Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (5 hodnotení)
Diskusia k článku: Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Nuz tesim sa na porovnanie so starsim modelom , R ma byt este viac do off. Farby pekne |
Hodnotenie: No vyzerá to veľmi sľubne, zmeny k lepšiemu asi, konečne tá farba, ni len oranžová... |
a co tie zvihy? to je enduro top model?! |
Re: matus: to je adventure model, 990 uz ostane legenda |
Re: matus: A čo sa stalo so zdvihmi? Veď zostali ako boli? 220 mm |
Re: Awia: ale 990 S,R mala 265 , o tom sa tu s matusom bavime , ak ma 890 250 preco nie aj 1090 a 1290 pre verziu R , Jasne 220 zrejme staci 90 % jazdcov co ju maju a budu mat ale otazka preco nie 250 , Afra ma |
Re: picaso: ak by to bolo prilis vysoke ,tak ten motor by sa nielen ze nedal vyuzit v terene |
Re: picaso: Kedysi dávno 950 Adv S mála 265 (aj to len zo začiatku prvý rok, dva) a aj to bol mega problém pre 95% jazdcov... |
Na vrcholný model mi to príde byť málo. Lebo do terénu je to objektívne málo. 250 by malo byť. |
Odkedy sa KTM vyraba v Cine a spojili sa s Indiou, tak to zacalo byt o kompromisoch a moto su rozpoctovky Zdvihy na tak velku tazku kravu a este s honosnym nazvom R, je fakt 220 malo. |
Hodnotenie: Re: matus: bez nejakej ironie, tebe je tych 250mm v terene malo? To ako a co vlastne jazdis? Lebo ked si pozriem videa Chrisa Bircha (a nie zrovna len jeho)... proste ludia, co tie motorky beru do odzajstneho terenu,... tak nemam z toho pocit, ze by im tych 250mm bolo malo... |
Re: teplak: to je priama umera ? cim mensie zdvihy tim je to lacnejsie? Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (03.03.2021 7:42) |
Re: matus: Nemáš celkom správne info. Sama KTM od uvedenia 950 Adv dala zdvihy 230 mm (265 mm mal model S) a už po dvoch rokoch klesli na 210 a 245. 990 Adv mala vždy 210 a 990 S mala 265 a 245 mm Dokonca 950 Super Enduro R má 250/255 mm Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (03.03.2021 7:56) |
Kimlo> neviem prečo sa ma pýtaš, či mi nestačí 250, keď som napísal že 220 je málo a malo by byť 250 |
Re: matus: 30mm nie je zanedbatelný rozdiel , hlavne v tom, ked stvrt tony o tolko nadvihnes + batozina a aj vo dvojici.To neni 200 kilova 950ka |
Hodnotenie: Treba si uvedomiť, že sa píše rok 2021 a tieto tzv super fatal hardcore 250 kilové endurá si kupujú ľudia, ktorí na nich v reálom živote behajú po dialniciach do práce. Po ceste domov nájdu za dedinou jednu mláku ktorou motorku zaserú a potom si ju fotia. Ja to vôbec neodsudzujem a tým pádom plne rozumiem výrobcom prečo na tieto fatal endurá montujú veškerú elektroniku vrátane masážnej sedačky a integrovanej pedikúre v stupačkách. Zdvih nezdvih, oni proste vedia kto a načo si tú motorku kúpi a podľa toho idú.. |
Re: Kimlo: nuz uz som nasiel 1290 s 250 mm zdvihmi , proste do terenu to prerobil , Chris ma aj 790 R , aj 690 aj kopu, to ze na tom vie este neznamena ze mu staci , aj on ma podla jeho blogu vnutra tlmicov na 1290 upravene , a ked to cesi testovali v pusti 1290 na dorazy dostal 87 kg jazdec , ale ano nie kazdy ma 100 kg 2 m a drvi mx trat ( s 990 tam je sranda , chvilku , potom grcam ) |
nevyznam sa v tom velmi, ale nazor fezryho je mi sympaticky. |
Re: matus: Rozumiem čo hovoríš... Dakedy S-ko malo viac 245/265 mm... |
Fezry> História sa opakuje Síce sa písal rok plus mínus 2008, a aj vtedy niektorí hovorili, že kto by s vyše 200kg motorkou za pol milióna išiel do terénu. |
Re: matus: historia sa opakuje aj v tom ze sa vrátili po skoro 20 rokoch k tomu (aj keď to už mala tak nejak 790ka) ze na ňu dali "kvazi" postranné nadrze. 950/990 mala tu výhodu za ak niekto dobre vyvalal na jednej strane a potreboval novú nádrž tak kúpil len jednu stranu. Tu si človek zaplatí (a to si zaplati ) za celú. Nehovoriac o tom ze kto chcel väčšie nadrze (Safari) tak sa dalo (v dnesnej dobe a lepšej uspornosti oproti 9xx je to tak trocha jedno.Ale bola možnosť volby) |
Hodnotenie: Ten kto zoberie KTM 1290 do terénu a bude mu malo 220mm je blázon. Naučte sa jazdiť v teréne. Prečo ešte nerobíte v KTM, určite by vás tam privítali a spravili motorku podľa vašich preferencií |
Re: matus: Pružiny môžeš mať tvrdšie a nastavenie tlmenia stále soft... To sú úplne iné veci. nevravím že nesúviace ale sú iné. Ja osobne mám tiež skôr soft nastavenie tlmičov ale pružiny tam boli slabá. Jej úlohou je absorbovať silovú zložku - teda hmotnosť v tomto prípade. Tlmič má riešiť len rýchlosť akou sa to stane... Je veľmi zlé riešiť slabé pružiny, pritvrdením tlmenia... To plače aj jazdec aj tlmiče aj olej v nich aj planžety... |
Čo nepobere tlmič, má stlmiť jazdec uľahčiť tlmičom. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Farbo25 (03.03.2021 22:46) |
Re: fezry: to mas odkial o tom Birchovi?Niekto povedal,alebo si to zazil na vlastnej koži? Upravené 1 krát. Naposledy upravil TAZDEVIL (04.03.2021 6:11) |
Awia - asi si prehliadol, že sag mám správny. Tým pádom mám vhodnú pružinu. Tvrdšou pružinou by som sa dostal na príliš nízky sag a lepšie by to nefungovalo. |
Re: matus: Ja som u GS 2015 vyhodil komplet podvozok s esou a dal mechanicke ohlinsy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (04.03.2021 7:44) |
Awia toto nie je pravda : "A nie ak by si mal namiesto 210 aj 250 mm tak ti to pomôže prd makový - s rovnako mäkkou pružinou pôjdeš rovnako na doraz len o 0 celá 0000 nič sekundy neskôr." |
Alexa, ak sa bavíme o tom, kde sa ide na dorazy, tak paradoxne nemal som s tým problém v nejakých technických úsekoch, lebo tam sa nejde rýchlo ako si spomenul, ale práve v tých rýchlych...presne tam, kde je veľké enduro ako ryba vo vode. Napríklad poľná cesta, ktorá sa začne vlniť. V nejakej 40tke nepostrehnuteľné, ale keď tam ideš 80, tak na tretej vlne už je motorka rozpérovaná a už to ide. A tu mám rovnaký názor ako píše Tryskac, že práve tá prirodzená progresia dlhšej pružiny a zdvihu by to poriešila. |
matus - z mojho pohľadu asi sa KTM vydalo rovnakou (marketingovou) cestou ako BMW. Teda nie zeby BMW (okrem zablesku HP2enduro) dlhodobo ponukalo rovnaky level offroad mastodontov. Ale skratka aj tie GS pocestievajú. Je to asi preto že rozhodujúca skupina zákazníkov sa s tou motorkou do ozajstného terénu nechystá (poľnú cestu nerátam za ozajstný terén), naopak, váčšina tam bude mať obutý cestný vzor a preto tomu prisposobujú aj tie motorky. |
Ten kto sa chysta do ozajstneho terenu nesiahne po 1290, ani po 1190, ani 1090, dokonca ani 990, ani 890, ani 790 a este aj pri 690 bude krutit nosom... |
Re: tryskac: ak je pružina lineárna čo KTM/WP používa tak má 5N na začiatku sj ku koncu zdvihu. Trie pružiny sú aj preto 2x také dlhé ako zdvih. Ja mám tusim 485mm pružiny na 230 mm pracovného zdvihu. Áno chapem že tie 2-3 cm je pár N a pár kg... Ale nie je to spása... |
Re: janoval: nesúhlasím lebo každý siahne po čom chce. Suhlasim že väčšina po tom mensom a ľahšom... |
to, ze niekto siahne po tom, co chce, este neznamena, ze siahol potom, co naozaj potrebuje |
Treba pozret aj doplnkovu vybavu, mozno tam bude nieco taketo. |
Sa tu zavzdušňujete niektorí, že jaké malé zdvihy má ta R-kova verzia a pritom už výrobca zrejme od začiatku rátal aj tak stým, že aj tento R-kový model bude hlavne na ceste - viď. sériové hladké gumy a nízky predný blatník. |
nízky blatník nehovorí o terénnosti nič a hladké gumy sa sériovo dávajú aj na 690 Enduro. |
matus: Kde sú tie časy keď sa od motorky do terénu očakával zdvihnutý blatník. Je to výhoda ak je blato - síce si zasratý od blata, ale aspoň sa ti otáča predné koleso. |
Re: satanokky: nizky blatnik ma vyhody pri chladeni, udrzuje chladic relativne cisty , co u tak velkeho dvojvalca je ziaduce, je tam dost miesta a ked das ostru gumu aj sa cisti , tak jazdili na dakare prve Tenerky afriky, 950 660 690 a dokonca donedavna aj 450 , Sherco jazdi nizky blatnik dodnes, KTM 450 aj Honda zvysili kapacity chladicov a maju vysoky blatnik, takze 1290 do terenu s nizkym blatnikom je ok, skus napisat Zuborovi ako jazdi s 1090 |
Pre picaso: Schválne som pozrel len stránky KTM - všetky endurá majú zdvihnutý blatník, aj Supermoto 690 SMC R má hore blatník aj Freeride má hore blatník a z Adventure modelov majú hore blatník 690 Enduro R, 890 Adventure R a 890 Adventure R Rally. |
Satanokky, ako už Picasso písal, blatník naozaj nehovorí o zameraní motorky. Lebo vysoký blatník má vyhody a nevyhody, aj nízky blatník ma výhody a nevýhody. |
Re: matus: presne tak. Vysoký blatnik ma výhodu akurát tak pre tých čo trávia s moto veľa času v blate, zvyšok popísal dobre v prvej časti príspevku picaso. |
450 rally je primárne do piesku, tam má nízky blatník aj výhody... |
ako deti sme si dvihali blatníky na bicygloch - čím vyšší tým vác enduro. |