Anketa:
Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení
ZdieľaťPridané: 07.09.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 18340 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Trojica strojov CB500F, CBR500R i CB500X dostanú novú USD vidlicu, dva kotúče dopredu, nový kyvku a ďalšie vylepšenia...
Seriál článkov - Novinky 2022:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2022 | Nasledujúci
Trojica mimoriadne obľúbených modelov značky Honda – CB500F, CBR500R a CB500X – získala pre modelový rok 2022 vylepšené motory a podvozok. Tieto úpravy ďalej zvyšujú širokú obľubu týchto strojov medzi začínajúcimi aj skúsenými jazdcami.
Od štvorvalcových modelov strednej hmotnostnej kategórie CB650R a CBR650R zdedili tieto stroje novú 41 mm inverznú vidlicu Showa SFF-BP, ktorá je hlavnou zmenou v prednej časti stroja, a ktorá ponúka ešte lepšiu ovládateľnosť a vyššiu kvalitu jazdy. Ďalšou zmenou sú ľahšie hliníkové kolesa s lúčmi v tvare písmena Y pri CB500F a CBR500R, ktoré sú po novom vybavené dvoma brzdovými kotúčmi s priemerom 296 mm spolupracujúcimi s radiálne umiestnenými strmeňmi Nissin. Enduro verzia CB500X so svojimi súrodencami zdieľa nové brzdy aj odpruženie, navyše však prináša dlhší zdvih ľahšieho 19-palcového predného kolesa.
Všetky tri zábavné a úsporné stroje sú vybavené ľahším kyvným ramenom, ktoré je tuhšie v rotácii, ale pružnejšie v smere do strán, čím zlepšuje ovládateľnosť a správanie v zákrutách. Energický motor s objemom 500 cm3 v srdci každého z týchto strojov stále disponuje maximálnym výkonom 35 kW, čo je horná hranica pre vodičské oprávnenie A2, pre rok 2022 však získal nové nastavenia jednotky elektronického vstrekovania paliva PGM-FI, ktoré ešte viac zlepšujú dostupnosť krútiaceho momentu a celkový charakter tohto agregátu.
Nahý model CB500F získava pre rok 2022 tri nové výrazné farby: Pearl Smoky Gray, Mat Axis Gray Metallic a Pearl Dusk Yellow, zatiaľ čo športová verzia CBR500R bude dostupná v novej farbe Mat Gunpowder Black Metallic v kombinácii s výraznou novou grafikou odkazujúcou na jej vzťah k pretekárskym tratiam. Enduro verzia CB500X bude pre rok 2022 dostupná vo dvoch farebných vyhotoveniach: Mat Gunpowder Black Metallic a Pearl Organic Green. Všetky tri stroje budú navyše k dispozícii v klasickom farebnom vyhotovení Grand Prix Red, ktoré je pre značku Honda typické.
Zatiaľ čo vďaka svojim kompaktným rozmerom a ústretovému správaniu sa trojica 500cm3 strojov Honda vyznačuje jednoduchou ovládateľnosťou a vhodnosťou tak na bežné jazdenie, ako na učenie, tie isté atribúty potešia taktiež jazdcov postupujúcich zo 125, rovnako ako skúsených jazdcov, ktorí hľadajú menší motocykel alebo ktorí sa k jazdeniu vracajú a chcú stroj, s ktorým budú môcť vyraziť na víkendový výjazd bez ohľadu na jeho cieľ.
Od predstavenia tohto modelového radu v roku 2013 značka Honda v Európe predala vyše 106 000 strojov CB/CBR. Každý z nich si pritom v širokom modelovom rade značky Honda našiel svoje vlastné miesto. Cestný model CB500F pritom predstavuje približne polovicu z celkového počtu predaných kusov, zástupca sveta pretekov CBR500R drží 18 % podiel a dobrodružný model CB500X sa na celkových predajoch podieľa 35 %.
Prieskum, ktorý značka Honda vykonala na reprezentatívnej vzorke zákazníkov, poukázal na širokú obľubu týchto troch strojov v rôznych demografických skupinách jazdcov. Zistené dáta ukazujú, že 45 % majiteľov CB500F a 37 % majiteľov modelu CBR500R sú v motocyklovom svete nováčikmi, pričom 45 %, respektíve 60 % z nich je mladších ako 34 rokov, čo dobre ilustruje, akú dôležitú rolu tieto modely hrajú v živote nových mladých jazdcov vstupujúcich do sveta dvoch kolies.
Naopak, vyše 75 % majiteľov CB500X sú skúsení jazdci, pričom ďalších 15 % sa k jazde na motocykli vrátilo vďaka univerzálnosti, ktorú toto kompaktné enduro s výrazným vzhľadom, dlhým zdvihom odpruženia a vzpriamenou pozíciou za riadidlami ponúka.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | CB500F | CBR500R | CB500X |
Rok: | 2022 | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2022 |
Kategória: | Naháč | Superšport | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 471 ccm | 471 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 6500 ot. | 43 Nm / 6500 ot. | 43 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7:1 | 10.7: 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 67 x 66.8 | 67 x 66.8 |
Palivový system: | PGM FI | PGM FI | PGM FI |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | ||
Zdvih vzadu: | 135 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 296 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 | 110/80R19M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 | 160/60R17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 189 kg | 192 kg | 199 kg |
Výška sedla: | 785 mm | 785 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1410 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2080 mm | 2080 mm | 2155 mm |
Šírka: | 790 mm | 755 mm | 825 mm |
Výška: | 1060 mm | 1145 mm | 1410 mm |
Svetlá výška: | 145 mm | 130 mm | 180 mm |
Objem nádrže: | 17.1 l | 17.1 l | 17.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 3.5 l/100km | 3.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 366 km | cca 366 km | cca 368 km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | USD vidla Showa SFF-BP | USD vidla Showa SFF-BP | USD vidla Showa SFF-BP |
Poznámka: | |||
Poznámka: | EURO 5 | EURO5 | EURO 5 |
Pridané: 07.09.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2022:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2022 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Ďalšia trojka od Hondy - Honda CB500F, CB500X a CBR500R - zeON
- Honda CB500X 2013 – nenáročné šidlo aj na dlhšie cesty - zeON
- Prvý test: šikovná dvojica od Hondy – CBR500R a CB500F - zeON
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F - datadive
- Honda inovuje trojicu modelov CB500 - dostali EURO5, nové farby a vylepšenia - Redakcia
- Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Harley-Davidson, Honda a Ducati - Awia
- Prvé dojmy: Honda CBR500R a CB500F z okolia Tarragony - zeON
- EICMA 2018 - Honda prináša Neo Sports Café naháč CB650R, športovú CBR650R a inovuje radu CB500 - Awia
- Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh nielen pre majiteľov A2 vodičákov - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Indian uvádza štyri nové modely, vrátane špeciálnej edície
- BIG SALE vol. 3.0 v Motoshop Žubor - zľavy až do 80 %
- Ducati predstavila novú Panigale V2 a Streetfighter V2, dala do nich úplne nový motor
- Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT
- Nové modely Yamaha R1 RACE a R1 GYTR pre 2025 - na homologizáciu zabudni
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku
- Yamaha modernizuje radu Tracer 9 2025: Matrix LED svetlomet, automat, radar
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora