|
Minule som si robil takú rekapituláciu sezóny, po konečnom súčte som sa dosť kyslo usmieval, preto ma vôbec napadlo niečo písať. Ak to niekoho zaujíma: Tu je môj pohľad na sezónu strávenú na pretekoch .
2013 som išiel CC a Enduro ,SMF cup Hobby( to je až 3. výkonnostná trieda)
Zúčastnil som sa na 6 pretekov + 2 krásne guláše ( Podmanín a Čelkovú Lehotu), bol to môj prvý rok s „kompletnou“ pretekárskou sezónou. Jazdím hobby triedu za vlastné, takže väčšinu času trávim v práci, a tak aj vyzerá môj tréning. Podľa minutého oleja som tento rok spálil 360 litrov benzínu.
Motorku som už mal, ale pred sezónou som urobil komplet GO motora, spodok, vrch 700€. Repas tlmičov u LK, bohužiaľ zadný tlmič si vyžiadal investíciu 550€ pri predošlom servise zatiahli objímku moc silno a tak som vnútro tlmiča statne zhobľoval. Predok potreboval len vymeniť olej a sadu na repas. Okrem toho som menil lízatko a vodítko, gripy, reťazový kit, predný kotúč a platničky v predu a vzadu. Nové plasty s tímovými polepami, vatu vo výfuku. To všetko sa zmestilo do 2 000 €
Národná licencia typu B na CC stojí 40€ + poplatok lekárovi(mňa to stálo 20€). Štartovné na preteky CC je 40€ a na enduro 50€ . Jazdí sa dva dni, naša kategória 1,5 hodiny, na čo vystači necelá nádrž denne(9,5 litra).
Keď som začínal, tak mi stačili jazdené čižmy z druhej ruky, prilba za 70€ a a kolenačky za 15€. Keďže na pretekoch si siaham trochu hlbšie a trocha aj riskujem, ku koncu padám v dôsledku únavy frekventovanejšie a celkovo jazdím v cudzom prostredí. Rozhodol som sa vymeniť mojú ošúchanú výstroj za novú. O tom , či sú ortézy luxusom sa stačí porozprávať s ktorýmkoľvek z mojich početných známych a kamarátov PO alebo PRED operáciou kolena. Smutné ale fakt. Keďže sa mi darí dosť krkolomne padať , tak som poriešil aj nákrčník, nie najdrahší, ale podľa mojich kritérií dostatočne funkčný. Po tom ako som v minulej sezóne zdemoloval nové čižmy mojej obľúbenej znažky AS za necelé 4 mesiace, tento rok som posudzoval podľa osobných požiadaviek-maximum vymeniteľných častí, ochrana z vnútornej strany nártu proti zatrhnutiu na stupačke a dostatočná pevnosť, ale pohyblivosť pre môj zdemolovaný pravý členok. Na hlave nechcem nosiť šrbeľ, lebo mi na tom oriešku trocha záleží, už som mal 2x otras mozgu. Ťažká prilba po 3 a pol hodinovom endure v mojom veku znamená bolesť v krku. Pevná a ľahká = drahšia.
Moja výstroj :
Prilba- Ufo-plast Warrior
Okuliare – Scott recoil+Ufoplast neviem typ, ale stáli ma cca 35 euro (dvoje okuliare je nutnosť)
Nákrčník – EVS R4 race colar
Korytnačka Ufo-plast Scorpion ( po malej úprave tam ten nákrčník sedí perfektne)
Ortézy - EVS WEB
Čižmy – SIDI Crossfire
Tímové dresy-2x
Nohavice – One Industries recon
Bunda- Ufo-plast Ranger
Podkolienky pod ortézy- 2 páry Ufoplast
Spodné „trencle proti zodratiu zadnice) Ufo-plast
Rukavice 3 páry- Ufo, AS, Acerbis-všetky sa mi strašne rozriahli a robí to mozole, tak som kúpil „pacičky“ a recyklujem
Nový camelbak
Niektoré veci som zohnal fakt výhodne, niektoré zase nie až tak, takže som sa celkovo zmestil do 1600 euro. Schválne neuvádzam ceny, lebo každý si dokážeme zohnať za iné, takže písať, 60 euro za gate, ktoré bežne stoja 110 je asi blbosť..
Ako som to dobojoval :
Borský: tu sa škody napáchali len na mojom egu, prvé preteky sezóny po dlhej zimnej prestávke bez prípravy....keď sme v nedeľu balili mal som toho fakt plné „kecky“
Malacky : v nedeľu som v poslednom crossteste hodil otváraciu „grande“ držku sezóny. Podľa záznamu som mezi retardérmi v tomto teste chodil 70-75 kmh. Ku koncu pretekov tam vytŕčal nejaký betón, ktorý som úspešne našiel a letecký deň sa začal. V podstate neviem ani čo sa stalo, ale som vďačný za každý kus výstroje, ktorý som mal na sebe a za to , že sa padalo do mäkkého. Tí čo tam boli vedia o čom píšem Dojazdil som otrasený vychádzkovým tempom. Škody: zničená spojková páčka (vyklápacia !) a žiaden strach nedoťahujem na fest...
Brezno: Nastúpil som s novučkými plastami a fungláč kolenom FMF, keďže som sa v tréningu trocha pováľal. Tu sa padalo, ako Mikulec píše tak v dvadsiatke tridsiatke, ale za to snaď 1000 krát V nedeľu do mňa trochu ťukol v nejaký ujo na štvorkolke, tak som si dole tým posledným strmým ťažkým výjazdom na konci druhého prejazdu hodil zopár statných kotrmelcov vzad. Nákrčník díky. Škody: Vizuálne chudiatko ostarla o rok a nové koleno sa dalo zavariť a vyfúknuť.
Kopernica : Krásna tecnická trať, v sobotu nezvládam pánty na koreňoch a oblapávam strom....zvoní mi v hlave preteky nedokončujem. V nedeľu mi to nedá a idem na to, trať je stále krásna. Škody: radička a pedál zadnej brzdy sa ohli nepríjemne smerom dozadu. Dôvodom bola asi drážka hlboká ako marianská priekopa v extrémteste. V tíme sme dvaja s týmto „syndrómom“ a bolo nás ešte viac.
Podmanín: Pred pretekmi zisťujem, že sa mi zadrel valček na zadnej brzde, ešte, že tam má Emil celú zadnú brzdu už odvzdušnenú..“Šak ja Vám to po pretekoch zaplatím“...aj tento rok perfektná trať, pridali aj pasáže, na ktorých sa dalo aj trocha odpočinúť super! Len to horko ma zabíjalo. Dano nesie domov pohár
Čelková Lehota: tešil som sa, Kremo postavil okruh namotaný v lese s krátkou pasážou po lúkach a riadnej bažine. V nedeľu v predposlednom kole v tom vytrhanom výjazde z jarku padám v zad, motorka mi vyletuje z pod zadku do vzduchu, robí kotrmelce a dopadá na riaditká, ktoré sa ohnú a uvoľnia z okuliarov. Doťahujem v depe a idem nasratý posledné kolo. Miško nesie domov pohár Škody: riaditka, vytečené tlmiče.
Žaškov : Rýchla trať-rýchle pády, hňeď v prvom kole sa z mračna prachu vyberám na plný plyn mimo pásku...nie som sám, ešte že to kríčie moc nepichá toto tiež nebolo pomaly. V nedeľu mi v poslednom kole zostáva ešte dosť síl, tak za to ťahám, čo to ide...Pri zostupe do tej priekopy mi niekto pristáva na chrbáte. Končím pod dvoma motorkami, nemať ortézu, tak nemám väzy na ľavom kolene.. Škody: ohnutá ortéza, výfukové koleno v tvare plochého exotického dychového nástroja doslúžilo asi nadobro. Tlmiče tečú ako ženíchovi ocas
Vyšný Medzev: ísť na východ sa oplatilo, perfektné depo, perfektná trať, domorodí fanúšikovia okolo celej trate Pri odchode pozerám na tečúce tlmiče a konštatujem, že horúce slnečné počasie v kombináci s bahnitým úsekom sú zaručený recept na repas, ešte pokusne špárom popod prachovky a čistím, hadam prestane tiecť.....
Aj napriek tomu, že na mňa si pôsobí väčšia zemská príťažlivosť ako na ostatných, poničených častí za sezónu je v celom tíme neúrekom. Veľa toho poničím hlavne na tréningoch, plasty väčšinou utrhnem pri šróbe, lámať sa mi zatial podarili len predné „krídelka na chladičoch“ a zadné blatníky. Rozbitý chladič, alebo stupačka roztrhnutá o kameň ako by bola z papiera tiež nie je výnimka. Nikto v tíme nepozná bastre čo vydržia . Ono je to taká známa vec, že hobíková motorka vyzerá zvonku zle a zvnútra fajn...vlastne „jednotkár“ ju má ako cukrík, ale zvnutra zodratú na sračky....
Ono pri kantráči sa padá veľa ale v nižších rýchlostiach a nie vždy zrovna do nakyprenej hliny. Stromy sa neuhýbajú ani borcom a korene a kamene je bežný podklad....Sem-tam sa podarí grandiózna držka vo vysokej rýchlosti, vtedy sa už len modlím aby som si našiel vhodnú trajektóriu v šestdesiatke už nie je sranda narážať na pevnú prekážku. V enduro prejazdoch sa ide aj cez 100, ale vredy sa nepadá ....nie nestíham sa pozrieť na tacháč, len mám malého pomocníka garmin, čo mi to zaznamená.....
Presne ako sa písalo v článku, spotrebák nevypočítaš pre každého rovnako, lebo každý jazdí s inou frekvenciou...
Tento koment reprezentuje moju osobnú skúsenosť a nie jedinú svätú pravdu
Dôvod úpravy:
Upravené 1 krát. Naposledy upravil victor (07.01.2014 17:16)
|