Anketa:
Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
ZdieľaťPridané: 21.07.2014 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 4616 [Novinky - Oznam]
Moravský Mitas patrí medzi významných výrobcov pneumatík pre nás, brázdičov kameňov Rumunska a aj dún Sahary. Zároveň má snahu počúvať hlas zákazníkov a prispôsobovať dezény ich požiadavkám.
Široký sortiment dezénov a zmesí má podľa mňa iba jedinú trhlinu: chýba originálna rally pneumatika. Teda pneumatiky. Práve sem smeruje článoček.
Práve testujem všetko použiteľné obutie od Mitasu pre ťažké a rally endurá, aby som podal výstup pre možný, a nie nereálny vývoj novej zadnej rally pneumatiky. Samozrejme porovnanie neprebehne iba v rámci produktov jedného výrobcu, ale zameriam sa aj na iných dodávateľov. Budeme vychádzať z E09, EF07, prípadne z konkurenčnej S12. Medze sa nekladú.
![]() |
Čo vlastne očakáva amatérsky aj profi užívateľ od rally pneumatiky? VÝDRŽ, DOPREDNÝ ZÁBER, BOČNÚ STABILITU, CENOVÚ DOSTUPNOSŤ. To momentálne nespĺňa žiadna guma na trhu.
Preto sa pokúsime aj formou diskusie dopracovať k výsledku. K pneumatike vhodnej na off cestovanie aj na FIM preteky. Po článku o reálnych vlastnostiach čakám plodnú diskusiu k veci, dotestujem snáď za mesiac. Máte jedinečnú možnosť stať sa tvorcami dezénu, ktorý preští ostatné. Tak neváhajte a zapojte sa do výmeny skúseností.
Pridané: 21.07.2014 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať
Súvisiace články:
- Sport Force: nové radiálne motocyklové pneumatiky pod značkou Mitas - Redakcia
- Skúsenosti z Rally Albania 2014 – miúsy, duše, T-lock, pneu - Landal
- Používateľská recenzia: MITAS Rally STAR - lacamisanegra
Ďalšie články tohto autora:
- Kevin Benavides prešiel ku KTM
- Slováci odovzdali techniku na Dakar 2021
- Na Dakare 2021 bude až štvorica slovákov
- Maťo Benko smeruje na Dakar 2021
- Všetko naopak: Africa Eco Race 2021 nebude, Dakar 2021 bude
- Africa Eco Race 2021 mení trasy
- Intercontinental Raly 2020
- Maťo Benko na Eco Race 2020 – rozhovor
- Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo
- Dakar 2020 - predstavenie tímov a jazdcov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!