme, musel by sadnúť priemer, alebo potom nové okuláre..., šak sám dobre vieš.
Ešte sa dajú kúpiť kompletné črevá a skúsiť ich tam narvať. Cena (nové) 1000€ +

... preto by ma zaujímalo, ako to chce riešiť ttrbb, keďže, ako je vidieť, vie posúdiť rozdiel...


12.01.2016 11:06

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: satos: 3000 som písal že za nové a celý podvozok vidla aj tlmič... Ani ja som nešiel do nového lebo sa to nevyplatí...

Re: ttrbb: V situácii ako je ttrbb to je presne to o čom píšem, kúpiš novú moto a si sklamaný. 80% majiteľov to nevadí. Teraz čo? Radšej by si dal o liter viac pri kúpe a mal to vybavené priamo od výrobcu. Riešiť to individuálne to máš kopu peňazí, úpravy... A výsledok stále neistý. Tu jeden člen mathewst tenerku prekopával podvozkovo a neni z toho nadšený neviem či niečo spravil zle asi ani nie len to treba vyladiť:

Len Tak: XT660ZR mathewst edition
Moto poradňa: WP USD MXMA4860 problem

Awia


20.01.2016 20:49

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona

ttrbb ako si to vyriešil?


25.01.2016 20:45

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

ttrbb
 Edvenčr 

Ikona

Páni ďakujem za reakcie. Ešte neviem ako to idem riešiť. Mám na to Február-Marec.
Zisťujem špekulujem a keď začnem dám vedieť. AWIA vieš o čom hovoríš!!! [dobre]
Pneu sa METZELER TOURANCE a skúšal som všeličo. Ale som vďačný za každú radu-nápad.
Keď bude jasno dám info.


26.01.2016 6:50

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Re: ttrbb: neviem, ci si postrehol:
www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/vangelas-ma-nastav...

Ja som to zatial este nepreveroval, co je mozne pre xt660z...


26.01.2016 12:12

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: satos: www.andreanigroup.com/?lng=en na Tenerku tuším nič :'(


26.01.2016 20:13

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

aha, nasiel som super stranku, kde maju vsetko potrebne...

www.off-the-road.de/XT-660Z/

www.off-the-road.de/XT-660Z/Fahrwerk-Raeder...

www.off-the-road.de/XT-660Z/Fahrwerk-Raeder...

eej bistu, tam by sa dalo ocapat prachov
...ale povedzme si uprimne... oplati sa to? :-O


26.01.2016 20:31

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona

off-the-road.de I-GRR


27.01.2016 18:04

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

onarb76
 Turista 

Ikona

Tenerku jazdím cestou necestou a myslím , že to Awia vystihol... keby tam bolo originál od výroby ,,lepšie,, pruženie tak by som zvažoval či si dačo priplatiť za lepšie alebo sa uskromniť... Robiť dodatočne nejaký dramatický tuning pruženia za X tisíc eur a prekopať celú mašinu je podľa mňa hlúposť, obzvlášť na Tenerke.... je ťažká, nemá výkon na nejaké dramatické závodenie-ostrá krosa z nej nebude nikdy!!! a to čo na nej dám teraz mi bohate stačí, skôr by som riešil otvorenie sania+power comander + ľahučký ladený výfuk... mašina by schudla aj o 5-6kg, ťahala by poriadne skoro od voľnobehu a aj toho výkonu by pribudlo. Chalani na xt fórach prerábajú často použitú prednú vidlu z KTM 990+predné koleso+okuliare+brzdové prasce+nové hadice+sústruh+fréza , resp. pár úprav som videl aj z WR450 prednou vidlou... Tak či onak pod 1000-1500,-€ to nespravíš.
Tu sú nejaké moje úpravy : www.motorkari.cz/profil/?uid=133016&act=denik-motorky...


27.01.2016 20:53

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

výfuk môj bez KAT má 5250g a z OTR samizdá 1950g... na OTR už dlho píšu že ušetríš nad 5 kg hmotnosti oproti sérii I-GRR foto mám na:
Pozri obrázok


31.01.2016 7:03

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

www.xt660.com/showthread.php?t=24499


07.02.2016 12:01

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

ttrbb
 Edvenčr 

Ikona

Čaute . Ďakujem za tipy [dobre] . K lacnej slušnej "netvrdím že najlepšej" úprave došlo včera.
Známy spravil úpravu podvozku tým že do predných teleskopov vložil pod pružiny 3 cm dlhé hliníkové valčeky a pod zadnú pružinu 2 cm dlhú silónovú podložku.
Tenerka celkom slušne stvrdla. Keď že čaká na výfuky nemohol som vyskúšať. S istotou je to najlacnejšie riešenie a predbežný laický názor koľko chýba tomu podvozku.


07.02.2016 12:32

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona

Pritiahnuť predpätie pružín nestačilo?


07.02.2016 13:35

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

ttrbb presne to sa chystam spravit aj ja,
len namiesto valcekov vlozim dalsie pruziny a dam hustejsi olej (15w namiesto 10)
v kazdom pripade to ty otestujes skor, tak daj info ;-) diik

Asfalt sam dobre vies, ze pritiahnut pruziny nestaci, preto si dal progresy, nie?


07.02.2016 15:02

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona

Predpätie rieši len tvrdosť keď pritiahneš maticu to je to isté ako keby si tam vložil podložku. Myslím správne? Progresivitu nerieši.
S predpätím som samozrejme laboroval. S pritiahnutím tlmičov som to ho viac stratil ako získal pretože síce to žralo väčšie jamy lepšie ale na malých to vôbec nefungovalo. Bolo to cítiť aj pri pohodovom presune po mierne zvlnenom asfalte Dokonca mi odskakovala v zákrutách hlavne zadok.


07.02.2016 15:22

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

ttrbb
 Edvenčr 

Ikona

Fonzy prosím ťa aké pružiny náš na mysli?

Asfalt nespomínal som progrsívne pružiny len že to podložil. Ja mám predpätie na tvrdo a na mňa je to nepostačujúce.


07.02.2016 16:03

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona

ttrbb s progresívnymi pružinami som reagoval na Fonzyho.
Ak ani na doraz pritiahnuté pružiny nestačia tak je podloženie logická cesta. Pre mňa však bolo pritiahnutie sériového podvozku priveľmi tvrdé.


07.02.2016 16:57

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

ttrbb kamos mi zohnal z nejakeho stroja, su asi 4cm vysoke a dosiahnem tym tuhsi predok (podobne ako ty s podlozkami), ale uvidime aky bude vysledny efekt...
mozno to bude na prd ako Asfalt spominal... ved uvidime (povedal slepy :-D )


07.02.2016 17:21

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

...inak je to riadna haluz toto... bavime sa stale o identickych motorkach?
jednemu plava, druhemu odskakuje ked ju pritvrdi, dalsiemu to naopak vyhovuje... :-O
mne nikdy neplavala ani neskackala, nech som to mal nastavene akokolvek...
mne len trocha vadi, ze je ten podvozok makky, (ale na bezne cestovanie je OK)
tak spekulujem, lebo ma to s nou bavi v terene >:-)


09.02.2016 10:43

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Hmmm..... 8-)
.....zákazník ochotný priplatiť si 1000-1500€ za lepší podvozok už v predajni, lebo sériový nestíha jeho schponistiam, si "vylepší" podvozok najhorším ale za to najlacnejším možným spôsobom,......podkladaním pružín???
Hmmm......


09.02.2016 16:48

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

podloženie bude do či nad 5mm drôtu?


11.02.2016 15:13

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

ttrbb
 Edvenčr 

Ikona

Kamaráti priatelia motorkári treba čítať pozorne.

Peter YAMAHA poslal som ti mobil stačí prezvoniť .


14.02.2016 12:31

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

PeterYAMAHA, su to take mooc tuhe strunky, takze zapruzia len ked pojde na dorazy...

Ondro, co sa mna tyka, tak schvalne skusam taketo prd amaterske riesenie a mozno vysledok bude podobny ako prd progresy...
Ide mi len o to, aby motorka nesla tolko na dorazy a pri tom bola rovnako stabilna ako je teraz.
Nemam zaujem robit z nej rally stroj a ani sa to neoplati (ako som uz pisal), to radsej za tie prachy pojdem 3x do Albanska... ;-)


14.02.2016 12:59

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Michal jasné. ;-)
Nezatracujem laborovanie ako také, ......a vo výsledku bude určite veľký rozdiel medzi pružinou podloženou valčekom alebo pružinou.


18.02.2016 12:01

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

moc tuhá je aj sila 5mm redšie navinutá
a prečo leješ 15W čisto na cestu? ja lejem 7W

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterYAMAHA (18.02.2016 12:08)


18.02.2016 19:36

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

zacinam nad tymto strojom uvazovat ako nad svojou cestnou a cestovatelskou motorkou. Primarne dlhe presuny a potom polnacky a sotoliny. Ziadny hard, na to mam inu. Velke Adventure a GS su mi proti srsti a tato sa mi navyse hrozne paci. Trpis tu moc kvoli jednovalcu, alebo sa to chova kulturne na ceste a usedim na tom 1000km za den?


18.02.2016 19:49

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

joscu
 Kávičkár 

Re: Masochista: teba by podla nicku mala pohodlnost najmenej zaujimat :-D


18.02.2016 19:54

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

som mal slabu chvilku, ze ma napadla taka kacirska myslienka


18.02.2016 20:16

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Hodnotenie: Dobré

Re: Masochista: tu jest jednoznacna odpoved, 2x tenerka v akcii v Albanii,bomba chlapci... [dobre] [

Video: Albania Ténéré Trip - 2015

]


18.02.2016 21:14

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Asfalt
 Turista 

Ikona

Masochista samozrejme že sa dá spraviť 1000km. Sú aj horšie motorky na ktorých sa to dá to iste vieš. Záleží len od teba a tvojho pozadia. Akurát tých 1000km za deň nemusíš stihnúť keďže Tenerka rýchlosťou neoplýva. Rekord mám dákych 950 za deň. Na šupu (aj v noci) sa dá aj viac.


18.02.2016 23:30

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Filip neviem ake presuny mas na mysli?
Ak vyslovene dialnicne a rychle, tak to nie. I ked je to motorka z jednovalcov asi najpohodlnejsia, tak na rychle presuny je mnoho lepsich kandidatiek. Samozrejme ze sa da, ale ozajstny pozitok na nej pocitis, az pri kochackovej jazde nesputanou prirodou, tam ti to vsetko vynahradi...
Tazko sa hodnoti pohodlie, lebo kazdy mame inu rit a ine predstavy o pohodli. Pre mna je seriove sedlo super a posed je prijemny. Motor sice vibruje, ale nieje to ziadny rotavator, takze to ani nevnimam. Ale mozno je to aj o zvyku.

Rasto vdaka za uznanie a som rad, ze sa video paci, ale niesme ziadni borci. Sme len obycajni pohodovi motorkari...
ale tu som nasiel zaujimave video

Video: Spencer Conway - Dobrodruh - sólo trip okolo Afriky


a ozajstneho borca
www.dobrodruh.sk/galerie/ruskom-na-motorke-cesta-kosti-...

Peter 15W davam koli vyskozite (je hustejsi), tak uvidim ci sa to osvedci...


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Fonzy (18.02.2016 23:33)


19.02.2016 0:21

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Fonzy: a na akej super moto tam bol ten chalan [dobre]


19.02.2016 0:27

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

prečo dolieva do expanzky vodu??? ja tam mám sucho veď si to aj tak nikdy necucne s5 do chlad. okruhu :-D


19.02.2016 9:46

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Presuny myslim take nieco, ako su na videach. Zbalit stan a vybrat sa na vychod. Cestovne rychlosti okolo 80-100km/h mi vobec nevadia, prave na opak, mam rad kavickove a dovolenkove tempo.
Nevyhody jednovalca riesim len kvoli vibraciam do riadidiel, ktore na priklad u mojej Hondy XR600 su dost otravne po par 100km. Ale tam sa moc na cestovanie nepozeralo ked ju vymyslali.
Musim si tu tenerku niekedy vyskusat, lebo papiereovo to vyzera byt presne to co hladam. Navyse je to podla mna asi najkrajsie dual sport enduro. Hlavne v tejto hnedej farbe. [dobre]


19.02.2016 13:41

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Filip tak to ano, presne na take cestovanie je stvorena... aj ked je pravda, ze cele H sme palili v kuse 130kou. Jazdil som na kamosovej XR650R a viem ti s urcitostou povedat, ze rozdiel je riadny. XR by som raz chcel ako 2. moto v garazi, lebo na take santenie tu po okolitych kopcoch je ako stvorena. Je to kategoria ako LC4, ale ved to poznas - silna, lahsia, super podvozok... je taka surova a odolna.

Tenera je vyslovene turisticky ladena a to po vsetkych strankach - podvozok, ochrana, dojazd na nadrz...
a tiez vybracie tak necitit. Ved ma na nejakej akcii odchyt a dam ti povozit ;-)

Peter tiez ma to napadlo, tiez jazdim na sucho. Za cele leto mi z chladica nezmizol ani 1ml vody, zato z tej nadobky sa to casom vypari... fakt neviem naco tam je? Asi pre istotu...


19.02.2016 18:14

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Feror
 Edvenčr 

Ikona

No ked som sa snazil s mojou raketou XL700 Fonzymu s Tenerkou a E09 uniknut v Jelšavských zakrutach a nepodarilo sa,
tak to isto nebude kriticke ani so sviznejsou jazdou na asfaltovych zakrutach.

Zato opacne v Ďubákovských kopcoch som vyrazne zaostaval. (Mozno to bolo aj medzikusom)


19.02.2016 20:24

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: PeterYAMAHA: to sa mylis, alebo mas niekde dieru


20.02.2016 1:27

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

nevyparí mne sa vyleje ked padám cez hadičku, aj na niekt. autách som videl zbytočné expanzky


20.02.2016 2:36

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Zbytočnú expanzku som ešte nevidel žiadnu, ale majiteľov čo ani netušia ako má ten ktorý chladiaci systém fungovať už veľa.
V drtivej väčšine prípadov bývajú na vine vadné viečka na chladičoch a expanzkách.


20.02.2016 14:19

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

je tam len na to, ked vytlačí z pod vyčka chladiča ale s5 sa nedostane... p.s. možno v afrike vytlačí deci :-D


20.02.2016 14:44

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

FOGY
 Edvenčr 

expanzka je na to, že keď sa zohreje voda v chladiči, zväčšený objem sa vytlačí von do expanzky. Keď motor ochladne, tak ju podtlak vcucne späť cez tú hadičku, ktorá vedie až na dno expanzky. Keď je expanzka prázdna , tak ti vcucne vzduch do chladiča. Expanzka je taký odvzdušňovací systém a zaisťuje , aby chladič bol zaplnený vodou až po hrdlo chladiča. Dá sa jazdiť aj s prázdnou expanzkou ak sa ti motorka neprehrieva, ale chladič v tom prípade nebude účinný na 100 perc., lebo v nom bude aj vzduch. Ja osobne jazdím s expanzkou na maxime. Nechcem totiž každú chvíľu kontrolovať výšku hladiny v chladiči , resp. mať problémy s prehrievaním niekde v dlhých výjazdoch. Je jednoduchšie kuknúť na exp. či je v nej voda, ako sa prešróbovávať a otvárať chladič pred každou jazdou

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil FOGY (20.02.2016 14:48)


20.02.2016 17:56

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Fogy presne tak [dobre]
...a pokial vsetko funguje ako ma, tak by sa motor nemal prehriat. Schvalne som ju nechal prazdnu a stale sledoval hladinu v chladici (chcel som zistit ci to bude fungovat). Po sezone bol chladic stale plny.
Inak ak aj mas vodu v expanzke trebars do plna a voda v chladici vyvrie (napr. nasledkom nezapnutia ventilatora), tak ju skoro celu z tej expanzky vytlaci cez prepad von a spat si potiahne len to co zostane. Zvycajne to ale staci na doplnenie chladica.

...to len tak, aby rec nestala... :-)


20.02.2016 19:38

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Fonzy: dobre si pozri kde je na expanzke min a max hladina.Ked je na max za studena a plny chladič a ked sa zohreje nemoze vytiect .Ak sa prehreje a vyvrie je to závada, dost mozne ze vicko na chladiči neudrzi pretlak cca 1 bar.Vdaka pretlaku chladivo zovrie až cca pri 120 stC.


20.02.2016 20:03

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Ja viem... nemam s tym problem, uviedol som to len ako priklad zo zivota (ked ventilator nezapinal...).
Diik ;-)


20.03.2016 20:01

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

zubco1
 Kávičkár 

Ikona

Skusal niekto 16 zubove sekundarne kolecko?


22.03.2016 19:37

Re: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

áno mám 13 14 15 16z ale naj potešenie mám na 13z a rozeta 48z [dobre]

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterYAMAHA (22.03.2016 19:38)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.