Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (36 hodnotení)
Diskusia k článku: Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Zdar, |
Hodnotenie: Zdar... Vyborna a uzitocna tema . |
Uplne vsetko je v casopise Motocykl 9, 10, 11/2009. Aj to, ze napr. je uplne zbytocne pouzivat sportove pneu v beznej premavke, lebo sa nedokazu zohriat na optim. teplotu. Je tam kilometrovy vykon, opotrebenie, brzdenie, naklony, voda, skratka vsetko, co nas ani nenapadne. Perlicka bola, ze tur. pneu Continental tam neuviedli, lebo boli beznadejne posledne uz pred dvoma rokmi. A cudujem sa , ze Brigestone tam nedal BT023. |
Hodnotenie: Mal som obute Conti RoadAttacky a Avon Storm ST. |
Hodnotenie: Prave dozivaju moje road attacky, maju za sebou 10 000km a fakt uz je cas ich vymenit, pritom na prednej stred este ako tak zije, potom nic a ku kraju znovu dezen, zadna je riadna placka. Mam to obute na B12tke a idem si semtam zablbnnut na sturec kde pekne podrzia az po hranu ked sa zohreju. Jazdim aj turistiku cez 2000 km a tam s nej ubuda viac ako by mi bolo mile. Dialnica im jednoducho nesvedci. |
Hodnotenie: mám ContiRoadAttack-y, oproti macadamkám, čo tam boli pri kúpe sú o 2 triedy lepšie. Mám na nich odjazdené zhruba 14.000 km a ešte 3-4 asi dám. Podľa toho je jasné, že jazdím klíďo-píďo . |
Hodnotenie: ja sport-turistiku obuvam iba dozadu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (23.08.2010 10:40) |
Hodnotenie: takze moje skusenosti Upravené 2 krát. Naposledy upravil Shadowik (23.08.2010 10:53) |
Tak ja mám Pirelli Diablo Strada, jazdím sa ako kedy .. napr posledný výlet túto nedeľu to bolo tak 130-140 mimo obce po zákrutách (naháňaj naložený s ľadvinkou er jedničku) .. a držali ako sprosté, skôr ja som sa bál podržať plyn .. |
Hodnotenie: no, ja mam dunlopy roadsmarty. obute v jari, za sebou maju asi 5000km a kedze sme sa prave vratili z chorvatska, tak zacinaju naberat lichobeznikovity tvar (moto+ja+ladvinka+plne nalozeni...cca 370-380kg-2100km z toho 1700 po dialniciach). predchadzajuce originaly (nepamatam znacku) som menil asi po 12 000 km, dost znicene. |
Hodnotenie: Na MT 01 mám Continental Conti Force a zadná vydrží max. 3 500 - 4 000 km, teda |
Hodnotenie: prave sa chystam menit Z4 co mam vzadu, po 3 rokoch a 15 tis km, max spokojnost , nova bude Z6, |
Hodnotenie: Som rad za clanok i diskusiu. Snad sa zidu na jednom mieste informacie roztrusene po mnohych inych diskusiach. Dobry napad |
Hodnotenie: Chýbajú mi tu pneumatiky Shinko. Ako sú na tom tie? |
Hodnotenie: jazdim Angel ST na Ducati uz druhu sezonu, hlavne turistika a svizne zakrutky. |
Hodnotenie: Mam obudu Roadsmart vzadu (CBF 500) a po 4000 km zmizol asi milimeter. Ak to bude takto pokracovat vydrzi 20000 km. Predtym tam bola Bridgestone BT 57, kt. 20000 aj vydrzala (az na platno) no ku koncu som sa uz bal naklonit poriadne. Roadsmartka vsak drzi o dost lepsie, hned po vymene som ju naklonil az k hrane. Teraz ma vsak obmedzuje predna tak aj ju caka vymena za Roadsmart. |
Hodnotenie: Tento clanok prisiel akurat vhod, prave riesim dilemu co obut na Deauvillku |
Hodnotenie: momentalne mam Roadsmart - vyborne co sa tyka stability, da sa moto sklapat az po stupacky,nikdy mi neusmykli, nikdy ma nesklamali, vyborne aj na vode ale mne vydrzala zadna dost malo cca 12000km, predok 14000km. Odporucam, ale asi vyskusam BT020, co su podla rad skusenych najvhodnejsie pre moje moto. |
Hodnotenie: cbf 1000, pneu BT 023 sada, zatiaľ 5000 km absolútna spokojnosť, Upravené 1 krát. Naposledy upravil devill63 (23.08.2010 20:57) |
Hodnotenie: Na SMT-cku vzadu Pilot Road2, po 3400km vyzera stred ako novy ale boky "zmolkovateju", co znamena, ze drzia do zakrut tak dobre, ze aj vo dvojici sem tam skrknem topankou. |
Hodnotenie: Na XX-e som mal obute Roadsmarty, zadna mi vydrzala uctihodnych 6500 km a musel som menit.. a ziadne gumovacky a pod. veci sa nekonali... |
Avon Storm ST - zadna vydrzala 16 414km a menena zase za Storm teraz ma 8249km tazkze este dufam vydrzi za sucha drzia po stupacku bez problemov a bez naznaku nervozity. Na mokre som tiez nemal najmensi problem ale ja jazdim za mokra velmi opatrne (blok po pade ) |
Hodnotenie: Nechcem teraz nikoho urazit - myslim to uprimne (ako vlastne vzdy) ... len ma neukamenujte prosim, diskusii som otvoreny. Tvrdim, ze ziadna sportovo - turisticka pneu nemoze vydrzat 20 - 25 000 km . Pretoze ak tolko vydrzi, tak potom osoba, co na nej jazdi, nejazdi - sportovo-turisticky, ale turisticko - lezerne. Videl som viacero kvazi turistov i na silnych strojoch, co toto tvrdili - na VFR 800, Pan-e, velkej i malej CBF-ke, o coproch behovoriac... podla mna, sportovo turisticka jazda, nie je jazda, kde je vyjazdeny na zadnej pneu v strede pas 5cm a kraje su absolutne nedotknute. Ked teda niekto operuje tym, ako on tomu dava a aka je to super guma, do prdelky, ako moze vediet, ako ta guma drzi, ked kraje - a teraz nemyslim 1 - 2 cm, ale 3 - 4 cm gumy nikdy nevideli asfalt z blizka. Teda vseho vsudy on jazdi mozno na strednom tvrdom pase gumy - co je cca 40 % prierezu pneu. Chlapik predaval cbf - ku po 3 rokoch, tvrdil ze on jazdi hlavne taku turistiku, ale ze obcas tomu aj nalozi - ta zadna guma zjazdena v strede 5 cm, ostatne ako nove- uplne . Len som chcel povedat, ze mnohi z nas by sme sa nemali k mnohym temam ani radcej vyjadrovat, lebo o nich prd vieme, iba si myslime, preto ja nebudem davat rady ako sportovo jazdit, ako nastavit karburator, alebo ako jazdit po zadnom.... len pod pojmom sportova turistika si nepredstavujem jazdenie na trase Dunajska Streda - Bratislava i ked rychlostou 120km/h, tak ako si pod pojmom jazdit off road velkych cestovnych endur nepredstavujem prechod 200 m po polnej ceste na chatu... nehovoriac o tom, ze stretnut motorkara v dazdi, ktori si moze dovolit, ze drzi guma aj v naklone na vode, je naozaj ale naozaj vynimocny zjav... Podla seba, co som najazdil v dazdi (denne do prace napr v roku 2009 od 15.3 do 15.11), ak je vonku 7 °C, tak som do zakruty siel kolmo, skoro absolutne bez naklonu, lebo ta guma sa prakticky nezohreje ani po 100km. V lete na paradu - pokial je nova pneu s dostatocne hlbokymi drazkami, reze vodu pekne, kolko vydrzi v nakole ale nemam vyskusane - lebo na to nemam gule na nasich cestach. 15 -20 -25 000 km by vydrzala mozno guma ak by som jazdil naozaj predpisovo aj mimo obec a mal pod zadkom moto, co ma miesto 100kpolovicu. Kolko vydrzi guma na takej FZ1? ...a teda ak vydrzi 20 000 km, nech mi povie ten clovek, naco si kupoval FZ1 ... niekde som cital, ze gumy v SBK, co pouzivaju na meranych treningoch vdrzia tak 2 kola, ze 5 -6 ostrych kol sa na tom neda spravit ... mozno ja by som na tej gume spravil aj 2000 mojich sportovych ostrych km Upravené 1 krát. Naposledy upravil SADLATY (24.08.2010 9:00) |
Hodnotenie: Mam Pilot Road 2...mal som ich uz na 600-vkovom Fazeri a teraz na litri tiez. Maju 5000 km a takych 1500 im este davam, samozrejme su zodrate az po okraj .Som s nimi nadmieru spokojny, len na mokrom by to mohlo byt lepsie. Ale na suchu, ked sa zohreju su vynikajuce |
Hodnotenie: doteraz som jazdil na BT014 - 3 sady ani jedna nevydrzala viac ako ccca 8000km na suchu vyborná ale za mokra som si teda nebol vobec isty ani na dialnici (brutal dazd nie mokro nie este v zatackach, teraz sa rozhodujem medzi roadsmart a BT023 podla toho co tu citam asi aj z6 z8 cena rozhodne... |
Hodnotenie: Mal so na Hornete 600 original Michelin Pilot Power. Jazdim vcelku pohodovo, ziadne gumovanie, ziadna jazna na zadnom (ani na prednom - s ABS aj tak nejde). Zadna mi vydrzala 9000 km. Zostal na nej dezen po taku tu ciarku krizom cez drazku, ktora urcuje, kedy vymenit. Vymenil som ju za Michelin Pilot Power 2CT. Rozdiel nepozorujem. Mozno preto, ze nejazdim na hrane. Predna je zatial v pohode a vydrzi asi tak dovtedy, kym zas nebudem menit aj zadnu. Cize 2x zadna, raz predna. |
Hodnotenie: na TDM850 mi Avon Azaro vydrzali cca 19tis. km - vyborne na suchu aj na vode |
Hodnotenie: obuvam BT021 ... uplna spokojnost ... a za mokra je zatial z tych co som obuval najlepsia |
k tomuto odporucam zohnat Motorrad - jedno z poslednych cisiel (kto bude mat zaujem, zistim). Testovali na cca 5000km okruhu (Nem - Tal - Nem) jednoznacne AVON vysiel najhorsie. proste nanic guma, jedine, co mala dobre je jej vydrz, co je vykupene takmer ziadnou prilnavostou. najlepsie z toho vysli micheliny a dunlopy. Ja mam v sucasnosti Pilot road, mal som Pilot road 2 - spokojnost velka, road 2 mi prisli trosku lepivejsie. |
clean0750 - keby si si kupil anglicky motohause, tak su najlepsie anglicke Avony a najhorsie nejake nemecke alebo ine gumy |
Hodnotenie: mam obuté conti road attack - zatial spokojnost |
GoodFood...nuz, ked nebudes jazdit iba rovno, tak je jedno, ci mas 100 alebo 200 kg na motorke, lebo gumu zjazdis rovnomerne, len rychlejsie ako ten "polovicny" chlap. Potom sa moze stat, ze ten 70kilovy, bude mat zjazdeny iba stred a ty, ak vyuzivas potencial tej pneumatiky ju zjazdis pekne dogulata.... ak nas v strede vyjazdeny hranol a 4 cm od krajov nedotknute, znamena to iba jedno, ze jazdis rovno a nie, ci vazi batozina 100, 200 alebo 850 kg... ...len sa ti ten hranol spravi skor |
pokial niekto nevymyslí ako jazdit na rovnej ceste v náklone vzdy sa bude pri dvoj-násobnom zatažení zadná guma viac zhranolnievat ... alebo ináč : skús brzdit zadnov brzdov napr. na R6-ke v 120km/h a napr. na pan europane ! každá s nich má rozloženie hmotnosti úplne iné! |
Hodnotenie: mam obute na R1 roadtec Z6 na vode fajn bol som v chorvacko a skoro nic z nich nezislo... len mam akosi respekt do zakrut... myslite zeby to drzalo aj v plnych naklonoch na sturci ... inac po dlhsej ceste sa celkom fajn zohrieje neviem ci to prezuvat ci nechat.... |
GoodFood ...uplne s tebou suhlasim, komplet so vsetkym, co pises... sam si napisal: "pokial niekto nevymyslí ako jazdit na rovnej ceste v náklone" ... takze clovek, co takto jazdi, jazdi turisticky, nie sportovo turisticky - a ten nepotrebuje trojzmesovku ale co najtvrdsiu gumu z jednej zmesi. Takyto clovek ale nedokaze popisat chovanie gumy v naklonoch, pretoze ak to jednoducho nenakloni, tak mu zostane ta pneu naboku nedotknuta a vytvori sa mu ten hranol hoc aj na 7 zmesovej pneu. Teda zaver ak pojde po rovine 125- s 60 kilovym jazdcom rychlostou 90km/h a nalozeny goldwing tou istou rychlostou, tak ten goldving zozere tu gumu 13 x rychlejsie ako ta mala 125-ka. To je tu kazdemu uplne jasne. Lenze ani jeden z tychto motocyklov nejde sportovo - turistiky, ale plazivo - lezerne z bodu A do bodu B. Sportovo turisticka jazda nie je jazda 1200 km po dialnici rychlostou 180km/h - to je rychla jazda v priamke, co moze jazdit hocijaky pako, co rozozna spojku od brzdy. Sportovo turisticka jazda je jazda, kde sa clovek, kriste pane, musi trosku aj naklonit ( co ine by teda znamenalo to slovo sport?!), takze aj keby siel na pan-e, tak okraje gumy bude mat aspon trochu zjazdene - nemusi by po uplny kraj - ale nebude tam mat lesklu gumu (este od odformovaca z gumarni) 4-5 cm z kazdeho kraja. Teda ak ma niekto zjazdeny stred do rovna a aj kraje pneu vedeli, co je asfalt, je to uplne uplne ok. Ale ak niekto tvrdi, ze jazdi sportovo-turisticky, ale jedine na pneu ma zjazdeny stred, pricom jeho maximalny naklon je 5 stupnov od vertikaly, potom je to obycajny pako. Tak ako ten, co tvrdi, ze vie soferovat, ale ked prsi alebo snezi, auto necha doma, lebo je von nebezpecne a v tme zasadne nejazdi, lebo beha zver - ale inak je to druhy Sebastian Loeb - len musi byt sucho a rovna cesta - tam to vsetkym ukaze. ...chapeme sa? a potom je prekvapeny, ked ho chlapik na malej tenerke na stuploch spravi niekde na zakrute v horskom sedle, a pricom ked sa na neho clovek pozera, vobec nema pocit z agresivnej jazdy. tak jazdia sportovo -turisticky mnohi borci na velkych endurach, zmrzlinari iba cumia, ako ich predbieha "autobus" nalozeny aj s ladvinkou... zaver: mnohi z nas pouzivaju slovo sportova jazda, prakticky pri kazdom nasom presune |
Ak je manželka nesmierne spokojná s lodičkami myslíte že by som v nich mohol chodiť k spokojnosti aj ja? |
egres2 hádam by si nechcel tvrdiť manželke, že je lodičky sú nepohodlné? taká neúcta.... |
Majt: anglani su na to experi, to je jasne. Motorrad ako najvacsi vydavatel moto casopisu v europe je pavacsine celkom objektivny. nebudem sa hadat, ale metzeleri len preto, ze su nemecke do neba nevychvalili. a propos, testovali to ludia z viacerych krajin a meratelne hodnoty neoklames.... |
no jasne... suhlasim. |
mne sa stejne lúbjá tady odborníci na pneu aj tí v lodičkách od manželky ... |
Hodnotenie: klucove fakty pokryl autor, vacsina z vas i spominane testy v Motorrad magazine - je to vzdy kombinacia motorky, stlylu jazdy a pneumatik, pridam zopar svojich postrehov: |
Hodnotenie: Mám road attack a po cca 15000km sú už zrelé na výmenu, aj keď stred má ešte cca 2-3mm. Mám už pripravené road attack2 kúpil som ich na základe spokojnoti s road attack. |
Hodnotenie: Ja sice nejazdim ziadnu sportovu turistiku, ale v ramci moznosti sportovo jazdim asi 80%. Mam Conti Trail attack a doteraz uplna spokojnost, najazdenych cca 6500 km aj v dazdi drzia celkom dobre, ale na poslednom vyjazde som mal neprijemnu skusenost. Aj ked bolo uplne sucho a dost teplo asi 28°, tak ma podsmyklo v naklone na deliacej "podotykam ze trhanej ciare" najprv predne a hned nato zadne. Guma sa hned chytila, takze to bolo len take zavlnenie, ale dost neprijemne. Mate aj niekto iny skusenosti so smyklavymi deliacimi ciarami na nasich cestach? |
Hodnotenie: Vymenil som Michelin Pilot Road 1 (obuté fabrikou) za Michelin Power Pure (nástupca Pilot Power 2CT). Upravené 1 krát. Naposledy upravil sHARk1 (25.08.2010 20:17) |
Ja mám skúsenosti praktické: |
Hodnotenie: neviete mi poradit nejaku dvojzmesovu zadnu na mojho burga? 160/60R14 sa asi nic dvojzmesove nerobi a veru by to chcelo nieco dvojzmesove,lebo ten stred sa zoderie velmi rychlo |
Táto téma je never ending story. Článok nebudem kritizovať, lebo to aj tak nemá zmysel, koho to zaujíma, vyhľadá si testy, je ich na webe plno. Aj tak je najlepšie vyskúšať, každému sadne niečo iné a na 2 rôznych typoch motoriek sa môžu tie isté pneu prejavovať pocitovo úplne ináč. Vyskúšal som zopár gúm, mne zo všetkých najviac sadli Metzeler M1 Sportec a tak ich obúvam znova, aj keď nie sú už najnovšej konštrukcie. Čo sa jazdných vlastností týka, úplne najhoršie za mokra boli Conti Force. A čo sa výdrže týka, tak jednoznačne najviac vydržali Michelin Pilot Road. A úplne najmenej Dunlop Sportmax a Bridgestone Battlax - mimochodom jazdné vlastnosti nič moc. Tak nech si z toho teraz niekto vyberie. |
Pilot Power 2CT Na Busu uz ani zadarmo. Po tom ako som na ne pocuval len samu |
ja som mal na FZ6 dunlopku sportmax D 211 a ta sedela ako prilepena. ale je mi jasne, ze to je ine kafe nez sportovo-turisticka guma teraz mam roadattack 2 a zatial som spokojny. som zvedavy na kilometrovy vykon, ale na sturci som v poho skrtol stupacku. |
Pirelli, SportDemon-Spokojny, ale mala vydrz kilometrov(8000) |
www.motorkari.cz/firmy/clanky/oceneni-pro-bridgestone-1... |
MajoKE mi poslal naskenovany clanok kde robili testy pneumatik. Je obsiahly a dost podrobny. Kto by mal zaujem, mozem poskytnut. |
Juso pošli mi prosím ťa ten článok na alexander.markus@gmail.com ďakujem |
Juso ved to uploadni napriklad na uloz.to a hod sem link... |
Nakolko asi ide trochu o porusovanie autorskych prav (alebo neviem coho), tak ich radsej porusim diskretnejsie. Takze ak ma niekto zaujem, nech napise mail, poslem mu. |
Nove prekvapenia a nove inovacie test cest. pneu 120/70/70, 180/55/17 casopis Motocykl 10/2010. Vysledok od prveho /pozor nemusi byt pre teba najvhodnejsi, napr. ked si z cukru a za dazda spis a tak ... |
dido - vidno, ze z teba hovoria skusenosti, ked som mal sport-turistu, tiez som nakoniec skoncil vpredu sportovu pneu a vzadu sport-turisticku |
Dunlop Roadsmart Uz deriem druhu sadu a nesklamali |
MajoKE... ten test som cital...tak ako vsetky mozne testy na nete a zaver... je len jediny, ak robi test "nezavisla" redakcia cisto nahodou na testovacom okruhu firmy dunlop, tak cisto nahodou dunlop je medzi najlepsimi..... ak sa robi na testovacom zariadeni firmy bridgestone - cisto nahodou su najlepsie bridgestonky... atd atd.... |
Sadlaty, je to rozumne co pises, ale podla mna sa treba riadit hlavne svojimi pocitmi. Urcite zavazi skusenost jednotlivych jazdcov, ale v zasade mame kazdy svoj styl jazdy, kazdy mame inak opotrebovanu motorku, inu hmotnost, posed a v podstate kazdy jazdime niekde inde, preto sa jedna pneu moze jednemu maximalne vyhovovat a druhemu nie. |
Hodnotenie: Road atack 2, mi na guze po 7000km ukázala dráty, bola dobrá, teraz som miesto 180/55 obul 190/50 (nechal som si poradiť) metzeleru K4ku a zdá sa mi, že je o krok pred continou. Uvidím ako sa ošľahá ale širší rozmer ma už nepustí a po hranu a aj keď deriem stupačku ku kraju mi chýba ešte viac ako centimeter. V zákrute však menej podklzuje a na Perneckej strane držala aj večer ako pribitá Scel by som tú Angel ST ešte vyskúšať a potom sa rozhodnem čo budem preferovať. Doteraz som na guzze jazdil Scorpion Sync, no prezutím na roadatack dvojky to bolo ako keď ťa baba pustí do zadku, skrátka iný svet a iná radosť z jazdy metzeleru už ani nevravím. Teším sa na sex s Angelkou no neviem nájsť rozmer predku a radšej by som mal komplet nie len zadok. Momentálne tam mám Trail Atack a som spokojný. |
Napriklad v jednom teste v starsom cisle v Motohause testovali, a Michelinka oznacenie si uz nepametam, tak nejdem typovat. Ale guma, a pisali ze nieco s nou muselo byt lebo ze tu gumu dobre poznali a vzdy patrila do TOP a v tom teste mali z nej strasne zli pocit. |
je isté, že rovnaký typ pneu má rozdielne vlastnosti a správanie na rozličných moto. Z toho vyplýva, že ťažko radiť. Ber si k srdcu hlavne rady majitelov-bandiťákov. Napríklad na PE sa hodí podľa rady skúsených BT020 /obúvali to aj pri prvomontáži/. Keď BT020 obuli na RT, tak to neboli schopní ani dojazdiť a radšej to vymenili po 5000 km za inú. Mne sa na PE osvedčili Roadsmart-y /deriem už druhú sadu/ a iní na ňu šomrali. Tož vyber si |
Ešte aj každý jazdí úplne inak... |
Hodnotenie: amis ty hovado,to prirovnanie je neskutočne |
Niečo na štýl šport/turistika........tak aby podržala v zákrute,niečo vydržala a finančne nezrujnovala |
tak už mi treba aj zadnu |
určite budú dobré, ale cenove bývajú najdrachšie |
ja ju možem mať za 138 eur aj s prezutim a statickym vyvažením...neni to moc? |
Takze pridam skusenosti po tejto sezone: Pirelli Angel ST (E vzadu), odjazdene cez 7000 km, moto BMW K 1300 GT - pocit bezpecia, sucho/mokro o.k., zjazdena prakticky po okraj, nie je zjazdena na "kocku" - stale drzi plynuly obluk tvaru pneu, pocitam vsak podla vysky dezenu ze pri najblizsich 1000 km dam nove - asi tie iste ak njepridu super spravy na 8-kove Metzelery, btw originalne BT 021 som menil po 3000 km lebo podklzovali v naklone a uz sa "placatili"; |
Je nacase oprasit tuto temu. Menil som moto CBR600F 2011, z vyroby su tam BT 012. Neviem kolko vydrzali Vam, ale po 4500 uz zacinam mat plochy stred, zatial som ju dostal na 4mm od kraja. Nejazdim okruh, ale buduci rok by som chcel skusit. Na jar pojde urcite nova sada. Vyberam z Metzeler Z8 Interact - podla poslednych testov 1. na vode ale nasuchu 3-ka, a Pirelli Angel ST na vode aj na suchu 2-ky. Kedze jazdim aj na vode a rad /asi najlepsie co sa na moto da / tak mam dilemu. Ci obetovat trochu tej prilnavosti na ukor mokrych ciest, alebo...? V konecnom dosledku sa na hodnoty dosiahnute v testoch asi nikto z nas beznych jazdcov nedostane. Je niekto, kto ma skusenosti s obomi pneu? Dik. P.S. A po dvoch rokoch by ste sem mohli zacat pisat postrehy z novych pneu. Urcite nikto nejazdite tie iste dva roky |
ja bridgestonky nemusim - podla mna su tvrde a tazko citatelne - teda tie sportovo turisticke. Mal som BT014 a ta je sportova a mne nevyhovujuca, BT021 muplne na hovno, brasko si chvali continentalky RA 2 a ja pojdem asi do metzeleru Z8, lebo so Z6 som mal dobre skusenosti.... |
Hodnotenie: BT 021 úplne na hovno ? asi nie, keď ich yamaha obúva na XJ6 a FZ8 hneď z výroby. Opýtaj sa DATADIVA, koľko má on na nic, tiež má XJ6tku, ja mám na nich 8 tis. km a nemôžem povedať krivé slovo. Mám 24 rokov a motorku občas hodím do náklonu (za čo si trieskam hlavu, že nabudúce pôjdem pomalšie a rozumnejšie). S jednou vecou tu nesúhlasím a to jest, niekto to tu písal, že okruh Dunlop, tak Dunlop sa umiestni medzi prvými a dôležitejšie sú informácie od čitateľov, ktorí majú skúsenosti s viacerými typmi pneumatík. Ja osobne dôverujem mechanikom z Yamahy a profesionálom z testov a obujem to, čo odporúčajú, prípadne čo odporúča test, ako Jožko z Hornej Dolnej, čo jazdí zaručene novú, možno ročnú Avonku spod ruky od ''kamoša''. A ešte jedna posledná vec. Na Slovenských cestách je dobré mať gumu od renomovaných výrobcov, ale, a to sa mi zdá omnoho dôležitejšie, je všímať si kvalitu asfaltu na cestách. Niekedy totižto nepomôže ani supersoftová pneumatika (platí najmä pre motorkárov, ktorí jazdia motorky bez ABS). Inak momentálne mám Conti Road Attacka 2 a je superskvelá. Úplne, že guma na gumovanie ako na ceruzke. |
celkom dobrý testík...tu www.motocykl-online.cz/testy/Velky_test_pneumatik_2012_... |
Ja planujem výmenu pneu na moju "Zebru" nejaké nápady? Budem menit set. Pozeral som na tie Michelin Power Pure (pripadne Power 2CT) - cela sada 259€. Bridgestone Batlax S20 - tiez podobna cena za sadu. Alebo posledne som este rozmyslal Diablo Rosso II od Pirelli. Chcem obcas aj zajst na okruh, ale predovsetkym normalne cesty tak 90% ku 10%. |
Tak to si v zlej teme |
lomitko na to, že máš 24 rokov si strááášne naivný |
nezabudajte na 2 veci: |
Hodnotenie: Dermo33 Michelin Power Pure majú moji 2 kamaráti na CBR 1000 RR. Jeden už na nich čosi mal najazdené a druhý ich mal skoro nové, pričom som nevidel žiadny rozdiel, dokonca sa tak akosi leskli novotou. Dali sme spolu v lete 2000 km do Misana a späť s kuframi (200-290 km/hod.) a ja som u nich skutočne nevidel žiadne väčšie opotrebenie a to dávali zadné koleso prakticky na každom pripájači. |
Obe predna aj zadna Metzler Roadtec Z6 (kupovane na zaciatku tejto sezony). Mal som toto iste obude aj pedtym a na zadnej som najazdil viac ako 17 000km (bez problemov aj na Slovakiaringu). S pneu som spokojny, drzi aj za dazda. |
a tak héj, zase netrepem, že verím všetkému, myslel som test ako objektívne hodnotenie, napr. keď sa pneumatika v troch testoch objaví vždy v prvej štvorke, alebo päťke, tak nemôže byť predsa zlá, niekto to povedal pekne, tu vyhrávajú sympatie k daným výrobcom. Ja by som na normálnej ceste Dunlopku od Bridgestonky a od Continentalu nerozoznal naslepo. Ale zase nemôžem súhlasiť s terminus technicus, že niektorá guma je úplne na hovno. |
lomitko...dobre to napísal matus - iste lepšie ako ja. Ja vychádzam z toho, že ak predáva niekto gumu s názvom športovo-turistická, tak bude mať aj turistické vlastnosti - teda bude fungovať za každého počasia, nie iba v ideálnej 25°C teplote za slniečka. A vychádzajúc z vlastných skúsenosti, lebo momentálne mám BT 021 obutú na zadku, sú bridgestonky gumy, čo sa naozaj dlho zohrievajú a nízkych teplotách sú ako kameň. Z toho pre mňa vyplýva nedôvera k nim i za dažďa, keď metzelery sú naozaj famózne. Asi je to otázka preferencií každého jazdca, turista ide za každého počasia, ideálne podmienky si často nemá možnosť vybrať. Pre niekoho je dôležitejší dojazd ako samotné vlastnosti, lebo aj tak frčí len transkontinentálnymi diaľnicami a zjazdí iba stred.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil SADLATY (21.11.2012 5:02) |
šašo az na to, ze ty tam nemas DRII ale Diablo Rosso Corsa |
a tie su uz 50% okruh a 50% normalne cesty Inak dik za postreh, asi pojdem do tych Micheliniek, vyzeraju dost dobre. Uvidime aka bude vydrz, ale snad aspon 5000km vydrzia |