ISSN 1336-6491 | Online: 1963 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30668
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18053)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12615)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaKTM 1190 Adventure R 2014 Odstráň z porovnaniaYamaha XT1200Z Super Ténéré World Crosser 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMYamaha
Model:1190 Adventure RXT1200Z Super Ténéré World Crosser
Rok:20142014
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:1195 ccm1199 ccm
Max. výkon:149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot.110.0 k (80.9 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / ot.114.1 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.0 : 1
Vŕtanie x Zdvih:105 x 69 mm98 x 79.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardan
Zdvih vpredu:220 mm190 mm
Zdvih vzadu:220 mm190 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21110/80 19M/C 59V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:268 mm282 mm
Pneu vzadu:150/70-18150/70 17M/C 69V
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:235 kg261 kg
Výška sedla:890 mm845 mm
Rázvor:1580 mm1540 mm
Dĺžka:2250 mm
Šírka:980 mm
Výška:1440 mm
Svetlá výška:250 mm205 mm
Objem nádrže:23 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 308 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2013 15300,-EURWorld Crosser Kit: karbónové bočné panely, ochraná rámu, ochrana vidlice, kryt kardanu, hliníkový kryt spodku motora.

Cena 10/2012: 15 990,- EUR

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »