http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022 sme jazdili v (ne)slnečnom Španielsku

[Testy a predstavenia - Test]

Honda bola vždy ťahúňom medzi cestovnými motorkami, ale je pravda, že odkedy skončila legendárna Deauville, mali v tomto segmente iba naozaj veľké stroje, na ktoré si mnohí netrúfli fyzicky, nieto ešte finančne. Že príde niečo „ako taká Deauvillka“ sme počúvali už niekoľko mesiacov, až sme sa zrazu ocitli v Španielsku na oficiálnom predstavení nového cestovného modelu NT1100.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, Honda.media

Ak by sme šli ešte hlbšie do histórie, našli by sme ikonický Pan European s charakteristickým V4 motorom uloženým pozdĺžne, ale po vyradení menšieho cesťáka Deauville Honda jednoducho nemala žiadneho zvučného plnokrvného turistu.

Honda Deauville
Honda Deauville

Samozrejme, boli tu aj stroje ako VFR1200F alebo Crosstourer či Crossrunner, lenže stále existuje skupina ľudí, pre ktorých sú cestovné endurá jednoducho vysoké a športové cesťáky nepohodlné, a preto nemali kam presadnúť. Neskôr, po nástupe Euro 5, sa výber v celej strednej turistickej triede scvrkol na doslova jeden jediný stroj, na čo Honda promptne zareagovala predstavením novinky NT1100. Pravdu povediac, inak to ani nemohlo byť, veď po úspechoch modelov ako NC750, X-ADV a Africa Twin prosto muselo prísť „niečo medzi“, niečo, čo nie je ani veľké, ani malé, ani vysoké, ale ani skútrové. NT1100 je pre tých, ktorí si z portfólia Hondy nemali ako vybrať.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Inými slovami, NT1100 je Africa Twin na cestnom podvozku. Nové Entéčko si z Afriky vzalo skutočne veľa: podstatnú časť rámu, prístrojovku, časť elektroniky, možnosť dvojspojkovej prevodovky, dokonca aj motor má rovnaký výkon a krútiaci moment, a to vrátane ich priebehov. Okolo toho je však naskladaná značne širšia kapotáž s plexi, ktoré v najvyššej polohe ochráni aj naozaj vysokých jazdcov, a ktorému dopomáha niekoľko deflektorov. Pri celkovom pohľade nám NT dosť pripomína enduroskúter X-ADV. Že ide o jasného turistu však dosvedčuje najmä to, že bočné kufre, vyhrievané rukoväte a centrálny stojan sú v sérii.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Video: Honda NT 1100 2022: V Španielsku sme otestovali nový sport-touring bike

Nová Honda NT1100 v kocke

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Tým, že NT zdieľa veľa dielov s Afrikou, mohla Honda nastaviť štandardnú výbavu dosť vysoko. Niekoho možno zamrzí, že turista ako NT má bežné rúrkové riadidlá a plastové zrkadlá, ale je oveľa praktickejšie mať širšiu výbavu než delené odlievané riadidlá alebo zrkadlá integrované v kapotáži. Ale napríklad dva predné svetlomety sú teda veľké tak, ako sa na riadneho turistu patrí. Na rozdiel od Afriky však nie sú náklonové; NT nemá jednotku IMU, takže ani žiadna ďalšia elektronika nie je náklonová.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Bočný deflektor skvele smeruje viator mimo rúk jazdca - Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Lepší motor než radový dvojvalec z Afriky Twin si v NT ani nevieme predstaviť. Novú Afriku sme jazdili v oboch objemoch a vo všetkých možných variantoch, ale ostatná 1100 je teda veľmi potentná; paradoxne pôsobí oveľa hutnejšie než tisícka s Euro 4. Ten motor je jemnučký v nízkych rýchlostiach a nemá žiaden problém ani s vysokými rýchlosťami, ani s ťahaním dvoch nabalených ľudí do kopca. Čiže dokonalý agregát do NT1100, pri ktorom sa primárne ráta aj so spolujazdcom a batožinou. K dispozícii máš tri módy motora plus dva nastaviteľné - upraviť sa dá výkon, motorová brzda, zásah trakčnej aj ABS. To, že Honda ponúka NT aj s automatizovanou dvojspojkovou prevodovkou je jasná vec, ale oveľa viac nás potešilo to, že pri manuálnej prevodovke ponúka aj quickshifter. Ten totiž dokonale uspokojí všetkých tých, ktorým dvojspojka nie je po chuti. Samozrejme, je obojsmerný, a ako sme si pri Honde zvykli, funguje skvelo. (Inak len v minulom roku si DCT zvolilo až 53 % zákazníkov. Ľudstvo skutočne spohodlnieva.)

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Príplatok za dvojspojkovú prevodovku je rovných 1000 eur a stroj s ňou je ťažší o 10 kg. Honda vyrába rôzne modely s touto prevodovkou už 12 rokov a my sme vyskúšali vlastne všetky, stačí si tu vyhľadať testy Rebel 1100, X-ADV, Gold Wing, Africa Twin a podobne. Motorky s touto prevodovkou nemajú žiadnu spojkovú páčku ani radičku, pretože motorka radí automatizovane. Preraďovanie je rýchle a často až nebadateľné, pričom sa dá nastaviť vo viacerých úrovniach od veľmi ležérneho až po naozaj športové. Napríklad štart z križovatky pri najšportovejšom nastavení je rýchlejší než na rovnakej modeli s manuálom. Dvojspojka preraďuje naozaj rýchlo.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Keď si k tomuto neunaviteľnému motoru pridáme podvozok s čisto cestným 17-palcovým obutím v rozmeroch 120/70 a 180/55, navyše na dizajnovo pekných kolesách, a tlmiče s nastaviteľným predpätím na oboch koncoch, o športové vyžitie v zákrutách máme postarané. Kyvka je pre lepšie držanie stopy v priamom smere o niečo dlhšia než na Afrike, a okolo nej ako sekundárny pohon sviští reťaz. Spomalenie majú na starosti radiálne uchytené štvorpiestiky Nissin.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Plexi je nastaviteľné v rozmedzí 164 mm a v hornej polohe je naozaj dostatočne vysoko na to, aby ochránilo aj vysokých ľudí. Trochu ma prevapilo, že ho treba nastavovať manuálne, a to ideálne spredu po zosadnutí z motorky. Bez náradia, ale oboma rukami. Honda má elektrické plexi aj na Gold Wingu, aj na Forze 125. Ale rozumiem, že by to navýšilo inak rozumne nastavenú cenu NT. Plexi po bokoch dopĺňajú priehľadné deflektory, ďalšie sú potom v prednej časti bočných kapotáží. Samotná predná časť je rozšírená dostatočne na to, aby ochránila nohy jazdca.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

6,5-palcová prístrojovka je dotyková a zobrazuje až obrovské množstvo informácií. Podobne ako na modeli Africa Twin, aj tu je doplnená o menší LCD displej, ktorý by sa inak zdal zbytočný, lenže dobre slúži práve vtedy, keď má jazdec na prístrojovke zapnuté zrkadlenie mobilu cez Apple Carplay alebo Android Auto. K tomu sa potom zídu dve zásuvky, ktoré sú priamo na prístrojovke - štandardná 12V, aj USB.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Sériové bočné kufre majú objem 33, resp. 32 litrov a uchytávajú sa bez nosičov priamo na motorku. NT má s nimi šírku len 90 cm, čo je veľká výhoda pri prejazde mestom. Dobré je aj to, že bez kufrov NT nevyzerá, že z nej niekto niečo nasilu odmontoval.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Honda NT 1100 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:NT 1100
Rok:2022
Novinka:NOVINKA 2022
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:104 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:10,1:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:150 mm
Zdvih vzadu:150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70R17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:180/55R17 M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:238 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1535 mm
Dĺžka:2240 mm
Šírka:865 mm
Výška:1360 mm
Svetlá výška:175 mm
Objem nádrže:20.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 305 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:v sérii bočné kufre, hlavný stojan, vysoké plexi, deflektory
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2021: 13 290 eur (DCT +1000 eur)

Po vysadnutí do sedla som hneď akoby doma, rozumej v Afrike. Nemám na mysli kontinent, ale obľúbený model Africa Twin. Sedlo je však nižšie a na prvý omak luxusnejšie polstrované. Cvakám D na automatickej prevodovke a lúčime sa s morom. Pochopiteľne, smerujeme do hôr.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Cesta tam vedie cez mesto a diaľnicu. Obe tieto lokality neprinášajú veľa zábavy, ale pár zistení. NT 1100 nie je žiadna "tlstá berta", v meste sa krásne ovláda a preplatenie sa premávkou jej vôbec nevadí. Aj s kuframi je pomerne štíhla - len 90 cm je naozaj super, pretože riadidlá sú širšie.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Bočný deflektor skvele smeruje viator mimo rúk jazdca - Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Na diaľnici zas sledujem skvelú ochranu pred vetrom. Predné plexi je naozaj vysoké, navyše čím vyššie ho dvihneš, tým je aj kolmejšie. Vďaka tomu vietor nemá absolútne dosah na moju prilbu (mám 182 cm) a ešte je tam aj rezerva. Myslím si, že toto plexi "zakryje" aj vyšších jazdcov ako som ja. Okrem toho skúšam malé deflektory vedľa plexi. Síce trochu vibrujú, ale plnia svoju funkciu ukážkovo - na ruky jazdca smeruje totiž minimum vetra.

Bočný deflektor skvele smeruje viator mimo rúk jazdca - Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Bočný deflektor skvele smeruje viator mimo rúk jazdca - Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Celkovo kapotáž na NT dokonale obkolesuje jazdca, je široká, má výrezy na kolená a ďalšie deflektory sú aj dole na ochranu nôh. Keďže poobede sa nám rozpršalo, môžem trochu predbehnúť a prezradiť, že ochrana je takmer dokonalá. Mal som na sebe len jeansy a po polhodinovej jazde po diaľnici v slušnom daždi som bol suchý... Až keď sme zastavili na mýtnici a pri pomalej jazde v meste dostala voda šancu aby trochu zamočila moje nohavice. V skratke: takto to má na sport-touring motorke fungovať.

Poďme konečne do zákrut

Samozrejme sme nemerali cestu do Španielska kvôli diaľnici. Práve miestne horské cestičky s nekonečnými zákrutami dávajú pekne vyniknúť športovým schopnostiam biku ako je tento. Automat DCT prepínam do režimu S a zábava sa začína.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Keď sme pri tom, konštruktéri preladili aj automat DCT a práve režim D bol na môj vkus príliš nízkootáčkový. Pravdepodobne bolo cieľom dopriať posádke "kochačkovú" jazdu na nízke otáčky, ale mne to prišlo niekedy až príliš ucukané. Veď posúď sám: 40 km/h štvorka, 50 km/h päťka a už pri 60 km/h radí šiesty prevodový stupeň.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Na toto však v režime S ani nepomyslíš a hlavne ak sa pred tebou otvoria tie nádherné zákruty. Tu NT ťaží z 17-palcových kolies spolu s nižšími zdvihmi oproti Africa Twin. To prináša nádhernú športovo turistickú jazdu so skvelou odozvou podvozku. To typické vlnenie enduráckeho podvozku je úplne preč a NT sa vedie do zákruty s absolútnou istotou. Za naším sprievodcom sme sa čoskoro zoradili traja jazdci z Česko-Slovenska a za sprievodu isker zo stupačiek či dokonca hlavného stojanu sme ušli zvyšku skupiny v naozaj parádnej športovej jazde.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

NT je motorka, s ktorou si to v zákrutách vieš naozaj užiť. Povedal by som že bez kompromisov. Pritom sedíš vzpriamene, pohodlne. Nemusíš ani vysadať, ale to sa stupačky ozvú pomerne skoro. Napriek širokej kapotáži nemáš pocit že vedieš zákrutami nejaký stroj s nadváhou. Je to ideálne trafené na zábavnú a športovú jazdu - hodne to pripomína asfaltové "šantenie" na Africe ale bez toho vlnenia vysokozdvihového enduro podvozku a s lepšou stabilitou.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Jazdenie v zákrutách nám nedokázalo pokaziť ani studené počasie (v horách 5 stupňov) a ani čiastočne mokré cesty, s ktorými výrazne pomohli aj pneumatiky Metzeler Roadtec 01. Niekedy som až váhal, či sa nenechávame zbytočne uniesť. Ešteže našu svižnú jazdu prerušilo fotenie, filmovanie a potom obedňajšia prestávka v malom mestečku.

Premenlivé a chladné počasie v Španielsku Honde NT1100 absolutne nevadí... - Naživo: Testujeme Honda NT1100 novinku pre 2022
Premenlivé a chladné počasie v Španielsku Honde NT1100 absolutne nevadí... - Naživo: Testujeme Honda NT1100 novinku pre 2022

NT ako Naturálny Turista

Neviem presne čo skratka NT predstavuje, ale z môjho pohľadu by to malo byť niečo ako stvorené na turistiku. Ochranu pred vetrom a dažďom som už spomínal - je ukážková. Sedlo je čalúnené naozaj luxusne. Výška peny je až 6,5 cm a pritom má výšku len 820 mm. Komu by štandardné sedlo nestačilo, v ponuke je aj doplnkové a ešte pohodlnejšie luxusné sedlo.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Motoricky je NT veľmi dynamická mašinka. Známy dvojvalec má dobrý záťah odspodu aj v strede otáčkového pásma, nemá problém aj s dvojicou jazdcov a batožinou a ľahko ťahá aj vo vyšších ako diaľničných rýchlostiach. Skvelá je aj možnosť voľby automatu, čo pre turistické stroje dáva naozaj zmysel. Jeho spotreba je podľa môjho pozorovania porovnateľná s Africou. Za celý deň po takmer 300 km som sa dostal na automate DCT na 6,1 l/100 km, pričom musím povedať, že naša jazda nemala veľa spoločného s kľudnou turistickou jazdou. Skôr sme sa zamerali na hľadanie limitov podvozka a brúsenie stupačiek a nekonečnú zábavu na miestnych cestách ;-)

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Africa Twin je vydarená motorka, ktorá má naozaj slušné offroad schopnosti. Veľa majiteľov ale svoje Afriky do terénu nevodí. Možno aj pre nich by mohla byť NT1100 zaujímavou voľbou. Taktiež pre ľudí, ktorým sa Africa páči, ale nesadlo im vysoké sedlo, či veľké kolesá alebo vysoké zdvihy podvozka. Honda spravila s NT veľmi dobrý krok a priniesla motorky na čisto asfaltové využitie. Navyše ju dostaneš už v sérii s bohatou turistickou výbavou ako kufre, hlavný stojan a vyhrievané rukoväte, a to všetko za dovolím si povedať naozaj rozumnú cenu.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Premenlivé a chladné počasie v Španielsku Honde NT1100 absolutne nevadí... - Naživo: Testujeme Honda NT1100 novinku pre 2022
Premenlivé a chladné počasie v Španielsku Honde NT1100 absolutne nevadí... - Naživo: Testujeme Honda NT1100 novinku pre 2022
Premenlivé a chladné počasie v Španielsku Honde NT1100 absolutne nevadí... - Naživo: Testujeme Honda NT1100 novinku pre 2022
Premenlivé a chladné počasie v Španielsku Honde NT1100 absolutne nevadí... - Naživo: Testujeme Honda NT1100 novinku pre 2022

Konkurencia

V úvode som spomínal, že v segmente stredných cesťákov zostal po zavedení normy Euro 5 iba jeden stroj, a ten je jediným konkurentom novej NT1100. Je ním známe BMW R 1250 RT, ktoré bolo pre tento rok inovované. Má značne väčšiu stavbu, obrovskú 10-palcovú prístrojovku a sériovo montované kufre, s ktorými je RT podstatne širšie než NT. Bavorák má aj o 36 koní viac, nehovoriac o oveľa väčšom a šťavnatejšom krútiacom momente či elektricky nastaviteľnom plexi a náklonovej elektronike. Ako majú Nemci vo zvyku, zoznam doplnkovej výbavy je takpovediac nekonečný, zahŕňa aj pokrokový adaptívny tempomat či semiaktívny podvozok alebo rádio. V základnej výbave je však RT o brutálnych 6 000 eur drahšie než NT.

Entéčku však konkurujú aj stroje bez bočných kufrov, ako napríklad BMW R 1250 RS (rovnaký motor ako RT, ale kompaktnejšia stavba bez bočných kufrov), ktoré je stále drahšie o 1 400 eur, alebo s prižmúrením očí aj výkonné japonské štvorvalce ako o niekoľko stoviek drahšia Kawasaki Ninja 1000SX, či nová Suzuki GSX-S1000GT, ktorá je zo všetkých spomínaných najdostupnejšia. Sú to však vyslovene športoví turisti, ktorí poskytujú menej pohodlia. O niečo pohodlnejšie sú deriváty z naháčov ako napríklad Yamaha Tracer 9 GT a BMW F 900 XR. Yamaha má vo verzii GT o máličko nižšiu cenu než NT, ale ponúka semiaktívny podvozok a náklonovú elektroniku, tiež má bočné kufre.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Záver

Cena novej Hondy NT1100 je 13 290 eur. S ohľadom na širokú štandardnú výbavu a je to veľmi rozumne stanovená cifra. Ako mototuristov nás veľmi teší, že Honda priniesla stroj, ktorý má v popise práce čisto cestnú turistiku, a teda je akceptovateľný pre ľudí, ktorým sú zbytočné vysoké zdvihy alebo veľké skútre, a ktorí si nechcú na novú motorku brať priam hypotéku. Jedenástkový dvojvalec v NT1100 ich v dostatočnom pohodlí a bez kompromisov povozí cez zapchaté mestá, aj utiahnuté zákruty či diaľnice bez rýchlostných limitov. Príplatok za dvojspojkovú prevodovku je 1000 eur.

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Plusy, mínusy

cena a bohatá sériová výbava, skvelá ochrana pred vetrom, možnosť DCT alebo príplatkový quickshifter nastavovanie plexi nemožné za jazdy - mohlo byť aj elektronické, režim D automatickej prevodovky drží príliš nízke otáčky motora

Video: Honda NT 1100 2022: V Španielsku sme otestovali nový sport-touring bike

Video: Prvé dojmy Honda NT1100 2022 #shorts

Video: Nová Honda NT1100 (2022)

Pozadie / Wallpaper:

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022
Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda NT1100 (2022)

Servisný interval 12 000 km (alebo 1 rok)
Spotreba 5 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 20,4 l (4 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 330 km
Cena motorky 13 290 eur (príplatok za DCT 1000 eur)

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, Honda.media

Na testovanie nás pozvala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd, o. z. Slovensko.

Foto:
 Honda NT 1100 2022 BMW R 1250 RT 2021 Yamaha Tracer 9 GT 2021 BMW F 900 XR 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMWYamahaBMW
Model:NT 1100R 1250 RTTracer 9 GTF 900 XR
Rok:2022202120212021
Novinka:NOVINKA 2022NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Športovo cestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový trojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm1254 ccm889 ccm895 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:104 Nm / 6250 ot.143 Nm / 6250 ot.93 Nm / 7000 ot.92 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10,1:111.5 : 113:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm102.5 x 76 mm78 x 62.1 mm86 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardanreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm120 mm130 mm170 mm
Zdvih vzadu:150 mm136 mm137 mm172 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová, radiál 4 piestdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm298 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70R17 M/C (58W)120/70-ZR17120/70Z R17 M/C (58W)120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm276 mm245 mm265 mm
Pneu vzadu:180/55R17 M/C (73W)180/55-ZR17180/55Z R17 M/C (73W)180/55-ZR-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:238 kg279 kg213 kg219 kg
Výška sedla:820 mm805 mm810 mm825 mm
Rázvor:1535 mm1485 mm1500 mm1521 mm
Dĺžka:2240 mm2222 mm2175 mm2160 mm
Šírka:865 mm985 mm885 mm860 mm
Výška:1360 mm1430 mm1235 mm
Svetlá výška:175 mm135 mm
Objem nádrže:20.4 l25 l18 l15.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:210 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.7 s3.6 s
Spotreba paliva:5 l/100km4.75 l/100km5 l/100km4.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 305 kmcca 394 kmcca 270 kmcca 276 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatokáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiza príplatok
Zákrutové svietenie:za príplatokáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatokáno, v sériiza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatokáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:za príplatok
Audio systém:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:v sérii bočné kufre, hlavný stojan, vysoké plexi, deflektoryza príplatok: adaptívny tempomatel. podvozok KYB, bočné kufrenastaviteľný útlm USD vidlica a tlmič
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2021: 13 290 eur (DCT +1000 eur)Cena 10/2021: od 19 200 eurCena 6/2021: 12 790 eur

EURO 5
6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania
Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)
Cena 6/2021: od 10 960 eur

Pridané dňa: 20.11.2021 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk