[Novinky - Oznam]
Tááák a konečne je to tu! Teraz ostali v smútku všetci autori nepodarených špekulatívnych fotiek, amatérskych fotomontáží a zaručene správnych informácií. Väčšina noviniek pre budúcu sezónu už bola pustená do pazúrov verejnosti - k tej patríš aj ty, tak si to poď pozrieť...
Nedočkavcov ešte trošku potrápim niekoľkými faktami - parížska výstava je jednou z najznámejších a najväčších motocyklových výstav vôbec. Do areálu Paris Expo na Porte de Versailles sa vrátila po dvoch rokoch (minulý rok bol Intermot v nemeckom Kolíne nad Rýnom) a prvých návštevníkov privítala na ploche 60 000 metrov štvorcových. Predstavili sa tu v podstate všetky japonské a európske značky (okrem Moto Guzzi a Aprilie), ale dá sa predpokladať, že Taliani to ešte pekne rozbalia na svojej výstave v Miláne.
Do Paríža sme odchádzali vo štvrtok skoro ráno, odvtedy nás sprevádza doslova antimotorkárske počasie (už ani neviem, ako vyzerá suchý asfalt). Miestnym bikerom to však nevadí, a tak pred výstaviskom stáli už v prvý deň (vyhradený pre novinárov) mraky motoriek. Odhliadnuc od výstavy, stále tu jazdí veľa motoriek a skútrov. Nebudem to naťahovať, takto to vypuklo v piatok ráno:
Už dávno pred týmto podujatím sa pošepkávalo, že Transalp prejde väčšou zmenou. Áno, potvrdilo sa! Nový dizajn sa trošku vymykol tradičnému vzhľadu, ale podľa mnohých čŕt je to stále Transalp. Modlitby všetkých endurákov boli vyslyšané a kolesá ostali vypletané, ale s menším kompromisom - predné má 19 palcov. Motor má teraz 680 kubíkov (výkon 44,1 kW, krútiak 60 Nm) a je plnený striekačkami, na prednom kolese sú trojpiestiky, vzadu ostal jednopiestik. K dispozícii je aj verzia s ABS a CBS (systém kombinovaného brzdenia CBS ide pravdepodobne v sérii aj bez ABS). Nádrž zhltne 17,5 litra benzínu (škoda, že je až príliš obklopená plastami - to tankvaky nemajú rady). Prístrojovka tiež kráča s dobou, otáčkomer ostal analógový, všetko ostatné sa skryštalizovalo do displeja. Palivomer našťastie nechýba.
![]() |
Honda XL 700 V Transalp 2008 |
V stánku bola vystavená aj turistická úprava s vyšším plexi, prednými a zadnou hmlovkou, hlavným stojanom, troma originálnymi kuframi a hliníkovými nálepkami (podobné, aké sú aj k Varaderu 2007). Zákazník si môže vybrať z troch farieb - zlatá, šedá a červená. K zhliadnutiu bola aj modrá, ale v katalógoch nie je uvedená.
Vydarené propagačné video ukazuje Transalpa ako "adventure" motocykel aj mimo spevnených ciest. Jeho určenie je jasné a upevňujú ho aj GPS súradnice umiestnené na bočných plastoch - 44º 19' 24.53'' E, 6º 48' 22.33'' N, 2802 m. Tie referujú k vyhliadke Cime de la Bonette vo francúzskych Alpách, jednému z najkrajších miest, kam sa dá v týchto končinách dostať. Zarytí dobrodruhovia určite začnú nervózne poukazovať na plastový chránič motora a zraniteľné trčiace zvody vpredu a pri zadnom kolese. Áno, väčšie rany plast neuchráni - priestor pre druhovýrobu.
Príchod nového fároša bol jasný ako východ slnka zajtra ráno. Ako aj pri ostatných modeloch, dôraz bol kladený na centralizáciu hmoty, preto je výfuk krátky a vyvedený popri kyvke. Zmenami prešiel rám aj motor (130,7 kW, 113,8 Nm) a celkový imidž motorky (blinkre v späťákoch, minimalistická podsedlovka). Za zmienku stojí nádrž, na ktorej má svoje miesto pozmenený znak Hondy - už to nie je obyčajná nálepka pod lakom, odteraz honďácke krídlo sídli v 3D krúžku a ten sa stal poznávacím logom všetkých propagačných materiálov Honda pre rok 2008.
![]() |
Honda CBR 1000 RR Fireblade 2008 |
Za zmienku určite stoja farebné kombinácie. Sú štyri - brutálne elegantná čierna a bordová bez akýchkoľvek ďalších čiar alebo športovýej grafiky. Ale zostali aj bojové farby, tentoraz bielo-čierna a tradičná červeno-čierna. Aj tam je však tých športových čiar oveľa menej, proste do motorky nasiakla elegancia (to vidno aj pri prvom pohľade na prístrojovku).
Samozrejmosťou sú originálne doplnky (kopa karbónu, kryt spolujazdcovho sedadla, racingové plexi a pásiky na kolesá).
Namiesto tejto všestrannej spoločníčky som osobne očakával litrového Horneta, ale ten má asi ešte čas. Je pravda, že šesťkilo potrebovalo inováciu, tak tu ju máme - úplne nový motor z minuloročnej novinky CBR 600 RR (ale škrtený na 57 kW a 59 Nm), nový rám, upravená kapotáž a nové farby.
![]() |
Honda CBF 600 S 2008 |
Vo veľkom honďáckom stánku teda bolo na čo pozerať. Trošku v nezáujme stáli nové CRF 250 R, 450 R (s progresívnym tlmičom riadenia HPSD), nami testovaný Silver Wing a štvorkolka FourTrax 420 ES. Pre osvieženie dostali niektoré modely nové farebné kombinácie (malé aj veľké Varadero, Hornet, Pan European, Deauville) a pozreli sme sa aj trošku do budúcnosti - bol tu prototyp CBR 1100 XX Blackbird s variabilným vypínaním valcov, futuristický cruiseroid Rune, skúter Griffon so štvorvalcovým boxerom s variabilným vypínaním ventilov VTEC a o trošku menej čudne vyzerajúci skúter s radiálnymi prednými brzdami E4-01.
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda | Honda |
Model: | XL 700V Transalp | CBR1000RR Fireblade | CBF 600 | CBF 600S |
Rok: | 2008 | 2008 | 2008 | 2008 |
Novinka: | NOVINKA 2008 | |||
Kategória: | Enduro | Superšport | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 680.2 ccm | 999.8 ccm | 599.3 ccm | 599.3 ccm |
Max. výkon: | 60.0 k (44.1 kW) / 7750 ot. | 177.8 k (130.7 kW) / 12000 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 10500 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 5500 ot. | 113.8 Nm / 8500 ot. | 59 Nm / 8250 ot. | 59 Nm / 8250 ot. |
Kompresný pomer: | 10 : 1 | 12.3: 1 | 11,6 : 1 | 11,6 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 66mm | 76 x 55.1mm | 67 x 42.5mm | 67 x 42.5mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 177 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 173 mm | 135 mm | 125 mm | 125 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm | 320 mm | 296 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 19M/C x MT2.15 | 120/70-ZR17M/C (58W) | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 220 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 17M/C x MT3.5 | 190/50-ZR17M/C (73W) | 160/60ZR17 | 160/60ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 214 kg | 199 kg | 213 kg | 217 kg |
Výška sedla: | 841 mm | 820 mm | 785 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1410 mm | 1490 mm | 1490 mm |
Dĺžka: | 2250 mm | 2075 mm | 2160 mm | 2160 mm |
Šírka: | 905 mm | 685 mm | 765 mm | 765 mm |
Výška: | 1305 mm | 1130 mm | 1110 mm | 1240 mm |
Svetlá výška: | 177 mm | 130 mm | 130 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 17.5 l | 17.7 l | 20 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 272 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | za príplatok | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | 239 900 Sk, 265 000 SK s ABS (19. 2. 2008) | Cena: 439 000,- (12.9.2008) | Cena k 1. 9. 2009: 6490 € s DPH (195 517 Sk). |
Práve pri znovuzrodenej Tenere pravdepodobne zaplesalo srdce každého pravého enduráka. Jej základ tvorí model XT, zvyšok je nový a stavaný naozaj na dobrodružnú turistiku. Dvadsaťjednotkové koleso vpredu, 210-mm predné zdvihy, 200-mm zadné, 22-litrová nádrž, svetlá výška 245 mm, dva predné 298-mm kotúče, 183 kg suchej hmotnosti, zadný nosič, vyššie predné plexi, doplnkové originálne hliníkové kufre alebo chránič svetla... Výkon a krútiak ešte nie sú známe, ale asi budú podobné ako pri XT.
V edvenčr duchu bola aj Tenere uvedená - tanečníci prezlečení do arabských odevov, v pozadí video z drsnej pustatiny. To je to, čo si táto motorka pýta. K dispozícii je v troch farbách, klasickej yamaháckej bielo-červenej, v púštnej khaki a v čiernej.
![]() |
Yamaha XT 660 Z Tenere 2008 |
Aj toto šesťkilo si samozrejme zachovalo rytmus dvojročnej inovácie. Minulý rok bola značne prekopaná jej litrová sestra, šestka si teraz od nej zobrala pár vecí - hlavne dve elektronické vychytávky s názvami YCC-I (Yamaha chip-controlled intake, elektronicky ovládané nasávacie potrubie) a upravené YCC-T (Yamaha chip-controlled throttle, elektronicky ovládaný plyn). Okrem toho prešli rukami konštruktérov aj airbox, piesty (zväčšil sa kompresný pomer na dosť vysokých 13,1:1), rám, zvody, brzdy a podobne. Výsledkom je nový posed a 135 koní pri 14 500 otáčkach.
![]() |
Yamaha YZF-R6 2008 |
A je to tu! Prvý vodou chladený osminkový štvortakt od Yamahy v úplne novopostavenej motorke. Dizajnovo je samozrejme ladená podľa svojich dvoch veľkých sestier. Samozrejmosťou sú striekačky a šesť kvaltov. Motor zo sebá dáva 15 koní pri 9000 otáčkach a 12,2 Nm pri ôsmich. Je jasné, že tento stroj má za cieľ stať sa vstupnou bránou do motorkového sveta pre mladých chalanov.
Osminkový motor však nie je jediný nový z dielne troch ladičiek. Je tu ďalší jednovalec, štvrťliter, ktorý bol osadený do dvoch nových modelov WR s koncovkoami R a X. Podľa nich sa dá rozlíšiť, aké určenie daný model má, R je stavané ako enduro, X ako motard. Tomu je uspôsobený aj podvozok a pomer prevodov (enduro má kolesá 21 a 18, motard obe sedemnástky, pričom oproti enduru mu chýba jeden zub na pastorku). Samozrejmosťou sú striekačky, šesť kvaltov a elektrický štartér (nakopávačka tu neostala ani pre prípad núdze). Motor v oboch verziách ponúka 22,6 kW pri 10 000 otáčkach a 23,7 Nm pri ôsmich tisíckach. Suchá váha je príjemných 126 kg.
Yamaha predstavila aj ďalšiu osminku - YBR Custom. Tá vychádza z populárnej holej YBR, ale customom sa nazýva pre niektoré zmeny, ako napríklad pozmenenej nádrži, pridanému chrómu, upravenému výfuku a podobne.
Na druhej strane objemovej kategórie stojí prototyp V-Max Concept. To už je motorka ako zo sci-fi filmu, stačí si pozrieť obrázok.
Menšími zmenami prešla FJR 1300 (upravené ABS, rukoväte, prístrojovka, farby) a väčšina zvyšných modelov dostala zmenené farebné kombinácie alebo grafiku.
Foto: | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha | Yamaha | Yamaha | Yamaha | Yamaha |
Model: | XT 660 Z Ténéré | YZF-R6 | YZF-R125 | WR 250R | WR 250 X | YBR 125 Custom |
Rok: | 2008 | 2008 | 2008 | 2008 | 2008 | 2008 |
Kategória: | Cestovné enduro | Superšport | Superšport | Enduro | Supermoto | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 660 ccm | 599 ccm | 124.02 ccm | 250 ccm | 250 ccm | 124 ccm |
Max. výkon: | 129.1 k (94.9 kW) / 14500 ot. | 14.96 k (11.00 kW) / 9000 ot. | 30.7 k (22.6 kW) / 10000 ot. | 30.7 k (22.6 kW) / 10000 ot. | 10.20 k (7.50 kW) / 7800 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 65.8 Nm / 11000 ot. | 12.24 Nm / 8000 ot. | 23.7 Nm / 8000 ot. | 23.7 Nm / 8000 ot. | 9.6 Nm / 6000 ot. | |
Kompresný pomer: | 10.0:1 | 13.1:1 | 11.2:1 | 11.8:1 | 11.8:1 | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 84.0 mm | 67.0 x 42.5 mm | 52.0 x 58.6 mm | 77.0 X 53.6 mm | 77.0 X 53.6 mm | 54.0 x 54.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 115 mm | 130 mm | 270 mm | 270 mm | 110 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 120 mm | 125 mm | 270 mm | 265 mm | 105 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálna | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 310 mm | 292 mm | 250 mm | 298 mm | 245 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 M/C | 120/70 ZR17M/C (58W) | 100/80-17 M/C | 80/100-21M/C 51P | 110/70R17M/C 54H | 3.00-18 47P |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 220 mm | 230 mm | 230 mm | 230 mm | 130 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-17 M/C | 180/55 ZR17M/C (73W) | 130/70-17 M/C | 120/80-18M/C 62P | 140/70R17M/C 66H | 3.50-16 58P |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 183 kg | 166 kg | 126.5 kg | 126 kg | 128 kg | 118 kg |
Výška sedla: | 895 mm | 850 mm | 818 mm | 930 mm | 895 mm | 760 mm |
Rázvor: | 1505 mm | 1380 mm | 1355 mm | 1420 mm | 1425 mm | 1290 mm |
Dĺžka: | 2246 mm | 2040 mm | 2015 mm | 2180 mm | 2115 mm | 2055 mm |
Šírka: | 865 mm | 705 mm | 660 mm | 810 mm | 810 mm | 845 mm |
Výška: | 1477 mm | 1100 mm | 970 mm | 1230 mm | 1190 mm | 1125 mm |
Svetlá výška: | 245 mm | 130 mm | 155 mm | 300 mm | 265 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 22 l | 17.3 l | 13.8 l | 7.6 l | 7.6 l | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 125 km/h | 130 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 3.3 l/100km | 3 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 313 km | cca 189 km | ||||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | 235 000 Sk (19. 2. 2008) | Cena: 354 900 Sk (23. 6. 2008) | Cena: 119 900 Sk (27.5.2008) | Cena 199 900 Sk (6.5.2008) |
Nová desinka bola tiež na rade. Ako sme už u Kawy zvyknutí, dostala dosť pekný vzhľad - mrkni si hlavne späťáky a výfuk (po novom vedený na strane). Konštruktéri upravili brzdy, Ram Air nasávanie, upravila sa prístrojovka (teraz ukazuje aj zelené pole - optimálne otáčky pre športovanie - od 6 000 do 12 000).
![]() |
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 |
Ostatné modely mali upravené farebné kombinácie, zväčša do slušivej Kawasaki zelenej.
Áno, veľkí nindžovia majú malé nindžiatko - 250 R. Búcha v ňom paralelný dvojvalec, kŕmený samozrejme striekačkou. Komu by to bolo málo, môže mať objem skoro desaťkrát toľko - 2053 kubíkov sa totiž skrýva v novej VN 2000 Classic.
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | Ninja ZX-10R | Ninja 250 R | VN 2000 |
Rok: | 2008 | 2008 | 2008 |
Kategória: | Superšport | Superšport | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 249 ccm | 2053 ccm |
Max. výkon: | 188.1 k (138.3 kW) / 12500 ot. | 32.0 k (23.5 kW) / 11000 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 113 Nm / 8700 ot. | 21.7 Nm / 1000 ot. | |
Kompresný pomer: | 12.7:1 | 11.6:1 | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 55.0 mm | 62.0 x 41.2 mm | 103.0 x 123.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | OHV (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm | 130 mm | 100 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 290 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 110/70-17 M/C (54S) | 150/80R16M/C (71V) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 320 mm |
Pneu vzadu: | 190/55ZR17M/C (75W) | 130/70-17 M/C (62S) | 200/60R16M/C (79V) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 179 kg | 151 kg | 340 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 780 mm | 685 mm |
Rázvor: | 1415 mm | 1400 mm | |
Dĺžka: | 2110 mm | 2080 mm | 2535 mm |
Šírka: | 710 mm | 710 mm | 1155 mm |
Výška: | 1135 mm | 1115 mm | 1735 mm |
Svetlá výška: | 125 mm | 135 mm | |
Objem nádrže: | 17 l | 17.5 l | 21 l |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena: 414 900,- Sk (12.9.2008) | Cena: 134 900 Sk (16.6.2008) |
V superšportovej triede sú nové tieto dve paničky. Géesikserky mali vždy pekný dizajn, až sa mi nechcelo veriť, že každý rok bude ešte lepší - a zase sa im to podarilo! Predné svetlo je skvost. Šestka si zo sedemapolky zobrala tri výkonové mapy, ktoré sa dajú prepínať pri pravej rukoväti.
![]() |
Suzuki GSX-R 750 2008 |
O B-Kingu sa hovorí už asi tak šesť rokov, teda presne odvtedy, čo bol ako prototyp predstavený na tokijskom motosalóne. Už minulý rok bolo jasné, že ide do série, ale vlastne až k jeseni, takže to z neho robí v podstate model 2008. Každú chvíľu by sa mal objaviť aj na Slovensku a ja dúfam, že sa nám ho podarí aspoň oslintať. Zatiaľ môžem povedať len toľko, že je brutálne mohutný a dizajnovo veľmi podarený - zvyškom sa nechajme prekvapiť pri prvom rande.
Redizajn Hayabusy je z tých ľahších, laik by si zmeny možno ani nevšimol. Podstatné zmeny sa však udiali v motore a kokpite - aj tu má jazdec možnosť vybrať si tri výkonové mapy, pričom jeho jazdu bude krotiť sériový tlmič riadenia a bude mať pekný výhľad na novú prístrojovku. Nuž a v tlačových materiáloch sa nezabudli pochváliť novými "ultra-sofistikovanými" striekačkami.
![]() |
Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2008 |
Menšou novinkou je aj osemnástkový Introš vo verzii R2, úplne nový je skúter Sixteen 125 a Address 125, RM-Z450 prešla zopár zmenami a to všetko uzatvára dosť fotogenické supermoto DR 125 SM. Za zmienku však stojí chrumkavá novinka GSX 650 F. Má športový nádych, požičaný z triedy GSX-R, ale zároveň turistický potenciál - Suzuki ju ponúka aj s originálnymi kuframi.
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Suzuki | Suzuki | Suzuki |
Model: | B-King | GSX 1300 Hayabusa | GSX 650 F |
Rok: | 2008 | 2008 | 2008 |
Kategória: | Naháč | Superšport | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1340 ccm | 1340 ccm | 656 ccm |
Max. výkon: | 183.6 k (135.0 kW) / 9500 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 146 Nm / 7200 ot. | ||
Kompresný pomer: | 12,5 : 1 | 12,5 : 1 | 11,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 65.0 mm | 81.0 x 63.0 mm | 65.5 x 48.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 137 mm | 140 mm | 128 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 260 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 200/50 ZR 17 | 190/50-ZR17 | 160/60 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 235 kg | 220 kg | 216 kg |
Výška sedla: | 805 mm | 805 mm | 770 mm |
Rázvor: | 1525 mm | 1485 mm | 1470 mm |
Dĺžka: | 2220 mm | 2195 mm | 2130 mm |
Šírka: | 800 mm | 740 mm | 760 mm |
Výška: | 1085 mm | 1170 mm | 1225 mm |
Svetlá výška: | 120 mm | 120 mm | |
Objem nádrže: | 16.5 l | 21 l | 19 l |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena: 399 000,-Sk (6.8.2008) |
V Mattighoffene si povedali, že okolo toho motora postavia hocičo. Tak sa aj stalo, svetlo sveta uzrelo nové 690 Enduro (odokryl ho Cyril Despres), 690 Duke, 690 SMC, 690 SMR a prototyp dosť brutálneho streetfightera 690 Stunt s letmo uchyteným zadným kolesom a radiálne uchyteným zadným strmeňom. Enduro má jasný cieľ, SMC a SMR sú supermotá s rozličnými podvozkami, Duke zase čistý cesťák. No, ťažká dilema nad katalógom...
![]() |
KTM 690 Enduro 2008 |
To by neboli bavoráci, keby zas nepredstavili zase niečo atypické. Pod plachtou bola až do 14.00 ukrytá akási príliš malá motorka (očakával som R 800 GS). Po odokrytí bola ešte menšia - HP 2 Sport s exkluzívnymi komponentami. Všade karbón, všade samá značka. Prevratnou novinkou je druhý vačkový hriadeľ v oboch hlavách (tie majú na sebe aj slidre), powershifter v sérii (elektronický preraďovač), ktorý sa dá nastaviť aj na racingové otočené radenie.
![]() |
BMW HP 2 Sport 2008 |
Na pozeranie toho bolo dosť, až človeka nohy a oči boleli. K spomínaným novinkám, ako aj k zaujímavostiam, sa budeme vracať v najbližších týždňoch.
Ak máš záujem pozrieť si toto všetko naživo, máš čas až do nedele 7. októbra. Výstavisko nájdeš priamo v južnej časti vnútorného parížskeho okruhu na Porte de Versailles, čo je len na skok od centra. Otváracie hodiny sú od 10.00 do 20.00 a vstupné pre dospelú osobu činí 12 euro, deti pod 12 rokov idú zadarmo. Len doplním, že Paríž je z Bratislavy vzdialený asi 1500 km (po diaľniciach). Tak čo, prídeš?
Pridané dňa: 29.09.2007 Autor: Herghott