Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT - Diskusné fórum

Hodnotenie: (4 hodnotení)

Diskusia k článku: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
24.07.2017 12:22

Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

BoxerKardan
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Peto, dobry test, vdaka. Z RT-cka som mal podobny pocit pri mnohych testovacich jazdach, lebo som mal o jej kupu zaujem. Je to legenda, je to verna kamaratka na cestach. Motor je boxer klasika a mam ho rad, ale je trochu letargicky. Sila a aj pruznost tam je, ale necitis rezervu, citil som vibracie okolo 5tis otacok v riadidlach a v stupackach. Neviem si stale zvyknut na novy design prednej casti motorky, avsak mevylucujem ze ked trochu "zmudriem" (zostarnem) tak mi ten predok prestane vadit :-) Je tak trochu nudna. Na druhej strane K 1,600 GT/GTL ma sily na rozdavanie, ale citi sa ako tazsia motorka, nema dobre renome s ohladom spolahlivosti. Stale si vsak myslim, ze pre vyjazdenych motorkarov / motorkarky je RT rada skvela masina na kazdy den, jej skvela vybava, minimalna potrebna denna udrzba (kardan) i komfort idealna na dlhe vylety. Nevylucujem, ze v buducnosti si ju zadovazim.




Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil BoxerKardan (24.07.2017 12:31)


24.07.2017 13:14

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Hodnotenie: Dobré

fajnovo napísané [dobre] RTčko je veľmi priateľská motorka, veľa jazdcovi odpustí. Motor je výborný, pružný, posed pohodlný, ochrana pred vetrom a dažďom veľmi fajn, motorka je pri svojich rozmeroch obratná, na turistiku výborná voľba. Ja mám síce ešte vzducháča ale som max. spokojný


25.07.2017 8:48

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

mne sa RT vzdy velmi pacilo a aj paci. A tiez by som nieco take na starobu chcel.
Ale ta cena, to je uplne mimo. Asi starnem a viac si vazim peniaze ale doboha, ved vo vybave to stoji skoro 25.000 euro. Za to uz kupim jazdeneho gaymana a zabavim sa minimalne rovnako.


25.07.2017 9:13

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

gaymana? :-O :-O :-@

www.google.sk/search?q=gayman&safe=off&source=lnms...


25.07.2017 9:51

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

www.google.sk/search?q=gayman&safe=off&source=lnms...


25.07.2017 9:59

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ako človek ktorého z áut berie jedine Porsche sa teraz neviem rozhodnúť či som sprostejšie obrázky postol ja alebo ty :-~ :-}


25.07.2017 10:41

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

rapťák, šak čo si tupelo ? šak gayman je ružovučký cayman :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (25.07.2017 10:42)


25.07.2017 11:42

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

romanka nuž v tomto pripade asi radšej budem tupelo ale homofilné verzie krásnych značiek nemám v merku... na rozdiel od teba :-)))


25.07.2017 11:46

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

bealtaine
 Kávičkár 

Ikona

za 14tku je teraz v CZ v inzercii na predaj tento model z roku 2015, ~16 000km s paketmi aj rádiom. Hezky česky a levne.


25.07.2017 11:56

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

rapťák, ale keď si v gaymane zapneš vyhrievanie sedadielka, že jak je príjemne teplúčko na riťušku :-D
českí gaymani tomu hovoria : rapťáku, zapni kouření :-D ;-)

PS : prišla vojna a my v kryte ĺúbime sa navzájom... :-)))

Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Romanka (25.07.2017 12:00)


25.07.2017 16:31

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

BoxerKardan
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Pani a damy, mozme sa prosim vratit ku debate o motorke? :-((((((


31.07.2017 17:23

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Palika
 Turista 

ahoj, nepáči sa mi cena, ale to je už taký nemecký zvyk extra balíčky za extra cenu. Za rok budeme musieť priplácať aj za kolesá :'(
Budem hnusný, dajme si tipovačku, koľko zvolávacích akcií bude za 5 rokov na tento model? Mali sme od BMW na boxeri na zadný unášač, potom tuším na palivové čerpadlo, potom teraz na predné teleskopy. Čo by sa mohlo objaviť u tohto modelu? Mne sa na 1150RT naposledy u 53tisíc zavlnili predné kotúče, 720Eur je výmena 2 kotúčov bez práce aj s platničkami.....Že vraj medzi 50 a 70 tis je to normálne. :-(


31.07.2017 17:50

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

DDD452
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Palika: Nemali by byt za ten cas uz tak ci tak opotrebovane?

Inak zatial najvacsi fuckup na RT 2014 LC ESA:
www.press.bmwgroup.com/global/article/detail...
Pokial sa dobre pamatam tak tam bolo aj nejake halo z toho
www.asphaltandrubber.com/bikes/bmw-motorrad-usa-r1200rt...
Samozrejme to su Amici.
Inak zaujimalo by ma ako sa tato situacia riesila u nas:
-posielali sa varovania?
-odskodnovalo sa?
-riesila sa zvolavacka, pripadne automaticky v ramci servisu?


31.07.2017 23:33

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Palika
 Turista 

No a nekup si to!
Neviem, za starych čias,keď ešte sa vyrabali motorky lepšie,tak si menili platničky, nie kotuče spolu s platničkami.Potom napadlo nikoho, že nechajme zaplatiť majitelov viac a viac, a tak sa vyrabaju super motorky zavisle na super drahom servise.Zvolavačky su len smotanou na torte.


01.08.2017 8:04

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

palika - ak sa ti zvlnili predne kotuce tak hladaj chybu medzi riadidlami a sedlom. 1150GSA som predaval s 81tkm a kotuce boli absolutne v poradku. Detto 1200 GS co odo mna odisli mali kazda druha cez 70tkm a kotuce povodne nezvlnene.

nuz a 720€ za platnicky a kotuce si zaplatil preto lebo si si kupil Brembo cez BMW. Keby si si kupil take iste Brembo niekde inde tak si odhadom na 2/3 mozno aj 1/2 z ceny.. nechce sa mi to hladat.

ine znacky maju tiez zvolavacky.. samozrejme pri tych premiovych to vzdy sposobi vacsie halo lebo vsak logicky kazdy ocakava ze za viac penazi dostane viac kvality.

DD452 tie nove LC su velky fuckup. Problemy s uchytenim predneho klzaku boli uz pri 2013. Ok nic prijemne ale beriem. Ale to ze v 2017 zistia opat rovnaky problem a spravia zvolavacku na vsetky motorky.. :-~ V podstate o nic nejde, motorky ktore jazdia asfalt (a tych ja vacsina) tak tie su zatial bez problemov... ale renome znacky ide tak trochu dolu porcelanovym rychlikom.


01.08.2017 8:59

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Mam zvlneny jeden kotuc. Velmi rad si precitam, co som urobil zle.
Kotuc je brembo a oblozenie brembo este z fabriky.


01.08.2017 10:04

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus velmi rad by som ti odpovedal ale kedze na tej motorke za tebou nesedim....

... ak ides alpy a davas brzdam po papuli a potom s horucimi kotucmi stojis pred restauraciou v miernom kopci tak ze drzis brzdu, alebo s tym horucim kotucom trafis nejaky horsky pramen alebo mlaku a kotuc sa zvlni.... to je fakt chyba toho kotuca?


01.08.2017 12:30

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

rapťák a Ty sa niekedy aj čítaš po sebe ? :-O alebo máš predajňu "vychádzkovej" obuvi, ktoré neberie reklamáciu na rozpadnutú podrážku s argumentáciou, že si sa nemal prechádzať v daždi :-)))
Šak z čoho robí Brembo kotúče, z cukrovej polevy na torty ? A keď sa jazdí cez Afriku, tak len v tieni aby sa kotúče neroztopili ? Šak kotúče by mali asi aj vydržať nejaké zmeny prevádzkových teplôt, či ? ;-)


01.08.2017 23:36

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Palika
 Turista 

Čestne sa priznam, že som s motorkou niekedy, ozaj len niekedy, brzdil😜Predpokladal som, že preto su na motorke namontovane.A v Alpach aj zapršalo po tom, čo som išiel na serpentinach. V navode na použitie nebolo napisane, že motocykel sa nema použivať za dažďa, asi na to zabudli. Asi aj u ,GS LC zabudli napisať, že nejazdiť v terene, lebo tlmiče sme vyrobili len na cestu😀
Keby nechceli extra zarabať na motorkaroch, z ktorych s vedomo nedokonale vyrobenymi dielmi spravia stalych zakaznikov, tak by tie kotuče sa nezavlnili. Africa Twin 750, 68 tis km, ˇziadny problem s kotučmi, CBR 1000 F SC 24, 90 tis km, žiadny problem s kotučmi. Keby ,Brembo sa rozhodlo, že kotuče nebudu mať 6 mm nove, ale 10 mm, tak sa nezavlnia.
Matuš, jeden cz predajca/servisak mi povedal, že on mal pripady, keď od prachu z platničiek sa upchali ovalne diery pod skrutkami kotuča a preto kotuč sa nedokazal pri zohriati sa roztiahnuť. U mňa tam žiadny prach nebol v dierach.


02.08.2017 6:35

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

krasny priklad toho, ako sa da nakupit draho, ale navzdory tomu na hovno.

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (02.08.2017 6:36)


02.08.2017 14:02

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Romanka - dufam ze sa ti ulavilo, teraz ked sa snad dostal k slovu rozum povedz mi na zaklade coho chces reklamovat brzdovy kotuc ktory si si skrivil vlastnou vinou? :-o

Palika - napisal som niekde ze "za dazda nebrzdit" :-O

Dôvod úpravy: p.s. tvoje argumenty o Afrike a CBR som vyvratil s 1150GSA ktoru som predaval pri 81tkm. Chlap ma na nej aktualne 116tkm. Idem sa ho zo srandy opytat ci uz menil predne brzdove kotuce. Len to prosim ta neuzatvor ze na GS dava BMW kvalitnejsie kotuce ako na RT.. :-~

p.s.2 ehm.... 10mm brzdove kotuce... tak to si ma rozosmial pane :-))) [dobre]

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (02.08.2017 14:07)


02.08.2017 14:29

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Preco riesite nieco, co niekomu vydrzi dlhsie, niekomu kratsie, ale v konecnom dosledku je to len spotrebak?
Skuste sa vratit k teme pls, vdaka


02.08.2017 14:39

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

DDD452 [dobre]


02.08.2017 17:04

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Palika
 Turista 

Raptor

Mláka, ktorú si spomínal, že môže byť dôvodom zvlnenia, prišla mi oproti vo forme výdatného dažďa po tom, čo som zohrial kotúče na serpentínach To nedokáže nikto obísť, bežná situácia na cestách.
Nemchápem, P.s. 2.
tu je odkaz na disk Bembo, nová má hrubku 5mm , tuším pri 4,2, alebo 4,4 je na výmenu. keby bol hrubší, tak vydrží tepelné zaťaženie lepšie a neobrúsi sa tak skoro. Mimochodom mali ste pravdu s cenou, u BMW disky kupovať nebudem... teraz to magnetická bruska vyriešila bez nákupu.
www.ebay.co.uk/itm/PAIR-2-FRONT-BRAKE-DISCS-BREMBO-68B4...

DDD452,
máš pravdu, vráťme sa k pôvodnej téme diskusie, išlo tam o GAYMAN [dobre]




02.08.2017 18:32

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

... tuším pri 4,2, alebo 4,4 je na výmenu ... Tušíš zle , pozri si obrázok v linku , ktorý si sám vložil .

10 mm mali kotúče asi tak pred štyridsiatimi rokmi (aj to asi nie 10 , ale len takých 8mm) .


Dôvod úpravy: Tak mali hrúbku aj viac ako 10 mm . :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (02.08.2017 18:47)


02.08.2017 20:22

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Romanka, este stale je tu moznost....bubnove brzdy :-* [dobre]

RT no co ja viem, nevozil som sa, len pocuvam chvalospevy.
Jediny dovod preco by som ju nechcel, pridala by mi na veku, ked na nu tak pozeram.


02.08.2017 22:03

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

satanokky
 Geriatrik 

K tým "zvlneným" kotúčom: držal už niekto z Vás v ruke kotúč ktorý bol naozaj zvlnený? A ako ste vyhodnotili že je zvlnený?
Inak na tú R1200 RT by som sa v pohode nechal ukecať - teda ak by som zbytočné chechtáky trebárs aj len na jazdenku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil satanokky (02.08.2017 22:05)


02.08.2017 22:23

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

vyhodnotil som to uchylkomerom.


02.08.2017 22:32

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

satanokky
 Geriatrik 

matus - mal si dva odchýlkomery (z každej strany jeden) na kotúč, alebo len jeden? A koľko to "hádzalo"? Meral si aj hrúbku kotúča?


03.08.2017 6:42

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

na zaklada coho sa da zamietnut reklamacia na brzdovy kotuc s odovodnenim, ze si to zakaznik zavinil sam?


03.08.2017 8:00

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

boombastic pri novej motorke na zaklade toho ze veci ako napr. brzdy alebo spojka vacsinou nespadaju pod zaruku (opravte ma ak sa mylim)

a pri predaji kotucov z druhovyroby sme sa priznam este nestretli s reklamaciou (robime len Brembo a EBC)... aj preto sa drzim tychto dvoch znaciek (ale netvrdim ze ostatne su zle)

palika ja tom pisal o "mlake" nie o "mlake vo forme výdatného dažďa". Vydatny dazd chladi kotuc po celom obvode rovnako.
k zvlneniu kotuca vacsinou dojde ked cast horuceho kotuca nahle ochladis (mlaka) alebo ked cast kotuca "zahrievas" kym zvysok chladne (stanie s horucimi kotucmi so zatlacenou brzdou)

magnetickou bruskou si si o hodnotu chyby stensil kotuc po celom obvode + castokrat sa stane ze po par intenzivnych brzdeniach si presne tam kde si bol lebo tak chyba je uz "hlbsie" v strukture materialu. Ale zas viem aj o ludoch ktorym to vydrzi az do vymeny... tak nech ty patris medzi nich. [dobre]

p.s. vcera som pisal s majitelom mojej byvalej R1150GSA - motorka ma 120tkm a stale povodne kotuce. Tak neviem dpč či aktuálny majitel a majitel pred ním nepoužívali prednú brzdu alebo čo to má znamenať. :-)))

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.08.2017 8:01)


03.08.2017 8:14

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Palika
 Turista 

Podla mňa keď to ma stopy mechanickeho poškodenia, tj po nehode, pade , uder, atd, tak Ti to neuznaju určite. Inak je to otazka, lebo nie je jedno , či sa zavlni pri 10 tis, alebo pri 50 tis, ako mne.
Otazka je, čo je napisane do garančnej zmluvy.
Satanokky,
Tak , ako pisal Matuš, jedine meranim.Ja som v nich mal od 0,1 do 0,15 rozdiel v hrubke.Pri brzdeni predok motorky sa začal triasť, to je naznak toho, že tam je problem.


03.08.2017 8:18

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Riesite tu veci davno vyriesene :'(
Mne sa paci ked idem autom, predomnou v autach dupu na brzdu niekedy aj 30 krat co ja ani jeden krat.

Na gs mam 90- 100 000 km neviem presne, kotuce maju iba mierne opotrebenie. Zadny ako novy. Ale hadzu trochu tak isto ako hadzali pri 50 tkm.

Cmuk.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (03.08.2017 8:20)


03.08.2017 8:50

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

satanokky> uchylkomer bol upevneny z jednej strany. Meral som to nahodene na kolese.

Kotuc som mal na narovnavani u velmi sikovneho pana, ktory mi ho narovnal tak, ze uchylkomer odmeral prirodzene hadzanie - taktiez namontovany priamo na mojom kolese. Lenze po par zabrzdeniach je to spat. Bodaj by ine materialy mali taku tvarovu pamat, a nie prave brzdovy kotuc. :-~


PS: Kotuc som nemeral, nakolko este vobec nema hranu ani drazky, je ako novy.


03.08.2017 8:56

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Raptak, Ty si inteligentny jedinec a to myslim teraz bez akehokolvek sarkazmu. Vies si predstavit, akemu namahaniu su vystavene brzdy na lietadlach a raketoplacoch, alebo trebars pre rallye. Mne je jasne, ze stoja viac love ako brzdy na motorku. ale podstatne je, ze dnes su technologie na vyrobu kvalitnych brzd, lenze vyrobcovia v snahe "optimalizovat" naklady skratka kvalitu castokrat oyebu, sak blby zakaznik to zacvaka. a Raptak? Ten bude odusu robit vyrobcom obhajcu, lebo sak to predava. tym len chcem povedat, ze si predpojaty... ale to neznamena, ze si neprecitam rad Tvoje prispevky... a ked si spomeniem na Tvoje "pamati podkoniho... :-D hlavne beh pred srackou, tak sa aj dnes rehocem... [dobre]

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (03.08.2017 9:00)


03.08.2017 9:09

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - tvarova pamat sa to vola... [dobre] kua nevedel som si spomenut

romanka - brzdy na rallye motorkach podla mna nikto nikdy neriesil na zaruku a su tam v ulohe doslova a do pismena "spotrebneho materialu".

Brzdy na lietadlach a raketoplanoch neviem konstrukcne ake su, urcite tam su ale podla mna sa pouzivaju len na dobrzdovanie potom co lietadlo sadlo.. Ale z toho malo co viem tak lietadla pouzivaju na znizenie rychlosti predovsetkym klapky a raketoplany svojho casu dokonca brzdiace padaky.


aaa uz koniec offtopicu lebo dostat sa od RT1200 k raketoplanom chce primerane velku davku primerane silneho ópia :-)))


03.08.2017 9:26

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptak, aj tak Ta mam rad... :-)))

ps : kua, Feri Miklosko je znovu volny, tak len aby nedoslo k omylu :-D
akurat predvcerom som musel nechat menit v nemenovanom znackovom servise predne kotuce na cabriu po 83 t km. inteligentny soft ma zacal upozornovat ze "
macko, cekni brzdove oblozenie" no a cavenko v servise mi ukazal, ze kotuce su sice krasne rovnomerne zjazdene, ale uz nad limit bezpecnosti. a tak som "radostne" vytiahol z buzitasticky sumicku, za ktoru by som mohol kupit jazdenku (nie prilis drahu :-))) a spomenul som si pritom na rozziarene ocka maciatok a ich vesele vyskanie, ked sme sa cabriom prehanali serpentinami popri morskom pobrezi.... a povedal som si, ze ten pocit za nove kotuce stoji a ze sak ved to je spotrebak... holt, frajerina, to je drina... :-D jedine, co si raz vezmem sebou na druhy breh su zazitky... ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (03.08.2017 9:28)


03.08.2017 15:11

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

palika - FYI - pre buducnosť

Brembo kotuc 119€
Brembo oblozenie 34€

tzn. za 3 kila mas oba kotuce aj s dvoma sadami oblozenia


03.08.2017 15:13

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Raptak a prosimta pre mna cena kotuca 1ks... 990 r.2008
dakujem


03.08.2017 15:18

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus mullerad ale aka 990? Adventure? SMT, superduker?


03.08.2017 15:27

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Adv


03.08.2017 16:08

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

satanokky
 Geriatrik 

Palika - to že si tam mal rozdiel v hrúbke do 15 stotín milimetra (ešte je otázka čím si to meral - posuvné meradlo, mikrometer, pasameter) ešte stále neznamená, že kotúč je/bol "zvlnený". Samozrejme ak to pri brzdení trasie tak máš problém, ktorý treba vyriešiť.
raptor - pri zatlačení brzdových platničiek na horúci kotúč dôjde k prenosu (usadeniu) materiálu brzdovej doštičky na brzdový kotúč a nie k jeho "zvlneniu".
Ak ponúkaš zákazníkom brzdové komponenty Brembo tak by si možno vedel vedel vyvrátiť či potvrdiť fámu, že z Bremba sa stal "šunt polskej" vyrábaný zrejme v poľsku, alebo v ešte lacnejšej krajine.
matus - no tu pri jednom odchýlkomeri by som videl problém diagnostikovania chyby a aj následnej opravy. Neviem ako ti to ten chlap rovnal, ale asi nijak lebo tam u teba nebolo na 99% čo rovnať. A po "oprave" sa ti problém vrátil....
Inak prebehla tu diskusia o tom, že aké boli kedysi hrubé brzdové kotúče a aké sú dnes tenké - no každý chce čo najlacnejšiu motorku a čo najľahšiu tak sa šetrí aj na kritických komponentoch. No a výrobca zakomponuje do kúpnej zmluvy formulku, že brzdové (a iné) komponenty sú spotrebák a nepodliehajú záruke a je to (aj vlk hladný aj koza mŕtva).


03.08.2017 16:14

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

satanokky - o prenose (usadenie) materialu oblozenia na kotuc som este nepocul

ale zato uz som mal pripad GSA ktora mala oba kotuce "zvlnene"presne na rovnakom mieste - jedine logicke vysvetlenie na ktorom sme sa zhodli ze chalan ked isiel palbu v talianskych passoch tak musel tie kotuce odpalit tym ze stal chvilu na parkovisku v jedna ruka na brzde a druha ruka dobala do navigacie

co sa tyka kvality ja fakt neevidujem jednu jedinu reklamaciu na MOTOkotuce a oblozenie od Bremba... ale Duggo pisal v inej teme ze brzdove kompomenty na auta od tej istej znacky stoja za milu kedveš


03.08.2017 16:16

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

satanokky píšeš ... každý chce čo najlacnejšiu motorku a čo najľahšiu tak sa šetrí aj na kritických komponentoch
To nie je v tom .

Ale inak máš pravdu o tom zvlnení . Možno k tomu dochádzalo pri tých 8-10-13 mm , ale štyri a pol milimetrový kotúč sa zvlní ťažko .


03.08.2017 17:31

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

satanokky
 Geriatrik 

raptor - tak asi na tých Brembách niečo bude, lebo ten komentár o "šunte polskom" som počul v rámci automobilových kotúčov z dvoch nezávislých zdrojov. Ak si ešte nepočul či nečítal o prenose materiálu brzdovej doštičky na brzdový kotúč tak študuj - internet je plný kadejakých fám a teórii takže je z čoho vyberať [dobre]
brazel - brzdový kotúč pre nás chudobných je furt len nejaká železná zliatina spolu s uhlíkom a kremíkov a bohvie čím. Proste čím je kotúč tenší tým je (pri porovnateľnom materiáli) ľahší a teoreticky aj lacnejší.
Inak bežala "kauza" po nete kde sa majitelia KTM 1190 Adventure sťažovali na "kopanie" od predných bŕzd už aj pri nízkych nájazdoch a KTM to riešila výmenou kotúčou a obloženia (na začiatku z peňaženky zákazníka a neskôr po prevalení kauzy zo svojho). Potom sa nejak došlo na to, že im pri "cost cuttingu" ušla ruka nejak a nespárovali kotúče a platničky (vraj od Bremba) správne.
Ale veď podobné ztenšovanie kovových dielov je badateľné všade - proste sekajú sa dole milimetre, desatiny či stotiny (pod heslom, že keď to vydržalo doteraz v 10mm prevedení tak to v novom modeli vydrží aj v 9mm prevedení - a ušetrili sme matroš, váhu a chechtáky takže nás šéfko pochváli) pokiaľ sa nedôjde na hranicu fyzikálnu či chemickú a potom už je prúser resp. konečná hrúbka naveky. Čítal som o Audi a ich problémoch so stále menšími zástavbovými rozmermi pre ložiská až pokiaľ nebol prúser a návrat k starým rozmerom.


03.08.2017 22:23

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Komko
 Turista 

Ikona

Re: satanokky: len na upresnenie, pri KTM to bolo pouzitim nespravnych/nevhodnych platniciek na kotuce.
Po osadeni organickych brembo platniciek (ak si dobre pamatam) sa chyba uz neobjavovala


04.08.2017 8:11

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

satanokky - automobilove komponenty neriešim, pri motocyklovych komponentoch mi niekto nereklamoval ani jeden kotuc ani jedno oblozenie. Tým to pre mňa hasne.

Pri tom tvojom kydaní na Brembo by bolo dobre poznať celú pravdu a nie držať sa babských rečí o teóriách typu "pri "cost cuttingu" ušla ruka nejak a nespárovali kotúče a platničky (vraj od Bremba) správne. "

Pravda je taká že pôvodne osadené predné brzdove komponenty na 1190 su sice kotuce Brembo ale povodne pouzite brzdove oblozenie bolo znacky TOSHIBA.

Ten prenos materialu z oblozenia na kotúč skús rozmeniť na drobné..


04.08.2017 8:20

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Satanokki> bol som pri nom ked sme to zmerali, bol som pri tom ked to rovnal a bol som pri tom, ked sme to narovnane merali pre kontrolu. A sedelo to.
Moja motorka je ktm 990 rok 2008 a tieto problemy s kotucmi nemali.

Rad si vypocujem, ze co sa v takomto pripade ma s kotucom robit.


04.08.2017 19:29

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Palika
 Turista 

Matuš,

Zbrusiť kvoli nytovaniu sa žial Tvoj kotuč neda, ako som pisal.Zisťoval si cenu noveho?
Raptorova cena na moje kotuče je velmi dobra, keby som prave nemusel zaplatiť za antistresovy ovocny destilat , tak by som ich hneď objednal.Na RT použite ponukaju od 60 do 80
Eur v CZ. A to zaruku , že namontuješ požite a nebudu triasť nemaš. Takže nove su nove.



04.08.2017 23:11

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

satanokky
 Geriatrik 

Komko - veď som to písal: nespárovali kotúče a platničky správne.
matus - v prípade, že predok "kope" pri brzdení a došlo k prenosu materiálu brzdovej platničky na brzdový kotúč nepomôže z dlhodobého hľadiska čo ja viem nič (ja som ešte o žiadnom takom riešení nepočul a ani som ho nevidel v praxi). U automobilových kotúčov kde je predsa len z čoho brať (aspoň na začiatku životnosti) sa zvykne urobiť sústruženie brzdnej plochy kotúča - samozrejme za podmienok, že sa sústružia obe strany kotúča a to dokonca na JEDNO upnutie. To znamená na každý typ kotúča treba zvlášť prípravok. Ale takmer vždy sa problém vráti po pár stovkách či tisíckach kilometroch, Je to veľa roboty a veľmi málo muziky. Za komanča keď bolo pár druhov áut a sústružnici v BMZ-tkách a inde mali kopu času v rámci pracovnej doby a náhradné diely boli drahé a ťažko sa zháňali tak bola cesta ako predlžiť životnosť kotúčov. U motocyklových kotúčov kde nieto materiálu na ubratie niekoľkých desatín milimetra z každej strany je to konečná. To ozaj treba novú sadu kotúčov a platničiek a poriadne "zahorieť" celú sadu po osadení na vehikel.
raptor - keďže ja jazdím (a nielen ja) aj na aute tak sa ma problematika brzdových komponentov pre autá dosť dotýka. Lebo pri cenách kde sa hýbe Brembo by bola ozaj smola natrafiť na problematický výrobok. Je zopár výrobcov s ktorými mám dobre skúsenosti a je jeden výrobca, ktorý má dlhodobo skvelé meno v rámci autobŕzd, ale toho som ešte neskúšal z určitých dôvodov.
Problematika prenosu materiálu brzdových doštičiek na brzdový kotúč je na viac strán ale v hrubých rysoch - správny výber kotúčov a platničiek pre dané auto či moto a jazdný štýl pilota, prvotné "zahorenie" sady po inštalácii na vehikel (teoreticky by to malo byť popísane v návode spolu s postupom osadenia - ale ktorý geroj už len tie "blbé a zbytočné kecy" číta), lokálne prehrievanie kotúča kde dochádza následne k tomu usadeniu a následnej cementácii povrchu a vzniku tzv. "pozitívnej spätnej väzby". Čím výkonnejšie a ťažšie auto, tým viac dostávajú zabrať brzdy (ak niekto jazdí agresívne) a tým ľahšie môže dôjsť k problému. Tak kde u bežných áut a bežných brzdových komponentov nedochádza k takému namáhaniu brzdového systému sa to neprejaví, ale u motocykla kde človek ide viac agresívne sa to už prejaviť môže - a potom niekto v diskusii povie, že: "šak ja neviem jak sa mi to na motorke stalo, keď na aute mám najazdených X-stotisíc kilometrov a taký problém som nemal...". Inak ten prenesený materiál nemusí byť na kotúči ani vidno, ale nájde sa meraním hrúbky kotúča (najlepšie nejakým posuvným meradlom z Lidla abo po dedovi) a následným vyhodnotením "zvlneného" kotúča. Nateraz koniec hlásenia.


08.08.2017 12:22

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Satanokky> ako zistim, ci doslo k prenosu materialu - je to vidiet volnym okom?

K samotnym brzdam a zatazovaniu brzd - na 990tke nedostali brzdy nikdy zabrat ani len z polovice toho, akom davam brzdam na gsx-r, ktora ma noname kotuce. Tie noname "smejdy" su sice po 13 rokoch modrofialove, ale stale uplne rovne, na rozdiel od tych bajnych superkvalitnych brembo, ktore su vizualne ako nove...ale krive.


08.08.2017 12:44

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus IMHO keby si nevyhodil peniaze za rovnanie mohol si mat dneskaj novy kotuc ;-)

to ze mas krivy kotuc je chyba bremba? nemoze byt jazdca? lebo poznam par LC8 co maju aj relativne vyssi najazd a majitelia tam riesili sice vselico ale brzdy nikdy. Nepodjebavam, len sa pytam.

satanokky sme na motocyklovej stranke preto neviem ci je na mieste riesit kvalitu roznych znaciek brzdovych komponentov na auta. Ako bolo napisane (aj Duggom) brembo na auta podla vsetkeho nic moc. A ako pisem ja na brzdove komponenty Brembo na motocykle mam 0 (slovom nula) reklamacii.

Nemam dovod klamat, ak by to bolo opacne tak ich davno nepredavam a normalne by som sem napisal skusenosti.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.08.2017 12:54)


08.08.2017 13:18

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Raptor> novy kotuc za 20 euro si mi neponukol, takze asi nie :-)

Ci je skriveny kotuc moja chyba neviem - ako by som to mohol spravit? Moze sa to pokrivit od odleteneho kamena? Osobne si to nemyslim, ale kazdopadne kotuc nema na sebe znamky po fyzickom udere.
Naozaj si nemyslim, ze som urobil nieco zle, okrem toho moje dalsie 2 motorky maju vsetky kotuce rovne.


08.08.2017 14:24

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - nuz zaraza ma ze jeden z dvoch kotucov je krivy - nuz ale v tom pripade je ten druhy od takeho isteho vyrobcu s takym istym najazdom km dobry...

kaslat na to :-) ak ta rovnanie stalo len 20€ tak si nasiel super cloveka.. ale ako vidno aj tak to boli vyhodene peniaze


09.08.2017 11:54

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

satanokky
 Geriatrik 

matus - môže to byť vidno, ale väčšinou nie. Niekedy sa dá nájsť na kotúči aj otlačok (pečiatka) brzdovej platničky. To nepravidelné uloženie materiálu brzdovej doštičky na brzdovom kotúči sa dá teoreticky zmerať, ale je to mravenčia práca. Chcelo by to 2 rovnaké odchýlkomery, 1 mikrometer a prípravok kde by sa dal kotúč presne upnúť. No a pomerať celú plochu kotúča. Ak by si mal "vlnu" na kotúči tak by to znamenalo že jeden úchylkomer ti dá pozitívnu odchýlku od tvojej nuly (napr. 13 stotín) a druhý odchýlkomer (na opačnej strane kotúča) ti dá negatívnu odchýlku od tvojej nuly (napr. 12 stotín). A mikrometer by ti mal namerať plus mínus 1 až 2 stotiny tu istú hrúbku ako má kotúč na rovnej ploche - ale určiť dané miesto je zložité. No alebo je tu možnosť 3D meráku a prípravku na upnutie kotúča a pomerať to na jedno "upnutie" celé a nechať vyhodnotiť. Ale 3D merák asi nemá len tak hocikto doma.
raptor - no ak niekto potvrdí, že v moto-segmente je Brembo stále zárukou kvality a má s touto značkou len dobre skúsenosti tak je to dobra správa.


02.09.2017 1:09

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

kvietok
 Kávičkár 

infošky, boxerík, Blavička.. nenosi autor prilis tesne tangace? Mam pocit ze sa to zhorsuje

este technicka poznamka - Trophy SE uz skoncil, uvadzat ho preto ako konkurenciu nie je uplne namieste. Preco je FJR cestovna a RT "sportovo cestovna" motorka, nikto nevie.. FJR si s RT v jazdnej dynamike vytrie zadne koleso, tak neviem.. ale mozno na pomery zakaznikov bmw je RT este trochu sportova motorka, kdezto u yamahy je FJR tazka turistika - to by davalo zmysel :-)


02.09.2017 1:23

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: kvietok: tangace nenosim vobec, a napriklad ani kvetinky v prezyvke.

Neviem odkial mas info ze Trophy SE skoncil:

EUR0 4 Standard: 119.0 g/km ** emisí CO2 a spotřeba paliva se měří v souladu s nařízením 168/2013/EC.

www.triumphczech.cz/motocykly-detail/56-trophy-se...

A co sa tyka tej FJR, sam tam pisem to, co si napisal aj ty... "... dosť športovejšia Yamaha FJR1300A. Tá sa do tohto výberu až tak nehodí (...)"

Herghott


03.09.2017 10:57

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

piranha
 Turista 

Ikona

Prečo vyzerá ten zadný kotúč na tej testovačke ako spálený?


03.09.2017 17:24

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

kvietok
 Kávičkár 

Re: Herghott: vysmievat sa z niekoho nicku? TO AKO VAZNE? ty mas snad naozaj 16 rokov a budem musiet akceptovat ze je vsetko v porádku :D pozri, kvietok je moja prezyvka. Prezyvku si niekedy sam nevyberies, tu ti ovykle niekto da. Moja je celkom zabavna, musel by si ma poznat osobne - som vsetko mozne len nie pupavka :-). Ja narazam na tvoj infantilny slovnik aky pouzivas v clanku, nevysmievam sa z tvojho mena ani nicku. A ani by mi ten slovnik nevadil, keby aj cely tvoj prejav bol primerany k tomu, ale nie je (aspon doteraz sa mi nezdal, ale naberas dobry kurz). Nemyslim si ze mas 18r ani ze by si bol taky ten vecne optimisticky trendy cavo. Skor mi to tam pride nasilu pouzite, lebo aby to malo trochu stavu, no.. Tak si to zober ako chces, kludne ako konstruktivnu kritiku, ked vies co to je.

Skus Trophy SE kupit a zistis ci sa este predava.. Rocnik 2017 je v europe nabeton posledny, aj to neviem ci to nie su kusy vyrobene v 2016. Odhadujem ze podobne na tom bude Rocket III.

Ja pisem nieco ine. Moja pointa je ze slovom "sportovy" je oznacena o nieco komotnejsia BMW. Ty zase pises, ze Yamaha je sportovejsia motorka a preto sa nehodi do vyberu. Snad pojmes ten drobny rozdiel, ktory tam je :-) Nie ze by na tom stal svet, ale vela ludi ma dnes problem citat s pochopenim, no.


03.09.2017 18:53

Re: Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: kvietok: ak sa ti nepaci moj prejav (alebo brada, hipsterizmus, co len chces), tak to nepatri do tohto fora.

Ale ved samozrejme ze som si zistoval, ci je Trophy k dispozicii. Ak sa dana motorka predava v roku 2017 ako nova, musi byt Euro 4. Je este jedna moznost, a to dopredaj urcitej malej serie. Kedze Trophy sa nepredava na desattisice, mozno Triumph tuto moznost vyuzil.

Aha, uz chapem na co narazas s tou sportovostou. Ja ju v texte nikde nespominam, dokonca hned v nadpise pisem, ze je to pokojny turista. Pravdepodobne teda hovoris o tabulke dole. Pre tvoj kludny spanok napisem Awiovi, aby kategorie RT a FJR zamenil, lebo ja na to nemam prava. Je to takto ok?

Herghott



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.