Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase? - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase? - Diskusné fórum

Hodnotenie: (14 hodnotení)

Diskusia k článku: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
21.07.2014 14:04

Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

E09 je dobrá guma na turistiku. Čo to zvládne aj v teréne ale bočná stabilita je nanič. Super je výdrž zadnej pneu, predná nič moc (dopredu sú aj lepšie alternatívy)

Ak sa bavíme o 17-palcovom rozmere na zadok tak si okrem E09 nieje nič moc čo vybrať. Jedine C02. To o do terénu o level lepšia guma, dobrá na tvrdé povrchy a zvládne aj blato. Bočné vedenie tam už je ale na asfalte je to na novej C02 o život. :-) Keď sa trochu zjazdí je ok aj na asfalte.

Je ťažké dať tieto protichodné požiadavky do jednej pneu. Chcelo by to mierne redší dezén ako E09, hlavne bočné štuple na trakciu v náklone. Stred dezénu by mohol byť kompromis medzi výdržou a horším záberom (o sekundy na výjazde zo zákruty až tak pri rally nejde) Dezén skôr na tvrdé povrchy, pevný, na kamene a piesok. Dôležité - pevnosť aby sa štuple neulamovali ani na viac ako 200kg ťažkých mašinách.


21.07.2014 14:23

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

super tema Haro, akurat dnes som dal prezut... ;-)


21.07.2014 14:41

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

som poverený vývojom vo fabrike a neviem, ako ďalej, tak nechám niekoho, nech maká za mňa... I-GRR
a schovám to za to, že chcem predsa počuť hlas zákazníkov...hovno, každému je jasné, že na trhu chýba dokonalá guma...a aj vždy chýbať bude!!!

Keby sa totiž taká dala vyrobiť, Continental by ju už dávno mal (lebo TKC je na asfalte a v ľahkom/suchom off nenahraditeľná, rovnako aj jej kilometrový nájazd...)....len žiaľ, všetko má svoje pre aj proti...a ak chceš spraviť lacnú superpneu, tak na to zabudni...

takže spravte gumu, ktorá bude na asfalte TKC a v aspoň teréne C02 s kilometrovým nájazdom 20tkm a môže stáť aj o polovicu viac, ako dnešné 09 (10) a bude stále zaujímavá...


21.07.2014 14:49

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Pali, to je predsa Heidenau Scout... ;-) Ale tu pise Haro o pneu na rally a nie na vylet do Turecka a spat... To je poriadny rozdiel...


21.07.2014 19:18

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Števo Svitko jazdí Dakar na modifikovanej E09 vzadu. No pri jej testoch som prišiel na zarážajúci problém: skokovú stratu bočnej vodivosti pri zvýšení pokladného piesku. Platí to hlavne pre prekoňované mašiny.
Napríklad Rock Rider prekvapil, hoci na prvý pohľad vypadá čudne.
Mitas potrebuje aj bežných jazdcov na skúšky. Takí ako Števo zajazdia prakticky na všetkom a motorečka je ľahká. Zároveň je dôležitá homologizácia FIM a do cestnej premávky. Bude toho dosť na písanie...


21.07.2014 20:44

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Peter
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

myslím ze najlepšie by bol nejaký zhustený drapák niečo ako ma Brigestone TW302 ,poprípade zo širšímy medzerami. Tato pneu sa na ceste sprava vynikajúco a v teréne až na blato je celkom použitelná. :-P Toť môj názor.


21.07.2014 22:07

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

PeterKeke
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

V podstate Tomáš povedal všetko čo som si myslel, hlavne o C02 a o "vyšklbávaní" štuplov. Tie motorky nad 200kg jednoducho štuple strhnú ani nevieš ako... skoro čisto sexuálny zážitok, ako vidíš po každej "drsnejšejL jazde následky... ;-) Existuje recept, ktorý by to vedel vyriešiť? :-)


21.07.2014 22:36

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mna momentalne k teme nic mudre nenapada, co by uz nebolo povedane. Ale velmi ma tesi, ze niekto ma snahu vyvijat gumu aj s beznymi offroadakmi [dobre]


21.07.2014 22:59

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Páni v Mitase už majú dosť jasnú predstavu o dezéne. Na Váš názor sú zvedaví vo vývojom oddelení, aj v manadžmente. Pneumatiky a formy sa nevyrábajú na počkanie, vždy vychádzajú z nejakých skúseností.
Pre mňa je zatiaľ najuniverzálnejšia S12, ale to hovoríme len o pretekaní. Nie cestou kupovať zadnú gumu za 170€, ktorú po dvoch náročných dňoch v púšti vyhodím.
Základ napísal Awia, tadiaľ asi povedie vývoj. Ešte musím najazdiť EF07 a Rock Rider v piesku a všetko konkrétne opíšem.


21.07.2014 23:02

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Docela dobra guma je Dunlop D908RR, len ta cena je trosku mimo uz. Aj dobra vydrz, aj zaber.


21.07.2014 23:07

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

A ešte za veľmi dôležitú vlastnosť považujem schopnosť pneumatík zabrzdiť v teréne z veľkej rýchlosti na nulu v prípade nečakanej prekážky. To mi D908R pripravili zopár momentov na posranie.
Predok je vybavený, C21 vyhovuje a C23 tiež, iba musia dorobiť širšiu verziu.


21.07.2014 23:24

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

S12 som nejazdil, ale ten dezen mi trochu pripomina c17, na ktorej sa mi jazdilo celkom dobre.


22.07.2014 7:02

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Jawaro
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Z môjho pohľadu sú všetky požiadavky spomenuté, teraz je na ťahu výrobca, resp. vývojový team,aby skĺbil všetky tieto požiadavky spoločne s designom, zmesou do pneumatiky, predpokladám vo viacerých variantách a ponúkol na testovanie (vlastné testovanie, prípadne externý testovací jazdci, samozrejme schopní posúdiť reálne vlastnosti).


22.07.2014 8:15

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

dadol
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

mesiac dozadu som obul e 09 tky dakar verziu.....predtym som mal heidenau k60 a ked to porovnam tak mitaska je určite menej hlučnejsia takže to by som určite zachoval....bežny uživaťel predsalen na vylete spraví aj presun dialnicou a podobne....toto mi v požiadavkach chýbalo .....uplne naj sa mi pačili na šotoline....bol som aj v piesku a dalo sa...vytrapil som sa ale dalo sa :D


22.07.2014 12:56

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Peter
 Bahniak 

Ikona

najme by ma potešilo ak by sa robila niejaké homologované cross pneu aj v rozmere 120/80 R 18 na ľachké cestne enduro ako sú WR 250 R ap.


22.07.2014 13:05

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

dadol: isto E09, nie nahodou E07?
Ja som mal aj Heidenau K60 a hluk som si nevsimol ziadny. E09 sice hucala, ale nebolo to nic strasne. Nic co by mi pri jazde prekazalo.


22.07.2014 16:04

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Peter:
Musíš hľadať pod 120/90/18 a nie 120/80/18. V spomenutom rozmere má pneumatiky EF-07 (FIM) a Treleborg aj na bežnú premávku, tiež C18. Treba sa v klude popozerať, ale sú. Inak by nemohli ľahké motorky pretekať na Fim pretekoch s presunmi a podobne.


22.07.2014 21:27

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

dadol
 Turista 

Ikona

janoval: určite mam e 09... siel som aj dialnicu s nimi a menej huči ako ta heidenaua.... aspon teda pocitovo no je to moj skromný sedliacky subjektívny názor....siel som z anakee na k60 a dlho som si zvykal na hluk pri tej 110-120...furt som kukal ci reťaz alebo čo mi huči....dal som teraz e09 a ticho relatívne


22.07.2014 21:49

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Jawaro
 Veteránista 

Ikona

Haro, ak chce ísťna cestu, teda legálne, musí mať výnimku v TP (120/80 nie je rovnaká ako 120/90). Samozrejme, točiť sa bude >:-)


22.07.2014 23:06

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Peter
 Bahniak 

Ikona

Áno Jawaro máš pravdu lebo na STK z iným rozmerom pneu neprejdeš. A aj pri dopravnej nehode sa môžu nájsť špekulanti (policia, poisťovne). Takže radšej podľa zákona a bez problémov. :-)))


22.07.2014 23:37

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Chlapi netuším čo máte v TP. Ale bežný rozmer je 120/90 preto, lebo 80-ka je už v profile nízka, aby bezpečne pobrala to čo má.

Preto aj predná 90/90 má výšku 90% z hrúbky teda 81mm a 80/100 má 100% a to takmer rovnako 80mm.

Na STK som v živote asi nemal pneu s akceptovateľným dezénom a mnohoo krát s úplne iným rozmerom. A kua: prešiel som!


23.07.2014 6:51

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Jawaro
 Veteránista 

Ikona

Bol som nedávno na STK, rozmer kontroloval detailne, na prednom aj zadnom. To či e už pneu na nejaký iný účel, resp, či má homologizačný znak, tak to už asi nekontrolujú. Problém môže byť pripoistnej udalosti, no reálne nevidím dramatický rozdiel vo vlastnostiach ovplyvnený zmenou profilového čísla...


23.07.2014 11:32

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

edott
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mám v garáži všetky tie gumy z obrázku,asi preto,že by som ich mal rád v jednom. e09 neni zlá,v podstate len chýba bočné vedenie a upraviť zmes kvoli vode na ceste.Mich. s12 má excelentné bočné vedenie aj záber ale cestu neprežije,mali by sa tam inšpirovať.ef07 som odporučil bratovi ale moc som ju neskušal ale už na pohlad by moc cestných "výjazdov" bližšie k horam neprezila,má malé stuple ďalej od seba,zagulacuju sa rýchlo a jak som videl bočné vedenie je ďaleko a pri malom naklone to uteká do boku,s12 to má vyriešené excelentne.teraz som obul pirelli rallycross,čo je skoro rovnaké ako ten rockrider,je to pre mna o 100% lepšie aj ked je drahšia ale moc na nej ešte nemám ale drží super,na sotoline paráda,bočne vedenie super,rozorana rola super,popršany poľný jemný prach bol sliz ale nezostala stáť, pridaním sa čistila a brala sa dalej.rockrider sa nedala zohnať,preto som bral od pirelli ale sú "rovnaké"Ak mitas nevymyslí lepšiu,zostanem pri tejto a na blato mam c21 a s12,lepšia kombinácia na mäkké neni ale v lete potrebujeme ísť aj po asfalte,občas aj nabaleny,prípadne aj to rumunsko a najlepšia na výdrž aj cenou bola e09 ale nemienim sa váľať na každej šikmej lúke.


23.07.2014 12:26

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Shuksank2
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dnes mi prišla EF06 na predok a EF07 na zadok - som zvedavý, vyskúšam - poreferujem - doteraz som mal S12 - tá bola super - bočné vedenie paráda a ani na presunoch po asfalte nie je zlá, je pravda, že ju používam 90% off, predná sa opotrebuváva minimálne, zadná samozrejme mizne podľa jazdného štýlu - teraz keď sa mi na zadnej zaguľatili štuple som sa nádherne vyváľal aj na rovnej trávnatej lúke - príliš som sa spoliehal na zadok - ja by som na mieste MITASU išiel týmto smerom. Inak Haro super téma - je fakt, že MITASU takáto guma chýbala.

Čo znamená modifikovaná 09Dakar? - mal ju narezanú? alebo iná zmes?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Shuksank2 (23.07.2014 12:27)


23.07.2014 12:52

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Peter
 Bahniak 

Ikona

vyskušal som od Mitasu pneu C20,C19,C18,C17,C16 a E09. A skúsenosti sú také že do terénu a na blato sú najlepšie C20 poprípade C18 je trocha riedšia. Sú použiteľne aj na ceste ale už dávajú večší valiví odpor a trocha hučia a treba prispôsobiť jazdný štyl (brzdiť trocha z väčšou rezervou). Predne C19 v teréne výborná , na ceste sa ale ziazdieva do zubata( štuple čo sú spojene sa zajazdia úplne a delene ostávajú polovične). C16 a C17 je veľmi dobrý kompromis.Na diaľkovu turistiku by to chcelo ešte niečo hustejšie. Pneu E9 na cestu sú dobré ale do blata a mokrého terénu nevhodné - nemajú smerové držanie (ustreľuju do strany). Zaujímavo vyzerá aj C23 len neviem ci už ma homologizáciu. Najviac mi vadí že niesu aj v rozmere 120/80-18. Lebo predne 80/100-21 sú a nieje k nim co dopasovať. tak zatiaľ odomňa toľko :-P

Doplnenie - jazdené na ľahkych endurách bez batožiny - XT 350 a WR 250 R
Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Peter (23.07.2014 12:57)


24.07.2014 13:19

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Peter
 Bahniak 

Ikona

urobte ku C23 zadnú z podobným dezénom a možno prekvapí univerzálnosťou :-)


24.07.2014 15:18

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

nechcem sa vam montovat do odbornej diskusie,...sak staci zvysit na E9 stupel a vydrzi dlhsie bosne vedenie na piesku je asi nerealne, treba gazovat,na rally sa nebrzi jakesino vravi ze esa ako rommel teda roma a spol nebrzia iba gazuujuu a plyn zavre iba ked ide tankovat a mocit...do blata dezen ako treleborg armyspecial len2 tiez v adekvatnej sirke , na asfalte na stupli gazuju iba turatesaci pred pickami,v terene sa obuvaju gumy na ten ktory podklad , univerzal je utopia......este chcete nieco vediet o gumach? piss teda peace ci ako sa to pice pise :-D


27.07.2014 17:04

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

caper
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mne chyba na stromcek k zadnej 17-tke C02 predna 19-tka. Zatial na predok davam C20, i ked je urcena na zadok. Proste v 19-tke nie je co do predu obut, preto viaceri pouzivaju zadne 19. Je to vychodisko z nudze. Takze mne chyba konkretne tento rozmer . Ked tam narveme tie zadky, tak su pekne siroke a vypadaju na tom predku ako dobre najezeny jezo.. :-)


28.07.2014 16:30

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Landal
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

musím čím skôr dokončiť článok o skúsenostiach s gumami na AL2014, aby to už išlo von....


28.07.2014 22:31

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Tak článok konečne odoslaný, tak môžem niečo aj sem napísať.

Páčil by sa mi mix:
- odolnosť kostry z C-18 CC a EF-07
- fenomenálny ťah dopredu na kameňoch EF-07
- dobré chovanie EF-07 na šotoline a väčších kameňoch
- dobré chovanie C-18 CC na hlinitejších terénoch
- výborné chovanie nezjazdenej C-02 v blate
- výborné bočné vedenie Michelin CrossCompetition na takmer každom povrchu, tuším S14 alebo S12, teraz na rýchlo neviem...
- zmes radšej nastaviť na "kvalitné vedenie" a nie na extra výdrž. Ak by to hobbíkovi dalo 800-1000 km na terénne náročných európskych rally, tak za mňa spojnosť.

Kto dá toto do kopy, zvalcuje konkurenciu na dlhéééé roky a privedie endurákov do penumatikového neba! Len neviem nakoľko je to reálne. Podľa mňa nie je...

Každopádne, svoje som si už našiel, myslím že ponuka Mitasu je aktuálne veľmi fajn pre rally (jasné, s niektorými rozmermy pre naše hobby 1-2 dňové preteky je problém...) a ak príde niečo lepšie, bude to len dobre [dobre]


28.07.2014 22:33

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Haro: ten RockRider som silne zvažoval, ale odradilo ma presne to, čo píšeš - čudnosť... Tak som zvedavý čo o tom budeš hovoriť...


30.07.2014 22:42

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Lanďal: Ešte jedna návšteva Piliščévu a tiež napíšem celkové zhodnotenie. Rád porovnám moje výsledky s Tvojimi.
Haro


17.02.2015 12:48

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ako to dopadlo???


09.11.2015 21:55

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Hodnotenie: Dobré

Chlapci, možno Vás čakajú zmeny k lepšiemu:
ekonomika.idnes.cz/ceskou-gumarenskou-spolecnost-kupuje...


09.11.2015 22:12

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

No neviem. Mitas svoju pracu robil dobre.
Mam osobne skusenosi s tym, co sa stane ak sa schopna a pruzna jednotka dostane pod byrokraticke kridla obra - mozno to pojde aj do prdelovic...
Za mna teda skor obavy [zle]

Ludom v Mitase prajem pevne nervy s korporatnymi analolizacmi.


10.11.2015 7:53

Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

no nič-moc, aj ja som dobrovolne nasilu Continental :-(



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.