Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (13 hodnotení)
Diskusia k článku: Moto Morini X-cape 650
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: ???? Pekný článok no chýba mi tam rozborka zborka motora ????. |
Hodnotenie: pekný a detailný opis od človeka ktorý vidí hlbšie do motoriek a najmä v súvislostiach Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.03.2024 10:08) |
Hodnotenie: Pekne si to napísau |
Hodnotenie: Originálne napísaný článok. |
Hodnotenie: Dobrý opis. |
Nevo - ako som napisal i v članku za mna je to zatial najlepšie sedenie a vobec čo sa pohodlia týka zo všetkých motoriek čo SOM MAL!!! Ber to tak ze to tvrdí krpec ako ja. Kvoli tomu aby ma to netlacilo do rozkroku som si tie riaditka dal najbližšie k sebe. |
Hodnotenie: Tiež som si tak kedysi kúpil novú motorku, len podľa obrázka a papierových parametrov, dokonca talianku. Bola to trojvalcová turistika s vyššími zdvihmi: BENELI TRE-K 1130 |
Kukalon - máš samozrejme pravdu no ako som v článku spomenul "jeho modernizovaná verzia sa pouzíva do dnes". Neviem akú elektroniku má kawa, ale viem ze napr zapaľovacie cievky má kawa ine než morini (cfmoto) avšak sú zameniteľné. Tak isto španovák rozvodu má morini plne hydraulický a kawa má i mechanicky (podobne ako Vstrom). Tak isto olejový filter maju rôzne označenia no dajú sa zameniť. Minuli tyzden som menil vodnu pumpu kamaratovi na Versise, je to uplne identicke. To čo som opísal nepíšem z obrazkov na internete ale z reálnych skúseností. Samotny motor je stejný, minimum rozdielov. Netreba byt zbytočne naivný že "kópia". Toto z určitostou tvrdiť nebudem ale myslím si ze aj tá kawa zchádza z tej istej linky. A ze CFmoto nemá taký výkon? Teoreticky by mohol viacej vydrzat... Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (23.03.2024 12:41) |
Moto bola v mojom výbere na novú moto, dokonca medzi favoritmi. Páčila sa mi. Potom som pátral po servisných limitoch a výmena oleja každých 3 000 km alebo za 6 mesiacov, to veľmi o dôvere výrobcu k svojmu výrobku nehovorí. Versys 650 má limit 12 000 km, ak je to ten istý motor ...... |
Solitare - velmi zle si pátral lebo interval je kazdých 6000km alebo 12mesiacov.Na Tigrovi alebo aj Vstrome som mal tento interval 10-12tis a bez ohľadu na to som olej menil kazdych 5-6tis. Výhodou je ze si ho vieš vyresetovat jednoducho sám podržaním súčastne dvoch tlačítok a začne odpočítavat dalších 6tis. |
momul - máš pravdu, našiel som dielenský manuál na českom webe a užívateľský na manuals web, obe v anglickom jazyku, vychádzal som z týchto údajov. |
Solitare - TRK502 nema motor vychadzajusi z Hondy CB ale rad iných motoriek má ten motor ako si napisal vychádzajúci z Hondy CB (Jawa RVM, Voge, Kove a kopec dalších). Tam plati podla mna moja teoria ze to ide z toho isteho závodu ako do Hondy tak aj do číny. Motor Benelli som neskúmal ale to málo co som o nom postrehol tak by mal byt velmi spoľahlivy. |
kawa nemá závod v číne. Honda iba wuyang (cb400x) a sundiro (125). Loncin,Gaokin,Zongshen =kópia honda500 |
Je to úplne jedno kto ma kde závod, dôležitý je výsledný produkt. Africa sa myslím tiez robí aj v Poľsku a je mega. |
Kdesi som o tom čítal (nie oficiálny článok ale na nejakom fóre už dávnejšie kde sa majitelia stažovali na hrdzu) a nedávno mi to Bezdooo spomenul tak isto. |
Uz ani neviem o čo šlo ale myslím že špice do kolies korodovali alebo ram... |
Tak ale to ze sa tam vyraba jeden z mnoha komponentov neznamena ze sa vyraba v Polsku bracho... |
raptor - máš pravdu no myslel som to tak. O tých svetlách viem myslím že niekde pri Topolčanoch. |
motorka je velmi krasna,aj logo je velmi prekrasne ale to je asi vsetko. |
Hodnotenie: momul: Pekný článok, dbre že si sa rozpísal, spomenul si kadečo a vyzerá po roku, že sa na predaj nechystáš. Ten motor v CF verzii som skúšal... Na drobné vibrácie bol celkom OK... V poslednej dobe tých moto pribúda a sú z roka na rok lepšie... |
Hodnotenie: momul: Prijemny clanok. Co myslis tym "stiahnutú prednú vidlu k sebe"? |
BranoBA - ked zakladáš predné kolo mal by si prepružiť tlmiče nech si sadnú (rovnobežne). Na mojom kuse to určite nik neurobil lebo to bola jedna z prvých vecí čo som si kontroloval a po uvoľnení toho sverného spoja to hneď skočilo. |
Re: Solitare: to nie je o dovere vyrobcu ale take kratke intervaly ti povedia co to o teplotach co v motore bezne panuju...tz vysoke... |
Hodnotenie: Cerus Janči, pekne si to napísal Je zaujímavé akymu cestami sme sa pobrali od Tigra. Jazdit cestu, tak neviem ci by som to za tieto nove motorky vobec vymenil. |
Hodnotenie: Janči, že aký ty spisovaťeľ sa z teba vykľul. |
Deluxa - určite máš pravdu. Sice ako som spomenul motorka sa mi nikdy nezahriaka nad 93stup avsak ten ventilátor zopína myslím že pri 87stup aby to stíhalo dochladzovať. Hlavne je to tak pridusene E5 ze sa to momente zohreje oproti tym motorkam co som mal (najnovsi bol Vstrom E4 - a to uz inpri nom sa niektorý majiteľia stazovali na častý ventilátor) Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (27.03.2024 20:12) |
Chcem upresniť pár vecí, ktoré sú popísané v diskusii. CF moto nemá licenciu na Kawasaki 650 motor. CF moto bol svojho času subdodávateľ komponentov pre Kawasaki. Tento blud šírili aj sebavedomí novinári z Motohouse v svojom katalógu. Stanovisko CF moto, ktoré mám, hovorí, že nevyužívajú žiadne licencie. Takže to bude najskôr tak, že sa "inšpirovali" a keďže vyrábali pre Kawasaki, tak to napasovali na tie komponenty, čo mali formy. Preto môžu pasovať aj niektoré diely do Kawasaki. Keby mali licenciu, tá by bola limitovaná, a určite by ten motor nemohli len tak predávať iným výrobcom. Teda to nie je totožný motor, je to len taký mediálny šum ničím nepodložený. Rovnako je to aj s akože licenciou Honda 500. Licencia pre Čínu tiež neexistuje. Svojho času Rumuni získali licenciu na Citroen, vyrábali tam slávny Olcit. Komponenty sedeli, ale rumuni robili diely z lacnej ocele a tá kvalita motora bola tragická. Takže pozor na porovnávanie a písanie, že je to to isté. Určite sa motory pre Hondu a Kawasaki nerobia na linkách spomenutých výrobcov. To sa robí v kombinácii CF moto + KTM, ktorí tam majú SPOLOČNÝ podnik. Ale ani tie motory nie sú totožné, každý si rieši elektroniku samostatne. Ešte na záver krátka poznámka, či rýpnutie, fascinuje ma, ako niekto rieši desaťeurové rozdiely na spotrebnom materiále, ako sú napríklad olejové filtre, pri niekoľkotisícovej motorke. Stojí za to s tým experimentovať? |
robart - zaujímavé insider info Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.03.2024 8:58) |
Robart - čo píšem píšem z vlastnych skúseností nie z toho ze niekto napisal, vyjadril sa.... Ak to kopírovali tak velmi dobre lebo ešte aj stopy po odlievani su stejné. Sam píšeš ze robili komponenty a vyuzili formy...ak je tak ako píšeš tak 99% toho motora vyrábali vždy čínania. Upravené 2 krát. Naposledy upravil momul (28.03.2024 9:48) |
Hodnotenie: Fajn článok - recenzia na moto a nie len "novinárske klišé" reklamné nadšenie a drísty o konektivite či podobných sprostostiach. |
momul - ten tvoj článok sa naozaj dobre čítal, výborný užívateľský pohľad a skúsenosti. Prínos pre prípadného záujemcu. |
Solitare - to že Čína nemá technológie materiálov, tolerancie a presnosť bola pravda možno v 2002. |
Solitare - ďakujem |
raptor, momul - chlapi súhlasím. |
Solitaire - sa zhodneme. |
Chalani ešte ma napadol skvelý príklad, ktorý mám pod nosom. Moj starší syn jazdi hobby motocross (v rámci pioniercrossu - aj túto sobotu Chrenovec). Najskorej jazdil na cínskej 50ccm 4T. Tu priznávam že kvalita nebola na ktovie akej úrovni a celú som mu ju musel prekopat od zvarou po pruzenie. Kedze z mojho dectva viem ze pri zvuku 2Tktu pred startom mi bolo treba grcat, srat a vsetko chcel som mojho syna o to ušetrit a siahol som po 4T. Napocudovanie jazdi to do dnes bez chýb no uz čaká na mojho mladsieho (este je malý). Starší si skúsil 2T no ani pocut...tak sme siahli po Xmotos 110 Motocross. Preto po Xmotos lebo v čechách je oficialny predajca s eschopom kde nemusím hadať či toto bude pasovat...proste objednam ako na hociakú RIADNU moto. A poviem vam tu sa môžme bavit o kvalite. Zvary krajsie ako ked sa ja snažím , poctivé plasty, nastavitelne riaditka, packy (len brzdova spojku to ma automaticku a 4r precodovku), okuliare...kamarat kupil dcere KTM malu elektricku (netusim oznacenie no jazdi to tiez MX50). Ked postavis motorky vedla seba tak od krku riadenia po zadne koleso identicky ram (samozrejme ušká uchytenia motora inak ako aj ram popod motor, okuliare identicke, plasty identicke, stupacky...Samozrejme KTM ma WP podvozok co je mega top kym Xmotos nejaky vlastny kde zadok stál za ho... ten som nahradil od VPB (na malej 50ke od FOXu) a predne som na oboch porobil ako sa dalo. Obzeral som rafiky a naboje kolies kde som rozdiel nevidel ale myslim ze KTM ma v ponuke aj kvalitne. Co som chcel ale tým povedať? Elektricka KTM myslim ze okolo 5tis, Xmoto nieco malo cez 1000. Teraz si do mna kopnete ze porovnavam neporovnatelne. Podla mna je to tak tiez a mat kopec prachov tak tiez idem rovno to KTM kde sadnes a vies ze lepsie to byt nemôze. Ale nemam v plane mat sampiona, mam v plane aby nepil a nefajcil. Vsetky tieto úpravy ked mi nepomáhal tak si odstál pri mne, nie preto že by musel ale preto že chcel. Ta chvilka spolu v dielni a jeho žáujem o dianie okolo motorky je ovela ovela viacej ako pohár za 1miesto (mimochodom v Istebnom v cisto triede hobby suverejne 1miesto). Inde sa cisto hobby nejadi, jazdi sa zmiesane s licenciami aj bez, no stále to nie je beznádejne... Upravené 2 krát. Naposledy upravil momul (28.03.2024 21:29) |
momuľčok - tak ako Afra sa nerobí v Poľsku, ako sa BMW nevyrába na Slovensku tak KTM 790 / 890 sa nevýrába v Číne. To že motor áno, neznamená ža aj celá oranžáda. |
Raptor - Tím spíš, když čínský původ přiznává KTM u téměř souběžně představené 790 Adventure. U ní doslova píše: „KTM 790 Adventure pro rok 2023 byl přepracován rakouském Mattighofenu, ale výrobu má na starosti silný partner CFMoto se svým prvotřídním zázemím v Číně. Na výrobní proces budou na místě dohlížet zaměstnanci KTM.“ A že by na tom byl Duke jinak, to je vysoce nepravděpodobné. |
momul - pozri sa na VIN číslo KTM 790 / 890 a uvidíš sám. To že motor sa robí v Číne neznamená že v Číne sa robí celá motorka... |
Raptor - ja sa tu nebudem dohadovat a hádat, je to proste tak. Treba si precitať napr. Motohouse 12/2023 a 1-2/2024. Je tam tomu venovany dost rozsiahly clánok ako boli na návsteve u CFmota. |
momul - máš pravdu... človek sa učí celý život a nikto, ani ja, nevie všetko Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (02.04.2024 10:23) |