Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (17 hodnotení)
Diskusia k článku: KTM na Dakare končí!!!
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Na toto sa da odpovedat len citatom z polskej rallye: Co to kurva jeee? |
ASO ako firma ničí podstatu tohto závodu... Mal som tú česť vidieť zažiť niektoré veci na vlastnej koži... |
dost na hovno...ved dakar bol stale len o KTm "podla mna" a teraz odstupuje??? |
obmedzenie objemu beriem ako dobru vec nakolko sa nebude jazdit tak rychlo a motorky budu lahsie, ale to kedy to vyhlasil usporiadatel je pekna PRASARNA |
Hodnotenie: niekto si to vyloboval aby odstranil najsilnejsiu znacku |
dando to s tym znizenim objemom a nizsou rychlostou neni uplne jednoznacne (krasny priklad motoGP) |
Hodnotenie: Už včera som sa dočítal túto zvesť na českom portáli. Dakar proste likviduje sám seba. Upravené 1 krát. Naposledy upravil haro007 (08.06.2009 15:20) |
Hodnotenie: Myslite, ze to prinuty KTM vyrobit uplne novy motocykel na taketo sutaz? |
Hodnotenie: Je to to iste ako F1 bez Schumachera a MotoGP bez Rossiho...proste o nicom Dakar bolo pre mna jedine "rally" lebo tam boli aj motorky a hlavne KTM a teraz to pojebali...prajem im aby sa im to vratilo na detoch |
Hodnotenie: Aj ked si o tom myslim , podobne zmeny uz boli, vyradilo to zo sutaze Hondu AT nie? Ved AT bola na zaciatku postavena na tuto sutaz. |
zmeny boli aj ked potrebovali vyradit 950 adventure z dakaru... za 10 rokov to budu jazdit na 125 v cabajčápore |
Hodnotenie: toto co je za buronizmus? |
Hodnotenie: jednym slovom KOKOTINA |
Hodnotenie: Dementi, mohli moto rozdelit na objemove kategorie, nie takto radikalne zrusit... |
Hodnotenie: Smutne... Dakar bez KTM je ako Formula bez Ferrari alebo GP bez Doctora... |
A po kazdej etape GO motora, alebo minimalne nova piestna sada |
Hodnotenie: zeON "...O par rokov sa mozme tesit na dakar s trasou od vyrobne cinskych moto k fabrike v indii a pretekat budu moct len 125 4t aj to sa namiesto dotankovania budu na checkpointoch vymienat pre istotu cele masiny...." to bude čurina si to viem živo predstaviť. |
Hodnotenie: CHYBA: |
Na jednom sa určite zhodneme - od organizátorov je svinstvo ohlasovať zmenu pravidiel keď sú prípravy v plnom prúde. Že by si tým však pod sebou pílili konár, či nebodaj ničili podstatu súťaže? To sotva. Pravidlá sa menili v minulosti už mnohokrát - v polovici 90-tych rokov zákazom T3 čo vyradilo Citroen, koncom 90-tych rokov sa zbavili Yamahy, začiatkom nového tisícročia vyradili 950-ky a položilo to Dakar? Ani náhodou. Teraz budú preferovať 450-ky a ľudia sa tomu prispôsobia. Nie je to síce kóšer, ale je to ich súťaž a ich pravidlá. A nezabúdajme že Dakar vznikol ako súťaž pre amatérov a tých sa táto zmena až tak veľmi nedotkne. BTW: KTM už 450 má, Jacek Czachor s ňou minulý rok vyhral Svetový šampionát. |
Hodnotenie: ...presne tak ako povedal misko,KTM 450ku ma,keby necpali vsetky prachy do 690ky,ale uz davnejsie sa zamysleli aj nad touto alternativou a spravit z 450EXC RALLY masinu mozno by teraz vobec nemuseli odstupovat.Vsak nakoniec ak si dobre pamatam Katros jazdil na Transorientale na 450ke,nie? |
Že sa tá zmena nedotkne amatérov? To je dosť dobrý nezmysel, mnohý z nich mali práve 690 Rally, lebo je to motorka, ktorá vedela v rukách amatéra absolvovať aj celý dakar bez zmeny motora. Amatér, ktorý si dal na dom hypotéku kúpil mašinu a diely je teraz pol roka pred štartom odpísaný... Som zvedavý či im vrátia štartovné... |
450tky nech jazdia normalne enduro sutaze nie dialkove rally, myslim ze by sa dala vyrobit masina co by to vydrzala ale vykon by tym padom musel byt o dost nizzsi. Dakar v afrike zrusili zo dna na den, toto pravidlo tiez prislo zo dna na den. Iked tento rok sa to amaterov nedotkne na dakar.com pisu ze amateri mozu ist este na 690 az v roku 2011 bude striktne do 450(samozrejme ked dovtedy nevyjde pravidlo o 250tkach). A ze konkurencii japonskych znaciek by KTM s nizzsim objemom mozno nestacilo ved preco sa ani len nesnazia japonske znacky konkurovat vyssim objemom KTMkam ? Zda sa mi to ako totalna sprostost snazit sa na dialkovu rally dotlacit silou mocou maly objem motora. |
Trvám na svojom, že amatérov sa tá zmena až tak nedotkne. Na 690-ke môžu štartovať štartovať aj v roku 2010 - síce s obmedzením, ale môžu. Motorka nebude stáť v garáži, bude sa krásne ničiť na Dakare. Po Dakare bude materiál unavený a bude treba investovať buď do GO alebo do novej motorky. Finančná strata určite bude, ale čiastočne kompezovaná možnosťou využiť stroj na aspoň jednom Dakare (nehovoriac o iných súťažiach). |
Hodnotenie: asi trochu mimo "taka teoreticka vec" keby KTM vyrabala 450 "dakarovky? |
Hodnotenie: Ak to bolo myslené v rámci bezpečnosti tak zase strelili vedľa. Aj v F1 pritvrdzovali pravidlá skrz bezpečnosti a čuduj sa svetu každý rok sú aj napriek obmedzeniam rýchlejší a rýchlejší... |
To: Misko. No mne to teda vadí, takáto buzerácia od organizatorov... Dakar pod ASO smeruje do peknej p... a Thiery Sabine sa musí krútiť v hrobe ako vrtulník, keď sa pozerá čo títo trotli dorobili s jeho rally... Toto NEMÁ NIČ spoločné s Dakarom, pretože každý žiačik základnej školy si poklope prstom na čelo, keď bude sledovať africkú rally pomenovanú podľa afrického mesta v... JUŽNEJ AMERIKE... Tí predposraní skorumpovaní chmuľovia od ASO si mali tú svoju rally pomenovať rally Buenos Aires alebo Montevideo alebo hoci aj rally Aligator... No oni chcú ťažiť z dobrého mena, histórie a kvality Dakaru... Seriem celé 450-tky, byrokratickú buzeráciu a obmedzovanie... Už ma to nezaujíma... Táto súťaž by bola zaujímavá práveže bez takýchto buzerantov, čo len vymýšľajú svoje prisprostasté pravidlá a predpisy... Doriti aj s ich kubatúrami... Rozumný organizátor by pozrel na stroj a uvidel dve kolesá a motor a povedal - tu máš štartovné číslo a ukáž čo dokážeš... Dakar čo už nie je Dakar nech skape...nič iné si blbouni od ASO nezaslúžia... A rozbehnúť poradne TransOrientale... Bez zbytočných pič..., predpisov a buzerácií... |
Hodnotenie: misko - predstava že obmedzenie kubatúry vyrovná štartovné pole je Pomože jedine to ked sa s tohoto preteku stane znove šport nie ŠPORTOVÝ PRIEMYSEL. O rok tu máme znova super stroj - a možno znova KTM - a fabriku čo zaplatí jazdcov a sme na začiatku. Len mená a značka sa možno zmení. |
Misko, ale "Dakar" nezije z amaterov, cele mi to pripada az prilis "slovenske", ako keby KTM bola voci organizatorom malo "kooperativna", tak organizator urobil takyto chrapunsky tah. Problemom cislo jedna je termin takehoto oznamenia, ani tak nie jeho obsah. |
to zeze: ver mi, že si pamätám éru pred KTM, pamätám si dokonca aj éru pred Yamahou a Peterhanselom. Aj preto sa dokážem na Dakar pozerať bez prehnaných emócií. V polovici tohto desaťročia sa z Dakaru stával KTM CUP a bol som nesmierne rád, keď sa francúzska Yamaha pustila do boja proti gigantovi s jednou 450. Mne osobne je úplne jedno, akú kubatúru má ktorá motorka, pokiaľ sa dočkám súboja viac ako len dvoch jazdcov na rovnakom stroji (Coma vs. Despres). Ja si myslím, že zisk z amatérov je podstatnou časťou zisku ASO. Ak nebude štartovať továrenský tím KTM, tak to máme 3-4 jazdcov, na miesto ktorých čaká ďalších 300 amatérov. Ďalej je to asi 30-40 mechanikov, manažérov, ich miesta sa zaplnia tak na polovicu, odpadá štartovné za kamióny, ktoré si amatéri nemôžu dovoliť, zato si však musia zaplatiť transport u organizátorov. Amatéri si takisto nebudú môcť kupovať drahé zábery do denných zostrihov - to všetko je mínus v príjomch do kasy ASO. Ale to len do chvíle, kým KTM nenahradí iná značka, resp. iný tím. Vážne si myslíš, že o uvoľnené miesto sa nikto neprihlási? Ja si to nemyslím. |
Hodnotenie: Na auta by mali dať obmezenia, na tých všeliakých 10 - 12 valcoch prejde Dakar každý kdo má prachy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (10.06.2009 15:12) |
Hodnotenie: ja len ze ten fabricky tim, nemohol by byt, ako volakedy, tovarensky tim? Zere mi to oci. |