Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1728 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020 Kráľovná Adventure dozrieva ako víno 1/3

 Zdieľať

Pridané: 26.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19440 [Testy a predstavenia - Test]

Sotva prešli 2 roky od poslednej modernizácie Africa Twin a už tu máme nové modely pre rok 2020. A tentoraz ide o veľké zmeny – väčší motor, nižšia hmotnosť, farebná dotyková prístrojovka, nová náklonovo citlivá elektronika a dokonca voliteľný elektronicky podvozok. Toto všetko sme si vyskúšali na predstavení na Sardínii.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video: Honda EU a Tomáš Hajduch - Awia

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Afriky sú v znovu dostupné v dvoch verziách, ale teraz sa ešte výraznejšie profilujú svojim smerom. Kým štandardný model sa posúva viac do terénu, tak Adventure Sports cieli na diaľkovú turistiku. Veľkou zmenou je ale aj to, že Adventure Sports už nemá ten zvýšený podovozok a vysoké sedlo, ktoré mnohých záujemcov odradilo. Sportka je tak dostupnejšia širšiemu spektru jazdcov. No a potom je tu ešte verzia s novým elektronickým podvozkom a keďže každá je dostupná aj s automatickou prevodovkou tak defacto vyberať môžeš až zo šiestich modelov.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Prekopaná od základu:

Honda predala od príchodu CRF1000 87 000 kusov tohto stroja a je vidieť, že si dáva záležať. Tentoraz nejde o kozmetické zmeny ale o totálnu prestavbu. Nový motor je u Hondy prvý, ktorý spĺňa prísne emisné limity normy EURO5 a aj kvôli tomu narástol jeho zdvihový objem na 1084 kubíkov. Zaujímavosťou je že to Honda nespravila ako bežne zväčšením vŕtania, ale zmenila zdvih piestov. Vraj až 70% dielov v motore je nových. Výkon stúpol na 102.0 k / 7500 ot. a krútiaci moment na 105 Nm / 6250 ot. Nový je rám a tu je dôležité, že Honda vypočula svojich zákazníkov a zadná podsedlovka je teraz už montovaná na hlavný rám a naviac je hliníková. Rám je zúžený v priestore sedla, takže aj keď sa výška sedla nemení je z nového modelu ľahšie dosiahnuť na zem. Celkovo je kompaktnejšia, štíhlejšia a dokonca aj o 4 kg ľahšia.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Veľké zmeny sa udiali aj v elektronike, kde Honda použila šesťosový snímač zotrvačných síl, ktorý využívajú asistenčné systémy ako ABS (tým pádom je náklonové), trakčná kontrola, systém proti dvíhnaiu predného kolesa a dokonca aj detekcia prejazdu zákrutou pre automatickú prevodovku DCT. Automat po novom vie ako je motorka naklopená, alebo či ide napríklad do kopca tomu vie prispôsobiť preraďovanie. No a potom je tu nová farebná prístrojovka s Bluetooth konektivitou, ktorá je dotyková a navyše podporuje technológiu Apple CarPlay®. Prístrojovka priniesla aj nové ovládače na rukovätiach kde pribudlo mnoho tlačidiel a aj ďalšie jazdné režimy a turistov poteši aj toľko žiadaný tempomat.

Model Adventure Sports ide ešte ďalej a prináša väčšiu 24,8l palivovú nádrž, mohutnejšiu kapotáž, vysoké a nastaviteľné turistické plexi, veľký kryt motora, hliníkový zadný nosič, bezdušové kolesá, svetlá na prisvecovanie do zákrut, 12 V zásuvku a vyhrievané rukoväte. A veľkou novinkou je voliteľný elektronický podvozok Showa EERA™ - Showa Electronically Equipped Ride Adjustment, ktorý pracuje dynamicky počas jazdy a umožňuje pohodlne meniť charakteristiku tlmenia z riadidiel.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Nová pristrojovka a jej ovladanie (oba modely)

So samotnou prístrojovkou sme sa pomerne dlho hrali a na prvý dojem sa zdala komplikovaná. Ale ako to chodí veľmi rýchlo zistíte princíp ovládania a potom to už ide. Tie 4 prednastavené režimy (TOUR, URBAN, GRAVEL a OFFROAD) sú zvolené veľmi rozumne.

Dva režimy USER si môže jazdec nastaviť podľa seba, ale keď vypne trakčnú a anti-wheelie či ABS, tak po vypnutí motorky kľúčom sa automaticky zapnú do nastavenia 1 teda najslabšie. To teda zostalo rovnako ako u predchodcu a ani v USER režimoch si nemôžete všetky bezpečnostné systémy trvalo vypnúť.

ABS má po novom dva režimy na cestu a do terénu, pričom v oboch pracuje na oboch kolesách. Offroad ABS sa, ale dá prepnúť do tretieho režimu, že nepracuje na zadnom kolese. Vypína sa to podobne ako trakčná kontrola, ale má ešte potvrdzovaciu otázku "Naozaj chceš vypnúť…" a dá sa to len ked motorka stojí.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Po zapnutí motorky pomerne dlho trvá kým sa prístrojovka rozbehne, prebehne úvodná animácia a potom treba ešte potvrdiť upozornenie. To už je zvycajne jazdec v pohybe a vystačí si so spodnou LCD prístrojovkou.

Automat DCT má naviac na pristrojovke režimy a zapinanie režimu G a je tu aj nastavenie elektronickeho podvozka, keď ho motorka má. Super je dotykové ovládanie prístrojovky, ktoré funguje aj v rukaviciach, je intuitívne, rýchle, ale funguje len keď motorka nie je v pohybe.

Viditeľnosť prístrojovky je perfektná, automaticky upravuje jas, je tu možnosť inverzneho zobrazenia a v každom režime si môžete nastaviť vzhľad Broze, Silver alebo Gold, ktorý sa líši množstvom zobrazených udajov.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Pokračovanie článku na ďalšej strane: CRF1100L Africa Twin, CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 Honda CRF1100L Africa Twin 2020 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF1100L Africa TwinCRF1100L Africa Twin Adventure Sports
Rok:20202020
Novinka:NOVINKA 2020NOVINKA 2020
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm1084 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:105 Nm / 6250 ot.105 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:10,1:110,1:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm92 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm
Zdvih vzadu:220 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H90/90-21M/C 54H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70R18M/C 70H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg216 kg
Hmotnosť s náplňami:226 kg238 kg
Výška sedla:850 mm850 mm
Rázvor:1575 mm1575 mm
Dĺžka:2330 mm2330 mm
Šírka:960 mm960 mm
Výška:1395 mm1560 mm
Svetlá výška:250 mm250 mm
Objem nádrže:18.8 l24.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 287 kmcca 379 km
Servisný interval:12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa
Poznámka:
Poznámka:DCT 236 kg
Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR)
DCT 248 kg, So Showa EERA + 2kg
Cena 03/2020: 15 490 EUR (DCT +1000eur EERA + 1500 EUR)

Pokračovanie článku na ďalšej strane: CRF1100L Africa Twin, CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

>

Pridané: 26.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: