ISSN 1336-6491 | Online: 2262 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - kutri

Login: kutri Offline

Ikona

Meno: Roman Kudroň (~39 rokov)
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Pokročilý jazdec
Motorka: Jawa 350 typ 18 (Pérák) 1952
Mesto: Púchov (Slovensko)
Čas registrácie: 26.04.2010 23:22
Posledne prihlásený: 28.08.2024 08:18

Ďalšie motorky:

Niečo o sebe:

Narodil som sa s kvapkou benzínu v krvi. Reprezentujem už tretiu generáciu zanietených motorkárov v našej rodine.

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.

26.01.2017 - kutri Čitatelia: 31562 Strany: 5 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Najväčší motovýlet roka 2016? Stredná Ázia - Mongolsko - Vladivostok

Na prelome rokov 2015 a 2016 padla obvyklá otázka… Milošove klišé:
Tak čo vedúci, kedy dáme to Mongolsko?

 

25.11.2014 - kutri Čitatelia: 22185 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Potemkinova dedina

Skoro by som na tento šibnutý príbeh z histórie zabudol, keby nebolo môjho jediného verného spolupútnika Miloša.
V 18. storočí žil v Rusku celkom úspešný chlap. Ešte úspešnejší sa stal po tom, ako sa cárovnej Kataríne II dostal pod sukňu. Volal sa Potemkin a najviac ho preslávil príbeh o ľsti. Pravdepodobne sa to nikdy nestalo.

 

04.04.2013 - kutri Čitatelia: 8642 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

KRYMinálnici časť 3. - Návrat vo dvojici a s okľukou

Keby sme neboli otrokmi konzumného sveta, lepšie by sa nám dýchalo a bez starostí jazdilo.

 

25.03.2013 - kutri Čitatelia: 7543 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

KRYMinálnici časť 2. -Znova Ukrajina

Najlepšie zážitky prichádzajú vtedy, keď sa človek zrazu rozhodne zmeniť fixný plán. Vďaka odchýlke od stanoveného kurzu sme mali možnosť aspoň zľahka spoznať Moldavsko a zdolať obávané Podnestersko. Dnes sa opäť zobúdzame na ukrajinskej hline a ťaháme ďalej...

 

19.03.2013 - kutri Čitatelia: 7648 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

KRYMinálnici časť 1. - Ako sme prešli Moldavskom

Keď sa človek začne venovať niečomu, čo ho skutočne baví, stane sa to celým jeho svetom, postupne ho to pohltí a nakoniec tomu prispôsobí aj svoje plány. Samozrejme si to vyžaduje štipku tvrdohlavosti a hlavne vytrvať a ,,nezísť z cesty,, . Nakoniec sa to musí podariť!

 

Zoznam členov aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »