Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení - Diskusné fórum

Hodnotenie: (13 hodnotení)

Diskusia k článku: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

17.09.2021 10:46

Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak 2 kotúče, radiálky brzdy a USD vidla robí z týchto motoriek fakt zaujímavé kúsky, konkurencia bude musieť zareagovať...


28.09.2021 22:53

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Palciak
 Turista 

Ikona

Awia, praveze zareagovat musela Honda a velmi narychlo dala 2 kotuce vpredu a USD vidle, aby dobehla konkurenciu. Ako to maju bezne v zaklade cinske 500-vky.

To ze ma stale iba 1 kotuc vpredu a obycajne vidle HONDA 750X, ktora je ovela tazsia a drahsia ako CB 500X je velka bieda. U nej by to mala byt konecne po 9 rokoch vyroby NCiek samozrejmost.

Lenze sa to bojis napisat tak ako ja, lebo by Vam Honda nedala reklamu a dalsie moto na testiky...

Prepac za uprimnost.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Palciak (28.09.2021 23:03)


29.09.2021 8:54

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

palciak [dobre] ....tiez mam pocit ze Honda nieco dobehla a nie ze predbehla :-}
krasny priklad je taliansky cinan Benelli TRK 502 ktory uz par rokov ma pri rovnakom objeme vpredu 2x kotuc a radialky a USD vidlu ak to beriem do porovnania s CB500X.

A este je aj subjektivne krajsi ako CB500X ale voci tej motorke ako takej vobec nic nemam.


29.09.2021 9:28

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

a je pri takomto výkone ten druhý kotúč vpredu vôbec treba?


29.09.2021 9:42

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Preco by nebolo? aj tu 500 vies rozgulat nad dialnicnu MPR.
Druhy brzdovy kotuc v tejto kategorii nemoze byt nikdy na skodu..


29.09.2021 9:55

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

druhý kotúč nie sú len výhody, ale aj vyššia neodpružená hmotnosť a celkový nárast hmotnosti a ceny.

takže ak je ho treba lebo jeden kotúč nestačí - tak tieto negatíva nie sú podstatné a treba mať dva kotúče.
Ale ak stačí jeden kotúč, je blbosť mať druhý zbytočne.

Napr ktm 690 má aj v cestných verziách iba jeden kotúč. Pri dvojnásobnom výkone a predpokladané použitie je zrejme o dosť ostrejšie ako týchto hond.


29.09.2021 10:01

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Vyssia neodpruzena hmotnost je kriterium pri supermoto alebo motokrose.. nie pri civilnych motorkach. :-*
Pri tychto typoch moto budu urcite pozitiva lepsieho brzdenia prevazovat nad negativami vyssej neodpruzenej hmotnosti ktoru si bezny uzivatel tychto motoriek na 99.99% nikdy nevsimne (na rozdiel od druheho kotuca). A narast ceny ide na konci dna aj tak za prvym majitelom motocykla... ;-)

Pri KTM 690 sa urcite pozeralo v prvom rade na hmotnost + tu motorku si zvacsa kupi clovek ktori sa neboji aktivne pouzivat zadnu brzdu.

Dôvod úpravy:

p.s. vyssia neodpruzena hmotnost pri pouziti druheho kotuca je na druhu stranu zas kompenzovana pouzitim USD vidly. Takze?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (29.09.2021 10:04)


29.09.2021 13:45

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Jeden kotuc ma napriklad aj 120-konovy HD Sportster. Ten rad lieta rychlo, je to nieco ako Diavel.

V pripade CB500X islo podla mna cisto o setrenie nakladov. Ten model sa vyraba 8 rokov, za ten cas mali o polovicu mensie naklady na kotuce. Konkurencia prisla do Europy kedy? Pred rokom, dvoma?

Neodpruzena hmotnost nema vobec nic spolocne s typom vidlice.

Herghott


29.09.2021 14:03

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Neodpruzena hmotnost nema vobec nic spolocne s typom vidlice.

to si robíš prdel Herghott ano? :-O


29.09.2021 14:07

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Hm, ja som mal pocit, ze srandu si robis ty. Koleso s kotucom (kotucmi) je plus minus vsade rovnake. Zavesenie a odpruzenie mozes k tomu pouzit ake len chces, zavisi od urcenia a ceny.

Rozdiel medzi normalnym teleskopom a USD neni v tom, ze by USD lepsie zvladalo neodpruzene hmotnosti.

Herghott


29.09.2021 14:29

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

pjotor
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Trosku sa zabavam na diskusii, vsetci experti a vedia preco USD vidlice sa pouzivaju :-) to ze v realnej premavke si nikto nic nevsimne. To ze namiesto USD vidlice by som ja zobrala radsej lepsiu vidlicu, ze 2 kotuce ked su kusane tou istou pumpou su to iste akurat lepsie chladenie, co v beznej premavke aj tak pri tejto motorke netreba.
Ked tu niekto spominal NCcku, tiez ma jeden kotuc, obycajnu vidlicu, no predsa sa da nahanat 600 supersport v zakrutach a upiect zadna pneu na normalnej ceste.
NCcka ma brzdy niekde uplne inde ako ako CB500, ovela lepsie, lebo ma inu pumpu a uplne ine brzdice.
To ze pridali kotuc naviac, USD vidlicu je marketingovy tah aby takych ludi co nakupuju podla zoznamu vybavy prilakali k sebe.

To iste 3 stupnova trakcna kontrola, 4 power modes ktore davaju do 50KW motoriek, naco, clovek co to ma to nastavi raz do modu ktory vyhovuje a malokedy to da inak, iba ked naozaj chce skusat.
Ja som skor za vyladene komponenty, vyledene nastavenie motora ABS/TC on/off a to je vsetko. Chcem aby mi odozvu motora nastavil profi testovaci rider co sa tomu venuje denne a nie ja hlupa baba ktora chce iba jazdit :-)[null ]


29.09.2021 14:46

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

egres2
 Bahniak 

Ikona

ze 2 kotuce ked su kusane tou istou pumpou su to iste akurat lepsie chladenie,
Lenže najskôr musia premeniť kinetickú energiu na teplo.
A si myslím, že dva kotúče to dokážu lepšie ako jeden.


29.09.2021 14:49

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: Herghott: Koleso s kotucom (kotucmi) je plus minus vsade rovnake - tu sa zhodneme

V hlavnom merite veci zatial nie.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.09.2021 14:49)


29.09.2021 14:54

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

napriek tomu že som našiel aj príspevky ktoré hovoria v môj prospech treba povedať že som našiel aj toto

hmmm :-}

www.bmw-motorrad.sk/sk/engineering/detail...


29.09.2021 15:02

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Raptiak, ja nerozumiem ze v aky tvoj prospech. Chces povedat, ze napriklad nie je mozne pouzit dva kotuce pri standardnom teleskope?

Ci uz ma USD nizsie neodpruzene hmoty alebo nie, jej vyhody su niekde uplne inde nez v moznosti pouzitia dvoch kotucov.

Napriklad MSX125 alebo Monkey 125 maju USD a pritom jeden kotuc. Preco asi?

Herghott


29.09.2021 15:05

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghy - nie, bavime sa o USD vidle vs klasickom teleskope. Pocet kotucov je pre mna v tejto debate irelevantny, lebo kotuc(e) pripratavam k hmotnosti kolesa.


29.09.2021 15:09

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Tak ti poviem este jedno tajomstvo - pri niektorych modeloch je hmotnost kolies zamerne vyssia (nie je znizovana).

Herghott


29.09.2021 15:17

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

:-) nuž a toto nebudem komentovať, lebo načo..


29.09.2021 18:19

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Raptak, to ze sa usmejes a pomyslis si, ze tomu Herghottkovi uz nacisto sibe este neznamena, ze to nie je pravda. Tiez by som to sem nepisal, keby som si nebol isty.

Technika a mechanika ti velmi nejdu, navyse tato tema sa asi neda lahko vygooglit a kamarati ti nevedia s istotou odpovedat, tak ti to vysvetlim:

hmotnost kolies do velkej miery ovplyvnuje ovladatelnost motorky - lahke kolesa dovoluju rychlu zmenu vo vsetkych moznych smeroch (lebo mala zotrvacnost), velke kolesa presny opak (velka zotvacnost, potrebne vacsie sily na zmenu). Tiez velmi vplyvaju na rozlozenie hmotnosti na motorke. Pri sportovych motorkach musi byt vsetko vratane kolies co najlahsie, a pri opaku, teda pri coproch alebo turistoch, mozu alebo musia byt tieto hmotnosti velke. (Na spodobnenie - zotrvacnik v coproch je zvycajne brutalne tazky, aby umocnil krutak a "lenive" spravanie.)

Viacero Harleyov malo plne odlievane kolesa (plne = bez lucov, proste cele koleso jeden odlievany kus), aj ked to nepotrebovali. V ich pripade islo skor o imidz, ale gyroskopicky efekt tych kolies ovplyvnil spravanie motorky v zelanom smere (mensia ochota naklapat sa, dlhsia zotrvacnost), lebo proste Amici jazdia pomaly a len rovno. Aj niektore stare copre mali brutalne, ale fakt brutalne tazke odlievane kolesa. Niektore modely si jednoducho pytaju istu zotrvacnost a stabilitu v priamom smere.

www.thunderbike.com/wp-content/uploads/2020...

Tak teraz mi uz hadam uveris.

Herghott


29.09.2021 19:19

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Herghott: mas pravdu, len neviem preco na jeho poznamku on neodpruznej hmotnosti (unsprang mass) reagujes pouckami o vplyve hmotnosti kolies na gyroskopicky efekt (riadenie) a zotrvacnost. Neodpruzena hmostnost ma vplyv na funkciu podvozku/odpruzenia motorky a pocita sa do nej vsetko co nie je odpruzene (pneu, kolesa, kotuce, osky, spodne nohy vidlice, kyvka...). A cim vacsi je pomer neodpruzenej ku odpruzenej hmotnosti, tym horsie pre podvozok. Pruziny a tlmciace okruhy sa viac namakaju :-)

USD vidlica ma asi lahsiu tu neodpruzenu cast ako klasicka. O tom on hovoril. I ked primarne sa myslim USD vidlice robia koli tomu, ze pri rovnakej hmotnosti sa daju urobit ovela tuhsie -> presnejsie riadenie.


29.09.2021 19:24

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: w4tch0: ja len preto, ze Raptiak mi neveril, ze pri niektorych modeloch su zamerne tazke kolesa. Inak plati co si napisal, samozrejme.

Jasne, niekde mas zamerne vyssiu neodpruzenu hmotnost, ale potom musis inak dimenzovat odpruzenie.

Herghott


29.09.2021 20:01

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott.. (aj keď pôvodne som chcel Hergáč v jednej rovine s Raptiakom ale zbytočne by to ovplyvnilo vecný tón debaty o ktorý sa s tebou snažím)

Herghott hteda človeče, ty si nám normálne dozrel na konšpirátora level Blaha (a to neni málo :-))) ). :-O :-}

Svoje subjektívne pocity zo mňa vydávaš za fakty? :-O
Prosím ža ukáž kde som napsíal že ti neverím že pri niektorých modeloch sú zámerne ťažké kolesá?

... čakám že sa mi za toto ospravedlníš a keď nie tak že toto svoje tvrdenie vezmeš naspať.

Celý čas sa s tebou snažím baviť o neodpružených hmotách klasická vidla vs. USD vidla a ty zámerne vyťahuješ extrémy ktoré sa ti práve hodia. Nuž veru mohol som ti na šupu kontrovať že na druhú stranu sa zas robia zámerne ľahké disky kolies (Marchesini, dokonca dnes už aj karbónové) ale to by som naskočil na tvoju hru kde to už ťaháš od témy. Tak som len hodil rukou že toto komentovať nebudem a tebe z toho vypadlo že nesúhlasím? :-))) Tak veeeeeeľmi si voči mne zaujatý... (fakt neviem prečo)

to že mi technika a mechanika nejdú, nuž priznávam študoval som iné. Ale idú mi evidentne lepšie ako sa tebe vo svojej predpojatosti zdá. Rovnako ako sa ti zdá tvoja fabulácia "navyse tato tema sa asi neda lahko vygooglit a kamarati ti nevedia s istotou odpovedat"


Bavme sa o rovnakej motorke, s rovnakým predným kolesom s rovnakým počtom kotúčov len na jednej z nich budú USD a na druhej klasické teleskopy.

Alebo sa nebavme vôbec. A ak sa chceš ďalej baviť fakt by si sa mi mal ospravedlniť.

w4tch0 - dík, tvoja reakcia ma vedie k tomu že napísal som to dostatočne jasne pre človeka nezaťaženého osobnou animozitou :-}


29.09.2021 21:59

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: p.s. vyssia neodpruzena hmotnost pri pouziti druheho kotuca je na druhu stranu zas kompenzovana pouzitim USD vidly. Takze?

to mi pripomína cyklistov, ktorí si doplatia tisíc euro aby na horskáči ušetrili 1kg a potom na rám primontujú košík a pol litrovú fľašu s vodou a pod sedačku dajú kapsičku s komplet náradím.
Inými slovami - kompenzovali to v honde rozumne, ale bez toho zbytočného kotúča by to bolo ešte lepšie.

Re: egres2: Lenže najskôr musia premeniť kinetickú energiu na teplo.
A si myslím, že dva kotúče to dokážu lepšie ako jeden.


Isteže. Ale ak bežná prevádzka znamená, že kotúč nepresiahne teplotu ~350° , tak v prípade dvoch kotúčov tá teplota síce bude nižšia ale v praxi to na brzdú dráhu nebude mať vplyv.


29.09.2021 22:26

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor:

Herghott o 15.09: Tak ti poviem este jedno tajomstvo - pri niektorych modeloch je hmotnost kolies zamerne vyssia (nie je znizovana).

Raptor o 15.17: nuž a toto nebudem komentovať, lebo načo.

Tak ja teraz neviem ci si to nekomentoval preto, ze si mi neveril ze existuju zamerne tazke kolesa, alebo preto, ze som odbiehal od temy. Podla mna si si len pomyslel, ze nemam pravdu, ale teraz to uhravas, ze si reagoval na nieco ine.

Raptiak, pred niekolkymi rokmi si este nechapal ako moze ist dole kopcom motor bez benzinu pri zaradenom kvalte, ze pritom neskape. Takze preto predpojatost a ten google.

Re: matus: presne! Na okruhoch vidim vela borcov, co investovali do odlahcenia motorky, ale pritom maju pupek. Stacilo by keby jedli menej sacharidov a vynechali kofolu, spravili by tym nieco pre seba a este aj motorka by mala menej roboty.

Herghott


30.09.2021 5:58

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Najdolezitejsim prvkom ladenia tejto plečky je cena a imidž,ak veľa nestojí...


30.09.2021 7:12

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott

Nič neuhrávam, nemám dôvod.
To že ty nemáš niečo odkial vedieť neznamená že ja som niečo uhrával. Tvoj patent na pravdu ti nerobí dobre. Svoje ničím nepodložené domnienky vydávaš za fakty ktore premienaš na obvinenia. Nebýval si takýto. :-(

Stále čakám ospravednenie.

To čo bolo pred rokmi neznamená že je dnes. Nerozumiem prečo zasa odbiehaš od témy USD vs. teleskop k starým veciam, v ktorých sa dnes nehanbím povedať že áno mal si vtedy pravdu ty a nie ja.

A ak sa ti dá Herghott, odpusti si toho Raptiaka. Ďakujem.


30.09.2021 7:33

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

barlac
 Jogurťák 

rozoberat do spiku kosti takuto motorku je smiesne >:-) ci ma dva kotuce ci jeden,je ake privilegium? ta zenska ci ten zacinajuci chalan si ten brzdny ucinok ani nevsimne.tak, ako napisal RS, pri tejto skupine je ozaj dvolezita cena a imidz. ;-) ale aspon si kohutici hrabli na smetisku :-D


30.09.2021 8:07

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Hodnotenie: Dobré

no ty kokos...toto ked si niekto precita, tak si ju nekupi ani za svet, lebo sa skratka nezorientuje v tom, co je dobra, alebo zla a neriskne to... :-D
a pritom je to fajn moto... [dobre]


30.09.2021 8:10

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

boombastic - tiez si myslim ze je to fajn moto (motorizácia) osobna skusenost s CBR500R. Ten motor je velice velmi dobre urobený.


30.09.2021 8:10

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

jeden kotuc versus dva: pri dvoch zvysujes treciu plochu a tym brzdnu silu (tlak je rovnaky, plocha vacsia, takze sila je vacsia). Cize nie len ze sa menej prehreje, ale pri rovnakom potiahnuti packy vytvara dvojnasobny brzdny ucinok (hydraulika).
Jazdil som dvojpiestikove, stvorpiestikove aj sestpiestove strmene. Brzdny ucinok a davkovatelnost bola jednoznacne najlepsia pri sestpiestikoch. Predpokladam (jednokotuc som nejazdil) ze podobne sa to da povedat aj o pocte kotucov.
Kinematika jednokotuca: rozlozenie hmotnosti je asymetricke. Teoreticky to moze mat vplyv na natacanie kolesa.

USD: jednoznacne ako pisal v4tch0, nizsia hmotnost neodpruzenej casti znamena, ze sa vidla lepsie vyrovna s nerovnostami vozovky. Gyroskopicky efekt bude rovnaky pri USD aj klasickej vidle ak sa pouzilo rovnake koleso.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (30.09.2021 8:11)


30.09.2021 8:10

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

ja som ju mal vybratu keby som robil A2 vodicak...nakoniec som pockal do 24 a zrobil som rovno A ale z tych A2 motoriek sa mi tato vzdy pozdavala asi najviac..a jednym okom ju sledujem aj teraz...a furt mi pride fajn :-}


30.09.2021 8:35

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

som si ju tak pozrel na stranke hondy kusok sa zacital pozrel nieco na nete a vlastne si ju stale viem predstavit aj ked mam A vodicak...podla mna je to pekna motorka na to ked chce clovek len tak sadnut zobrat mensi kufrik alebo nejaky mini vak a vozit sa po slovensku len tak hore dole :-}


30.09.2021 9:53

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Vidicon: pri dvoch zvysujes treciu plochu a tym brzdnu silu (tlak je rovnaky, plocha vacsia, takze sila je vacsia)

ono to nie je taká jednoduchá matematika, hoci na prvý pohľad to sedí.
Závisí aj od typu strmeňa, typu pumpy, dĺžky brzdovej páčky, typu hadíc, materiále kotúčov a doštičiek.

Poviem takto: 690 je asi najlepšia brzdiaca motorka s akou som jazdil, pri najnižšej sile prsta na páčku. Brzdi určite lepšie (s menšou silou) ako gsx-r s dvoma radiálnymi strmeňmi a radiálnou pumpou.


30.09.2021 10:08

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus a mozem jemne kacírsku otázku? :-)))

keby si na svoju 690 osadil dopredu druhý rovnaký kotúč (samozrejme aj druhé prasa) myslíš si že by brzdila

1. horšie? (lebo vačšia neodpružená hmotnosť a aj celková hmotnosť motocykla)
2. rovnako?
3. lepšie?


30.09.2021 10:24

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

1 - otázka je, pri brzdení na nerovnostiach, či a ako veľa by vyššia neodpružená hmota negatívne ovplyvnila pruženie a teda mierne predĺžilo brzdnú dráhu - mohlo by sa to stať. Ale neviem kvantifikovať.

2 - predpokladám, že áno

3 - tu som si asi najviac istý, že lepšie nie. Jednoducho na to nie je dôvod, lebo jeden kotúč tam stačí


30.09.2021 10:29

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

hmm a prečo sa na závodné alebo výkonné sériové motorky montujú štandardne dva kotúče?

prečo to neriešia ako Eric Buel, tzn. jedným obrovským kotúčom? Veď ak to brzdí rovnako s jedným ako s dvomi kotúčmi prečo potom zvyšujú costy aj neodpruženú a celkovú hmotnosť motocykla?

Podľa mňa tvoja 690 brzdi dobre aj koli samotnej váhe motocykla + 1 buch ma najvačší brzdiaci účinok motora pri ubratom plyne. Radový štvorvalec konštrukčne asi aj najmenší.

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.09.2021 10:30)


30.09.2021 10:31

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

KAJL
 Kávičkár 

Re: raptor: Re: matus: otazka je, co si predstavujete pod pojmom lepsie, Kefalin?
Skorsi nastup alebo vacsi brzdny ucinok.
jeden clanok k teme brzd:

motosvet.cz/vybaveni/217-brembo-dobre-brzdy-chrani-zivo...


30.09.2021 11:07

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: KAJL: dobrý postreh. Pre mňa je to v tomto momente diskusie ako sila spomalenia vs sila stlačenia prstom.

Re: raptor:
hmm a prečo sa na závodné alebo výkonné sériové motorky montujú štandardne dva kotúče?
prečo to neriešia ako Eric Buel, tzn. jedným obrovským kotúčom? Veď ak to brzdí rovnako s jedným ako s dvomi kotúčmi prečo potom zvyšujú costy aj neodpruženú a celkovú hmotnosť motocykla?


Neviem

Podľa mňa tvoja 690 brzdi dobre aj koli samotnej váhe motocykla

naložená váži rovnako ako gsx-r

1 buch ma najvačší brzdiaci účinok motora pri ubratom plyne. Radový štvorvalec konštrukčne asi aj najmenší.

áno, može to zohrať rolu


30.09.2021 12:09

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dva piva sú menej ako dve pivá.


30.09.2021 12:18

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Re: raptor: 1 buch ma najvačší brzdiaci účinok motora pri ubratom plyne. Radový štvorvalec konštrukčne asi aj najmenší....

to si myslis alebo to niekto meral? lebo ja si myslim ze to zavisi od kompresneho pomeru a samozrejme od objemu...ked maju rovnaky objem a rovnaky kompresny pomer tak je odpor velmi podobny(trecie sily piestnych kruzkov)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (30.09.2021 12:21)


30.09.2021 12:52

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ja si myslím že jedno má väčší odpor ako štvor.


30.09.2021 13:13

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

celkom inak zaujimave...lebo ja mam pocit ze ten moj hornet brzdi celkom dost ked zavriem plyn :D :D pri beznom jazdeni malokedy brzdnim zvycajne len zavriem plyn alebo popodradzujem...a ked je vytoceny tak uz duplom... neviem si uplne predstavit ze ako vedia tie motory brzdit same este viac :D a to vraj dvojvalce o dost viac brzdia motorom ako 4valce...a ked jednovalec este viac tak to co clovek zavrie plyn a stoji na mieste? :-D :-D :-D :-D


30.09.2021 13:20

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cruelbody - ak sa niekedy stretneme mozme vyskusat kludne.. ty tvoj 4R - 600ccm a ja moj 2B - 1200ccm
napriek nadváhe mojej motorky (a možno aj mojej) a tým pádom vačšej zotrvačnosti asi budeš prekvapený ked spoločne zavrieme plyn na rovnakom kvalte :-}

je to normálne známa vlastnosť to čo popisujem s tým brzdným účinkom motora


30.09.2021 13:21

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Raffyno
 Kávičkár 

Re: Nozdormu: a ked jednovalec este viac tak to co clovek zavrie plyn a stoji na mieste? - rovno zacne cuvat :D

na mojej cb500x s brzdami nemam problem aj ked mam nabehane len nieco malo cez 3.000km , pred nou som mal tracera 700 s dvoma kotucmi a pri normalnom jazdeni necitim ziaden rozdiel a to maju obe motorky takmer identicku vahu.


30.09.2021 13:40

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Prakticka skusenost: TDM 850 ma vyrazne lepsi brzdny ucinok motora ako VFR 800.


30.09.2021 15:07

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

NIDECKER93
 Bahniak 

Hodnotenie: Dobré

Re: cruelbody: skus nad tym este porozmyslat, lebo to je nezmysel co si napisal.

len taky typ: na 4 valci nechodia vsetky piesty sucasne hore a dole ;-)


30.09.2021 15:25

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Menton
 Skútrista 

Ikona

Zaujimavy vyvoj diskusie od brzd k brzdeniu motorom. Kazdopadne, ked potrebujes intenzivne brzdit, vzdy so spojkou. Takze brzdny ucinok motora je irelevantny.


30.09.2021 15:29

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Pozri obrázok


30.09.2021 15:50

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Menton: mohol by si to kusok rozviest ze preco pri intenzivnom brzdeni vzdy so spojkou?


30.09.2021 16:05

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: raptor: tvoje bude lepsie brzdit lebo stlacas 2 x viac vzduchu...samozrejme musime skusat pri rovnakych otackach.. :-)


30.09.2021 16:14

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cruelbody kludne si pozicaj akehokolvek radoveho stvorvalca v objeme podla toho ako sa rozhodnes :-)

vydelene a velmi zjednodusene ci menej valcov tym lepsie brzdenie motorom.. napriklad dovolim si povedat ze matusova 690 bude lepsie brzdit s motorom ako moj 1200 boxer napriek tomu ze "stlacam 2x viac vzduchu" :-}

nozdormu aby som ta trochu zmiatol tak pri intenzivnom brzdeni vzdy bez spojky. Nebudem nic rozvadzat, staci si pozriet motoGP alebo nejaku inu podobnu moto sutaz.

idem na bicykel, drzte sa tu zatial ;-)


30.09.2021 16:34

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: NIDECKER93:

1. nemozte to vsetci zovseobecnovat..je jednobuch 4 buch.....zavisi to hlavne od objemu....
takze dr big 800 porovnavam napr z Suzuki marauder 800

2. k tvojmu prikladu..

za dve otacky 4 valcoveho motora o objeme 800 cm3 budu v prvej otacke 2 kompresie po 200 cm3 a v dalsej otacke 2 kompresie po 200 cm3...dokopy 800 cm3

za dve otacky jednovalcoveho motora o objeme 800 cm3 bude v prvej otacke jedna kompresia o objeme 800 cm3 a v druhej nebude ziadna

objem stlaceneho plynu za dve otacky motora v obidvoch motoroch je rovnaky , a ak by mali rovnaky kompresny pomer tak by to bola rovnaka sila

vravim su tam aj ine sily a mozme sa bavit o tom aky maju vplyv



30.09.2021 16:34

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: no ved preto sa pytam lebo ja ked som chodil este na autoskolu mi stale instruktor vravel ze ked pojdem naozaj do krizoveho brzdenia ze akoze brzda na podlahu tak ma ist cista brzda nevytlacat spojku...nepamatam si uz vsetko co mi vravel lebo som sa sustredil na jazdu :D ale malo to plus minus logiku...preto by som bol rad keby to rozviedol ze preco...

ja som sa s autom ani motorkou snad este do tak silno krizoveho brzdenia nedostal...boli lepsie boli horsie okamihy ale ani raz take zeby som stlacil 100%nu brzdu zavrel oci a modlil sa narychlo otcenas...cize neviem ale mam to stale v pamati ked mi vravel ze pokial naozaj uvidime ze je to v prdeli neni sa kam vyhybat a uz len riesim dobrzdenie pred narazom tak len cista brzda a ziadna noha na spojku

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (30.09.2021 16:36)


30.09.2021 16:35

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: raptor: pri rovnakych otackach iste nebude :-) teraz na bickos? sak prsi


30.09.2021 16:36

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: Vidicon: pri rovnakych otackach?


30.09.2021 17:15

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Nozdormu: to je jednoduche, je to elementarna fyzika. Vysvetlim na priklade so zrychlenim. Bezec A sa vie rozbehnut na 50m za 10 sekund. Bezec B sa rozbehne za 20 sekund. Teraz sa chytia za ruky. Ako rychlo sa rozbehnu ako jedna sustava? Samozrejme, ze vysledok bude niekde medzi 10 a 20. Pretoze bezec A bude musiet bezca B tahat a tak nedosiahne svoj cas. Ale bezec B zrychli, lebo mu pomaha A. Zrychlenie je to iste ako spomalenie, ale opacne. Takze naspat k moto. Ked budes brzdit iba motorom z rychlosti 100kmh na 60 (aby ti nezdochol motor nepojdes po 0) to ubrzdis napriklad na 50m. Ked budes brzdit iba brzdami so spojkou, spomalis zo 100 na 60 na 30 metroch. Ak vsak budes brzdit motorom aj brzdami, v ziadnom pripade neubrzdis skor ako na 30m, ale vysledok brzdiacej sustavy bude niekde medzi 50 a 30. A navyse je spojka dolezita, aby ti nezhasol ten motor, co pri krizovke nestihas riesit.
Samozrejme, na bezne pribrzdenie, spomalenie je brzdenie motorom dobre na spotrebu, setri brzdy a nezohrievas ich….


30.09.2021 18:55

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Nozdormu: "mi stale instruktor vravel ze ked pojdem naozaj do krizoveho brzdenia ze akoze brzda na podlahu tak ma ist cista brzda nevytlacat spojku"

Mi to pride taka rada pre ludi co zabudaju zadnu brzdu pouzivat alebo s nou nevedia moc citlivo brzdit a nemaju ABS, tak ze nech aspon motor trochu brzdi zadne koleso... V motoskole sa uci nudzove brzdenie so spojkou a sice: predna brzda na kontakt a vymacknut spojku naraz, nasledne postupne pridavat tlak na prednej brzde a zapojit jemne aj zadnu.


30.09.2021 19:13

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Po tejto diskusii, bude mat ta vylepsena nizkonakladova CB500, schopnosti raketoplanu.


30.09.2021 19:14

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Ps. Iba blazon dupne na brzdy a nevymackne.


30.09.2021 19:16

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

KAJL
 Kávičkár 

Re: Nozdormu: nepamatas? tu sa to rozoberalo do aleluja

Video: MR Tipy: Technika jazdy na motorke: Krízové brzdenie: Ako na to? Brzdiť len prednou? Zadnou? Či oboma?


30.09.2021 19:20

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: duggo: tiez mi to pride divne. Vela nevyjazdenych ludi, hlavne ked maju chujne vysoko packy nastavene maju tendenciu nechtiac pridat plyn ked chmataju po brzdovej packe >:-) A niektore motory ta kludne potlacia aj vo volnobeznych otackach, tak si pri tom brzdeni akurat pohorsis...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (30.09.2021 19:22)


30.09.2021 19:49

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

ja som neriesil motorku ale auto ale nevadi :-} pri motorke by som to nerobil kvoli tomu zeby som sa este skusal vyhybat alebo podobne...ale ja som nepochopil jednu vec...to ze motor skape ano...a co je na tom konkretne take hrozne? ale ja som chcel vediet inu vec ktoru som na tom priklade nepochopil...cize este raz situacia....ides v aute to je ovela jednoduchsie ovladanie nez motorka kde sa tu riesi furt milion premennych..nemas ziadnu prednu zadnu ruku nohu smyknutie plynu a polohu mesiaca...cize velmi zjednodusene polozena otazka...

Ides na aute v rovnom smere...zastavis skor ked po A) naraz fleknes naplno brzdnu a vytlacis spojku... alebo po B) ked fleknes naplno brzdu a budes brzdit motorom az po zastavenie (skape v procese brzdenia)

pytam sa preto lebo ty si napisal "Kazdopadne, ked potrebujes intenzivne brzdit, vzdy so spojkou." a to mi implikovalo ze tvoja odpoved by asi bola A....zamerne pisem o aute lebo pri motorke tu zas bude debata o 37563475473567435 premennych a aj to bude po 10 skupin ludi ze ktora ma priamu a ktora neporiamu umeru :-D :-D

Dôvod úpravy: bavime sa ale o fakt ze predkoliznej situacii...nemyslim dobrzdovanie na krizovatku ani flek na brzdu ked ti niekto neda prednost alebo podobne ale fakt ze ja neviem ides niekde 90kmh a zrazu je X metrov pred tebou na ceste 200kilovy jelen a uz je jasne ze sa zrazite ale chces mat doslova v momente narazu co najnizsiu rychlost...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (30.09.2021 19:53)


30.09.2021 21:08

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Palciak
 Turista 

Ikona

V kazdom pripade na moto su 2 kotuce lepsie ako 1 kotuc z pohladu:
- priblizne 2x vacsej zivotnosti platniciek
- priblizne 2x mensom opotrebeni pri 2. brzdovych kotucov ako iba 1. kotuca.
- vyrazne mensia moznost prehriatia brzd a rizika havarie, aj CB500X moze ist rychlejsie plne nabalena dole z GG
- 2 kotuce vyzeraju lepsie, ako iba 1 kotuc

Takze nie konkurencia musela dohanat Hondu, ale Honda musela dohanat konkurenciu s 2 kotucmi a USD.
Napr. Benelli 500TRK, RVM by Jawa 500, VOGE 500 a dalsie cinske moto.

Ale to sa redakcia bala napisat. Myslite si, ze keby ste ste boli viac nezavisli v nazoroch, mali by ste menej citatelov a tym padom menej reklamy? Kvalitne a nestranne testy prilakaju viac ludi aj kupujucich.

Preto neskznite na uroven Srsna, ktory dnes pochvali vsetko, ale radsej si berte vzor z Jindru z jednoustopou.
Motoride mal dlhe roky aj velmi kvalitnych diskutujuch, ale caste BAN ktore ste davali, ked Vam boli prispevky proti srsti ich odlakali. Dnes maju preto diskusie iba slaby odvar 2x vyluhovane caju oproti rokom dozadu.
Nedospuste, aby diskusie boli v buducnosti este viac vyluhovany caj...

Nech sa Vam dari MOTORIDE.


30.09.2021 21:21

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Nozdormu: keď ti skape motor, nefunguje ABS.
Na aute aj iné asistenčné systémy.


30.09.2021 21:35

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: hm to je zaujimave..to mi nenapadlo napriklad...tak som vedavy ci myslel na toto aj menton alebo este teda povie/napise nieco ine...celkom by ma to zaujimalo pripadne zajtra ked bude nuda v robote skusim pogooglit nejake testy realne ci to niekto niekde skusal na letisku alebo podobne...


01.10.2021 7:04

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

NIDECKER93
 Bahniak 

Re: cruelbody: ano a presne o tom to je, brzdenie toho jednovalca bude "prudsie" a 4valca plynulejsie. Samozrejme, ze sa treba bavit o rovnakych objemoch a kompresnych pomeroch, neda sa to zovseobecnit.


01.10.2021 7:48

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: NIDECKER93: prudsie v momente nabehu.....potom uz rovnake :-)


01.10.2021 7:52

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: Palciak: no..riesit kotuce bez hlavneho valca je velmi naivne..sadni si na virago 1100 rocnik po 1994 a povedz ako brzdi....


01.10.2021 8:22

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

menton - podla mna nikto z nas nebude nikdy potrebovat brzdit tak intenzivne ako sa brzdi napriklad na mnou spomenutej motoGP. Ak by bola pravda to co hovoris ty tak by tí páni jazdci pri brzdení už dávno používali aj spojku... (nie jeden závod sa už vyhral "na brzdy") ;-)

už len čakám kedy niekto zaperlí že zadnú brzdu nepoužívať...

p.s. jasné že nebrzdím až do nuly bez vytlačenia spojky. Keď to má zmysel pri núdzovom brzdení vždy podradujem a tak si pomáham brzdným učinkom motora. Veľa krát sa mi stalo že keď som rýchlejšie pustilspojku tak sa mi aktivovalo ABS na zadnom kolese nakolko sa k brzdiacemu učinku kotúča pridal aj brzdný učinok motora.

Nemáme síce úplne rovnaké motorky zďaleka nie sme rovnako ťažkí a viem že ty máš vpredu fajnovejšiu zmes a asi bude zásadný rozdiel aj v pneu (ja momentalne TKC80 ty asi niečo silno cestné) ale napriek týmto znevýhodneniam smerom ku mne sme z jedného mesta, možme vyskúšať niekde. V zásade o nič nejde, sám som zvedavý... :-}


01.10.2021 8:45

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Načo su vykonne brzdy na moto typu "autoskola"?.No nahovno!
V začiatkoch sa treba učiť jazdiť plynule. Brzdiť znamená "cele zle"...To je to posledné čím sa maju riešiť krízové situácie. Šak načo rozmyslat dopredu veď mám fasa brzdy :-(


01.10.2021 9:58

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

RS955i - nechapem preco takto zhadzujes tieto motorky. :-O Ako som uz napisal tu CB500X vies rozgulat v pohode aj nad hranicu MPR na dialnici. Dobre brzdy su vzdy len do plusu. Dva kotuce budu brzdia lepsie ako jeden. ;-)


01.10.2021 10:21

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: cruelbody: "objem stlaceneho plynu za dve otacky motora v obidvoch motoroch je rovnaky , a ak by mali rovnaky kompresny pomer tak by to bola rovnaka sila"
Lenže nielen Ty, ale aj vačšina diskutérov nepochopila čo je brzdný účinok motora a od čoho závisí.
"brzdná sila" motora je v realite je brzdný krútiaci moment. Každný krútiaci moment je SILAxRAMENO.
Silu si definoval viacmenej správne, no zabudol si na rameno na ktorom pôsobí. A to rameno je polomer kluky čo je polovička zdvihu, takže aj pri podštvorcových motoroch platí, že jednovalec rovnakého objemu bude mať vačší zdvih ako viacvalec a tým pádom vačší brzdný moment.
K dvom kotúčom : Na tejto motorke sú tak potrebné a ekonomické či ekologické ako silikónove štvorky pädesiatkilovej blondíny.



01.10.2021 10:41

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: "Keď to má zmysel pri núdzovom brzdení vždy podradujem a tak si pomáham brzdným učinkom motora. Veľa krát sa mi stalo že keď som rýchlejšie pustil spojku ..."

Ak náhodou vytrhávam z kontextu, ktorý nevidím, tak prepáč. No takto to vyzerá, že si núdzové brzdenie ešte nezažil, lebo ak máš pri ňom čas niekoľko krát podradiť a ešte pomalšie púšťať spojku, tak mi to vychádza /v zmysle vyhlášky/ na nenáhlu zmenu rýchlosti.
No pri Tvojom nájazde si v krízovke určite bol a zvládol ju no takto si určite nebrzdil.
Na hrubo povedané : Myslím si, že v krízovke treba reflexne zmačknúť všetky páčky, tú brzdovú s určitým "nábehom".


01.10.2021 10:44

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: tryskac: ano mas pravdu....to su tie sily ktore nesuvisia z kompresiou(resp. suvisia ale nepriamo)...to som aj pisal ze podme o ich ucinku diskutovat......viem ako to myslis ..vysokozdvihove motory koli vacsiemu ramenu by mali klast vacsi odpor..... tak sa podme bavit kolko percent z odporu to tvori....

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (01.10.2021 10:45)


01.10.2021 11:07

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Tibco
 Čoprák 

Re: Nozdormu: "Ides na aute v rovnom smere...zastavis skor ked po A) naraz fleknes naplno brzdnu a vytlacis spojku... alebo po B) ked fleknes naplno brzdu a budes brzdit motorom az po zastavenie (skape v procese brzdenia)"
- závisí od stavu cesty :-D teda jasné na suchej ceste by malo byť najvýhodnejšie naplno brzda + spojka + ideálne bez ABS (na suchej ceste ABS predsa len trochu predĺži brzdnú dráhu) lebo trenie maximal, keď si v šmyku na suchom a nezasajrajtovanom asfalte
možnosť B je lepšia na mokrej ceste, prípadne štrku/blate na ceste-
Každopádne brzdenie spolu brzdy + motor sa v autách používa hlavne, preto aby sa nezablokovali kolesá do šmyku, pretože počas šmyku na aute definitívne strácaš kontrolu nad smerom jazdy (teda kým sa aspoň trochu točia, tak máš nádej zmeniť smer jazdy, keď si v šmyku, môžeš len dúfať)


01.10.2021 11:08

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: cruelbody: o percentách sa nemusíme baviť tie sa dajú vyrátať. Otázka či to bude relevantný výsledok lebo ide aj o rozdiel v priebehu mk za cyklus motora.
napr. XT 600 vs. CBF600 rozdiel v kompresných tlakoch je podľa mňa nepodstatný navrhujem použiť 1,2 MPa
Ideš na to?


01.10.2021 11:39

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: tryskac: no jasne...tam to berem akoze rovnako....xt ma iste vacsiu paku na jeden valec ....cbf ma 4 male paky na 4 valce...

kompresny pomer xt 600... 8.5 vs cbf 600 ...11,6...toto vrav ze cbf by mala lepsie brzdit motorom

podstvorcovost....xt 600 ...0,88 vs cbf 600... 0,69..toto vravi ze xt by malo lepsie brzdit motorom


mne to pride na rovnako....pojdeme vedla seba na jednotke na 4000 otackach a obaja naraz pustime sulec tam plus minus stojime rovnako....


to si myslim ja


01.10.2021 11:43

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac cim som starsi tym jazdim viac defenzivnejsie ale krizovkam sa nikdy uplne vyhnut neda...
ked ides 80-100 musis velmi rychlo brzdit tak podla mna mas cas si pomoct 1-2x s podradovanim... podla mna to bola krizovka ale mozem sa mylit. Mam odjazdene vela km ale zas neni som profi jazdec no...


01.10.2021 12:37

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: raptor: nič nezhadzujem.Len sa tu nehrajme ze sa tým ide zlepšiť bezpecnost.
Kto netusi ako použiť nôž, tomu šaľa nepomôže.


01.10.2021 14:01

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Ferdinand
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Chlapi,pri porovnavani motoriek a brzdenie motorom ste zabudli pocitat s hmotnostou motorky, hmotnostou jazdca,sirkou pneumatik,velkostou kolies,stalym prevodom ci retaz alebo kardan, jednotlivymi prevodmi, sucha alebo mokra spojka [dobre]

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ferdinand (01.10.2021 14:01)


01.10.2021 16:20

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: cruelbody: no nevyrátal si to >:-) ale ani ja to vyrátať neviem. Jednak medzi 1V a 4V je podstatne vačší rozdiel ako medzi napr. crossplane a inline klukou. ďaľšia vec je stredná piestová rýchlosť vs. hmotnosť piesta a z toho vyplývajúce straty energie potrebné na prekonanie zotrvačných síl - tie sú tiež vačšie u 1V.
No riešenie by tu bolo a jednoduché : dať 1V aj 4V na brzdu a odmerať stratový výkon.
Re: raptor: Ale ved ak je zadná brzda v poriadku, tak má vačší výkon ako motor v ťahu a nie to ešte jeho brzdiaci výkon. Tak prečo brzde pomáhať motorom a zaoberať sa podraďovaním, ked jazdec /teda aspoň ja/ mám čo robiť s korigovaním smeru motorky a intenzity brzdenia?
Re: RS955i: Ale šabľa lepšie vyzerá ...


01.10.2021 18:19

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: Dva kotuce budu brzdia lepsie ako jeden.
Skús to odôvodniť


Re: Ferdinand: ak sú brzdy správne dimenzovane, tak na hmotnosti nezáleží. Na ťažisku áno.


01.10.2021 18:38

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: tryskac:... to pisem od zaciatku .


01.10.2021 19:03

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

Ferdinand
 Kávičkár 

Ano ano ja som myslel len cisto brzdenie motorom bez brzd. A este treba pocitat s mnozstvom oleja v motore,prevodovke viskozitou a teplotou oleja.


01.10.2021 19:03

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: tryskac: mas yamahu xt 600? Ak ano tak to zmerajme kazdy doma... Co ty na to? :-)


01.10.2021 21:27

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

To sa nedá zrealizovať inak ako naraz a na jednom mieste, lebo sklon cesty, tachometre, teplota, tlak či rosný bod ... :-D
Okrem toho mám TT s prevodom dopomala a štopľami.


04.10.2021 8:29

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: tryskac: samozrejme.....neda sa nastavit napr rovnaky prevodovy pomer.....nie len v prevodovke ale dalej ...mala velka rozeta..vysledny pomer az na asfalt.....preto sa smejem ked niekto napise ze jednovalce brzdia viac...lebo on to tak subjektivne citi....velmi vela premennych je tam.... v principe by mali ist vedla seba motorky rovnakou rychlostou pri rovnakych otackach....

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (04.10.2021 8:32)


04.10.2021 8:35

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cruelbody - kludne sa smej dalej, nie si sám ;-)


04.10.2021 10:52

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: cruelbody: Ale však nikto neporovnáva brzdenie z rovnakých otáčok, ale z rovnakej rýchlosti.
Otáčky nikoho nezaujímajú, idem 100km/h na poslednom kvalte, zavriem plyn a cítim ktorý motor viac brzdí.
Samozrejme to porovnanie treba robiť s motorkami v bežnej konfigurácii od výrobcu, nie že jeden bude mať štople a traktorový prevod a druhý o zub viac na pastorku a prefúkané touransky.
Negúglil som, no myslím si, že motorky rovnakého obsahu budú mať pri rovnakej rýchlosti na +- na pár sto otáčok aj rovnaké otáčky.


04.10.2021 11:02

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

egres2
 Bahniak 

Ikona

Re: raptor: Dva kotuce budu brzdia lepsie ako jeden.
Skús to odôvodniť

Lebo fyzika.


04.10.2021 11:30

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres dik ale ja uz som na to hodil bobek... a to matusa mam za intelegntu ludsku bytost


04.10.2021 12:06

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

bavíme sa o dvoch kotúčoch na jednom kolese, vs jednom kotúči na jednom kolese?
Podľa vás teda motorka s jedným kotúčom na jednom kolese zastaví neskôr ako tá istá motorka s dvoma kotúčmi na jednom kolese. Tak?


04.10.2021 12:35

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

egres2
 Bahniak 

Ikona

Tak.
Nástup dvojkotúčovej bude určite rýchlejší po hranicu adhézie samozrejme pri tej istej hmotnosti.


04.10.2021 12:59

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

tým myslíš čas od stlačenia páčky po zasiahnutie ABS pred zablokovaním?


04.10.2021 13:02

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2:
čo je to "nástup" ak čas od začiatku stisnutia páčky do začiatku trenia brzdových častí, tak záleží na počte a priemere piestikov a h. valca.
Ak myslíš nárast brzdného momentu po začiatku trenia tak áno.
a čo myslíš pri brzdách pod pojmom "hranica adhézie" šmyk kolesa?


04.10.2021 13:06

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: tryskac: ale ked sa bavime o tom ci jednobuch brzdi viac tak musime ist podla toho co som pisal.....potom sa bavme o tom ci motorka z jednovalcovym motorom brzdi lepsie....lebo to uz je system motor prevodovka....

ked sa budeme bavit o principialnej veci ci jednobuch...ako motor.... brzdi viac ako stvorvalec...motor... tak musi byt rovnaka rychlost aj otacky...


04.10.2021 13:09

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ak myslíš nárast brzdného momentu po začiatku trenia tak áno.
a čo myslíš pri brzdách pod pojmom "hranica adhézie" šmyk kolesa?

Ano.


04.10.2021 13:31

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: cruelbody: nesúhlasím
Re: egres2: súhlasím


04.10.2021 16:11

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

cruelbody
 Turista 

Re: tryskac: o tom je pluralita nazorov


05.10.2021 8:57

Re: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus uz som to pisal, keby to tak nebolo tak ver tomu ze kazdy supersport by mal tipujem jeden brzdovy strmen s jednym velkym kotucom a la Erik Buell. Uz len koli uspore hmotnosti a mozno aj jemne mensim neodpruzenym hmotam a vlastne by usetrili aj naklady na druhe brzdove prasa, druhy kotuc, brzdovu hadicu.

Vsak mozes niekedy vyskusat na GSXR co mas prednu brzdu v seriovom stave a potom si odsrobuj jeden brzdovy strmen, vloz medzi piestiky plat kovu o hrubke brzdoveho kotuca, zatiahni strhovacou paskou, dotlac pumpou a zaves niekde pevne na prednu vidlu tak aby sa to nikam nepohlo a uvidis sam. Rovnaka motorka rovnaky jazdec, rovnaka trat...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.10.2021 9:07)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.