http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Alpská porovnávačka: Norden, GS, Africa, Stelvio alebo GX?

[Testy a predstavenia - Test]

Jupííí, z našich jesenných porovnávacích testov sa už pomaly stáva tradícia. Keď sme to nezabalili po tomto ostatnom, na ktorom nám pršalo viac než dosť, tak veľa silnejších dôvodov na prerušenie tejto tradície nám nezostáva. Tento rok bola zostava motoriek viac enduráckejšia, a teda naozaj celkom sexi: Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT, Husqvarna Norden 901 Expedition, BMW F 900 GS, Moto Guzzi Stelvio a Suzuki GSX-S1000GX.

Text a foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Janči, Feri, Peťo Ch.

Začíname navlečení v nepremokoch - Alpská porovnávačka 2024
Začíname navlečení v nepremokoch - Alpská porovnávačka 2024

S tým dažďom nijako nepreháňam - termín tohto výjazdu bol pevný, bez alternatívy, a padol tesne na obdobie po veľkých záplavách, ktoré v septembri 2024 postihli veľkú časť strednej Európy. Nijako nebudem preháňať, keď poviem, že v strednej a východnej Európe sme nemali šancu vyhnúť sa dažďu po dobu dobrých troch, možno aj štyroch víkendov. Boli sme zmierení aj s tým, že pôjdeme trebárs na sever Nemecka, ale ani tam nehlásili menej dažďa než v našom okolí. Južná strana Álp tiež bez šance. A tak padlo rozhodnutie ísť opäť do kultového Kalte Kuchl, kde sme si mohli byť istí, že aj po celodennom daždi nás večer pohostia ako u dobrej babky. A tak sa aj stalo - bol to doslova balzam na dušu.

Kalte Kuchl - naša domáca základňa - Alpská porovnávačka 2024
Kalte Kuchl - naša domáca základňa - Alpská porovnávačka 2024

Treba povedať, že počasie sa nám postupne zlepšovalo. V posledný deň sme dokonca na nebi občas zahliadli takú veľkú žltú silno svietiacu guľu. Ani za svet sme si nevedeli spomenúť ako sa to volá. Asi je to nejaká prirodzená družica Zeme alebo čo. Je dosť možné, že to má plochý tvar a obieha okolo nás.

Neboj nič, zajtra sa vyčasí - Alpská porovnávačka 2024
Neboj nič, zajtra sa vyčasí - Alpská porovnávačka 2024

Tentoraz sme si do porovnávačky vybrali takpovediac iba cestné endurá (ok, ok, až na jednu výnimku, ktorá pôsobila skôr ako šťuka v rybníku), všetko modelové roky 2024, niektoré dokonca úplné novinky 2024:

Miesta: Alpengasthof Kalte Kuchl Hubertussee Mariazell - Bazilika narodenia Panenky Márie Fischbacherské Alpy

Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee
Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee

Všetky motorky sme si medzi sebou striedali, a už tradične sme ich obodovali nielen z objektívnych kritérií, ale aj subjektívnych, a podobne sme ich dali obodovať aj našim pomocníkom. Tým patrí veľká vďaka, že sa s nami vydali do chladu a dažďa, že nám pomohli s logistikou, a že sme po večeroch mali o zábavu naozaj postarané.

CRF 1100 ATAS vs. Moto Guzzi Stelvio vs. Suzuki GSX-S1000GX:

Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024
Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024

Africa Twin v tejto Adventure Sports verzii je jednoducho koráb, ktorý ťa prevedie akoukoľvek krajinou v absolútnom luxuse. Na Afrike ťa naozaj nemusí zaujímať, čo je pod tebou, okolo vás, a podobne. Keď sme boli na Afrikách pred časom v Rumunsku, vo videu som spomínal, že by som si prial o niečo cestnejší podvozok. Predstav si, Honda to splnila - zrazu máme vpredu 19-palcové koleso, a celý stroj je o niečo nižší. Preto mi aj dosť pripomína moje bývalé Varadero; jednoducho na Afrike je vždy dosť miesta na všetko.

Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024
Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024

Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024
Dvojspojkový automat po rokoch vyladený k dokonalosti - Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024
Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024
Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024

Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024
Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024

V roku 2023 sme mali v roku na dlhodobý test prelomový model z dielne talianskej Moto Guzzi, vtedajšiu novinku V100 Mandello. Toto nové Stelvio z nej technicky vychádza, a rovno poviem, že sme sa trochu obávali, či si nevezme aj jej tuhšie správanie. Našťastie nie! :) Stelvio nie je cestovné enduro v zmysle naháňania veľkých kilometrov alebo zdolávania nejakého ťažkého terénu, je to doslova stroj na vychutnávanie cestovania - napríklad kratšie trasy, častejšie zastávky a podobne. Stelvio si akoby pýta výlety v peknej krajine, a aj keď nemá problém so športovým vytáčaním motora, lepšie sa cíti v nízkych otáčkach, čím naplno odráža povahu Guzzistov.

Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024
Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024

Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024
Charizmatický dvojvalec -Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024
Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024
Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024

Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024
Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024

Na GX sme sa veľmi tešili! celkom sme sa roztápali aj z verzie GT, ale toto nové GX je že fakt super. Sedíš na ňom vystreto, užívaš si luxus semiaktívneho podvozku, a k tomu aj všetky výhody tradičného a silného japonského štvorvalca. V tomto zmysle by si sedlo spolujazdca zaslúžilo byť o niečo väčšie.

Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024
Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024

Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024
Športový motor poskytuje nekonečno zábavy - Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024
Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024
Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024

Názor druhého redaktora: Tomáš Hajduch - Awia

Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024
Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024

Africa Twin Adventure Sports je model, ktorý prešiel veľkým vývojom, od offroadovo zameraného k tomu aktuálnemu turistickému. A je to asi aj dobre. Nižší podvozok, 19-palcové predné koleso, veľká nádrž, široká kapotáž spravili Africu prístupnejšiu väčšiemu množstvu jazdcov, ktorí preferujú jazdenie v pohodlí a orientované viac na cestu. Adventure Sports je teraz veľký koráb na pohodlné cestovanie, dostupný aj s elektronickým podvozkom alebo vychytanou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Aj keď ja preferujem offroadovo zameranú štandardnú afriku, dokážem vždy oceniť aj verziu Adventure Sports. Čo ma baví je ako mi vždy sadne do ruky a čo ma neteší je spotreba, keď sa nechám uniesť športovou jazdou...

Dvojspojkový automat po rokoch vyladený k dokonalosti - Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024
Dvojspojkový automat po rokoch vyladený k dokonalosti - Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT -Alpská porovnávačka 2024

Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024
Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024

Stelvio to je úplne iný príbeh ako Mandello pred rokom. Je to skvele vyladená motorka s novým charizmatickým motorom, ktorému nechýba výkon ani športový charakter, ale nestratil typický charizmatický prejav motora Moto Guzzi. Pocitovo sa zdala najťažšia, ale spôsoboval to hlavne kratší bočný stojan a väčší náklon motorky. Za jazdy mi skvele sadla do ruky, či už na kochačkovú jazdu alebo na športovejšie vybláznenie. Keďže je to úplná novinka, má aj bohatú výbavu, a ako jediná z testovaných možnosť doplnkového radaru pre adaptívny tempomat, ale aj systém varovania pred kolíziou a podobne. Bavilo ma na nej jazdiť, užíval som si pohodlie a skvelý charakter motora.

Charizmatický dvojvalec -Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024
Charizmatický dvojvalec -Moto Guzzi Stelvio - Alpská porovnávačka 2024

Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024
Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024

GX skvelá mašina, ktorá si ma získala už na prvom teste v Slovinsku. Nechápem načo Suzuki čakala tak dlho kým tento svoj legendárny športový motor osadila i do takéhoto crossovera. 150 koní je parádne dávkovateľných a zabezpečuje skvelú adrenalínovú jazdu zákrutách, a to pri zachovaní pohodlného vzpriameného posedu cestovného endura. Aj keď som priaznivcom off-roadu, GX som si neskutočne užíval. Páčil sa mi samozrejme špičkový športový motor a nekonečno zábavy, ktoré poskytuje. Čo by mohlo byť lepšie, je pohodlnejšie a rozmernejšie sedlo pre spolujazdca.

Športový motor poskytuje nekonečno zábavy - Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024
Športový motor poskytuje nekonečno zábavy - Suzuki GSX-S1000GX - Alpská porovnávačka 2024

Plusy, mínusy

Honda CRF1000L Africa Twin AS

pohodlie, motor, Android Auto a Apple CarPlay prístrojovka, voliteľný rokmi vyladený automat DCT dlhé načítavanie prístrojovky a jej pomalšie reakcie, pohodlie sedla by mohlo byť lepšie, spotreba

Moto Guzzi Stelvio

charizmatický motor, zvuk, ovládateľnosť, kardan tvrdší quickshifter, spotreba

Suzuki GSX-S1000GX

univerzálnosť, 4-valcový motor, športový potenciál, podvozok malé sedlo spolujazdca

POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: Husqvarna Norden 901 Expedition vs. BMW F 900 GS.

Testy:

24.01.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7090 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma

19 vs 21 palcov - Nová Africa Twin Adventure Sports dostala upravený podvozok a 19 palcové koleso. Ake je priame porovnanie s predchodcom a 21-tkou? Video: 19 vs 21 palcové koleso Africa Twin #motoride_sk #shorts

 

Video: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2024 - vyladená na cestovanie (4K)

Video: 2x Honda CRF1100 Africa Twin (2022) v Rumunsku - man. vs. DCT - Transalpina a Fagaraš

Video: Test Honda Africa Twin vtedy a dnes XRV750 1990 vs. CRF1000 2019 na Ukrajine

Video: Test Moto Guzzi Stelvio (2024) - klasika s modernosťou pokračuje

Video: Suzuki GSX-S1000GX 2024 - na dobré sa oplatí počkať, alebo keď sa najlepší štvorvalec dostane do crossovera

Foto:
 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2024 Moto Guzzi Stelvio 2024 Suzuki GSX-S1000GX 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaMoto GuzziSuzuki
Model:CRF1100L Africa Twin Adventure SportsStelvioGSX-S1000GX
Rok:202420242024
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2024NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1084 ccm1042 ccm999 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.115.1 k (84.6 kW) / 8800 ot.152.3 k (112.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 5500 ot.105 Nm / 6750 ot.106 Nm / 9250 ot.
Kompresný pomer:10,5:112.6:112.2:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm96 x 72 mm73.4 x 59 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie 44mm
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:210 mm170 mm150 mm
Zdvih vzadu:200 mm170 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:110/80-R19M/C 59V120/70 R19 60V120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm280 mm240 mm
Pneu vzadu:150/70-R18M/C 70H170/60 R17 72V190/50ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:222 kg
Hmotnosť s náplňami:243 kg246 kg232 kg
Výška sedla:835 mm830 mm845 mm
Rázvor:1550 mm1470 mm
Dĺžka:2305 mm2150 mm
Šírka:960 mm925 mm
Výška:1475 mm1350 mm
Svetlá výška:220 mm155 mm
Objem nádrže:24.8 l21 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie na štvrť míle:10.1 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km5.1 l/100km6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 379 kmcca 308 kmcca 229 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatokáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesanastaviteľný podvozok, USD vidlaeasy start, USB
Poznámka:
Poznámka:Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla 835/855 mm (voliteľné znížené sedadlo 795 mm)

DCT: 253 kg
Cena od: 18 090 EUR (DCT +1000 EUR)
PFF Rider Assistance radar technológia
aktívny tempomat, Forward Collision Warning, Blind Spot Information System, Lane Change Decision Aid System
V Offroad režime ABS aj trakčná kontrola sa dá vypnúť
Cena
Cena 05/2024: od 14 990 EUR

Husqvarna Norden 901 Expedition vs. BMW F 900 GS:

Pokračujeme dvojicou offroadov:

Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024
Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024

Ja ako cestnejšie zameraný jazdec než Awia som sa z týchto dvoch strojov celkom pochopiteľne cítil lepšie na Nordene Expedition. Odhliadnuc od toho, že do upršaného počasia, aké sme mali po celý čas, sa práve Norden hodil najviac (vyhrievané rukoväte aj sedlo, dobrá ochrana pred vetrom), tak aj z jeho spracovania som doslova odpadol. Už keď som videl verziu Expedition po prvý raz, nevedel som sa vynadívať na dokonale spracovaný a robustný hliníkový šusplech, ako aj zopár ďalších detailov. Práve na tomto kúsku som počas tejto porovnávačky najazdil najviac kilákov a najviac mi vliezol pod kožu.

Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024
Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024

Norden Expedition má na rozdiel od základného Nordena vyslovene kričiacu grafiku a farby. Husqvarna pôsobí netuctovým dojmom, Expedition k tomu všetkému akoby svieti, vyzerá veľmi fresh. Nechýba mu ani istá drsnosť, pričom pohodlie je veľmi porovnateľné s Hondou Africa Twin. Lepšie povedané, Norden môže byť pre niektorých ľudí aj pohodlnejší; je to stroj, ktorý filtruje krajinu pod tebou, a jeho akoby primárnym cieľom bolo ochrániť svoju posádku pred nepeknosťami, ktoré vás na cestách môžu postretnúť.

Skvelá ochrana motora - Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024
Skvelá ochrana motora - Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024

Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024
Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024
Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024
Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024

BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024
BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024

Deväťstovkové GS bolo zas za triednu miss v zmysle vzhľadu. Vyzerá super za každých okolností, bez debaty. K tomu všetkému to dokonalé bavorácke spracovanie, mňam! Veľmi oceňujem, že sa robí v toľkých verziách, teda napríklad aj cestnejšej alebo adventuróznejšej, ktoré mi sedia viac.

BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024
BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024

Oceňujem aj jej univerzálnosť, veď ľahko sa ňou prepletieš v meste, nepohrdne zákrutami, a keď si potrebuješ spraviť skratku cez pole, tak si ju bez problémov spravíš.

BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024
BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024

BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024
BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024
BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024
BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024

Názor druhého redaktora: Tomáš Hajduch - Awia

Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024
Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024

Norden vo verzii Expedition má všetko, čo ja do terénu potrebujem, hlavne podvozok WP Xplor považujem za jeden z najlepších offroadovo zameraných podvozkov vo svete cestovných endur vôbec. Navyše Expedition vyniká vyslovene brutálne agresívnym dizajnom s parádnym hliníkovým krytom spodku motora a skvelou ochranou, ktorá sa nám obzvlášť v tomto počasí výrazne hodila. Dokázal skĺbiť veľké pohodlie so skvelou jazdou na ceste aj na vysokých zdvihoch a nekompromisne vynikajúce schopnosti v teréne. Vďaka tomu všetkému u mňa Norden výrazne bodoval rôznych kategóriách. Tešila ma jeho ochrana a pohodlie, nekompromisné schopnosti v teréne a paradoxne aj nízka spotreba. Čo má už tak netešilo, bol pohľad na cenovku.

Brutálna grafika - Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024
Brutálna grafika - Husqvarna Norden 901 Expedition - Alpská porovnávačka 2024

BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024
BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024

BMW postavilo po rokoch nekompromisne offroadovo zamerané GS-o. Má ho v troch verziách, ale konkrétne táto je vyslovene štíhla enduro motorka bez akýchkoľvek zbytočností, dokonca ani nosič horného kufra tu nie je. Zo všetkých testovaných to bol najviac offroad, navyše sme ho mali s doplnkovým podvozkom. To je ďalšia novinka v BMW, že dali svojim zákazníkom na výber aj túto možnosť. Vzhľadom na počasie, ktoré sme mali, GS dosť trpelo slabou ochranou pred vetrom. O to viac som si to vynahradil na šotolinkách. Tú motorku som testoval už aj predtým a s kľudom môžem prehlásiť, že to je najlepšie a najšportovejšie GS v strednej kubatúre, aké BMW kedy vyrobilo. Za mňa fakt klobúk dole.

BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024
BMW F 900 GS - Alpská porovnávačka 2024

Plusy, mínusy

Husqvarna Norden 901 Expedition BMW F 900 GS
vzhľad, spracovanie, pohodlie, výbava, podvozok WP Xplor zvuk, plytký prejav motora
vzhľad, spracovanie, štíhlosť a ľahkosť, možnosť doplnkového offroad podvozku, skvelá offroad ergonómia, rýchle vypínanie trakčnej kontroly pohodlie a slabšia ochrana (v tejto verzii)

POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: tabuľkové hodnotenie, záver a video.

Testy:

Video: Offroad test Husqvarna Norden 901 2022: univerzál na cesty, šotoliny, enduro i motokros

Video: Konečne test Husqvarna Norden 901 (2022) - netuctový severan aj na horšie cesty

Video: Test BMW F 900 GS (2024) - konečne aj s dobrým podvozkom!

Foto:
 Husqvarna Norden 901 Expedition 2024 BMW F 900 GS 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaBMW
Model:Norden 901 ExpeditionF 900 GS
Rok:20242024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:889 ccm895 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 8000 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:100 Nm / 6500 ot.93 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:13.5:113,1:1
Vŕtanie x Zdvih:90,7 x 68,8 mm86 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:240 mm230 mm
Zdvih vzadu:240 mm215 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21 54 V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70-18150/70-R17 69 V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:214.5 kg
Hmotnosť s náplňami:219 kg
Výška sedla:875 mm870 mm
Rázvor:1529 mm1590 mm
Dĺžka:2270 mm
Šírka:943 mm
Výška:1350 mm
Svetlá výška:270 mm
Objem nádrže:19 l14.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km4.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 316 kmcca 247 km
Servisný interval:15 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii aj hmlovkyáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:áno, v sériiza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:WP XPLOR-USD, Ø 48 mm, WP Xplor PDSnastaviteľný podvozok, USD vidla Ø 43 mm
Poznámka:
Poznámka:Pirelli Scorpion Rally STR
Cena 08/2024: od 16 729 EUR
V sérii režimy Rain a Road, trakčná kontrola a náklonové ABS Pro
Enduro Pro balík: lepší podvozok titanium nitride USD Ø 45 mm + lepší tlmič ZF Sachs, zvýšenie riadidiel a odolnejšia reťaz M Endurance.

Tabuľkové hodnotenie:

Tak a ideme do finále a do celkového poravnania strojov. Ako aj pred rokom, šli sme to na to vedecky a vyplnili sme tabuľky. Bodovali sme jednotlivé kritéria od 5 bodov - najlepší výsledok, po 1 bod. Bolo to náročné ako vždy, motorky sú rôzne zamerané a nebolo to vôbec jednoduché. Každý z nás vyplnil svoju detailnú tabuľku a následne sme pridali aj objektívne parametre ako nameraná spotreba, cena strojov a do celkového hodnotenia pridali svoje body aj naši ďalší jazdci.

Alpská porovnávačka 2024
Alpská porovnávačka 2024

Awia

Tomáš Hajduch - Awia: Ja som jazdec, ktorý má rád univerzálnosť a praktickosť strojov, a veľmi rád si zajazdím aj v teréne.

Kritérium: F 900 GS Norden 901 Exp CRF1100L ATAS MG Stelvio GSX-S1000GX
Design: 4 5 3 1 2
Motor: 2 1 3 4 5
Podvozok: 5 4 3 1 2
Brzdy: 3 3 3 3 3
Fun faktor: 4 5 1 3 2
Elektronika: 3 4 5 1 2
Výbava: 1 2 5 3 4
Doplnková výbava: 3 2 4 5 1
Pohodlie: 1 2 3 4 5
Pohodlie dvojica: 1 2 4 5 3
Ochrana: 1 3 4 2 5
Univerzálnosť: 2 5 4 3 1
Offroad: 4 5 3 2 1
Pomer Cena/vykon: 2 4 3 1 5
Awia SPOLU: 36 47 48 38 41

Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee
Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee

Herghott

Peter Fischer: Viac preferujem športovú jazdu na ceste a turistiku v pohodlí.

Kritérium: F 900 GS Norden 901 Exp CRF1100L ATAS MG Stelvio GSX-S1000GX
Design: 4 5 2 1 3
Motor: 1 2 5 4 3
Podvozok: 2 5 3 1 4
Brzdy: 3 3 3 3 3
Fun faktor: 5 4 2 1 3
Elektronika: 1 4 5 3 2
Výbava: 3 5 4 2 1
Doplnková výbava: 2 5 3 4 1
Pohodlie: 1 5 4 2 3
Pohodlie dvojica: 1 4 5 3 2
Ochrana: 1 4 5 3 2
Univerzálnosť: 4 5 2 1 3
Offroad: 5 3 4 2 1
Pomer Cena/vykon: 1 4 3 2 5
Herghott SPOLU: 34 58 50 32 36

Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee
Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee

Celkové hodnotenie:

Do celkového hodnotenia sme pridali aj objektívne parametre ako nami nameraná spotreba a cena strojov. Následne pridali svoje body aj naši ďalší jazdci.

Kritérium: F 900 GS Norden 901 Exp CRF1100L ATAS MG Stelvio GSX-S1000GX
Spotreba: 4,8 l/100km 4,6 l/100km 5,8 l/100km 6,2 l/100km 5,6 l/100km
Spotreba: 4 5 2 1 3
Cena: 5 2 1 3 4
Fero 2 5 4 3 1
Chose 3 4 5 1 2
Rado 2 4 5 1 3
Peto 3 5 4 2 1
TOTAL 89 130 119 81 91

Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee
Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee

Záver

Aj tento rok sa potvrdilo aké sú motorky rôznorodé a ako rôznorodí sú aj jazdci a ich potreby. Aj tento rok sme strávili hodiny v družných diskusiách o týchto motorkách a každému sa páčilo niečo iné. Čo jednému vadilo, pre druhého nebol ani len nedostatok motorky. O tom to všetko je.

Najviac bodov dostal Norden, a asi aj zaslúžene, lebo je veľkým univerzálom: v jednej motorke máte offroadové schopnosti s vynikajúcim podvozkom, výbavu, ochranu jazda, pohodlie, športový motor a k tomu najlepšiu spotrebu a brutálny dizajn. Druhe miesto rozhodne patrí kŕáľovnej univerzálnosti Africa Twin, a tretie miesto, to už bol veľmi tesný súboj; odnáša si ho športová novinka Suzuki GX, ktorá nemá absolútne žiadne offroadové ambície. No a vy si určite pozrite náš video test, kde sme to všetko rozobrali podstatne podrobnejšie.

Video

Video: Alpská porovnávačka: s päticou rozdielnych motoriek v Alpách - ktorá vyhrala?

Alpská porovnávačka 2024
Alpská porovnávačka 2024

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri

Foto:
 BMW F 900 GS 2024 Husqvarna Norden 901 Expedition 2024 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2024 Moto Guzzi Stelvio 2024 Suzuki GSX-S1000GX 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHusqvarnaHondaMoto GuzziSuzuki
Model:F 900 GSNorden 901 ExpeditionCRF1100L Africa Twin Adventure SportsStelvioGSX-S1000GX
Rok:20242024202420242024
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2024NOVINKA 2024NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovná
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:895 ccm889 ccm1084 ccm1042 ccm999 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8000 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.115.1 k (84.6 kW) / 8800 ot.152.3 k (112.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 6750 ot.100 Nm / 6500 ot.112 Nm / 5500 ot.105 Nm / 6750 ot.106 Nm / 9250 ot.
Kompresný pomer:13,1:113.5:110,5:112.6:112.2:1
Vŕtanie x Zdvih:86 x 77 mm90,7 x 68,8 mm92 mm × 81,5 mm96 x 72 mm73.4 x 59 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie 44mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:230 mm240 mm210 mm170 mm150 mm
Zdvih vzadu:215 mm240 mm200 mm170 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm310 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54 V90/90-21110/80-R19M/C 59V120/70 R19 60V120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm260 mm256 mm280 mm240 mm
Pneu vzadu:150/70-R17 69 V150/70-18150/70-R18M/C 70H170/60 R17 72V190/50ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:214.5 kg222 kg
Hmotnosť s náplňami:219 kg243 kg246 kg232 kg
Výška sedla:870 mm875 mm835 mm830 mm845 mm
Rázvor:1590 mm1529 mm1550 mm1470 mm
Dĺžka:2270 mm2305 mm2150 mm
Šírka:943 mm960 mm925 mm
Výška:1350 mm1475 mm1350 mm
Svetlá výška:270 mm220 mm155 mm
Objem nádrže:14.5 l19 l24.8 l21 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Zrýchlenie na štvrť míle:10.1 s
Spotreba paliva:4.4 l/100km4.5 l/100km4.9 l/100km5.1 l/100km6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 247 kmcca 316 kmcca 379 kmcca 308 kmcca 229 km
Servisný interval:10 000km15 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii aj hmlovkyáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknieza príplatokza príplatokáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiza príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:nastaviteľný podvozok, USD vidla Ø 43 mmWP XPLOR-USD, Ø 48 mm, WP Xplor PDSplne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesanastaviteľný podvozok, USD vidlaeasy start, USB
Poznámka:
Poznámka:V sérii režimy Rain a Road, trakčná kontrola a náklonové ABS Pro
Enduro Pro balík: lepší podvozok titanium nitride USD Ø 45 mm + lepší tlmič ZF Sachs, zvýšenie riadidiel a odolnejšia reťaz M Endurance.
Pirelli Scorpion Rally STR
Cena 08/2024: od 16 729 EUR
Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla 835/855 mm (voliteľné znížené sedadlo 795 mm)

DCT: 253 kg
Cena od: 18 090 EUR (DCT +1000 EUR)
PFF Rider Assistance radar technológia
aktívny tempomat, Forward Collision Warning, Blind Spot Information System, Lane Change Decision Aid System
V Offroad režime ABS aj trakčná kontrola sa dá vypnúť
Cena
Cena 05/2024: od 14 990 EUR

Pridané dňa: 03.04.2025 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk