Správny dotaz.
" Pozor, nemýľ si to s legendárnymi talianskymi strojmi Benelli, tieto nové sa už všetky robia v Číne". To je korektné tvrdenie. To isté tvrdím už dlhšie aj ja o inej značke, ktorá bola tiež kedysi legendou. Gilbert
Minuli týždeň som vyskúšal radový dvojválec VOGE 500DS a jednobuch VOGE 650DSX.
Ten prvý by sa mohol u nas predávať pod značkou VOGE 500 by PS MANET a druhý VOGE 650 by PS TATRAN.
A k tomu menšia reklamná kampaň; V Považských strojarňach po rokoch spustili výrobu motoriek!
Gilbert, PAPI ideme do toho?
Zopar drobnych postrehov..
Vracia sa doba, ked jeden motor, mali viacere styly motoriek napr. od kawasaki KLE, EN, ER...
Jedna 500vka a kolko radosti urobila jazdcom, aj servisakom, aj kanibalom a transplantatorom.
Honda zas bude mat lacny zdroj nahradnych dielov, ak budu pasovat, najma v dobe, ked uz spalovacie motory skoncia a budu dalsie a dalsie restrikcie.
za mna je to super, ze sa objavuju tieto stroje, najma ked nebudu mat servisnu siet, budu stale lacnejsie a lacnejsie, predavat sa ich bude stale viac a viac, lebo sa mozno ani neoplati menit olej, proste to bude pouzi a zahod.
Mozno raz to bude az taky extrem, ze sa nebude ani tankovat, proste kupeny motocykel, nebude mat viecko nadrze a najvyssia cena, bude z predajnej hodnoty, tvorena poplatkom za vypusteny CO2.
Pravo natankovat, bude mat len vyrobca, 20 litrov paliva, bude stat viac z poplatkami za oteplovanie, ako cela moto.
Uz dnes sa valaju elektrokolobezky vsade, pritom cena takej parady aj na druhotne suroviny nieje zanedbatelna.
Spalovacie motory a motorky, mozno budu mat podobny osud.
.............
Za mna par postrehov.
Mne je jedno kto a kde motorku vyraba.
Dokonca je mi jedno, kolko motorka stoji, ked je nova.
A je mi uplne jedno, kto na nej jazdil a kolko mala majitelov, najazdenych kilometrov, alebo aky mala servis.
Ked jej cena sa blizi pri predaji, cene druhotnych surovin, tam je sanca, ze ta moto bude lacna na vozenie, aj pre mladych, ak si ju budu vediet opravit. Ak si ju nebudu vediet opravit, je tam sanca pre starych a chudobnych na peniaze, ale casovych milionarov, ze ked im mama a tata nekupili pioniera a cely svoj zivot ich svrbela rit, ked okolo presla motorka, ze si to, ak maju cas, budu moct dovolit a poskladat si motorku.
P.s.
Moja otazka je, kde su ti mlady, pre ktorych su urcene tie lacne a moderne, spolahlive a prepracovane motorky, od renomovanych cinskych vyrobcov.
Lebo mam dojem, ze mlady idu nejak hlbsie do seba a cestuju na pionieroch do afriky, alebo na nordkap, alebo na babetach za polarny kruh, na 2t jawach okolo sveta, pripadne na trabantoch okolo sveta.
Na tieto motorky, ked robia recenzie, vsetko stary prdkaci, plus minus v mojom veku {husakove deti}
Napriklad...
Video: www.youtube.com/watch?v=9RiU-RXk94s
Inak mna neserie, ze typek vyzera jak Horst Fuchs, ktory je etalonom zarucenej zabavy a kvality, najma telemarketingu predavanych vyrobkov, rovnako ako u nas znamy etalon kvality a najma recenzii motoriek p. Ondrej Macko.
Na tie stroje, by mali byt vylezeny ovela nedoveryhodnejsi, mlady, nevycvalany a cestovat na tom po vsetkych prdeliach, robit si vymeny oleja a servis, niekde v pusti, natacat o tych cinskych motorkach neoveryhodne videa, plne chaosu a hladania omylov a pravdy.
Takto asi tie stroje budu zas len skryto utocit na starych a nebudu toho plne mesta, len zas stacionarne a malo jazdene kusky na obcasne prevezenie.
Kua a kto potom bude z toho vyrabat malotratktory a ine polnohospodarske stroje, ked nebude dost rozbitych moto.
Re: hruso25: Chlapi, to im nedarujeme. Snáď ich v tom nenecháme samých. Pýšiť sa cudzím perím to je fajn. Určite, čo sme horší ako bratia z bývalej ČSSR. Naša Manetka opäť vyrába nasledovníkov crossových strojov vychádzajúcich zo špeciálov 6D. Vyrobené v Číne? Akurát, to je vyrobené u nás doma a je to naše domáce dielo a bodka.
"Máš pravdu hruso25 tak hlboko by som k propagácii PS nikdy neklesol". Gilbert
Re: gilbert:
Jawa ročne vyroby cca 2000 kusov nesmrtelnej 350ky 634/640 ktoré predava v Rusku, Južnej a Strednej Amerike.
Predajcom v európe nemala čo ponúknuť. Modely RVM, Mahindra, a 350 OHC pomahajú Tyncu preklenuť obdobie, kým na trh uvedú dlho pripravovanu nevidenú a nevydanú 1000ku.
Držim Jawke prsty, nech nedopadlo ako Simson,MZ,ČZ,PUCH, alebo PS. No neverim, že tá ich (Colombova žena, alias hrdzavá dacia) Jawa 1000 sa raz bude predavať a zachráni fabriku pred nezvratným osudom.
Už aj vrabce na streche štebocú, že vlastný litrový motor majú hotový
tie vrabce na streche si to vraj predávaju z generácie na generáciu celkom ako tú storku že kedysi tejto zemeguli vládli jaštery a dnes tie neosrstené opice.
ja už na litra od Jawy v seriovej produkcii uverím až keď ho uvidím, skôr nie. Bojím sa však že aj keď to (náhodou) uzrie svetlo sveta bude fuckup rovnako ako všetko v doterajšej novodobej histórii inak kedysi veľmi solídnej značky.