V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuV sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Diskusné fórum

Hodnotenie: (7 hodnotení)

Diskusia k článku: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
23.01.2014 15:37

V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Palec za test, nie za motorku

Zhrniem to pohľadom milovníka ako GS, tak 990ky:

plusy
výkon, spotreba, abmície na ceste, enduro rozmery kolies, dizajn

minusy
priebeh vykonu, kopa elektroniky, prejav (priliš civilny), strata enduro ambicii (aj ked stale najlepsie v kategorii, tak podstatne horšie ako 990)

Z toho mi vychadza jedine:

Sadnut k inzercii a rychlo najst niekde v DE nejaku zanovnu 990ku a vlastnit legendu


23.01.2014 15:50

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Tomáš Škrovan - deep
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

tak toto ste v horsiu dobu uverejnit ani nemohli :-D moto abstak maximalny, sezona daleko a vy sem hodite fotky cezty z Kalte Kuchl do Mariazellu... aaaaa!!!! xceeeeem taaaaam byyyt... xceeeem aspon 20 stupnooooof... :-((((((

uff.. ok.. uz som zasa kludny :-D pekny testik [dobre]


23.01.2014 16:06

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Znizenie svetlej vysky o 68mm, co je cca o 1/4 povodnej hodnoty veru o pokracovani v offroad ambiciach rozhodne nehovori... Nahodenim poriadneho susplechu na cely spodok a zvody sa to dalej este znizi a je z toho sotolinovy cestak... Teda pardon, RA2 som jazdil a je to cisto asfaltova guma, ktora ma aj so suchou sotolinou problem... ;-) V podstate konstrukterov dobehla zbytocna (podla mna) snaha o vysoky vykon, lebo to zasadne obmedzuje moznosti vyberu homologizovanych pneumatik. Jasne, da sa to ignorovat, len v pripade nehody to bude jedna z veci, co zaujimaju poistovakov a prislusnikov a potom to zaboli druhy krat... 21 palcove koleso sa da nahodit aj na konkurencne moto a potom tam uz vela rozdielov neostava, co je skoda...
Takze vysledok urcite zaujme dvojmetrovych dlhanov milujucich retiazku a pre offroad su na trhu vhodnejsie moto s mensim objemom...
Ale oranzova je pekna farba 8-)


24.01.2014 11:32

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Ono je to hlavne cestovna motorka. Geeso sa tiez najlepsie citi na ceste nie mimo nej. Hold to je vsetko prisposobenie sa dopytu od zakaznikov. Podla mna je to fajne, len s tym dezenom by som kazdopadne pritvrdil.


24.01.2014 17:40

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

motovodic
 Turista 

presne tak, chvalabohu o motorkách rozhodujú väčšinoví zákazníci, ktorí vedia čo chcú a sú ochotní a sú v stave za to aj zaplatiť. Z takýchto zákazníkov výrobcovia žijú. A považujem za normálne, že výrobcov nezaujímajú menšinoví rádoby zákazníci, ktorí chcú niečo iné. Predpokladám, že na celom slovensku sa za rok predá toľko KTM (nových), čo sa zmestí tak na 3-4 kamióny, takže z pohľadu výrobcu, ktorý predá cez 100 000 motocyklov je to úplne o ničom a nestojí im to prakticky ani za prečítanie.

Ja len k tým "nedostatkom" motorky v tom teste.

Dôvod úpravy: 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil motovodic (24.01.2014 17:41)


27.01.2014 8:46

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

motovodic: V podstate súhlas. KTM zvoľnila pretože radikálnejšie zameraná LC8 sa nepredávala tak dobre ako ju menšina ospevovala. Aj 95 - 990 sa postupne civilizovala, znižovala, spríjemňoval prejav motora, znižovala spotreba. Takže to ako vyzerá 1190 sa dalo čakať a je to presnejšie trefa do toho čo zákazníci požadujú.

Škoda len, že značka ako KTM, keď už sa rozhodla spraviť dve verzie, keď sa rozhodla dať na e-Rko endurové veľké kolesá aťd, tak to nedotiahla do konca. Minimálne tou kvalitnou ochranou spodku motora, vyššími riaditkami a pod. Veď na cestu majú orientované klasické Adventure, pri eRku podľa mňa mohli zájsť ďalej.

Tú ochranu spodku KTM majú
Pozri obrázok
cena 253,98 EUR

alebo podľa mňa trochu lepšia od TT:
Pozri obrázok

Awia


Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (27.01.2014 8:51)


27.01.2014 11:25

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

DDD452
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vyrobcovia skratka zistili ze kupci nie su az taki tvrdasi ako sa na forach prezentuju a tomu prisposobili modelovu skladbu :-D :-D :-D


27.01.2014 11:29

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

DDD452 [dobre] :-))) [dobre]


27.01.2014 11:30

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

No a tých pár tvrďasov si tie doplnku dokúpi ;-)


27.01.2014 12:20

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Tomáš Škrovan - deep
 Kávičkár 

Ikona

no a ti maximalni tvrdasi si niekde zozenu KTM 690 Rally Replica ako ma haro007 :-D


27.01.2014 12:49

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

motovodic
 Turista 

AWIA

je to podľa mňa tak isto dôsledok toho, že ekológia sa presadzuje, v EU si prakticky offroad nezajazdíš, tých zopár "fanatikov", čo sa hýbe v rumunsku a na ukrajine z obchodného hľadiska nikoho nezaujíma.Aj bmw so svojím GS prakticky presedlalo na cestu, o čom svedčí napr. i prvoobutie pneumatík, rozšírená zadná guma, ...

A tí, čo chcú jazdiť offroad skutočne, tak tí aj tak nejazdia na sériových motorkách


27.01.2014 12:50

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Adventure ako taka sa mi paci. Nie je to sice moto pre mna no a verzia R uz vobec nie.
Kedze sa tu bavime, co chce vacsina, alebo teda co kupuje - neviem ako vy, ale ja by som nedokazal vyuzit takyto vykon motora v cestovnom endure. Asi sa este mam co ucit, ale 100-120 koni je podla mna v tejto triede az az. Na pokrutenej asfaltovej ceste, kde sa clovek najviac bavi, jazdi na 2, 3, 4 stupni max, kde tam vyuzije takyto vykon? Mozno nie som vacsina, ale zda sa mi to uz moc. V oprsanom alpskom vracaku naozaj nechcem poslat 150 koni na zadne koleso. Tak to zachranime elektronikou... Keby radsej dali nieco dole z tej hmotnosti.
Alebo teda inak, nech je aka je, nech maju nadupanu vlajkovu lod, ale kde je 990 SMT? Snad nik nepovie, ze jej chybali nejake kone, alebo ze by tam chcel kontrolu trakcie, ci elektronicky podvozok. Zahodit nieco tak skvele bola chyba.


27.01.2014 13:00

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

KTM 1190 Adv je náhrada za 990 SMT.

O tom že SMT bola super moto hovoriť netreba - odišla ale rovnako ale LC8 Adv do "starého železa" lebo sa nepredávala. Prečo? Bola aj ľahká aj športová s nekompromisnými brzdami... Ale ľudia nie vždy kupujú to čo je dobré ;-)


27.01.2014 13:23

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

S tym ale, ze SMT nemalo konkurenciu, co sa tyka hmotnosti, vykonu, ci pouzitelnosti. Moto typu Adventure je hned niekolko, staci si vybrat oblubenu znacku. Nehovoriac o cene za takuto hracku.


27.01.2014 14:33

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Bahno
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Čafte všetci !
Mal som tú česť testovať 1200-ku adventure. Myslím, že Rakúšania urobili poriadny kus roboty. Aj "stará" 990-ka už bola z pohľadu endura mimo možnosti 95% amatérskych endurákov. (váha, výkon, skúsenosti...) Na cestu a ľahký offroad je 1200-ka perfektná. Mal som LC4, cestné enduro a to už bolo poriadne kladivo do terénu. Ako píše Varan, rýchle som kúpil ešte jazdenku 990-ku, 30-th DAKAR edition ešte v záruke, ale ak by som mal dostatok financií, kúpim 1200-ku R-ko... Je to iba vec názoru a je pravdou, že už jazdiť aj na Slovensku po lesoch a lúkach je pomaly problém. Takže, hor sa do sveta a s KTM-kou žiaden problém. Len keby tak bola v garáži. Bahno


27.01.2014 18:05

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Motovodic> na zapade to so sotolinovym jazdenim vobec nieje tak beznadejne ako si myslis. Pozri moje cestopisy. To len na Sk sme papezskejsi ako papez.


27.01.2014 18:34

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

motovodic
 Turista 

matus

pozrel som, nechce sa mi čítať dajako extrémne tvoje príspevky, to čo tam spomínaš, tak mám z veľkej väčšiny pojazdené a z mojej skúsenosti voľné jazdenie v krajinách ako A,T,D,F je zjednodušene také, že môžeš jazdiť po poľných cestách pri lyžiarskych vlekoch (ak to nie je súkromný pozemok), cesty na jednotlivé samoty (obydlia), cesty k vinohradom, a pod. Ani náhodou sa nepustíš do lesa a pod. Nie som názoru, že sme pápežskejší ako pápež, ja so zákazom voľného jazdenia po lesoch a pod. súhlasím. Nie som poľovník, tým by som ruky utínal, ale s ničením lesov nesúhlasím.


27.01.2014 21:34

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Hodnotenie: Dobré

Mne sa mooc paci.
Este o stipku viac nez Supertenere. Nuz je teraz taka moda velkych cestovnych vsemocnych kladiv, ktorych vlastnosti malokto vyuzije. Ja by som nevyuzil ani potencial 990ky o ktorej snivam. Ale jedna vec su sny a 2. realita. Tak kto na to ma, kupi si takuto nadhernu masinu aj ked jej potencial nevyuzije. Koniec koncov... aj o tom su motorky ;-)


27.01.2014 21:51

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Ozaj. Ak by sme postavili vedla seba 1190 R a 1200 Worldcrosser. V com by spocivali hlavne rozdiely? (zo skusenosti)


28.01.2014 8:45

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Hups...to mala byt otazka asi len na Awiu, kedze to R-ko asi este moc ludi nejazdilo :-D


28.01.2014 12:39

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Ja som zas nejazdil Worldcrosser ;-) iba klasickú SuperTénéré... Yamahu by som vôbec nediskriminoval kvôli menšiemu výkonu, ako by sa papierovo mohlo zdať. Tenerka jazdí motoricky veľmi dobre. Yamaha má papierovo veľkú hmotnosť na mašine to ale paradoxne moc necítiť.

Porovnanie tu motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2C9794%2C...

Hlavný rozdiel sú teda endurácke 21-18 gumy na KTM, pokroková elektronika, nižšia hmotnosť (ale nie až tak ako by sa mohlo zdať) Yamaha má cestnejšie aj keď vypletané kolesá a výhodu v kardane. Cenovo World Crosser trochu drahý ale má tam tie doplnky...


28.01.2014 20:56

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Dost ma prekvapilo, ze Ktm nesla do kardanu. Preco? Koli hmotnosti? Pohodlie a ochrana pred vetrom je porovnatelna?
Diik Awia ;-)


29.01.2014 9:10

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dajte uz pokoj s tymi kardanmi... :-)


29.01.2014 11:12

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

READY to RACE a kardan sa nekamarátia ;-) Aj keď turistická mašina si to pýta. Otázne je ako veľmi je 1190 RACE a ako turista... 8-)

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (29.01.2014 11:13)


29.01.2014 11:42

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Awia: to bola velmi trefna recnicka otazka [dobre] lebo aj bez kardanu to vazi ako najpredavanejsie cestovne enduro, co sa nepotrebuje tvarit ako race... a ani s elektronikou sa kedysi nekamaratili, ale investovali do vyvoja a zrazu je to v pohode, takze toto moze byt aj dovod, preco nema kardan... zatial... ale zas na druhej strane ma KTM horsiu ochranu pred vetrom a dazdom... to je mozno ten pravy a jediny race faktor :-D


29.01.2014 15:56

Re: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

to je fakt, ze po tom, co urobili s Adventure, sa uz mohli na R verziu rovno vykaslat, dat tam kardan, radio a tempomat. To sa na turisticky stroj hodi. ozaj, nema to aj elektricke plexi?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.