Anketa:
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020 Kráľovná Adventure dozrieva ako víno 1/3
ZdieľaťPridané: 26.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19440 [Testy a predstavenia - Test]
Sotva prešli 2 roky od poslednej modernizácie Africa Twin a už tu máme nové modely pre rok 2020. A tentoraz ide o veľké zmeny – väčší motor, nižšia hmotnosť, farebná dotyková prístrojovka, nová náklonovo citlivá elektronika a dokonca voliteľný elektronicky podvozok. Toto všetko sme si vyskúšali na predstavení na Sardínii.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video: Honda EU a Tomáš Hajduch - Awia
Afriky sú v znovu dostupné v dvoch verziách, ale teraz sa ešte výraznejšie profilujú svojim smerom. Kým štandardný model sa posúva viac do terénu, tak Adventure Sports cieli na diaľkovú turistiku. Veľkou zmenou je ale aj to, že Adventure Sports už nemá ten zvýšený podovozok a vysoké sedlo, ktoré mnohých záujemcov odradilo. Sportka je tak dostupnejšia širšiemu spektru jazdcov. No a potom je tu ešte verzia s novým elektronickým podvozkom a keďže každá je dostupná aj s automatickou prevodovkou tak defacto vyberať môžeš až zo šiestich modelov.
Prekopaná od základu:
Honda predala od príchodu CRF1000 87 000 kusov tohto stroja a je vidieť, že si dáva záležať. Tentoraz nejde o kozmetické zmeny ale o totálnu prestavbu. Nový motor je u Hondy prvý, ktorý spĺňa prísne emisné limity normy EURO5 a aj kvôli tomu narástol jeho zdvihový objem na 1084 kubíkov. Zaujímavosťou je že to Honda nespravila ako bežne zväčšením vŕtania, ale zmenila zdvih piestov. Vraj až 70% dielov v motore je nových. Výkon stúpol na 102.0 k / 7500 ot. a krútiaci moment na 105 Nm / 6250 ot. Nový je rám a tu je dôležité, že Honda vypočula svojich zákazníkov a zadná podsedlovka je teraz už montovaná na hlavný rám a naviac je hliníková. Rám je zúžený v priestore sedla, takže aj keď sa výška sedla nemení je z nového modelu ľahšie dosiahnuť na zem. Celkovo je kompaktnejšia, štíhlejšia a dokonca aj o 4 kg ľahšia.
Veľké zmeny sa udiali aj v elektronike, kde Honda použila šesťosový snímač zotrvačných síl, ktorý využívajú asistenčné systémy ako ABS (tým pádom je náklonové), trakčná kontrola, systém proti dvíhnaiu predného kolesa a dokonca aj detekcia prejazdu zákrutou pre automatickú prevodovku DCT. Automat po novom vie ako je motorka naklopená, alebo či ide napríklad do kopca tomu vie prispôsobiť preraďovanie. No a potom je tu nová farebná prístrojovka s Bluetooth konektivitou, ktorá je dotyková a navyše podporuje technológiu Apple CarPlay®. Prístrojovka priniesla aj nové ovládače na rukovätiach kde pribudlo mnoho tlačidiel a aj ďalšie jazdné režimy a turistov poteši aj toľko žiadaný tempomat.
Model Adventure Sports ide ešte ďalej a prináša väčšiu 24,8l palivovú nádrž, mohutnejšiu kapotáž, vysoké a nastaviteľné turistické plexi, veľký kryt motora, hliníkový zadný nosič, bezdušové kolesá, svetlá na prisvecovanie do zákrut, 12 V zásuvku a vyhrievané rukoväte. A veľkou novinkou je voliteľný elektronický podvozok Showa EERA™ - Showa Electronically Equipped Ride Adjustment, ktorý pracuje dynamicky počas jazdy a umožňuje pohodlne meniť charakteristiku tlmenia z riadidiel.
Nová pristrojovka a jej ovladanie (oba modely)
So samotnou prístrojovkou sme sa pomerne dlho hrali a na prvý dojem sa zdala komplikovaná. Ale ako to chodí veľmi rýchlo zistíte princíp ovládania a potom to už ide. Tie 4 prednastavené režimy (TOUR, URBAN, GRAVEL a OFFROAD) sú zvolené veľmi rozumne.
Dva režimy USER si môže jazdec nastaviť podľa seba, ale keď vypne trakčnú a anti-wheelie či ABS, tak po vypnutí motorky kľúčom sa automaticky zapnú do nastavenia 1 teda najslabšie. To teda zostalo rovnako ako u predchodcu a ani v USER režimoch si nemôžete všetky bezpečnostné systémy trvalo vypnúť.
ABS má po novom dva režimy na cestu a do terénu, pričom v oboch pracuje na oboch kolesách. Offroad ABS sa, ale dá prepnúť do tretieho režimu, že nepracuje na zadnom kolese. Vypína sa to podobne ako trakčná kontrola, ale má ešte potvrdzovaciu otázku "Naozaj chceš vypnúť…" a dá sa to len ked motorka stojí.
Po zapnutí motorky pomerne dlho trvá kým sa prístrojovka rozbehne, prebehne úvodná animácia a potom treba ešte potvrdiť upozornenie. To už je zvycajne jazdec v pohybe a vystačí si so spodnou LCD prístrojovkou.
Automat DCT má naviac na pristrojovke režimy a zapinanie režimu G a je tu aj nastavenie elektronickeho podvozka, keď ho motorka má. Super je dotykové ovládanie prístrojovky, ktoré funguje aj v rukaviciach, je intuitívne, rýchle, ale funguje len keď motorka nie je v pohybe.
Viditeľnosť prístrojovky je perfektná, automaticky upravuje jas, je tu možnosť inverzneho zobrazenia a v každom režime si môžete nastaviť vzhľad Broze, Silver alebo Gold, ktorý sa líši množstvom zobrazených udajov.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: CRF1100L Africa Twin, CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CRF1100L Africa Twin | CRF1100L Africa Twin Adventure Sports |
Rok: | 2020 | 2020 |
Novinka: | NOVINKA 2020 | NOVINKA 2020 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1084 ccm | 1084 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 105 Nm / 6250 ot. | 105 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 10,1:1 | 10,1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 mm × 81,5 mm | 92 mm × 81,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21M/C 54H | 90/90-21M/C 54H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70R18M/C 70H | 150/70R18M/C 70H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 204 kg | 216 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 226 kg | 238 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1575 mm |
Dĺžka: | 2330 mm | 2330 mm |
Šírka: | 960 mm | 960 mm |
Výška: | 1395 mm | 1560 mm |
Svetlá výška: | 250 mm | 250 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l | 24.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 287 km | cca 379 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok | za príplatok |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa |
Poznámka: | ||
Poznámka: | DCT 236 kg Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR) | DCT 248 kg, So Showa EERA + 2kg Cena 03/2020: 15 490 EUR (DCT +1000eur EERA + 1500 EUR) |
Pokračovanie článku na ďalšej strane: CRF1100L Africa Twin, CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 26.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda odhaľuje nové nadupanejšie CRF1100L Africa Twin / Adventure Sports 2020! Doplnené ceny - Awia
- Vyskúšali sme BMW C650 Sport a C650 GT 2016 - maxi-skútre na bavorský spôsob - Awia
- Prípravy v plnom prúde: Na Afrikách do Afriky - Awia
- BMW S1000XR 2015 - raketový turista - Awia
- Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku - Awia
- Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma - Awia
- Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín - Awia
- Prvý test: Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020 na Sardínii - Awia
- KTM 1050 Adventure 2015 - Oranžový mix chutí - zeON
- Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora