Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - milan3232
Login: | milan3232 Offline | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Meno: | ![]() | ||||||
Môj štýl: | ![]() | ||||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 36 rokov, ročne najazdím v priemere 11000 kilometrov | ||||||
Motorka: | Honda VFR 800 F 2001 | ||||||
Mesto: | Pezinok (Slovensko) | ||||||
Čas registrácie: | 08.04.2005 09:07 | ||||||
Posledne prihlásený: | 12.06.2023 19:53 | ||||||
Ďalšie motorky:
| |||||||
Niečo o sebe: 9 rokov som jazdil na sportakoch hlavne CBR 600F. Moj sen vsak vzdy bola VFRka. Kupil som vsak Shadowa 600. Zazili sme vyborne 2 roky, ked nam Shadow vyborne sluzil. Prisiel cas na zmenu a splnenie si sna. Jazdim stale a rad. Mam rad pohodovu jazdu, nepijem, nefajcim takze vsetko vrazam do motorky... ;o). 6 rokov som mal VFRku 800 VTec. Vydrzal som bez nej 2 roky. Ale inu ako VFRku si uz nekupim. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 3 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 1 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 16
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom milan3232: 1370
- Zobraz témy ktoré otvoril milan3232
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil milan3232
Foto člena:
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
11.03.2010 - milan3232 Čitatelia: 11048 [Vaše stroje - Moja motorka]

Mám kradnutú motorku
... zvoni telefón.
-Prosím.
-Tu kriminálka, ste vlastníkom červenej Hondy VFR 800 r.v. 2005, ŠPZ ...?
-Som, lapam po dychu.
26.11.2005 - milan3232 Čitatelia: 36162 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VT 600 C Shadow - Ako som sa stal drsným čoprákom...
Po 4 rokoch motorkárskej odmlky a nevýslovného sebatrýznenia počas každého leta, čo som pešky pozoroval ukrutne drsných motorkárov na svojich motorkách, som si jedného krásneho dňa (keď manželka nebola doma :o) povedal DOSŤ, chcem motorku.

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!