Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja - Diskusné fórum

Hodnotenie: (8 hodnotení)

Diskusia k článku: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
25.07.2014 9:13

Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

zeze
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

uz si niekedy mal jawu 250?


25.07.2014 11:18

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Landal
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Blahoželám Tomáš [dobre]
Chápem tú motiváciu, aj mňa to často chytá...


25.07.2014 11:50

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

zeze: Nie Jawu som nikdy nemal ;-) Tento medzistupeň som preskočil a zo Simsona som prešiel hneď na Kawu 400. Na Jawe som ale robil vodičák ;-)


26.07.2014 6:51

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Mile, nostalgicke...


28.07.2014 11:11

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak v sobotu som sa bol previesť. Jawka poslúcha na slovo aj keď dodovmu GS-u na Jahodnej nestíhala. Ale je to paráda. Najlepšie sa na nej ide sólo - nie spolu s modernými moto. Lebo potom si to môžeš krásne vychutnať...

Aj po 45-rokoch má obstojné jazdné vlastnosti. Podvozok je rozhúpaný ale dá sa nato zvyknúť. Brzdy - pardón spomaľovače - spomaľujú tak nieje čo riešiť. ;-)

No a k tomu pozornosť. Dnes si GS nikto nevšimne ale zastavím na Bradane a chlapík vstáva od stoja ide ku mne a hovorí "Tak toto si musím pozrieť" No a večer hneď pred domom sa pri mne zastavuje ďalšia kývačka. Kolega :-) Hneď bolo o čom pokecať jawakain má nick aj tu na mr... ;-)


05.08.2014 10:59

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

nedalo mi to a musel som si to tiez vyskusat. Kyvacka 350, alebo co to bolo
Pozri obrázok


06.08.2014 9:40

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Filip vyskúšal si... 350 je čosi iné síce... a? :-)


07.08.2014 18:26

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

toto sem sceu dat ottedi co tu je článek, ale buť nebiuo času, alebo sem zapomjeu. Téš sem mjeu panelku ňejakí ten pátek. Kúpiu sem ju za 17 000,- a prodau potom tuším za 28 000,- abich si dau ušit kombinézu k Ducatke. Vjedzeu sem, že budem banovat, ale uš nebiuo korun na kombi, kerú sem si dau ušit za 35 000,- . Aj suza ukápu ket ju nakuádau chalan do dodáfki. Biu to preparádni stroj. Téš bi to biuo aj na článek o tem :-D

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikulec (07.08.2014 18:28)


07.08.2014 18:35

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Ja zemrem, mikulec a stracpe :-) ;-)

No a na ten článek, to keď si dáš vínke niekedy večer tak kľudne napíš... [dobre]


07.08.2014 20:22

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

edelweiss
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ako mate na panelkach 250 nastaveny karbec? co je v manuali napisane, to mi pisat nemusite, chcem vediet, co naozaj v praxi funguje (hladky chod a tehlova sviecka zaroven). Nemam Vape, len elektronicky regler.
doteraz som mal nastavenie: ihla 3. zarez zhora, srob volnobehu 1+1/4ot
teraz som zmenil na: ihla 2. zarez zhora, srob skoro 1ot.
Ide to rovnako a sviecka je stale cierna, nie mokra, ale cierna.
Pri nastaveniach podla manualu mam trhavy chod.
Sviecku mam Brisk N17C, tusim ma byt N15C. Hra sviecka taku rolu?
dik


08.08.2014 14:53

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

edelweiss: Ja ti odpovedať neviem, nedostal som sa ešte k tomu, iba kopem a jazdím zatiaľ ak je čas... No a podľa pravidla - kým ide tak do toho nebabrem... ;-)


12.08.2014 1:18

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

niekedy troska pobabrat treba, inak to dlho nepojde


14.08.2014 10:44

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

mikulec jaky coprak :-D :-D :-D :-D :-D
som si oplul monitor kvoli tebe

Awia: vozenie super uplne iny zazitok ako tie nove vysavace


14.08.2014 18:22

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Filip ;-)


17.08.2014 12:36

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

sorentto
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

tak takuto 592-ku, r.v. 1973 mam od svojich 17 a to mi prosim pekne taha uz na 40 :-)
pocas skolskych cias so mnou od maja do septembra absolvovala skoro kazdy tyzden v nedelu 130km do Ziliny a v piatok zase 130km zo Ziliny.. a nikdy nesklamala a zato ju nikdy nedam z ruk ;-)


17.08.2014 23:43

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

sorentto, tak napis ake mas nastavenie: ihla, srobik volnobehu, predstih (ale realne, co je v manuali to viem, mam ho doma).


01.10.2014 18:30

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

FaDe
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Awia gratulujem! Az teraz som nasiel tento tvoj clanok, mam trosku casu tak sa nuram v MR...
volba 250-ka neni o com bez diskusie. Nieco som sa nababral a najazdil s Jawkami a na 250-ku nedam dopustit! triapuly to bol furt nejaky problem, stelovanie a dokonca aj s bezkontaktom robili problemy. Na 250-ku das magneto vape, dojdes k nej po roku co si s nou nepohol, preplavis, trikrat prekopnes a uz to buble, no buble... dobre, bubloprska... :-D
Presne poznam tie pocity ktore teraz zazivas pri jazdeni na tvojej Jawke. Okrem inych aj tie pocity su jednym z dovodov preco moju Jawku v zivote nepredam...
Mam rad tie dni, ked ju vytiahnem za pekneho pocasia prevetrat, obleciem si kozenu bundu (taku aku ma Mikulec na foto >:-) ), dam satku cez ksicht, otvorenu prilbu (uz sa mi bohuzial rozpadla tak musim jazdit v mojej integrale :'( )...
Tankovanie, startovanie vsetko to ma taku prichut ritualu a vsetko to vyzaruje klud, pretoze rychlo sa to proste robit neda. A to je to krasne na takomto stroji, prist na pumpu, vytiahnut olej, preratat si kolko idem natankovat, odmerat naliat, natankovat, odlozit olej, preplavit plavakovu komoru karbca, nakopnut... Mam rad old school a mam velky respekt a obdiv pred ludmi ktori ich jazdia a maju to majstrovsky zmaknute. Teraz sice hovorim skor o harleyoch s noznou spojkou a rucnym radenim co je umenie v narocych situaciach zvladat, ale celkovo ma stara motorka podla mna v sebe tu podstatu motorkovania... Neda sa na nej ponahlat, lebo to proste rychlo nejde, neda sa na nej agresivne jazdit, pretoze to nebrzdi ako nove stroje a bola by to sebevrazda sa niekam nahant... a tak to cloveka vlozi do inej dimenzie u mna je to este posilnene nadychom cias ktore sa uz nikdy nevratia, kedy som mal jawku ako jedinu moto a jazdil som s nou vsade a zazil na nej kopec akcii, vyletov, zrazov v dobe ked este motorky neboli konzumnou zalezitostou a spotrebnym materialom a kedy motorkari boli jedna velka rodina, pretoze motorku mal ten kto si ju naozaj vytuzil a kvoli tomu odoprel vela veci...
No a kedze clovek nemoze ist rychlo, nadobudaju vylety aj cestovanie s takouto motorkou uplne iny rozmer, na vsetko je cas, kochat sa, premyslat, vetrat a cistit si hlavu. Vzdy sa vratim do garaze s usmevom ako debilko, s potesenim na srdci aj ked niekedy treba nejaku mensiu technicku zavadu po ceste riesit. To je ale hracka ak clovek tieto motorky pozna, pretoze su tak jednoduche, ze vo svojej podstate clovek dokaze akykolvek problem odstranit na krajnici s vercajgom ktory bezne k Jawkam patri. Ma to proste svoje caro neobycajnosti a v dnesnej dobe by som to nazval exkluzivnosti (ten pocit).
No a samozrejme, kazda zastavka s nou, znamena byt stredobodom pozornosti pre vsetkych naokolo, ci uz ludi starsich, alebo mladsich, pretoze v dnesnej dobe sa stare masinky uz len tak nevidia...

Ta moja ma povod v 250-ke kyvacke model 353 tzv. medzityp cize este s perakovskym motorom...

Pozri obrázok

edelweissco sa tyka nastavenia karbca ti neporadim, pretoze ja mam na mojej karbec z 350-ky ale urcite by si za normalnych podmienok mal jazdit na 15-kovej sviecke. Aj v dobovych manualoch sa pise ze ak mas sviecku ciernu treba dat teplejsiu/chladnejsiu, uz si teraz nepamatam ktora je chladnejsia a ktora teplejsia, musel by som to najst... a ked ju mas do biela zase opacnu. Stred pre normalne podmienky je N15C, ja pouzivam v 250-ke dokonca N15YC s vysunutym iskristom, pre 250-ky kyvacky bola tato original. ;-)

Apropo Awia pekne fotky [dobre] ta fotka na panel s tachometrom, alebo teda spravne rychlomerom je perfektna ;-) velmi sa mi paci...


01.10.2014 20:18

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

vrak, ze neni napadeno kutilem :-))) 20 veci ti tam chyba, alebo tam nepatri, jedine plus ze ma papiere


06.10.2014 13:37

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

FaDe - Dík za príspevok, je to asi tak ako píšeš... Čo tom na nej už pojazdil a odkedy ju mám som len vymenil reťaz a rozetu a hlavne dal origo prevodový pomer, lebo tak ako som ju kúpil bola príliš do sily a trápila sa s vysokými otáčkami. Inak je to len natankovať a jazdiť. A áno aj to tankovanie je rituál, človek z toho úplne vypadne, prerátať pomer, koľko asi tak do nádrže vojde, koľko oleja ;-)

No a samotná jazda, sa narobíš a musíš byť riadne v strehu aj v situáciach, kde by si na modernej motorke bol v poho. Ja a pocit pri zaparkovaní v garáži je fajnový.

Tú moto som kúpil ešte z jedného iného dôvodu, ktorý tu nemienim zverejňovať...


TomasVFR: Vďaka aj za tvoj názor, aj zato že si porátal tie veci. Pravda je tá že som hľadal hlavne niečo s papiermi, tam je aj väčšina hodnoty z nákupnej ceny. Ale ako som písal v článku nechcem z nej robiť v žiadnom prípade leštenku. Toto bolo vždy ľudové vozítko, po rokoch prišla na rad striebrenka a ... Nechcem moto, ktorá vyzerá akoby včera zliezla z výrobného pásu a často ma chrómove aj to či nikdy tak nebolo. No a v pláne mám aj ďalšie úpravy, ktoré by mnohý neschválili ale mne to je vieš čo :-) Lebo ja budem na tomto jazdiť a robiť radosť sebe ;-)

Inak naživo vyzerá ešte o dosť horšie ako na fotkách ;-)


23.10.2014 20:32

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

edelweiss: neskoro ale predsa som sa zase dostal na motoride..

nastavenie jawky je cisto individualna vec kazdej jednej masiny.. tam sa nepouzivaju manualy, ale len cvicene ucho a cit ziskany praxou..

na nastavenie odtrhu a predstihu pouzivam original pliesky dodavane od vyroby spolu s motorkou, ale málokto ich uz dneska ma.. odtrh v hornej uvrati cca 1,5mm (hrubsi pliesok), predzapal piest 3,5-4mm naspat a medzera medzi kontaktmi prerusovaca 0,1mm (tensi pliesok)..
ihla karburatora na prvom zareze zvrchu
sroubik volnobehu ako som povedal podla ucha, motor nesmie klepat a ist tazkopadne (bohata zmes) a musi ist ochotne do otacok, bez preglgnutia (chudobna zmes)..
original sviecky boli PAL N7Y, ale dnes by som pouzil ekvivalent Bosch..

motorecka caka trpezlivo v garazi, raz pride ten den ked bude znovuzrodena, na rozdiel od Awiu si myslim, ze tieto klenoty si zasluzia dostat svoju povodnu podobu, taku aku dostali v tovarni, t.j. ligotavy lak, chromovu nadrz, vyfuky, kolesa.. proste veteran ;-)


24.10.2014 9:16

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

sorentto - ja som nechcel povedať že si nezaslúžia zrenovovať ;-) Ale ako si napísal svoju pôvodnú podobu... Veď aj tá moja sa raz dočká, ale dovtedy budem na nej jazdiť... ;-)


27.10.2014 0:18

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

kutri
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekný stroj času... [dobre]
Aby si ju začal mať skutočne rád, musíš ju do detailov zrenovovať. Všetko pekne vlastnými rukami. Veľa vecí ťa naučí o materiáloch a ich opracovaní, veľakrát sa ti niečo nevydarí, ak si predtým nič nerenovoval, ale aj drobné chybičky sa ti na nej začnú časom páčiť. Budeš sa môcť pochváliť, že si tú prácu odviedol sám. Schladíš tým ortodoxných veteránistov, ktorí si všetko nechávajú robiť na zakázku lebo vedia, že sami by to totálne dodrbali. Niektoré veci nespravíš sám, ale bude to zase príležitosť vyhľadať majstrov, ktorí tomu, čo robia zasvätili celý život.... Motorka sa stane tvojim dieťaťom, pretože jej odštartuješ nový život. Treba ju zrenovovať a potom zodrať za každého počasia, najazdiť na nej desaťtisíce kilometrov. Budeš vidieť, ako jej pribúdajú šrámy. Najskôr ťa to bude štvať, ale každý jeden bude mať príbeh a z bezpohlavnej muzeálnej atrapy sa tak stane motorka s jedinečnou dušou.

Budúci rok Pamir- nepridáš sa? ;-)


27.10.2014 9:31

Re: Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

kutri - No ako som aj písal mám nejaké plány, čo to som už prikúpil, čo to ešte zháňam a nejaké úpravy budú. Tak aby sa na to lepšie jazdilo a aby šlapalo všetko ako má. No a potom to jazdenie... Ak to termínovo vyjde tak elefant možno? Tentoraz by som nechal skútra doma.

Budúci rok toho asi veľa nenacestujem... Inak fandím ti [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.