BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch - Diskusné fórum

Hodnotenie: (30 hodnotení)

Diskusia k článku: BMW R 1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
08.09.2011 11:26

BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekne napisane, s nadhladom a uprimne. [dobre]
Tie naklady na servis zodpovedaju veku, najazdenym kilometrom a hlavne poslednemu pouzitiu. Fakt ju nesetris. Take zaobchadzanie urcite neznesie kazda moto minimalne bez podobnych nasledkov. Kazdopadne moze to byt aj nasledkom urciteho zanedbania starostlivosti od povodneho majitela.
Drzim palce, nech vydrzi este aspon 100.000km... ;-)


08.09.2011 11:48

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

tref
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

"pri páde utrpí väčšiu ujmu okolie než bike" :-D krasne

super clanok, najprv som sa zlakol tych dvoch stran, no potom na konci druhej som mal chut listovat este dalej. Perfektne!


08.09.2011 12:45

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

tretia strana nebude, ja by som este zo dve kluedne precita. Proste parada. Napisane tak ako je.
Uz ked som cital (pre mna) tvoj prvy clanok motoride.sk/c/1752/juhom-vychodneho-slovenska.html tak som vedel, ze z teba nieco bude. Len tak dalej. [dobre]

Dobra motorecka a este lepsie citanie.


08.09.2011 13:34

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

cacho
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekne a triezvo si to napísal [dobre]


08.09.2011 13:46

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

marek750
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekne napísané ;-) Mňa tiež kedysi lákala "tanková technika" .
S tou vodou na Supertenérke to nebolo až také zlé , motorku som ťahal po kamení za zadné koleso a praskol iba bočný plast kapotáže hrubý asi pol centimetra :-))) Z padacím rámom neskôr už bez šance poškodenia.


08.09.2011 14:05

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

dzefe
 Edvenčr 

Ikona

[dobre]


08.09.2011 15:53

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ešte poriadne kolečko dopredu a bude to dokonalé :-)


08.09.2011 16:16

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

DeMaio
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja poškulujem po 1150 gskovej,ale myslím,že keď ten čas nastane a Donco ma už nebude chcieť voziť budem váhať a rozmýšlať aj nad touto 1100 vkou.
Velmi pekný článok.


08.09.2011 17:07

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

dragonhunter
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vyborne citanie - paci sa mi tvoj nadhlad pri opisovani plusov a minusov [dobre]
Motorka je to isto vyborna a tato tvoja aj mimoriadne pekna (so vsetkymi doplnkami a krasne spravenou nadrzou).


08.09.2011 21:14

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

hanchicken
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Je to nezmar, ziadna dizajnerska krasotinka, ale tieto nedostatky vynahradi funkcnost a ucel stroja


08.09.2011 21:53

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

pito1145
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

krasna moto, vyrobena za cias ked sa vyrabali este poctive stroje :-(((


08.09.2011 22:21

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

velmi prijemny clanok... ale jak si kurva dovolujes pisat o nedostatkoch GS :-(((((( :-D

- ochrana proti vetru a dazdu chaba, ale co sa tyka mlak a vody vrelo odporucam "zasterky" pod valce, mam ich od touratechu a robia svoju robotu prikladne

- spotrebu oleja ma kazdy boxer bez ohladu na horucavy, moja adventurka si cucne tak 9 deci na 10tkm, skor mi prekaza to ze ked je moc horuco motor ostava lenivy

- GS na nadrzi je popici [dobre]

- s tymi novymi tlmicmi si mi to napisal zo zadnej duse, stavim sa o flasu cerveneho sucheho ze tie na tvojej motorke to uz maju za sebou

- v zavere mas jednu hrubicu "onanéri" sa pise s makkym i

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.09.2011 22:22)


08.09.2011 22:40

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Menton
 Skútrista 

Ikona

Raptor: tie zasterky (myslim take plexisklo za valcom) su asi super proti vode, ale v horucave a zapche vyrazne zvysuju teplotu motora a to teda nepotesi... Otestovane toto leto v Albansku... ;-)


08.09.2011 22:45

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ako mozu zasterky ktore su namontovane pod valcom (ja mam gumu) zvysovat teplotu motora?


08.09.2011 22:54

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Menton
 Skútrista 

Ikona

Citaj pozornejsie, ja som pisal o plexi za valcom, co sa tiez predava ako ochrana pred dazdom... Su dost vysoke a siroke a zadrziava sa medzi nimi a valcom horuci vzduch...


09.09.2011 6:51

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

pato
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

super clanok
paci sa mi ze ju len nechvalis ale pises velmi objektivne
a hlavne ju pouzivas ako by sa mala pouzivat
nie ako niektori imidzisti co tu jazdia po okoli v plnej polnej
na adventurach daju si za den 200 km a tvaria sa ako velki
turisti a teren oni a ich masiny videli len z cesty :-D


09.09.2011 8:28

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Hodnotenie: Dobré

Tomu sa hovori plynuly prechod zo 125ky na "vacsiu" :-D Zeon, super, uz len dostudovat, veeela chechtakov zarabat a budeme tu citat o vyletoch z celeho sveta.


09.09.2011 10:40

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

diwi
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

konecne dobry clanok, co nezahmlieva drizdami [dobre]


09.09.2011 12:22

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

je to krasna motorka.


09.09.2011 13:18

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

matoj
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

výborný článok dobre sa to číta, pekné foto no a tie náklady čo si písal sú na vek a km sú podla mňa v pohode... po dlhej dobe konečne na MR poriadny článok [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil matoj (09.09.2011 13:18)


09.09.2011 15:00

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Veľmi pekne napísané a hlavne s rozvahou :-)))

S tým radením som mal zozačiatku problém aj ja, no treba radiť okolo 4000ot, pri nižších nie je presné a treba tlačiť.


09.09.2011 15:31

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ja s prevodovkou ani z radenim nemam absolutne ziaden problem pri ziadnych otackach
ale zas je pravda ze zeon ma starsi typ prevodovky

p.s. prevodovy olej menim kazdych 14tkm


09.09.2011 19:57

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

cetan
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekna motorka ... priam krasavica :-)


09.09.2011 22:03

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Hodnotenie: Dobré

Motorka krásna [dobre]
Článok super [dobre]


09.09.2011 22:45

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

akim
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Je to tak skareda motorka az je krasna [dobre]


10.09.2011 9:16

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

iaieiuuo
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vďaka za objektívne "pokračovanie" prvého, pre zmenu emotívneho článku.
(potešilo o to viac, že som ten 1. objavil náhodou, len pred pár dňami)

Len tak ďalej [dobre]


10.09.2011 17:23

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

MareceqMTX
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pravdivý článok,nič sa nedá vytknúť...posledná veta sa mi najviac pačila...feri čo ta napadne ked si tu vetu prečitaš?


11.09.2011 18:10

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

blackbmw
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ZEON, uz mi tolko nedakuj, a tahaj dalsie kilometre, nech tu mame taky super clanok aj po 20.000 km...


12.09.2011 20:20

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona

Som rád, že sa článok páči a pozdáva sa Vám. A časom pribudne aj tretia a štvrtá strana ale chce to nabehať ďalšie kilometre. Rád by som aj postavil priamo proti sebe 1100 a 1150 GS-u cenový rozdiel je u niektorých kusov značný pritom z funkčného hľadiska sú rozdiely minimálne.

raptor: No, zásterky sú riešenie ale mne tá voda nevadí. V článku som to spomenul iba pre úplnosť nedostatkov ak by náhodou nejaký cukríček chcel GS, aby potom nebol prekvapený, že sa rozpúšťa. A za ďalšie ktovie či by to v mojom prípade nebola krátkodobá investícia. Myslím, že by som ich čoskoro niesol utrhnuté kdesi v kufri. K téme tlmiče: Ja sa veru o nič nestavím :-))) lebo viem, že sú už po funuse aj som to písal v článku len takým neutrálnejším štýlom.

Awia: Poriadne kolečko by veru chcelo len nane peňáze. A k dokonalosti ešte aj tlmiče chýbajú.

Marek750: Ja nemám na mysli ťahanie motorky po zemi, v taký čas na GS oškriem iba padáky, žiadne pukanie plastov sa nekoná. Ale ak by som mal niekde ďaleko od domu vážnu havárku a prežil by som, motorka by bola roztrepaná tak čím menej vecí na nej treba opraviť tým lepšie, nie to ešte tak dôležitú vec ako chladenie na vodníkovy. Svoj postoj k tomuto problému som tuším vyjadril jasne v článku.

Kedi: Veeeľa chechtákov mi netreba stačí veľa :-) A teším sa na Baja Romania tam si čiernu GS-u pozrieš naživo ;-)

Kalupko: Ja mám problém (nie stále ale často) radiť medzi 1 a 2, pomáha trochu ho vytočiť ale zase pri otáčkach nad 5500 tam dvojka ide ešte horšie. Naj to ide asi medzi 3-4000. Ostatné rýchlosti mi to berie hádam aj pri voľnobehu :-D

blackbmw: Maťo keby som nebol spokojný neďakoval by som. A nejde tu len o BMW.

Inak info, ktorú som do článku nezahrnul. Na BMW som utrhol 2 z 2-och plastových kufrov, oba pri jazde v teréne. Na jednom sa prehli originál dodané plechy na uchytenie (rýchlosť cca. 150), na druhom praskol plastový jazýček do ktorého sa kufor zacvakáva (rýchlosť cca. 100). Značky Shad a Givi. Jeden kufor som ani nenašiel, škoda, že ten v ktorom som mal prilbu a tepláky :-~ Teraz mám kufor napevno prišrúbovaný k motorke. Takže kto chce vážne jazdiť terény, tak kúpte si rovno plechové kufre.



24.09.2011 3:18

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

tref
 Turista 

Ikona

Jestli muzu malu otazocku, tie "spevnovace" prevodovky, tak co to je, na co to je a funguje to? :-) Este som nic take nevidel


24.09.2011 10:16

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona

tref: V TT katalógu to nájdeš ako Hard-Part GV gearbox reinforcement BMW R 1100 GS yellow www.touratech.com/shops/021/product_info.php... Na 1150 sú už inak riešené stupačky resp. úchyty stupačiek a tam sa ten diel už nedokupuje.


29.09.2011 9:52

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

african
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

tak citam a teda na paradu, aj masinka supeer.. tak laka ma vyskusat dostatky tejto masinky [dobre]


07.10.2011 9:30

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

chinaski
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ahoj, pekný článok.. mám jednu otázku:

Ako si už niekde písal, bol si rozhodnutý pre Africu a zhodou okolností si sa dostal ku GS.. máš už niečo odjazdené aj na iných motorkách - v partii tiež Afričana, teda ma zaujíma také malé zrovnanie týchto dvoch moto odhliadnuc od technických rozdielov a estetických rozdielov, hlavne čo sa týka prejazdnosti terénom, ovládania, pohodlia (aj pre spolujazdca ak je to možné) a pocitu z jazdy ako takej (cestovnej).

Keďže objektívna odpoveď na túto otázku asi neexistuje, postačí mi celkom subjektívna :-)

Ďakujem


16.10.2011 22:06

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

spirit
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekne pekne , ja mam na svojej 129 tis, zatial bez važneho problemu. Pred rokom prdol potenciometer, ale dovolenku som dokončil aj tak . Ináč nič.
Je to agrostroj, nie umelecké dielo a tak sa aj správa. Mňa zatial nesklamala.

Vela stastnych km.


17.10.2011 18:33

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona

chinaski: bude porovnávací článok práve Afriky a GS-ka a posnažím sa ho čo najobjektívnejšie napísať.


19.06.2017 23:23

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zdravím páni nechcem zakladať novú tému tak to pichnem sem k tomuto peknému článku. Moju aprilku som vymeniť za BMW R1100GS. Už som si čo to naštudoval po fórach a chcel by som vedieť či môj nasledujúci postup bude OK alebo by ste mi ešte niečo poradili.
Takže:
1.Výmena oleja motor ,prevodovka, karda
2.výmena filtrov olej,vzduch
3.výmena batérie (trochu zle štartuje a neaktivuje mi ABS)
4. vymeniť sviečky
5. nastavenie ventilových vôly
6. zmeranie kompresie
7. Nastavenie všetkých bouderov (plyn,spojka, sýtič) na správnu hodnotu podla príručky
8. Synchronizácia podtlaku (pomocou "takzvanej vodováhy")

Motorka je v peknom vizuálnom stave ale mám pocit že veľa žerie, slabšie štartuje, cinkajú pravé ventily, nefunguje správne sýtič a nedrží voľnobeh :-D

Ak by ste poradili niekoho v TN čo toto robí tak by som to asi aj posunul na odbornejšie nastavenie.
Ďakujem za každú radu.


20.06.2017 0:22

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: bubak650: Francuz v TT a bodka 8-)


20.06.2017 0:36

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Čav Menton
Takže berem to tak že sám sa do toho púšťať nemám :-) Tak nejak to duševne cítim rovnako :-D , ale tak hádam po tie ventilové vôle by som to zvládol nie ?. Na jednoválci som s tým problém nemal.

A prosím Ťa kto je ten Francuz z TT ? Chodím na ten smer často.

Diky :-)


20.06.2017 0:53

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: bubak650: body 5,6 a 8 chcu trochu viac skusenosti a naradie. Zvysok spravis aj sam, youtube ma kopec instruktaznych navodov. Dodrz postup, pouzi odporucane diely a oleje, utahovaci moment...


motoride.sk/?login=Francuz
Neviem, ako bude na tom s casom, ale ved skus. Posledne robi krasne renovacie a prerabky starsich boxerov... [dobre]


20.06.2017 7:51

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bubak, ak si to este nerobil a budes sa chciet hecnut tak si urcite vygoogli ze pri ventiloch treba nastavit aj axialnu volu

ale byt tebou tak koncom mesiaca zavolam francuzovi (teraz je v Grecku na moto). Je to pedant a seriozny clovek a mechanik.

p.s. zabudol si na brzdovu kvapalinu. Tu je ale take riziko ze ak nebola dlhsie menena tak ti odide ABS. Vymenit ju musis tak ci tak. Ak ti skape ABS tak poznam cloveka z vychodu co tie ABS dokaze rozobrat a zrepasovat.


20.06.2017 13:02

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

xnewstedx
 Turista 

A este vymenit vstrekovace
www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?thread_id=30508
advrider.com/index.php?threads/1200gs-injectors-in-the-...


20.06.2017 13:04

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tie vstrekovace menit netreba, je to moznost ako si mozes vylepsit chod motora a reakciu na plyn ale nie je to MUST HAVE uprava


20.06.2017 13:39

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

DDD452
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Hm, tak som si vdaka tomu precital stary clanok, je zaujimave vidiet ako sa doba meni

cit. z clanku:
Vlastniť však GS iba kvôli jazde po asfalte je podľa mňa čisté pózerstvo. Sú na to aj vhodnejšie stroje.
a dnes je to uz uplne inak :-D


20.06.2017 15:40

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

copo
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: bubak650: kompresie naco chces merat? Baterku nemen bude ti to robit stale, urob si vypinac na abs. Konektor z RJ abs najdi v zadu na nom prerus zeleny kabel, potiahni na rajdy vypinac. Po starte len s nim prepnes a vsetko ok. Ak nechces vypinac dava sa rele ktore po starte z alternatora da napetie na abs. Abs po starte kontroluje napetie tymto ho das na kontrolu rj uz alternatorove. Mozes si aj abs v terene vypnut za jazdi a nazad pustit len musis po spusteni ist pomalsie ako 5km/h . Vtedy sa aktivuje nanovo. Olej v kardane neni na ziadnom GS tak nemas co menit. Synchro a ventile si mozes urobit aj sam. Na Youtub je navod.

Na pravo ti ventile urcite necinkaju hrkoce ti prava klapka tak ako na kazdej starsej gs. Je na to opravna sada ale za par tisic km to iste.


Raz za rok to vsetko mam urobene za hodinu jazdim ;-) olej koncovy prevod, motor, prevodovka, filter mas robotu na 15minut, ventile na 15min synchro klapiek plynove lanka 10min. Merat tlaky netreba ale ked uz ventile sa robia , sviecky su vonku a je merak po ruke tak zmeranie 1min. Ostatny cas sa obliekas na moto a ides jazdit

V TN si chod kupit olej 20w50 a filtre vzduch, motor do Elit. Ak chces olej do prevodovky a koncoveho prevodu mam ravenoil za 5e liter ti mozem dodat. Na Ravenoil mam uz na gs nabehanych nieco cez 50tis km



Dôvod úpravy: :-( :-( :-(

Upravené 1 krát. Naposledy upravil copo (20.06.2017 15:46)


20.06.2017 16:21

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Re: copo:

ahoj Tie kompresie chcem mera´t preto lebo som z motora vytiahol sviečky a jedna bola chudbná a jedna bohata, takže predpokladám že budu nejakým spôsobom rozdielne podmienky v každom valci. To synchro klapiek a volnobech si radšej nebudem, robiť sám, Menton ma odhovoril a myslím že aj urobil dobre :-) síce mi radí chalaniska z TT ale ten je na dovolenke ako píše Raptor a potreboval by som to ako tak schopne nastavené do buduceho štvrtku, idem na tom do nemecka. Bol som sa dnes pýtať v servise tuna v TN a vedia mi to naštelovať za 50 euro tuším. Ak by sisi na to trufol a niesi z ďaleka tak by som to aj tebe doniesol ak by sa Ti do toho chcelo ;-) ... Olej v motore už mám vymenený zajtra koncový prevod a prevodovkla. Filtre už mám nové taktiež a zajtra prídu sviečky takže už len tie klapky volnobech ventily(ak je to nutné) a asi aj nastaviť sytič lebo mám pocit že nič nerobí momentálne. :-D Ach jaj čo som si to zavesil na krk :-)

Pak to dám ešte každopádne pozrieť tomu Francúzovi keď bude menší časový stres.

S tým ABS znie to zaujímavo, akonáhle poriešim tieto existenčné veci tak sa pustím aj do toho :-)

Ďakujem inak všetkým čo sa mi tu snažíte poradiť ;-)


20.06.2017 18:46

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

wiese
 Turista 

Ikona

francuzovi som volal aj pisal,neznamemu motorku asi neopravuje-holt dobry majstri si mozu vyberat :-~


20.06.2017 19:13

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: bubak650: ja by som ti to zrobil ale momentalne aj cas mam aj nemam. Meraky na kompresiu som pozical a aj na synchro, budem to mat doma tak o dva tyzdne najskorsie. To ABS ak chces ti mozem tak o mesiac urobit, aj brzdovku hned v tom vymenit ked uz bude nadrz dole. Pripadne vsetko ostatne. Pisem ti spravu


20.06.2017 20:16

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Diky Copo tak pak sa Ti ozvem o mesiac keď už bude viacej času.

Inak ak by niekto našiel pri ceste na novom moste smerom na dialnicu a pak od dialnice okolo Dalitransu do Stankoviec krytku sviečky pravého valca tak sa k nej hlásim :-} Nejak si šla vlastnou cestou pri rannom zahrievani pred výmenom oleja. :'(


20.06.2017 21:22

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: bubak650: ja som takto tiez par krat stratil ale nasiel


21.06.2017 8:36

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

brazel
 Kávičkár 

Ikona

wiese , poslal som ti správu .


21.06.2017 8:42

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

wiese ???


03.07.2017 13:39

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Zdravím páni tak testovaciu jazdu na orlie hniezdo GSko zvládlo.
Tak synchro a volnobech mi spravili v servise super.. teda pre mňa neznalého aspoň. Motorka sa na volnobehu aj počas jazdy chová úplne inak. Predtým som mal pociť že sedím zase raz na jednovalci :-D

ABSko som spravil ako si mi radil COPO cez to relátko. Veru sa cez víkend aj hodilo.
Mám za sebou asi 1500km klepe mi lavá škrtiaca klapka (aspoň myslím) zvuk nejde určite od ventilov a najviac je to počuť keď priložím ucho na snímač škrtiacej klapky. Olej si spapa za 1500km asi 0,5L ale vraj 3 hodiny nastaovali v servise to synchro tak sa ím asi aj dosť zahriala .. možno si už tam čo to motor cucol. (Neviem prečo to robili tak dlho) :-~

S tým olejom je to normálne že to tolko zožere?
Tú klapku mám riešiť či to nechať tak ??


03.07.2017 13:53

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

1 liter na 10 tisic km je v pohode u toho vzduchaca, toto je trochu moc. Dobre si to pomeral?

Nenalial si tam od zaciatku vela a vyhadzalo to niekam cez odvetranie...?


03.07.2017 14:01

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

0.5 litra za 1500km je strasne vela rovnako ako 3 hodiny nastavovat synchro..

pozor na to ako vlastne merias hladinu oleja v motore (zahriat na pracovnu teplotu, odstavit na hlavny stojan na rovnu plochu a po 5 minutech pokloníš sklíčku)

+ do toho vsetkeho vie niekedy ten boxer aj oklamat.. zavisi od toho v akej polohe zastane ten motor po vypnuti, moze sa stat ze sa ti bude zdat ze zrazu vela oleja chyba... Vtedy treba spravit opatovne nastartovanie motora a je velmi pravdepodobne ze na druhy krat ti to ukaze spravne.

Tu klapku vyriesit samozrejme ze mozes (ja by som dokonca musel) ale po case sa dostatnes do rovnakeho stavu a co viem tak chalani na 11x0 jazdia s tymi hrkotajucimi klapkami vela km a neriesia to vobec.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.07.2017 14:02)


03.07.2017 14:27

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Pri výmene som nalial predpísanu hodnotu oleja tak ako bolo v návode pri výmene čo bolo tuším 3,75L. Potom som spravil 200-300 Km po okoly a držalo sa to pri vrchnej ryske. Kontrolu robím vždy tak že dám ako píše Raptor motorku na hlavný stojan po dojazde a počkám 10minut ( v návode písane počkať namenej 10min. ) potom odčítam hladinu.

Pak šla do servisu tam som videl že rozrábali aj ventilé krytky a v predu asi kryt remena(neviem čo všetko treba pri nastavení úvrate zhodiť) .. ale tadial asi olej nevytečie predpokladám. no a vrátilo sa mi to tuším s polkou oleja ale to si niesom istý. Myslím že aj tu v článku sa píše že keď sa zahreje tak si vie cucnuť dosť oleja tak možno pri tom synchru si niečo vzala už.

No a teraz po víkende keď som spravil cca 1200km z toho 600-700km dialnica, tak som mal tesne nad spodnou ryskou. Podla návodu od max po min je 0,5litra. :-))) tak mám z toho asi dvojtakt :D

Tak to klepanie mám vyriešené teda, diky Raptor :-))) zvyknem si :-D
Už len poriešiť ten olej :-~


03.07.2017 14:37

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ak ti mozem poradit, nabuduce nedolievaj podla prirucky, ale podla skutocnej hladiny. Nie vzdy vytecie tolko, kolko ma.
Ja dolievam o 2dc menej ako pise prirucka a potom dolievam aby som bol v strede rysky.


03.07.2017 15:12

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bubak 1100GS som nikdy nemal ale na 1150 co je vlastne rovnaky motor a mam pocit ze od spodnej rysky po vrchnu to na mojich moto nikdy nebolo viac ako 3-4 deci

na co treba dat urcite pozor je aby tam nebolo viac oleja ako je treba lebo potom ti hrozi ze ti ho vytlaci cez gufero na suchu spojku a dolitaus betmene

inak ak si este necital tak pozri sem

www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?forum_id=6...

co sa tyka klapiek tak odporucam urobit si vylet z TN do TT za francuzom, ten ti normalne povie ci to je na vymenu alebo s tym mozes jazdit (urcite mu zavolaj vopred)


03.07.2017 15:16

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Matus presne ako píšeš som to aj spravil :-) nejak lajckým rozumom mi to prišlo ako dobrý nápad :-D

Trochu som sa mrkol ku konkurencii a podla tejto debaty je moja sprotreba oleja celkom v norme :-)))
www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?thread_id=12088...

Raptor v tejto diskusii som sa dočítal že pokial by to šlo viac oleja tak to vraj vyhodí cez prepad tuším (nejdem sa hádať viac tam dávať určite nebudem) ;-)
Jo k tomu francúzovi sa pojdem určite pozrieť. :-)

dôvod zmeny: doplnené

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bubak650 (03.07.2017 15:20)


03.07.2017 15:49

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

brazel
 Kávičkár 

Ikona

BMW sa predsa poistilo a v knižkách na obsluhu rady R 1100 sa človek mohol dočítať spotrebu oleja 0,7 l na 1000 kilometrov .
Takže sedmičku to môže stiahnuť , motorka sedmičku , gazda niekoľko sedmičiek , čo stojí viac ? :-)))


03.07.2017 16:22

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

treba na takej motorke (myslim vseobecne, na takej, ktora naozaj zozerie 7deci oleja na 1000km, ak taka existuje) vobec menit olej? ked nalejem kazdych tisic kilometrov 7 deci oleja, tak vlastne kazdych povedzme 5 tisic km spalim a dolejem pocas jazdenia celu olejovu napln a tak dookola, cize pri povinnej vymene bude uz dva krat vymeneny olej. nestaci potom len filter? ved ten olej tam je vlastne stale novy a svinstvo je vacsinou vo filtry. ci?

poznamka: vypocty su orientacne a nepresne, lebo neviem presne kolko oleja tam celkovo ide a ako casto ho treba menit, vychadzal som z olejovej naplne 3,5l a povinnej vymeny kazdych 10 tisic km.

Dôvod úpravy: v zatvorke

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (03.07.2017 16:24)


03.07.2017 16:49

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

brazel
 Kávičkár 

Ikona

boombastic , rátaš (zhruba) dobre . [dobre] :-)))

Ale to zase v skutočnosti toľko určite žiadna necucia , to len výrobca si nechal otvorenú zadnú bránu (obvykle sa píše , že zadné vrátka , ale tu doslova bránu) .


03.07.2017 17:14

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: inak v minulosti som par krat sa pokusal dovolat francuzovi, dokonca pisal som mu a vobec sa neozval. Asi ked ma toho dost kasle na to, sak zakaznikov ma dost. Nedavno kamos kupil GS co on servisoval, po kupe isiel rovno k nemu lebo sa mu nedovolal ze ci mu moto bude servisovat, no moc sa mu nechcelo ako vravel, ma toho dost. No ale sak ked uz tu moto robil tak porobi


03.07.2017 17:27

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: bubak650:

mne masina zere oleja minimalne. Pri vymene nalejem 3,7l ostatne co mi ostane vo flasi dolejem za tych 10tis. Motor sa mi hreje na 5 max 6 dielikov, dokonca v kolonach sa vobec neprehrieva.
Kamosovi sa masina dokaze zohriat aj na max dielikov a to mu masina aj olej pozere.

Skus si vsimnut na kolko dielikov sa ti nahrieva motor.

3hodiny synchro to je dako vela, na tom neni co nastavovat. Vytocit motor na 2tis otocit srobom na klapkach a vybavene


03.07.2017 18:43

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Tak som sa s Francuzom dohodol že sa na to moje GS mrkne čo som to kúpil. Aspon ma dúfam nasmeruje čo na nej ďalej riešiť. Potom dám vedieť ;-)

V diskusii čo som hodil vyššie na BMWfore jeden spomínal že po jazde to nechá ešte bafkať na bočnom stojane chvílu a až pak to dá na centrál a počká 10min. Skúsil som to a oleja ukazuje viac :-D To sú mi veci toto :-)

COPO
Myslím že s teplotou som sa nad 5 dielikov ešte nedostal. Ale zase posledné dni nebolo až tak teplo. O tom synchre som sa bavil len s majitelkou servisu ktorá mi motorku odovzdávala tak možno to prehnala.... mechanik tak už nebol keď som si po to prišiel.. ale vraj to bolo horúce a nemohli na to preto nasadiť kryt remena ak som správne pochopil tak možno že s ochladnutím 3 hodiny neviem.. ale toto je myslím už zoštelované.. teda uvidím ešte čo Francuz.


03.07.2017 18:46

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Inak po kúpe som z motorky zhodil bočný nosič na kufre nejaký homemade a vymenil ho za givi tak ak by mal niekto záujem je to celkom slušné a robusné možno že len ako ochranu pri páde tak v TN je to za odvoz k dispozícii ;-)


03.07.2017 18:48

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: bubak650: zvedca motory co cucaju olej sa uz prehrievaju


03.07.2017 19:17

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

copo to že sa niekto nevie dovolať francúzovi je myslím dobrá poznámka ale úplne zlým smerom :-))) .

Z toho čo málo viem tak ludia si klasicky nechávajú servis na jar a vtedy chce každý najlepšie všetko včera. Nie som jeho obhajca ale keby každému vždy zdvihol tak asi odservisuje zaciatkom sezony podstatne menej motorradov. Ja si napríklad vedome snažím naplánovať u neho servis mimo jari ak je to len trochu možné.

Ďalšia vec je že uprednostnuje zákazníkov čo k nemu chodia pravidelne - nie len keď niekomu doslova "horí" pod riťou. Čo je myslím normálna vec - to sa hádam zhodneme.

A koniec koncov na západnom Slovensku sú aj iní domáci BMW mechanici - napr. Oliver v Senci.


03.07.2017 20:36

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Nepoznáte náhodou nejakú stránku na objednanie náhradných dielov niečo ako partsdepot ale je tam BMW , chýbaju mi nejaké krytky.

diky


04.07.2017 11:34

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: bubak650: skus na tipmoto.com dake jazdene potom iba bmw jedine


04.07.2017 11:46

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

brazel
 Kávičkár 

Ikona

bubak650 , hádam už len poznáš túto stránku www.realoem.com/bmw/cs/select?product=M&archive=0... ???
Tam si nájdeš objednávacie číslo potrebného dielu a potom vyhľadáš najlepšiu cenu cez gúgl . Dodávateľov je na mraky .

Ale na tvoju by som riešil prednostne použité ND , hlavne krytky , kapotáže , atď ... copo ti dobre radí , aj keď tí čecháčkovia za to často pýtajú takmer ako za nový diel : www.tipmoto.com/dily-modely/bmw/753-r-1100-gs...


04.07.2017 17:04

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

patol
 Edvenčr 

Ikona

1100ks GSso je este jednoduche zelezo, ak na Teba nebude mat Francuz cas a ak si trochu zrucny, mozes ho odservisovat kludne sam. Doporucujem cerpat mudrosti v GS komunite na bmwgs.cz/forum/viewforum.php?forum_id=16 je tam vsetko niekolkokrat rozoberane a aj Ti tam fundovane poradia.
Copo: co sa tyka tych klapiek, da sa to opravit aj "navzdy" , len musis pouzit bronzove puzdra (jedno samozrejme skratit - kupis v beznej "loziskovej" predajni) a samozrejme nove osky. 11ky mali niektore rocniky svoje choroby, ktore ale ked si vychytal a robil si PORIADNY SERVIS (oleje, filtre, ventily, podtlaky), tak vydrzala donemoty. Ja som kupil s 36tis km a predal s 155tis km a okrem bezneho spotrebaku a spomínaných klapiek (plus mojou blbostou kardanovy kriz) som nic nemenil...a to si uzivala pomerne dost RO a ALB off ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil patol (04.07.2017 17:06)


04.07.2017 20:41

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: patol: ja som klapky neriesil trochu mi prava hrkoce uz roky pokial sa synchro moc nekazi neriesim ju. Pravidelne synchro robim. Ked pride k servisu klapiek tak ako si pisal urobit puzdra, uz som na to myslel ked som videl tu opravnu sadu a nic moc napohlad hned


04.07.2017 20:55

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

copo
 Edvenčr 

Ikona

veru ako Brazel pise realoem.com pouzi na cislo dielu a googluj, aj ebay.de pouzi ja som si z ebay obiednaval jazdene ABS kruzky na kolesa. Je tam toho dost


04.07.2017 21:40

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

patol
 Edvenčr 

Ikona

Copo: ziadnu opravnu sadu nepotrebujes, stacia loziska z obchodu za par € (jedno skratis) a vyrobit osky (Ms gulatina so zafrezovanou drazkou pre klapku a dierami na jej prichytenie plus na konci vybratie pre voditko lanka)....na BMWGS.CZ fore tie osky niekto (pomerne uspesne) vyrobil seriu (bol som posledne zobrat niekde za Brnom) a aj tie rozmery puzdier tam dohladas....predpokladam, ze ak by sa niekto podujal ich vyrobit aj na SK, stretlo by sa to s úspechom....ako vzor mozem poskytnut tie moje stare "zodrate" co mi ostali v garazi...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil patol (04.07.2017 21:41)


05.07.2017 23:52

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: patol: pozrem to na bmw fore co pisu, tusim som to aj postrehol davnejsie ale nevenoval som tomu pozornost


06.07.2017 11:14

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

nasud
 Edvenčr 

Ikona

Re: copo: Dam Ti kontakt - som Ti spominal toho Ivana šikovného
ma zdrave ceny a "umí" sam si viem obrabanim kadeco urobit, ale toto uz ma niekto zmaknute a za menej pri kusovej vyrobe to snad ani nejde urobit ak to nerobis ako fusku z usetreneho matrosu v praci ;-)


06.07.2017 13:31

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Ja som raz už vymenil celé klapky, bolo to dávno zohnal som celé lacno z ebay. Svoje staré som potom požičal na vyrobenie nových puzdier a osiek, teraz pred sezónou som ich nahadzoval...


06.07.2017 13:36

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

nasud
 Edvenčr 

Ikona

noo pozrime sa, a kolko uz mame moznosti ....
po kontrole mojich bol zaver, vse je OK tusim lava jemnucko "chytena" takze nehal som tak - 100 tis. najazdene.
Pockam kym trosku sa opotrebuje prava a potom i ja dam repas


07.07.2017 6:36

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

patol
 Edvenčr 

Ikona

...ono u tych klapiek ide o to, ze robis synchronizaciu na zaklade podtlaku najprv pri volnobehu (srobom dorazu vodiacej kladky lanka na pravom valci, samozrejme ak mas uz spravne nastavenu klapku a TPS nalavo) a potom "upravou dlzky bowdenu" na pravom valci synchronizujes pri cca 3-3,5tis.otackach. Ak mas ale uz vytlcene loziska a osku, je tam vola a prepusta tadial falosny vzduch, cize ak to potom nastavis na rovnake podtlaky pri 3,5, tak to nesedi pri iných otackach, kedze je to vydrate "do vajca" a teda sa meni ta pridana hodnota vzduchu nelinearne s vzduchom od klapky. Vela ludi to meni kvôli hluku klepotu, ale ma sa to prave kvôli pravidelnosti chodu motora...uz si presne nepamatam, ale tie bronzove loziska stali nejakých 6€ dokopy a tie osky tusim 40€ (domaca vyroba), podla mna dobra investicia aby sa to nehadalo a menej zralo...ale to by uz bola otazka na nejakého kovoobrabaca, cena 2x cca 12cm Ms gulatina pr.8, do nej zafrezovat drazku pre klapku a 2 dierky so zapichom pre hlavicku a zavitom pre srobiky plus na jednej na konci vybratie pre kladku lanka a na druhej aj pre TPS...ved kuknite na bmwgs.cz/forum/viewthread.php?rowstart=100...
Inak ak Ti ide iba o hluk, staci "pritiahnut" vratnu pruzinu o jeden zavit (ale tym pojde plyn potom trooosku tazsie)

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil patol (07.07.2017 6:42)


14.07.2017 8:24

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Zdravím Páni, tak Francúza som navštívil a teda klobuk dole pred ním. Diky že ste ma na neho odkázali. Viacmenej poradil čo dalej s motorkou k motoru výhrady nemal takže zrejme synchro spravili dobre v servise. Klapky klepocu ale vraj nič strašného :-) takže to na teraz nechám tak a možno po sezone to poriešim. Takže ďakujem za Vaše rady vyšie :-) Motorka inak fajn prežila teraz cestu do Turina v Taliansku (okolo1300km po dialnici) a vôbec nezožrala olej. Síce občas ukáže takmer prázdny priezor ale zväčša ukáže stále polku mierky. Tu v tých horúčavách sa už aj trochu prehrieva a potom je motor značne počuť. Ešte pred odchodom mi kamarát vyčistil štartér ako mi radil Francúz a teraz krásne štartuje. Ak ma tu v Turíne žiaden z tých bláznov nezostrelí tak sa na nej hádam aj šťastne vrátim domov :-)


14.07.2017 15:58

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

ešte otázočka, dočítal som sa že nádrž má objem 25 litrov z toho 4 su rezerva ale vždy ked mi začne sivetit rezerva a hne´t idem natankovať viac ako 16-17 litrov tam nedostanem a dojdem tak okolo 300km pri kludnej jadne už aj 350. Čitál som že bola na tieto motocykle zvolávačka kvoli nádržiam. Menil sa tam nejak objem ? alebo mám problém s plavákom ? alebo mám zlú info o objeme nádrže ? ročník mám 1996.

Diky


15.07.2017 6:29

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: bubak650: prigurtnuj na motorku 5 litrovu bandasku s benzinom a skus kolko ti to na tej rezerve da...


15.07.2017 9:47

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

copo
 Edvenčr 

Ikona

ja mam na 1100 22 litorvu nadrz tak nejak ako pises tankujem a tak to vychadza na menej ako 25. Inak natankujes 24-25do uplne prazdnej v pohode len dlho tankujes. Pri normalnom tankovani ked sa s tym nehram robim dojazd 400-450, to dovolenkove tempo ked ideme tak do kilecka a mam zo sebou jazdca co jazdi len raz, dva krat do roka.

Doma pri tulani 350-400 vcera dokonca ledva 300 ale to som sa ponahlal vecsinu dialncice a plyn na max na gps 187 stale bolo, to si potiahla.

k tomu tankovaniu ked ju chces total nafulovat ked ti vypne pistol ze ti v hrdle benzin ostava tak mozes po trochach tankovat, benzin stale steka do nadrze len je to na dlho a narvej v pohode 2-3litre este, len treba hned ist jazdit lebo sa zaplni aj miesto v nadrzi kvoly rozpinavosti pri zohriati aby nezacalo pretekat cez prepad. Sedim na moto a tak tankujem, ked je na stojane nejde to moc. Nadrz ma v sebe hrdlo ked sa masina prekoti aby hned nevytekalo a preto natankujes len 22l inak je vecsia


10.08.2017 9:06

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Po neočakávanom nočnom teste dojazdu na rezervu (mal som šťastie na zatvorené benzinky)

Info z netu: nádrž 24 L z toho - 4 L rezerva a 2 L nevyčerpateľný obsah.
Moja skúsenosť:
-17-18L po rezervu (cca 300-350km podľa štýlu jazdy)
- 4-5L rezerva ( 100km po vypnutie motora veľmi kludnou jazdou 80-90km max)
-a pak po prevrátení motorky na pravý bok 1-2L nevyčerpateľný obsah 30km (zase veľmi kľudná jazda po vypnutie motora).


17.08.2017 18:00

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Zdravím prosím Vás menili ste niekto už tent o-krúžok 6 a nalievaciu trubku 5 (viď link nižšie) ? Zaujímalo by ma či sa dá tá plastová trúbka len vylúpnuť bez nutnej demontáže hlavy. Pevne verím že áno. Začalo mi cez nalievací otvor unikať olej a nevyriešilo to ani nové viečko a tesnenie.

Diky moc. ;-)

www.realoem.com/bmw/cs/showparts?id=0404-EUR-06-1996-25...


17.08.2017 19:08

Re: BMW R1100 GS – železo na cesty i necesty po 10.000 kilometroch

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ak to chces mat spravene poriadne, treba dat dole dekel ventilov, okruzok nedavaj novy, lebo casom povoli a zas to bude tade slzit.
Treba to odmastit, bud vyprat v eternale, alebo brzdovym cisticom odmastit, jemne natriet silikonovym tmelom, poskladat. Ocistit brzdovym cisticom, vatovym uchosturom a benzinom, alebo brzdovym cisticom, vycistit zvysky silikonu a je to "na vzdy".
Tesnenie do toho stupla, je dobre dat trosicka vatsie, resp. hrubsie o 1/10 a potom to je ok.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.