Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1800 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Veľká alpská porovnávačka 2023! 1/4

 Zdieľať

Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8134 [Testy a predstavenia - Test]

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch, doslova milujeme. Minulú jeseň sa nám podarilo nakombinovať 6 noviniek a 6 jazdcov do jedného termínu a na jedno miesto, a to za katalógovo krásneho počasia - priam neuveriteľné! Nech sa páči, dnes servírujeme: Honda XL750 Transalp, Suzuki V-Strom 800DE, KTM 890 SMT, Yamaha Tracer 9 GT+, Moto Guzzi V100 S a BMW R 1250 GS Adventure.

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri

Na nejaký pekný redakčný tripík ideme záverom sezóny takmer každý rok - sčasti za odmenu, sčasti na stmelenie kolektívu. Ostatné tri roky vždy smerovali na východ, takže som sa ako jediný západniar znepokojene ozval, že veď spravme konečne čisto cestný trip smerom na západ, inak zahájim protestný štrajk. Vedenie spoločnosti mojej žiadosti vyhovelo, i zavolal som do kultového Kalte Kuchl, zajednal ubytko, jedlo, chlast a ostatné potrebnosti, a hlavne som hypnotizoval motorkových bohov, aby nám vyšlo dobré počko. Túto činnosť som robil asi nadmieru dobre, pretože počas celého tripu sme mali čistučké azúro. Vlastne všetko klapalo až podozrivo hladko. Vrátane dvoch defektov. Tie som tajne spôsobil ja sám, pretože som vedel, že sa nijako nebudem musieť podieľať na ich oprave, a hlavne som chcel preveriť kolegov, pupkatých štyridsiatnikov, či vôbec ešte vedia opravovať defekty.

Čiže asi tak. Išli sme na šiestich čerstvučkých dostatočne zabehnutých strojoch; pri ich výbere sme dbali najmä na rozmanitosť značiek a typov - dalo by sa povedať, že motorku podobnú niektorej z tejto šestice má doma väčšina z vás. Nech sa páči:

Stroje sme si priebežne striedali, a našich pomocníkov sme požiadali aj o to, aby ich v závere ohodnotili. Vo videu teda uvidíš naše osobné hodnotenia ako Awiu a Herghotta, ale aj celkové hodnotenie šiestimi jazdcami. Tým, že sme s týmito motorkami jazdili v prostredí, v ktorom sa cítia ako doma, a že sme si ich striedali a hodnotili svedomito, sme dosiahli azda najobjektívnejší výsledkový rebríček.

Poď sa s nami stručne pozrieť do Fischbacherských Álp na našich respondentov aj s krátkym hodnotením. Na poslednej strane potom nájdeš aj naše video a celkové tabuľkové hodnotenie.

XL750 Transalp vs. V-Strom 800DE

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Až do momentu, kedy som sa odviezol na novom osemstovkovom Strome, by som dokázal povedať, že Transalp je takmer dokonalá motorka. Nestojí veľa, dobre vyzerá, nič nežerie, nie je zakrpatená, má širokú ponuku príslušenstva, a v neposlednom rade dobre jazdí. Lenže keď som potom sadol na Stroma, všetko bolo inak. Síce nevyzerá tak dobre ako Transalp, a v tejto terénnejšej verzii má aj vyššiu cenu, ale... Hm, ako to opísať... Strom jednoducho jazdí lepšie a má aj lepší podvozok. Dilema rovnaká ako pri hľadaní manželky: má byť pekná a menej šikovná, alebo naozaj „lepšie jazdiť a mať lepší podvozok“, ale nebudú ju očami preťahovať všetci okoloidúci? Ok, už príliš zachádzam na tenký ľad, obzvlášť keď jedna z motoriek má v názve „trans“, slovíčko dnes vyvolávajúce rôzne reakcie.

Samého by ma zaujímalo, ako by to asi vyzeralo, keby sa trebárs na vrchu nejakého horského priesmyku stretli dva manželské páry, pričom jeden by bol na Transalpe, druhý na Strome. Jeden pár by vtipkoval najskôr o vzhľade tej druhej motorky, druhý pár zase o vlastnostiach. Transalp trochu stráca na podvozkovej stránke, ale má napríklad lepšiu ochranu pred vetrom. Strom je vďaka nastaviteľnému podvozku vhodnejší na viacero povrchov a situácií, hutnejší krúťak posádku lepšie vytiahne z nižších otáčok, a celkovo je Strom akoby o niečo dospelejší.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Názor druhého redaktora: Tomáš Hajduch - Awia

S Transalpom som nabehal túto sezónu veľké množstvo kilometrov, Slovensko krížom-krážom a ako bonus aj dovolenku na Balkáne. Od prvého momentu veľmi pozitívne dojmy, je ľahký, veľmi obratný a prekvapil aj športový a točivý motor, aký Transalp nikdy predtým nemal. To je určite výhoda, ale aj nevýhoda, pretože niekedy je potrebné ten výkon loviť aj vo vyšších otáčkach, hlavne keď je naložený alebo vezie dvojicu pasažierov. Skvele sa osvedčil aj na turistike, a to vrátane jazdenia v off-roade. Pri jazde sólo si podvozok hravo poradí aj s nástrahami terénu, jazdenie po bosnianskych šotolinách som si vyslovene užil. Jeho ľahkosť a obratnosť mi umožnila sa túlať aj samému po neznámych cestách necestách. Vo dvojici už potrebuje trochu pritvrdiť podvozok - hlavne zadný tlmič, ale tu mu chýba hydraulické nastavenie predpätia, čo je rozhodne škoda. Všetko toto Transalp korunuje aj skvelou spotrebou paliva.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľmi zvedavý som bol aj na nového V-Stroma, paradoxne sme sa k nemu dostali až koncom sezóny. Papierovo V-Strom zaostával oproti Transalpu, a bol dokonca drahší. Ako to už ale u Suzuki býva, tak robí motorky, ktoré sú lepšie ako na prvý pohľad vyzerajú. V-Strom má dospeláckejší motor, má mohutnejší krútiak už v stredných otáčkách a aj keď papierovo je slabší ako Transalp, tak pocitovo je to presne naopak. Takže pre cestovné enduro je ten motor naladený lepšie a tiež sa vie majiteľovi odmeniť skvelou spotrebou.

Lepšie je na tom aj podvozkovo, má totiž plne nastaviteľný podvozok a za veľkú výhodu považujem určite aj možnosť nastavenia predpätia na zadnom tlmiči. To je super pre jazdu vo dvojici a s batožinou. Taktiež je trochu väčší ako Transalp - spolujadec má viac miesta a možno aj trochu viac pohodlia vzadu. No a v neposlednom rade je tu bohatšia výbava, V-Strom má quickshifter, kryt motora, kryty rukoväti atď.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Plusy, mínusy

Honda XL750 Transalp Suzuki V-Strom 800DE
skvelá cena, športový motor, skvelá spotreba nenastaviteľné predpätie pružiny vzadu, chýba ochrana motora
nastaviteľný podvozok, ochrana motora, skvelá spotreba, záťah motora dizajn sa nepáči každému

POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: KTM SMT vs. Yamaha Tracer 9 GT+.

Testy:

Video: Honda XL750 Transalp 2023 - Legenda sa vracia v nečakane športovom štýle

Video: Cestovanie v čase na dvoch kolesách - Honda Transalp vtedy a dnes: 1987 - 2023 - ĎAKUJEME 20k odberateľov

Video: Bosna a Chorvátsko v sedle Hondy Transalp 750: Asfalt aj off-road potulky po horách

Video: Suzuki V-Strom 800DE 2023 vo Fischbacherských Alpách: Je lepší ako sa na pohľad zdá

Foto:
 Honda XL750 Transalp 2023 Suzuki V-Strom 800DE 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzuki
Model:XL750 TransalpV-Strom 800DE
Rok:20232023
Novinka:NOVINKA 2023NOVINKA 2023
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:755 ccm776 ccm
Max. výkon:91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot.84.3 k (62.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 7250 ot.78 Nm / 6800 ot.
Kompresný pomer:11,0 : 112.8:1
Vŕtanie x Zdvih:87 x 63.584.0 mm x 70.0 mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:200 mm220 mm
Zdvih vzadu:190 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-R21 M/C 54H90/90-21M/C 54H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm260 mm
Pneu vzadu:150/70-R18 M/C 70H150/70R17M/C 69H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:208 kg230 kg
Výška sedla:850 mm855 mm
Rázvor:1560 mm1570 mm
Dĺžka:2325 mm2345 mm
Šírka:838 mm975 mm
Výška:1450 mm1310 mm
Svetlá výška:210 mm223 mm
Objem nádrže:16.9 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.35 l/100km3.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 291 kmcca 405 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica Showa SFF-CZ, nastaviteľné predpätie podvozkaplne nastaviteľný podvozok KYB, USB
Poznámka:
Poznámka:43mm Showa SFF-CA
EURO 5
Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS.
Cena 03/2023: 9 990 eur
Easy Start System a low rpm assist
Cena 08/2023: 10 990 EUR

>

Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: