http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

[Testy a predstavenia - Test]

Katana už keď prišla na trh tak svojím výrazným dizajnom vytŕčala spomedzi všetkého ostatného. Dnes prichádza v novej reinkarnácii s nabrúsenou modernou technikou a krásnym retro vzhľadom. Aká je?

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Suzuki a Tomáš Hajduch - Awia

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

V roku 1981 sa zrodil vtedy najrýchlejší sériovo vyrábaný bike s nezameniteľným dizajnom – Suzuki Katana – 111 koní, 97 Nm a 243 kg. To bol zrod legendy. Na báze Katany sa stavali superbiky, pretekali na okruhoch a fanúšikovia sa im venujú dodnes. Katana sa tešila veľkej popularite po celom svete. Jej dizajn sa stal ikonou a je nezameniteľný.

Pozri si viac z histórie Katany:

27.03.2002 - maco Čitatelia: 27282 [História]

-

SUZUKI modelová rada GS, GSX – vývoj, vrchol, ústup

Chcel by som všetkým čitateľom priblížiť ako vznikla modelová rada GS a GSX začiatkom 70-tych rokov, ktorá vlastne celkom ani nezanikla, pretože predstavením modelu GSX 1400 v roku 2001 trvá doteraz.

 

24.04.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 7664 [Novinky - Oznam]

-

Pozri si peknú úpravu Suzuki GSX1100SD Katana na pretekársky špeciál

Za účelom účasti na 4-hodinovom vytrvalostnom preteku Endurance Legends, ktorý sa bude tento rok konať 6. - 7. mája v Donington parku, si tím Suzuki Classic vybral a upravil vskutku zaujímavý stroj - legendárnu Katanu. Mrkni si fotky, ktoré zachytávajú výsledok ich práce: spojenie klasických detailov s trochou, ale fakt iba trochou modernosti.

 

24.04.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 7664 [Novinky - Oznam]

-

Pozri si peknú úpravu Suzuki GSX1100SD Katana na pretekársky špeciál

Za účelom účasti na 4-hodinovom vytrvalostnom preteku Endurance Legends, ktorý sa bude tento rok konať 6. - 7. mája v Donington parku, si tím Suzuki Classic vybral a upravil vskutku zaujímavý stroj - legendárnu Katanu. Mrkni si fotky, ktoré zachytávajú výsledok ich práce: spojenie klasických detailov s trochou, ale fakt iba trochou modernosti.

 

Suzuki GSX1100S Katana 1981
Suzuki GSX1100S Katana 1981

Pozri si naše redakčné video z testovania:

Video: Suzuki Katana 1000 2019 - parádne nabrúsená japonská čepeľ

Dnes tu ale máme rok 2019 a nové prevedenie Katany. Dizajnovo sa pochopiteľne podobá na tú prvú z roku 1981. Pekný detail je nápis Suzuki na nádrži starým fontom veľkými písmenami. Motor má výkon 148 koní, trojstupňovú trakčnú kontrolu, ABS s brzdami Brembo, pomocníka Low rpm assist. Svetlomet je hranatý ale s LED technológiou, podvozok plne nastaviteľný od KYB a pneumatiky 120/70 R17 a 190/50 R17. Jednoducho povedané moderná technika so vzhľadom z 80-tych rokov.

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Katana má dizajn založený na ostrých hranách a líniách. Je hodne moderný a divák na nej nájde naozaj veľa pekných detailov ako zadný blatník upevnený priamo na kyvke, legendárna Katana logo so samurajským mečom, dvojfarebné sedlo, logo alebo nápis Katana na rôznych miestach biku a aj na prístrojovke. Jednoducho sa tu pekne vyhrali s detajlami. Katana má rozhodne ten typ dizajnu, že buď sa ti páči a si totál na mäkko, alebo ťa vôbec nezaujme. Rozhodne v mori dnešných naháčov poriadne vytŕča z davu a je jedinečná. A to je len dobre.

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Technika čo sa motora týka pochádza zo Suzuki GSX-R 1000 K5 teda z roku 2005. Motor bol samozrejme preladený pre potreby naháča. Rám je hliníkový, rovnako ako robustná zadná kyvka. Podvozok plne nastaviteľný od firmy KYB a prémiovú výbavu dopĺňajú aj brzdy od Bremba. Skvele vyzerá aj LCD prístrojovka.

Suzuki Katana 1000 2019
Suzuki Katana 1000 2019

Suzuki Katana 1000 2019
Suzuki Katana 1000 2019
Suzuki Katana 1000 2019
Suzuki Katana 1000 2019

Poďme jazdiť:

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Katana je ten typ motorky, že na živo vyzerá priam neskutočne – čo nie vždy fotky vedia zachytiť – a tak máte chuť hneď ísť jazdiť. Na to že to je liter pôsobí hodne kompaktným dojmom, zadná podsedlovka je krátka a to aj vďaka tomu, že blatník je na kyvke. Posed je typický naháčovský, mierne prikrčený, športový, ale stále hodne komfortný. Katana je na pocit ľahká motorka, s ktorou sa super manévruje už na mieste – nakoniec aj pohľad do tabuľky to potvrdzuje, keď plne natankovaná váži len 215 kg.

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Motor je skvele naladený, už od 2000 otáčok má neskutočne zamätový chod. Čo je ale lepšie, že už od spodných otáčok má aj veľkú ochotu ťahať, teda nie je problém si tam nechať aj paťku – šestku a kľudne aj v týchto otáčkach obiehať. Je to veľmi pohodlné a aj návykové.

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Katana nemá palivové mapy – čo mne plne vyhovuje, pretože aj tak vždy skončím pri tej najsilnejšej :-) Trojstupňová trakčná kontrola je taká, že som o nej celý deň ani nevedel a to napriek tomu, že sme aj zmokli a jazdili v daždi. Iba sem tam som si všimol bliknúť kontrolku trakcie, ale tu sa tak presne a citlivo dávkuje výkon, že by ju hádam nebolo ani treba. Samozrejme 148 koní je už stádo, ktoré je treba krotiť a tak je dobre, že tu táto fičúrka je.

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Motor má, ale aj svoju druhú tvár a to je to, kvôli čomu si nadšenec športovej jazdy Katanu kúpi. V jej útrobách je schovaný poctivý superbike. Keď pustíš otáčky hore tak sa začnú diať veci a svet okolo teba začne byť výrazne rozmazaný. Niekedy sa mi ani nechcelo veriť, koľko sme po tej Chorvátskej magistrále jazdili. Športová jazda v zákrutách to je to na čo táto motorka vznikla. Neuveriteľne ľahká a presná ovládateľnosť, super ergonómia, malá nízka nádrž, to všetko prispieva k tomu, že sa vieš prikrčiť a veselo presadať zo strany na stranu. Brzdy sa ovládajú doslova pohladkaním páčky a radiálne štvorpiestiky od Bremba ukážkovo spomaľujú. No a potom už len ťahať za plyn a užívať si to široké pásmo otáčok až niekde k 11-tisíc otáčkam – po obmedzovač.

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Asi jediné čo mi v duchu dnešnej doby pri športovej nakladačke chýbalo bol obojsmerný quickshifter. Ten zatiaľ nie je v ponuke, ale viem si predstaviť ako by to krásne fungovalo a aká by bola zvuková kulisa pri dobrzďovaní do zákruty a radení dva dole. Prevodovka je tu však úplne bezproblémová, veľmi presná a radenie bez spojky hore šlo ako po masle.

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Veľmi pekne je tu spravená aj prístrojovka. V duchu modelu na nej nesmie chýbať logo Katany, ktoré vás privíta po otočení kľúčika. Je veľmi prehľadná, dokonca čiastočne farebná s bielymi číslicami na čiernom podklade a má matné krycie sklo, vďaka čomu je super viditeľná za každých okolností bez odleskov.

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

V Chorvátsku testujeme novú Suzuki Katana 2019
V Chorvátsku testujeme novú Suzuki Katana 2019

Konkurencia

Podobný koncept má Honda CB1000R čo je tiež naháč odvodený so superbiku a dnes s moderným retro dizajnom. CB-čko má výkonové parametre ako cez kopirák, má ale trochu väčšiu nádrž a nižšiu hmotnosť, ale nemá polokapotáž. Cenovo je o cca 400 eur drahšie. Kawa má svoju retro krásavicu odvodenú z Zed-kovej rady - Z900 RS. 900-stovka je slabšia, má veľkú nádrž, rovnakú hmotnosť, a len základnú elektro výbavu. Naviac je dostupná aj vo verzii Café s polokapotážou a je lacnejšia o 600 eur oproti Katane.

V Chorvátsku testujeme novú Suzuki Katana 2019
V Chorvátsku testujeme novú Suzuki Katana 2019
V Chorvátsku testujeme novú Suzuki Katana 2019
V Chorvátsku testujeme novú Suzuki Katana 2019

Trojvalcovú zábavu prináša Yamaha XSR900 zo spomínaných síce najslabšia, ale aj najľahšia strojovňa. So základnou elektro výbavou a retro vzhľadom zaujme aj cenovkou o dve tisícky nižšou ako Katana.

V Chorvátsku testujeme novú Suzuki Katana 2019
V Chorvátsku testujeme novú Suzuki Katana 2019

Záver

Katana je moderný naháč. Jazdnými schopnosťami je podobný GSX-S 1000 ale dizajnovo naozaj vytŕča. Nájdeš tu prémiové komponenty od motora, cez podvozok až po brzdy a užitočnú elektroniku. Všetko je moderné a na úrovni dnešnej doby no z motorky pritom vyžaruje aura superbiku z 80-tych rokov. Jazdnými vlastnosťami ťa bude hýčkať aj v meste, ale nie je problém sa s ňou postaviť čelom proti ktorémukoľvek litrovému naháču či superbiku na ceste alebo aj na okruhu. S Katanou je to ako s Kofolou – Keď ju miluješ nie je čo riešiť...

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Plusy, mínusy

hladký chod motora od spodných otáčok + záťah, trakčná kontrola ktorá neobťažuje, tuhý podvozok, pekná LCD prístrojovka malá nádrž, stupačky bez gumy, nie je v ponuke obojsmerný quick-shifter

Video

Video: Suzuki Katana 1000 2019 - parádne nabrúsená japonská čepeľ

Video: Prvé dojmy: Suzuki Katana 2019 naživo z Chorvátska

Video: Suzuki KATANA 2019

Video: Suzuki Katana - svetová premiéra INTERMOT 2018

Video: Suzuki KATANA Black - premiéra EICMA 2018

Pozadie / Wallpaper:

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ
Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Suzuki Katana 1000 2019:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 5,3 l/100km
Objem nádrže 12 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 169 km
Cena motorky 11 990,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Predné plexi 204,76 EUR
Červené strmene Brembo 2 x 302,47 EUR
Predný blatník karbon 337,87 EUR
Vyhriavané rukoväte 248,27 EUR
Tankpady 23,62 EUR
Ochrana hrdla nádrže 15,44 EUR
Karbon protektor boku nádrže 27,94 EUR
Dekoračná súprava červená - 2 typy 44,16 EUR
Dekoračná sada ráfikov 49,52 EUR
Karbón kryt spojky 143,04 EUR
Karbón kryt štartéra 87,23 EUR
Karbón kryt alternátora 117,12 EUR
Tankvak veľký 162,58 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Suzuki a Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z.,. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbe Touratech Aventuro od firmy Touranbike.

Foto:
 Suzuki Katana 1000 2019 Honda CB1000R 2019 Kawasaki Z900 RS 2019 Yamaha XSR900 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiHondaKawasakiYamaha
Model:Katana 1000CB1000RZ900 RSXSR900
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:NaháčNaháčNaháčKlasika
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec
Objem:999 ccm998 ccm948 ccm847 ccm
Max. výkon:149.6 k (110.0 kW) / 10000 ot.145.5 k (107.0 kW) / 10500 ot.111.5 k (82.0 kW) / 8500 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:108 Nm / 9500 ot.104 Nm / 8250 ot.98.5 Nm / 6500 ot.87.5 Nm / 8500 ot.
Kompresný pomer:12.2:111,6 : 110.8:111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:73.4 x 59 mm75 x 56,5 mm73.4 x 56.0 mm78 x 59.1 mm
Palivový system:vstrekovanie 44mmvstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm137 mm
Zdvih vzadu:130 mm128 mm140 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm300 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70 ZR17120/70ZR17 M/C (58W)120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm250 mm245 mm
Pneu vzadu:190/50ZR17M/C (73W)190/55 ZR17180/55ZR17 M/C (73W)180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:215 kg212 kg215 kg195 kg
Výška sedla:825 mm830 mm835 mm830 mm
Rázvor:1460 mm1445 mm1470 mm1440 mm
Dĺžka:2115 mm2120 mm2100 mm2075 mm
Šírka:830 mm798 mm865 mm815 mm
Výška:1110 mm1095 mm1150 mm1140 mm
Svetlá výška:140 mm135 mm130 mm135 mm
Objem nádrže:12 l16.2 l17 l14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.3 l/100km5.8 l/100km5.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 169 kmcca 209 kmcca 240 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 07/2019: 11 990 EURCena 9/2018: 12 390 eur
Verzia Plus: 13 590 eur
Cena 6/2019: 11 295 eurCena 8/2017: 9 990 eur

Pridané dňa: 09.09.2019 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk