Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (13 hodnotení)
Diskusia k článku: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Re: cruelbody: no nevyrátal si to ale ani ja to vyrátať neviem. Jednak medzi 1V a 4V je podstatne vačší rozdiel ako medzi napr. crossplane a inline klukou. ďaľšia vec je stredná piestová rýchlosť vs. hmotnosť piesta a z toho vyplývajúce straty energie potrebné na prekonanie zotrvačných síl - tie sú tiež vačšie u 1V. |
Hodnotenie: Chlapi,pri porovnavani motoriek a brzdenie motorom ste zabudli pocitat s hmotnostou motorky, hmotnostou jazdca,sirkou pneumatik,velkostou kolies,stalym prevodom ci retaz alebo kardan, jednotlivymi prevodmi, sucha alebo mokra spojka Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ferdinand (01.10.2021 14:01) |
Re: raptor: nič nezhadzujem.Len sa tu nehrajme ze sa tým ide zlepšiť bezpecnost. |
tryskac cim som starsi tym jazdim viac defenzivnejsie ale krizovkam sa nikdy uplne vyhnut neda... |
Re: tryskac: no jasne...tam to berem akoze rovnako....xt ma iste vacsiu paku na jeden valec ....cbf ma 4 male paky na 4 valce... |
Re: cruelbody: o percentách sa nemusíme baviť tie sa dajú vyrátať. Otázka či to bude relevantný výsledok lebo ide aj o rozdiel v priebehu mk za cyklus motora. |
Re: Nozdormu: "Ides na aute v rovnom smere...zastavis skor ked po A) naraz fleknes naplno brzdnu a vytlacis spojku... alebo po B) ked fleknes naplno brzdu a budes brzdit motorom az po zastavenie (skape v procese brzdenia)" |
Re: tryskac: ano mas pravdu....to su tie sily ktore nesuvisia z kompresiou(resp. suvisia ale nepriamo)...to som aj pisal ze podme o ich ucinku diskutovat......viem ako to myslis ..vysokozdvihove motory koli vacsiemu ramenu by mali klast vacsi odpor..... tak sa podme bavit kolko percent z odporu to tvori.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (01.10.2021 10:45) |
Re: raptor: "Keď to má zmysel pri núdzovom brzdení vždy podradujem a tak si pomáham brzdným učinkom motora. Veľa krát sa mi stalo že keď som rýchlejšie pustil spojku ..." |
Re: cruelbody: "objem stlaceneho plynu za dve otacky motora v obidvoch motoroch je rovnaky , a ak by mali rovnaky kompresny pomer tak by to bola rovnaka sila" |
RS955i - nechapem preco takto zhadzujes tieto motorky. Ako som uz napisal tu CB500X vies rozgulat v pohode aj nad hranicu MPR na dialnici. Dobre brzdy su vzdy len do plusu. Dva kotuce budu brzdia lepsie ako jeden. |
Načo su vykonne brzdy na moto typu "autoskola"?.No nahovno! |
menton - podla mna nikto z nas nebude nikdy potrebovat brzdit tak intenzivne ako sa brzdi napriklad na mnou spomenutej motoGP. Ak by bola pravda to co hovoris ty tak by tí páni jazdci pri brzdení už dávno používali aj spojku... (nie jeden závod sa už vyhral "na brzdy") |
Re: Palciak: no..riesit kotuce bez hlavneho valca je velmi naivne..sadni si na virago 1100 rocnik po 1994 a povedz ako brzdi.... |
Re: NIDECKER93: prudsie v momente nabehu.....potom uz rovnake |
Re: cruelbody: ano a presne o tom to je, brzdenie toho jednovalca bude "prudsie" a 4valca plynulejsie. Samozrejme, ze sa treba bavit o rovnakych objemoch a kompresnych pomeroch, neda sa to zovseobecnit. |
Re: matus: hm to je zaujimave..to mi nenapadlo napriklad...tak som vedavy ci myslel na toto aj menton alebo este teda povie/napise nieco ine...celkom by ma to zaujimalo pripadne zajtra ked bude nuda v robote skusim pogooglit nejake testy realne ci to niekto niekde skusal na letisku alebo podobne... |
Re: Nozdormu: keď ti skape motor, nefunguje ABS. |
V kazdom pripade na moto su 2 kotuce lepsie ako 1 kotuc z pohladu: |
ja som neriesil motorku ale auto ale nevadi pri motorke by som to nerobil kvoli tomu zeby som sa este skusal vyhybat alebo podobne...ale ja som nepochopil jednu vec...to ze motor skape ano...a co je na tom konkretne take hrozne? ale ja som chcel vediet inu vec ktoru som na tom priklade nepochopil...cize este raz situacia....ides v aute to je ovela jednoduchsie ovladanie nez motorka kde sa tu riesi furt milion premennych..nemas ziadnu prednu zadnu ruku nohu smyknutie plynu a polohu mesiaca...cize velmi zjednodusene polozena otazka... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (30.09.2021 19:53) |
Re: duggo: tiez mi to pride divne. Vela nevyjazdenych ludi, hlavne ked maju chujne vysoko packy nastavene maju tendenciu nechtiac pridat plyn ked chmataju po brzdovej packe A niektore motory ta kludne potlacia aj vo volnobeznych otackach, tak si pri tom brzdeni akurat pohorsis... Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (30.09.2021 19:22) |
Re: Nozdormu: nepamatas? tu sa to rozoberalo do aleluja Video: MR Tipy: Technika jazdy na motorke: Krízové brzdenie: Ako na to? Brzdiť len prednou? Zadnou? Či oboma? |
Ps. Iba blazon dupne na brzdy a nevymackne. |
Hodnotenie: Po tejto diskusii, bude mat ta vylepsena nizkonakladova CB500, schopnosti raketoplanu. |
Re: Nozdormu: "mi stale instruktor vravel ze ked pojdem naozaj do krizoveho brzdenia ze akoze brzda na podlahu tak ma ist cista brzda nevytlacat spojku" |
Re: Nozdormu: to je jednoduche, je to elementarna fyzika. Vysvetlim na priklade so zrychlenim. Bezec A sa vie rozbehnut na 50m za 10 sekund. Bezec B sa rozbehne za 20 sekund. Teraz sa chytia za ruky. Ako rychlo sa rozbehnu ako jedna sustava? Samozrejme, ze vysledok bude niekde medzi 10 a 20. Pretoze bezec A bude musiet bezca B tahat a tak nedosiahne svoj cas. Ale bezec B zrychli, lebo mu pomaha A. Zrychlenie je to iste ako spomalenie, ale opacne. Takze naspat k moto. Ked budes brzdit iba motorom z rychlosti 100kmh na 60 (aby ti nezdochol motor nepojdes po 0) to ubrzdis napriklad na 50m. Ked budes brzdit iba brzdami so spojkou, spomalis zo 100 na 60 na 30 metroch. Ak vsak budes brzdit motorom aj brzdami, v ziadnom pripade neubrzdis skor ako na 30m, ale vysledok brzdiacej sustavy bude niekde medzi 50 a 30. A navyse je spojka dolezita, aby ti nezhasol ten motor, co pri krizovke nestihas riesit. |
Re: Vidicon: pri rovnakych otackach? |
Re: raptor: pri rovnakych otackach iste nebude teraz na bickos? sak prsi |
Re: raptor: no ved preto sa pytam lebo ja ked som chodil este na autoskolu mi stale instruktor vravel ze ked pojdem naozaj do krizoveho brzdenia ze akoze brzda na podlahu tak ma ist cista brzda nevytlacat spojku...nepamatam si uz vsetko co mi vravel lebo som sa sustredil na jazdu :D ale malo to plus minus logiku...preto by som bol rad keby to rozviedol ze preco... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (30.09.2021 16:36) |
Re: NIDECKER93: |
cruelbody kludne si pozicaj akehokolvek radoveho stvorvalca v objeme podla toho ako sa rozhodnes |
Re: raptor: tvoje bude lepsie brzdit lebo stlacas 2 x viac vzduchu...samozrejme musime skusat pri rovnakych otackach.. |
Re: Menton: mohol by si to kusok rozviest ze preco pri intenzivnom brzdeni vzdy so spojkou? |
Zaujimavy vyvoj diskusie od brzd k brzdeniu motorom. Kazdopadne, ked potrebujes intenzivne brzdit, vzdy so spojkou. Takze brzdny ucinok motora je irelevantny. |
Hodnotenie: Re: cruelbody: skus nad tym este porozmyslat, lebo to je nezmysel co si napisal. |
Prakticka skusenost: TDM 850 ma vyrazne lepsi brzdny ucinok motora ako VFR 800. |
Re: Nozdormu: a ked jednovalec este viac tak to co clovek zavrie plyn a stoji na mieste? - rovno zacne cuvat :D |
cruelbody - ak sa niekedy stretneme mozme vyskusat kludne.. ty tvoj 4R - 600ccm a ja moj 2B - 1200ccm |
celkom inak zaujimave...lebo ja mam pocit ze ten moj hornet brzdi celkom dost ked zavriem plyn :D :D pri beznom jazdeni malokedy brzdnim zvycajne len zavriem plyn alebo popodradzujem...a ked je vytoceny tak uz duplom... neviem si uplne predstavit ze ako vedia tie motory brzdit same este viac :D a to vraj dvojvalce o dost viac brzdia motorom ako 4valce...a ked jednovalec este viac tak to co clovek zavrie plyn a stoji na mieste? |
Ja si myslím že jedno má väčší odpor ako štvor. |
Hodnotenie: Re: raptor: 1 buch ma najvačší brzdiaci účinok motora pri ubratom plyne. Radový štvorvalec konštrukčne asi aj najmenší.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (30.09.2021 12:21) |
Dva piva sú menej ako dve pivá. |
Re: KAJL: dobrý postreh. Pre mňa je to v tomto momente diskusie ako sila spomalenia vs sila stlačenia prstom. |
Re: raptor: Re: matus: otazka je, co si predstavujete pod pojmom lepsie, Kefalin? |
hmm a prečo sa na závodné alebo výkonné sériové motorky montujú štandardne dva kotúče? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.09.2021 10:30) |
1 - otázka je, pri brzdení na nerovnostiach, či a ako veľa by vyššia neodpružená hmota negatívne ovplyvnila pruženie a teda mierne predĺžilo brzdnú dráhu - mohlo by sa to stať. Ale neviem kvantifikovať. |
matus a mozem jemne kacírsku otázku? |
Re: Vidicon: pri dvoch zvysujes treciu plochu a tym brzdnu silu (tlak je rovnaky, plocha vacsia, takze sila je vacsia) |
som si ju tak pozrel na stranke hondy kusok sa zacital pozrel nieco na nete a vlastne si ju stale viem predstavit aj ked mam A vodicak...podla mna je to pekna motorka na to ked chce clovek len tak sadnut zobrat mensi kufrik alebo nejaky mini vak a vozit sa po slovensku len tak hore dole |
ja som ju mal vybratu keby som robil A2 vodicak...nakoniec som pockal do 24 a zrobil som rovno A ale z tych A2 motoriek sa mi tato vzdy pozdavala asi najviac..a jednym okom ju sledujem aj teraz...a furt mi pride fajn |
jeden kotuc versus dva: pri dvoch zvysujes treciu plochu a tym brzdnu silu (tlak je rovnaky, plocha vacsia, takze sila je vacsia). Cize nie len ze sa menej prehreje, ale pri rovnakom potiahnuti packy vytvara dvojnasobny brzdny ucinok (hydraulika). Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (30.09.2021 8:11) |
boombastic - tiez si myslim ze je to fajn moto (motorizácia) osobna skusenost s CBR500R. Ten motor je velice velmi dobre urobený. |
Hodnotenie: no ty kokos...toto ked si niekto precita, tak si ju nekupi ani za svet, lebo sa skratka nezorientuje v tom, co je dobra, alebo zla a neriskne to... |
rozoberat do spiku kosti takuto motorku je smiesne ci ma dva kotuce ci jeden,je ake privilegium? ta zenska ci ten zacinajuci chalan si ten brzdny ucinok ani nevsimne.tak, ako napisal RS, pri tejto skupine je ozaj dvolezita cena a imidz. ale aspon si kohutici hrabli na smetisku |
Herghott |
Najdolezitejsim prvkom ladenia tejto plečky je cena a imidž,ak veľa nestojí... |
Re: raptor: |
Re: raptor: p.s. vyssia neodpruzena hmotnost pri pouziti druheho kotuca je na druhu stranu zas kompenzovana pouzitim USD vidly. Takze? |
Herghott.. (aj keď pôvodne som chcel Hergáč v jednej rovine s Raptiakom ale zbytočne by to ovplyvnilo vecný tón debaty o ktorý sa s tebou snažím) |
Re: w4tch0: ja len preto, ze Raptiak mi neveril, ze pri niektorych modeloch su zamerne tazke kolesa. Inak plati co si napisal, samozrejme. |
Re: Herghott: mas pravdu, len neviem preco na jeho poznamku on neodpruznej hmotnosti (unsprang mass) reagujes pouckami o vplyve hmotnosti kolies na gyroskopicky efekt (riadenie) a zotrvacnost. Neodpruzena hmostnost ma vplyv na funkciu podvozku/odpruzenia motorky a pocita sa do nej vsetko co nie je odpruzene (pneu, kolesa, kotuce, osky, spodne nohy vidlice, kyvka...). A cim vacsi je pomer neodpruzenej ku odpruzenej hmotnosti, tym horsie pre podvozok. Pruziny a tlmciace okruhy sa viac namakaju |
Raptak, to ze sa usmejes a pomyslis si, ze tomu Herghottkovi uz nacisto sibe este neznamena, ze to nie je pravda. Tiez by som to sem nepisal, keby som si nebol isty. |
nuž a toto nebudem komentovať, lebo načo.. |
Tak ti poviem este jedno tajomstvo - pri niektorych modeloch je hmotnost kolies zamerne vyssia (nie je znizovana). |
Herghy - nie, bavime sa o USD vidle vs klasickom teleskope. Pocet kotucov je pre mna v tejto debate irelevantny, lebo kotuc(e) pripratavam k hmotnosti kolesa. |
Raptiak, ja nerozumiem ze v aky tvoj prospech. Chces povedat, ze napriklad nie je mozne pouzit dva kotuce pri standardnom teleskope? |
napriek tomu že som našiel aj príspevky ktoré hovoria v môj prospech treba povedať že som našiel aj toto |
Re: Herghott: Koleso s kotucom (kotucmi) je plus minus vsade rovnake - tu sa zhodneme Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.09.2021 14:49) |
ze 2 kotuce ked su kusane tou istou pumpou su to iste akurat lepsie chladenie, |
Hodnotenie: Trosku sa zabavam na diskusii, vsetci experti a vedia preco USD vidlice sa pouzivaju to ze v realnej premavke si nikto nic nevsimne. To ze namiesto USD vidlice by som ja zobrala radsej lepsiu vidlicu, ze 2 kotuce ked su kusane tou istou pumpou su to iste akurat lepsie chladenie, co v beznej premavke aj tak pri tejto motorke netreba. |
Hm, ja som mal pocit, ze srandu si robis ty. Koleso s kotucom (kotucmi) je plus minus vsade rovnake. Zavesenie a odpruzenie mozes k tomu pouzit ake len chces, zavisi od urcenia a ceny. |
Neodpruzena hmotnost nema vobec nic spolocne s typom vidlice. |
Jeden kotuc ma napriklad aj 120-konovy HD Sportster. Ten rad lieta rychlo, je to nieco ako Diavel. |
Vyssia neodpruzena hmotnost je kriterium pri supermoto alebo motokrose.. nie pri civilnych motorkach. Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (29.09.2021 10:04) |
druhý kotúč nie sú len výhody, ale aj vyššia neodpružená hmotnosť a celkový nárast hmotnosti a ceny. |
Preco by nebolo? aj tu 500 vies rozgulat nad dialnicnu MPR. |
Hodnotenie: a je pri takomto výkone ten druhý kotúč vpredu vôbec treba? |
Hodnotenie: palciak ....tiez mam pocit ze Honda nieco dobehla a nie ze predbehla |
Awia, praveze zareagovat musela Honda a velmi narychlo dala 2 kotuce vpredu a USD vidle, aby dobehla konkurenciu. Ako to maju bezne v zaklade cinske 500-vky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Palciak (28.09.2021 23:03) |
Hodnotenie: Tak 2 kotúče, radiálky brzdy a USD vidla robí z týchto motoriek fakt zaujímavé kúsky, konkurencia bude musieť zareagovať... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce