Anketa:
KTM na Dakare končí!!!
ZdieľaťPridané: 08.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4975 [Šport - Rally]
Obmedzenie zdvihového objemu motocyklov na maximum 450 kubíkov prinútilo firmu, ktorá už roky kraľuje na Dakare odstúpiť z tejto súťaže.
poradca KTM Motor Sport Heinz Kinigadner |
4. júna 2009 ASO - organizátor dakarskej rely v Južnej Amerike - na tlačovke oznámil, že v ročníku 2010 budú môcť štartovať motocykle s maximálnym objemom 450 ccm. KTM sa tak po 8. rokoch úplnej dominancie na tejto súťaži rozhodla odstúpiť z Dakaru. Firma sa už na Dakare nepredstaví v podobe fabrického tímu, ale ani v podobe KTM podporovaných tímov. Zároveň KTMka zostáva verná súťažiam rely a bude sa sústrediť na svetový šampionát a ďalšie dôležité rely súťaže.
Zmena pravidiel prišla rýchlo, nečakane a bez akéhokoľvek varovania a firmu zasiahla tvrdo. Teraz len pol roka pred ďalším ročníkom, keď nie iba fabrický tím, ale množstvo súkromných tímov sa intenzívne pripravuje na túto náročnú súťaž je odstúpenie jediným možným riešením.
"Každé športové pravidlá potrebujú zmenu a úpravy, ale tiež potrebujú primeraný čas. My máme pripravený materiál pre 690 Rally pre fabrický tím a tiež pre ďalších 50 zákazníckych strojov, ktoré mali byť skompletované v júni. S jazdcami sme mali už podpísané zmluvy a členovia tímov boli angažovaní. Finančné konsekvencie z tohto rozhodnutia budú obrovské. Navyše sme šokovaní nedostatkom loajality organizátora, hlavne po tom ako sme vynaložili obrovské úsilie po zrušení Dakaru v roku 2008, aby sme podporili novú edíciu v Južnej Amerike aj napriek ekonomickej kríze," povedal poradca KTM Motor Sport a Rally, legenda, Heinz Kinigadner v prvom vyhlásení.
Winfried Kerschhaggl |
Riaditeľ KTM Motor Sport Winfried Kerschhaggl: “Rally šport dokázal stabilitu, výkon a spoľahlivosť nášho veľkoobjemového jednovalca. Rally v Južnej Amerike je teraz už len história. My sa teraz budeme plne śustrediť na Rally World Championship a budeme hľadať nové alternatívy. Možno už čoskoro uvidíme KTM Rally na Africkej pôde - späť ku koreňom!”
Aj jediný slovenský zástupca na poslednom Dakare, Ivan Jakeš jazdil na KTM 690 Rally. Správa zasiahla aj prípravy KM racing tímu, ako ma dnes informoval Ivan Jakeš, vzniknutú situáciu práve riešia. Do príprav na Dakar už investovali kopu práce a peňazí a samozrejme mali v pláne ho absolvovať na minuloročných 690-tkach. "Je možné, že tím bude musieť nakúpiť nové 450-tky a celé sa to tým pádom predraží," povedal Ivan Jakeš.
Marc Coma posledný Dakar vyhral práve na KTM 690 Rally |
neuvidíme asi ani Cyrila Despresa |
a aj Ivan Jakeš jediný slovenský zástupca na poslednom Dakare jazdil na KTM 690 Rally |
Foto: ASO a KM Racing
Pridané: 08.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!