ISSN 1336-6491 | Online: 2590 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Cime la Bonette, Francúzsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Cesta na Col de la Bonette, za mojím chrbtom je neodhrnutý sneh

Vyhliadka Cime de la Bonette na jednom z najvyšších priesmykov v Alpách. Na panoráme je vidno cestu vyhliadky úplne vpravo.

Články:

Fotogaléria:

26.12.2015 - Asfalt

Výsledky vyhľadávania Cime de la Bonette

04.01.2012 - Herghott

Cime de la Bonette, 2 862 m n. m.

04.01.2012 - Herghott

Cime de la Bonette, 2 862 m n. m.

12.03.2010 - zeze

Col du Restefond a Cime de la Bonette (2860m)

12.03.2010 - zeze

STOP pred slučkou na Cime de la Bonette

07.05.2008 - Vidicon

Cime de la Bonette

07.05.2008 - Vidicon

Cime de la Bonette

17.07.2005 - Herghott

Výhľad z Col de la Restefond

17.07.2005 - Herghott

Južná rampa Col de la Restefond

17.07.2005 - Awia

Panoráma z Col de la Bonnete

23.03.2005 - zeze

a ešte pohľad na východ

23.03.2005 - zeze

Cime de la Bonette (2860m), pohľad na Col du Restefond (cesta dole) a na sever

23.03.2005 - zeze

Col de la Bonette (2802m), pohľad na juh (a  naše mašiny vľavo dole)

23.03.2005 - zeze

Osamelý večer na Bonette, ako vidieť, zvodidlá s nálepkami sú už minulosťou

23.03.2005 - zeze

Col du Restefond (2678m), pohľad na Col (cesta okolo vrcholu) a Cime (vrchol s vyhliadkou) de la Bonette

23.03.2005 - zeze

V polovici večerného stúpania na Bonette zdravíme jedinú  a poslednú motorku, čo tu bola pred nami

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Francúzsko
Región:Alpy
Typ:Vyhliadka
Pridal:Awia 18.06.2006 (12:56)
Poloha:N 44.327 E 6.807
Približná poloha:nie
Čitatelia:17379
Nadmorská výška:2693.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Zo severnej strany z mesta Jausiers.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Col de la Cayolle, FrancúzskoPriesmyk9.0 km JZ
2.Kemp v Jausiers, FrancúzskoKemping11.7 km SZ
3.Col de Larche, FrancúzskoPriesmyk12.8 km SV
4.Pevnosť neďaleko Meyronnes, FrancúzskoPamiatka15.7 km S
5.Pevnosť nad mestom Larche, FrancúzskoZaujímavosť17.1 km S
6.Col d'Allos, FrancúzskoPriesmyk17.2 km Z
7.Col du Parpaillon (Tunnel du Parpaillon), FrancúzskoPriesmyk22.1 km SZ
8.Col de Vars, FrancúzskoPriesmyk25.0 km S
9.Col de la Lombarde (2350 m), FrancúzskoPriesmyk30.6 km JV
10.Kaňon Gorge de Daluis, FrancúzskoTrasa31.3 km J

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »